Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speurneusc

Berichten: 5450
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:07


Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 12:14

De meningen zijn duidelijk verdeeld.

Maar in beide gevallen, we hebben het recht niet.
Als ze los gelaten zijn hadden we het recht niet om dit te doen, je kan een dier niet loslaten, op een postzegel en verwachten dat hij netjes daar blijft waar hij volgens ons hoort.
Als ze uit eigen beweging hier naartoe gekomen zijn hebben we ook het recht niet om ze te lopen afschieten omdat het ons niet zint dat ze hier rond lopen.
De aarde is van alles wat leeft, ze is niet enkel van de mens.
Alles wat volgens de mens gevaarlijk is, wat als een bedreiging word gezien moet er aan. De aarde draait echt niet rond onze kont.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:15

speurneusc schreef:
gohya schreef:
Ik ben niet bang dat de wolf mijn paarden iets aan zal doen, ze zijn te groot voor hem/haar.
De wereld is van iedereen, ook van een wolf,vind ik.


volwassen koeien en kalveren... dus paard is vast niet zo n probleem

https://mailtribune.com/news/top-stories/ranchers-got-a-brand-new-dance?fbclid=IwAR2y57VBEdC81em02LH03iOyiXYRdE3z4BzE5uhtGzGYuVf_sHQZ-WiTN8s

Er zal ook zeer veel onrust onder de paarden ontstaan,als er af en toe een wolf opduikt. Opgejaagde paarden blijven ook niet binnen een omheining. Dan breken ze uit komen op de snelweg terecht etc. Nee, dit is echt een rampenscenario.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:18

beatje schreef:
Serieus joh,je hebt paniekaanvallen voor niks.Ga nu eerst eens na hoeveel mensen gedood worden door mensen..
En dan eens hoeveel mensen overlijden na een aanval van een wolf...

Alle mensen dan ook maar uitroeien?



Het is echt constructiever discussieren als je je niet steeds bedient van drogredenaties als ‘maar dat is nog veel erger DUS dit is geen probleem’.

Elk probleem heeft zijn eigen bestaansrecht. Omdat er meer kinderen doodgaan aan het verkeer dan aan verdrinking wil nog niet zeggen dat ik mijn kind dan maar bij de sloot laat spelen. Om maar wat te noemen.

Als je zo gaat redeneren dan kunnen we elk onderwerp wel dichtgooien, er is altijd wel ergens iets veelvoorkomenders of ergers.

Wolven kunnen als bedreigend ervaren worden door mensen en huisdieren en zijn nu al een reëel probleem voor mensen met vee. Dáár hebben we het hier over, niet over verkeer, mensenmoorden en weet ik wat je er bij haalt. Dus, wat zijn jouw oplossingen voor die ervaren problemen?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:20

Esterke schreef:
De meningen zijn duidelijk verdeeld.

Maar in beide gevallen, we hebben het recht niet.
Als ze los gelaten zijn hadden we het recht niet om dit te doen, je kan een dier niet loslaten, op een postzegel en verwachten dat hij netjes daar blijft waar hij volgens ons hoort.
Als ze uit eigen beweging hier naartoe gekomen zijn hebben we ook het recht niet om ze te lopen afschieten omdat het ons niet zint dat ze hier rond lopen.
De aarde is van alles wat leeft, ze is niet enkel van de mens.
Alles wat volgens de mens gevaarlijk is, wat als een bedreiging word gezien moet er aan. De aarde draait echt niet rond onze kont.


Eigenlijk zouden we gewoon de mensheid moeten uitroeien, sinds dat het grootste gevaar is. Er is een grotere kans dat ik aangereden of doodgestoken wordt door een mens dan dat ik een wolf tegenkom terwijl ik buiten aan het wandelen ben.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:25

Esterke schreef:
De meningen zijn duidelijk verdeeld.

