Rosje8 schreef:Ergens gaat het te ver.
Je gaat niet met het kind van een ander naar de tandarts of huisarts.
Je trekt het kind van een ander niet ongevraagd een nieuwe jas aan.
Maar ik ben het ook helemaal eens met je gevoel!!
En met een eerdere reacties dat je zorgplicht hebt en er véél te veel wordt weggekeken als het om andermans dieren gaat.
Zoals er een reclame is voor huiselijk geweld 'het houdt niet op, niet vanzelf' zou er ook 1 voor dieren moeten zijn. De dierenpolitie of dierenbescherming doet helaas té weinig voor dieren die het niet zo goed hebben. Zoals er bij kinderen sprake kan zijn van verwaarlozing versus ernstige mishandeling kan er bij dieren ook sprake zijn van verwaarlozing en daar wordt helaas niet snel op ingegrepen.
Voor kinderen kun je vaak nog je zorgen uiten op een school, bij veilig thuis etc maar voor een paard kun je in dit geval vrijwel nergens aankloppen.
Wij zijn er natuurlijk niet bij geweest, je intenties zijn hartstikke goed, maar ik denk dat je hiermee de eigenaar wel hebt afgeschrikt. De truc is om je goede intenties denk ik zó te brengen dat er (soms te langzaam) iets veranderd voor het paard. Dus allicht in de toekomst op een andere manier het gesprek aan gaan.
Ik wilde pas geleden iets betalen in de winkel voor iemand die geen geld meer op de rekening had staan. Meneer schaamde zich zo erg dat hij het niet wilde aannemen (dat schamen zei hij niet, maar was hartstikke duidelijk). De kassa mevrouw bleef ook maar herhalen 'u heeft geen geld op de rekening' en hij maar ontkennen. Was lastig discreet aan te pakken met meerdere klanten om ons heen (ik stond erachter) dus toen heb ik creatief een beetje onzin verkocht 'oohh nu zie ik het, ING, ja die hebben storing vandaag, sommige pasjes weigeren, mijn ING pas ook. Het moet binnen een paar uur verholpen zijn maar daar heeft u nu niks aan, rotbanken ook. Zal ik met een pas van een andere bank dan toch maar betalen voor u?' En toen nam hij het wel aan en bedankte alsnog wat onwennig en zei 'ja vast een storing dan, bedankt mevrouw'.
Als dat kind van een ander in vriesweer met een dun katoen pulletje komt mag ik hopen dat je het wel een jas aantrekt?