Maar in beide gevallen, we hebben het recht niet.
Als ze los gelaten zijn hadden we het recht niet om dit te doen, je kan een dier niet loslaten, op een postzegel en verwachten dat hij netjes daar blijft waar hij volgens ons hoort.
Als ze uit eigen beweging hier naartoe gekomen zijn hebben we ook het recht niet om ze te lopen afschieten omdat het ons niet zint dat ze hier rond lopen.
De aarde is van alles wat leeft, ze is niet enkel van de mens.
Alles wat volgens de mens gevaarlijk is, wat als een bedreiging word gezien moet er aan. De aarde draait echt niet rond onze kont.



Wie bepaalt volgens jou wie waar ‘recht’ toe heeft? Denk jij dat het concept ‘recht’ niet verzonnen is door mensen? Dat dat bestaat buiten de mensenwereld? In de natuur is maar 1 recht: het recht van de sterkste. En ja, dat zijn wij mensen.
En ja, de aarde draait wel om onze kont. Omdat ook wij onze kinderen willen voeden en willen overleven. Puur instinct, puur natuur. Daarom wordt elke bedreiging weg gejaagd. Dus ook de wolf.

En andere mensen die een bedreiging vormen worden ook uitgeroeid hoor, wel eens van oorlogen en genocide gehoord? De mens is niets meer dan een uit de hand gelopen machtig dier. Daar kan je van alles van vinden maar niks aan veranderen.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:28

Waves schreef:
Esterke schreef:
De meningen zijn duidelijk verdeeld.

Maar in beide gevallen, we hebben het recht niet.
Als ze los gelaten zijn hadden we het recht niet om dit te doen, je kan een dier niet loslaten, op een postzegel en verwachten dat hij netjes daar blijft waar hij volgens ons hoort.
Als ze uit eigen beweging hier naartoe gekomen zijn hebben we ook het recht niet om ze te lopen afschieten omdat het ons niet zint dat ze hier rond lopen.
De aarde is van alles wat leeft, ze is niet enkel van de mens.
Alles wat volgens de mens gevaarlijk is, wat als een bedreiging word gezien moet er aan. De aarde draait echt niet rond onze kont.



Wie bepaalt volgens jou wie waar ‘recht’ toe heeft? Denk jij dat het concept ‘recht’ niet verzonnen is door mensen? Dat dat bestaat buiten de mensenwereld? In de natuur is maar 1 recht: het recht van de sterkste. En ja, dat zijn wij mensen.
En ja, de aarde draait wel om onze kont. Omdat ook wij onze kinderen willen voeden en willen overleven. Puur instinct, puur natuur. Daarom wordt elke bedreiging weg gejaagd. Dus ook de wolf.

En andere mensen die een bedreiging vormen worden ook uitgeroeid hoor, wel eens van oorlogen en genocide gehoord? De mens is niets meer dan een uit de hand gelopen machtig dier. Daar kan je van alles van vinden maar niks aan veranderen.

Mensen zijn niet sterk, we zijn in staat onze eigen omgeving dermate te vernielen dat het voor onszelf onleefbaar wordt op termijn. Dat is niet sterk, vanuit de ecologie bezien noem je dat parasiteren.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 12:32

Nee de mens is niet sterk, de mens is laf.
Hij gebruikt wapens...een strijd kan zo nooit eerlijk verlopen.
Wolf versus geweer...amai wat zijn wij mensen sterk.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:35

Esterke schreef:
Nee de mens is niet sterk, de mens is laf.
Hij gebruikt wapens...een strijd kan zo nooit eerlijk verlopen.
Wolf versus geweer...amai wat zijn wij mensen sterk.


Nou inderdaad. Wij mensen zijn "sterk" tegenover andere dieren omdat we wapens hebben, maar zonder al dat zijn we niks. Enige wat we dan kunnen doen is keihard wegrennen.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 12:42

Zelfs dat redden we niet Whale <<)

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:44

Ach, dan noem je het ‘machtiger’ in plaats van sterker. Same difference.

Wij kunnen kiezen of we de wolf toelaten of niet. Wij kunnen bepalen. Zo zijn de kaarten geschud.

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:44

Esterke schreef:
De meningen zijn duidelijk verdeeld.

Maar in beide gevallen, we hebben het recht niet.
Als ze los gelaten zijn hadden we het recht niet om dit te doen, je kan een dier niet loslaten, op een postzegel en verwachten dat hij netjes daar blijft waar hij volgens ons hoort.
Als ze uit eigen beweging hier naartoe gekomen zijn hebben we ook het recht niet om ze te lopen afschieten omdat het ons niet zint dat ze hier rond lopen.
De aarde is van alles wat leeft, ze is niet enkel van de mens.
Alles wat volgens de mens gevaarlijk is, wat als een bedreiging word gezien moet er aan. De aarde draait echt niet rond onze kont.



Als je deze redenatie nu eens door voert dan kun je je ook af gaan vragen of wij als mensen wel het recht hebben om bepaalde mensen die een gevaar voor de maatschappij te vormen om die op te sluiten. Toch ben ik wel blij dat er bepaalde lieden niet vrij rond lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:07

Waves schreef:
dees_daan schreef:
Nee, je dieren zo houden dat er plek is voor beide.
Als je je achtertuin niet omheind zal je kind wel doodgereden worden ipv opgegeten worden door een wolf.



Maar hoe dan?
Vakantieparken sluiten op de Veluwe? Kans is namelijk groot dat die een situatie mee gaan maken zoals ik beschreef van die Zweed, of dat hondje Fifi doodgebeten wordt tijdens een zondagse wandeling, als de roedel zich daar uitbreidt. Het is daar te klein voor wolf en mens.

Omheiningen om je vee? In Zweden ben ik bij een elandenpark geweest, die zijn wild en kunnen niet naar binnen ‘s nachts, daar zijn de hekken ruim 2 meter, volledig gaas en een flinke klap stroom erop, puur tegen de wolven. Als je dat in klein verkaveld NL zou doen dan ziet het landschap eruit als een concentratiekamp.
Grote erfhonden? Die moeten los anders hebben ze geen kans tegen wolven. Leuk joh, voor alle wandelaars, postbodes en mensen met huishonden in de buurt.
Grotere kuddes die hun veulens verdedigen tegen wolven? Dominante merrie of henst erin? Wie wil en kan dat huisvesten in dit land?

Leg me maar uit hoe je hier redelijkerwijssamen kunt leven met roedels wolven.


Je bent goed in overdrijven.. Er hoeft niks gesloten te worden en van het moeten beschermen is ook nog lang geen sprake. Als mensen hun paarden s'nachts naar binnen halen en zorgen voor een goede omheining is er niks aan de hand. De wolven zijn er al.. Het is geen wat als de wolven komen verhaal, ze zíjn er al en hoeveel paarden zijn er sindsdien in NL doodgebeten? En hoeveel kleuters? Zet daar even tegenover hoeveel paarden en kinderen er jaarlijks omkomen door een verkeersongeluk en je komt tot de conclusie dat je beter helemaal geen kinderen meer op de wereld kan zetten omdat de andere mens de grootste bedreiging is. Het risico dat je kind vermoord word, aangereden word of verdrinkt is vele malen groter en dat zal de komende 10 jaar echt niet veranderen. Wil je auto's en water dan ook verbieden? En mensen een fokverbod opleggen? Want als er ergens te veel van zijn en als iets een bedreiging vormt dan is het wel de mens.
Dus, dieren s'nachts naar binnen of een degelijke omheining, als het kan en je dat wil dan zet je er een hond bij, en verder kijken naar de mensen die kippen hebben, die zijn er ook nog steeds ondanks dat we ons land ook delen met vossen, marters en roofvogels.
Tegen de tijd dat de wolven Nederland overnemen is er vast wel een plan om te voorkomen dat ze ons allemaal met huid en haar opvreten.
Ik wandel nog steeds met mijn hondjes in het bos en als ik zie wat voor wild ik s'ochtends vroeg nog tegenkom dan hebben ze daar voorlopig nog wel genoeg aan.

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:15

dees_daan schreef:
Waves schreef:



Maar hoe dan?
Vakantieparken sluiten op de Veluwe? Kans is namelijk groot dat die een situatie mee gaan maken zoals ik beschreef van die Zweed, of dat hondje Fifi doodgebeten wordt tijdens een zondagse wandeling, als de roedel zich daar uitbreidt. Het is daar te klein voor wolf en mens.

Omheiningen om je vee? In Zweden ben ik bij een elandenpark geweest, die zijn wild en kunnen niet naar binnen ‘s nachts, daar zijn de hekken ruim 2 meter, volledig gaas en een flinke klap stroom erop, puur tegen de wolven. Als je dat in klein verkaveld NL zou doen dan ziet het landschap eruit als een concentratiekamp.
Grote erfhonden? Die moeten los anders hebben ze geen kans tegen wolven. Leuk joh, voor alle wandelaars, postbodes en mensen met huishonden in de buurt.
Grotere kuddes die hun veulens verdedigen tegen wolven? Dominante merrie of henst erin? Wie wil en kan dat huisvesten in dit land?

Leg me maar uit hoe je hier redelijkerwijssamen kunt leven met roedels wolven.


Je bent goed in overdrijven.. Er hoeft niks gesloten te worden en van het moeten beschermen is ook nog lang geen sprake. Als mensen hun paarden s'nachts naar binnen halen en zorgen voor een goede omheining is er niks aan de hand. De wolven zijn er al.. Het is geen wat als de wolven komen verhaal, ze zíjn er al en hoeveel paarden zijn er sindsdien in NL doodgebeten? En hoeveel kleuters? Zet daar even tegenover hoeveel paarden en kinderen er jaarlijks omkomen door een verkeersongeluk en je komt tot de conclusie dat je beter helemaal geen kinderen meer op de wereld kan zetten omdat de andere mens de grootste bedreiging is. Het risico dat je kind vermoord word, aangereden word of verdrinkt is vele malen groter en dat zal de komende 10 jaar echt niet veranderen. Wil je auto's en water dan ook verbieden? En mensen een fokverbod opleggen? Want als er ergens te veel van zijn en als iets een bedreiging vormt dan is het wel de mens.
Dus, dieren s'nachts naar binnen of een degelijke omheining, als het kan en je dat wil dan zet je er een hond bij, en verder kijken naar de mensen die kippen hebben, die zijn er ook nog steeds ondanks dat we ons land ook delen met vossen, marters en roofvogels.
Tegen de tijd dat de wolven Nederland overnemen is er vast wel een plan om te voorkomen dat ze ons allemaal met huid en haar opvreten.
Ik wandel nog steeds met mijn hondjes in het bos en als ik zie wat voor wild ik s'ochtends vroeg nog tegenkom dan hebben ze daar voorlopig nog wel genoeg aan.


De situatie met kleuters is natuurlijk een uitzonderlijk voorbeeld alhoewel dat wel kan gebeuren. Maar kijkend naar de problemen in Duitsland snap ik niet dat er zoveel mensen zijn die hier graag dezelfde problemen willen zien. In een gebied dat ook nog eens dichter bevolkt is dan Duitsland.

Rizette
Berichten: 4462
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:18

Even praktisch denken, ze zijn er al en het zullen er w.s. meer worden. Ze zijn beschermd dus je hebt er mee te dealenJe kunt je paarden gaan beschermen met een zo goed mogelijk raster of je kunt het niet doen. Iedereen de keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:23

Het gaat er niet om dat mensen dingen wel of niet graag zien gebeuren, de wolven terug willen of niet, het niet erg vinden dat er dieren gebeten worden of wel, het gaat er om dat een deel van de mensen de natuur respecteert en dus ook de wolf en dat ze zich willen aanpassen als dat nodig is en dat een deel van de mensen dit niet kan of wil en eigen belang boven alles stelt en dus maar vind dat alles wat maar schade aan kan richten of een bedreiging kán gaan vormen dood moet.
We zijn nou eenmaal niet de enige diersoort op deze wereld en door onze manier van leven is bij een hoop mensen het besef van wat natuur eigenlijk is blijkbaar weg.. Dat zie je al aan het feit dat mensen serieus denken dat de wolven zijn uitgezet ipv zelf hebben kunnen lopen.. Die hele paniekreactie gaat gewoon nergens over en in landen waar veel meer (en grotere) roofdieren leven kan de mens ook leven, ik denk dat wij dat hier dan ook wel kunnen met de wolf als grootste roofdier.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:24

dees_daan schreef:
Je bent goed in overdrijven.. Er hoeft niks gesloten te worden en van het moeten beschermen is ook nog lang geen sprake. Als mensen hun paarden s' nachts naar binnen halen en zorgen voor een goede omheining is er niks aan de hand. De wolven zijn er al.. <..>
Dus, dieren s' nachts naar binnen of een degelijke omheining, als het kan en je dat wil dan zet je er een hond bij, en verder kijken naar de mensen die kippen hebben, die zijn er ook nog steeds ondanks dat we ons land ook delen met vossen, marters en roofvogels.

Feiten uit het buitenland laten zien dat er wél wat aan de hand is. Dat ondanks dure en hoge afrasteringen wolven tóch manieren vinden om ze te overwinnen. Of er onderdoor te graven. Dat beschermingshonden door een roedel aangevallen en opgegeten worden. Tenzij je er 1 meer hebt dan de roedel. Dat is het verschil grote met beschermen tegen vossen en roofvogels: de afrasteringen tegen wolven zijn VELE malen duurder en uiteindelijk bieden ze geen garantie.

Een ander verschil: bij vossen en roofvogels hoef je alleen je kippen af te rasteren. Bij wolven gaat het om álles blijkt in Duitsland: schapen, geiten, pony's, paarden, runderen, boskita's, tuinen, woonerven in het bos , campings etcetera etcertera. Dat vraagt een enorme maatschappelijke aanpassing, waar best eens vooraf weloverwogen over gediscussieerd mag gaan worden. Zeker in zo'n dichtbevolkt gebied als Nederland.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:24

Ach voer ze een paar kinderen dan wordt de jacht op wolven vanzelf weer toegestaan.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:27

dees_daan schreef:
Je bent goed in overdrijven.. Er hoeft niks gesloten te worden en van het moeten beschermen is ook nog lang geen sprake. Als mensen hun paarden s'nachts naar binnen halen en zorgen voor een goede omheining is er niks aan de hand. De wolven zijn er al.. Het is geen wat als de wolven komen verhaal, ze zíjn er al en hoeveel paarden zijn er sindsdien in NL doodgebeten? En hoeveel kleuters? Zet daar even tegenover hoeveel paarden en kinderen er jaarlijks omkomen door een verkeersongeluk en je komt tot de conclusie dat je beter helemaal geen kinderen meer op de wereld kan zetten omdat de andere mens de grootste bedreiging is. Het risico dat je kind vermoord word, aangereden word of verdrinkt is vele malen groter en dat zal de komende 10 jaar echt niet veranderen. Wil je auto's en water dan ook verbieden? En mensen een fokverbod opleggen? Want als er ergens te veel van zijn en als iets een bedreiging vormt dan is het wel de mens.
Dus, dieren s'nachts naar binnen of een degelijke omheining, als het kan en je dat wil dan zet je er een hond bij, en verder kijken naar de mensen die kippen hebben, die zijn er ook nog steeds ondanks dat we ons land ook delen met vossen, marters en roofvogels.
Tegen de tijd dat de wolven Nederland overnemen is er vast wel een plan om te voorkomen dat ze ons allemaal met huid en haar opvreten.
Ik wandel nog steeds met mijn hondjes in het bos en als ik zie wat voor wild ik s'ochtends vroeg nog tegenkom dan hebben ze daar voorlopig nog wel genoeg aan.




Er zijn nu nog maar een paar individuele wolven, er zijn nog geen (grote) roedels. Dus de problemen zijn nu ook nog klein.

Alles ‘s nachs naar binnen of een hond erbij (is al uitgebreid besproken hier, dat anatolische herders los in de weilanden in NL niet echt haalbaar is..) en hogere omheiningen (tot 2 meter..) ook niet.

Een kip meer of minder daar malen we niet om, een veulen waar we emotionele waarde aanhechten of duur rundvee, wel. Potentieel bedreigende of vervelende confrontaties met mensen en huisdieren ook (ook al zijn ze niet dodelijk, lees mij voorbeeld van die jogger in Zweden, in NL kun je dat echt niet hebben). Een andere situatie dus.
Jij overdrijft met je doden en kleuters en ongelukken. Ik heb het woord ‘dood’ niet in de mond genomen.

De natuurgebiedjes waar ze zich vestigen in NL zijn heel klein en dichbevolkt/bewandeld. En wolven zijn niet schuw. Dus tja, ik zeg: waarom zouden we dat willen?

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:30

Nies_ schreef:
Ach voer ze een paar kinderen dan wordt de jacht op wolven vanzelf weer toegestaan.


Het verstand komt vanzelf weer terug bij de politiek. In Duitsland begint men al langzaam terug te krabbelen. Hoeft nog niet eens een kind voor gegrepen te worden. Het is alleen jammer dat het hier eerst ook zover moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:34

Hasjam_Poe schreef:
dees_daan schreef:
Je bent goed in overdrijven.. Er hoeft niks gesloten te worden en van het moeten beschermen is ook nog lang geen sprake. Als mensen hun paarden s' nachts naar binnen halen en zorgen voor een goede omheining is er niks aan de hand. De wolven zijn er al.. <..>
Dus, dieren s' nachts naar binnen of een degelijke omheining, als het kan en je dat wil dan zet je er een hond bij, en verder kijken naar de mensen die kippen hebben, die zijn er ook nog steeds ondanks dat we ons land ook delen met vossen, marters en roofvogels.

Feiten uit het buitenland laten zien dat er wél wat aan de hand is. Dat ondanks dure en hoge afrasteringen wolven tóch manieren vinden om ze te overwinnen. Of er onderdoor te graven. Dat beschermingshonden door een roedel aangevallen en opgegeten worden. Tenzij je er 1 meer hebt dan de roedel. Dat is het verschil grote met beschermen tegen vossen en roofvogels: de afrasteringen tegen wolven zijn VELE malen duurder en uiteindelijk bieden ze geen garantie.

Een ander verschil: bij vossen en roofvogels hoef je alleen je kippen af te rasteren. Bij wolven gaat het om álles blijkt in Duitsland: schapen, geiten, pony's, paarden, runderen, boskita's, tuinen, woonerven in het bos , campings etcetera etcertera. Dat vraagt een enorme maatschappelijke aanpassing, waar best eens vooraf weloverwogen over gediscussieerd mag gaan worden. Zeker in zo'n dichtbevolkt gebied als Nederland.


Dat het duurder is dan een kippenhok klopt, maar paarden kosten sowieso al meer geld dan kippen.
Het is heel simpel, het is de natuur, en de natuur heeft niks met geld of huisdiertjes.. Wil jij je paarden houden en s'nachts buiten hebben dan zal je moeten investeren, wil je dat niet of kan je dat niet dan zal je moeten stoppen of moeten accepteren dat de kans er is dat het fout gaat, al is die nog zo klein. Mensen willen niet snappen dat het nou eenmaal zo is en dat wij daar juist helemaal niets over te vinden hebben. Die hele discussie is dus eigenlijk gewoon zinloos want we hebben er allemaal gewoon maar mee te dealen.
Sommige mensen zullen wel schieten maar ook daar zou ik niet op vertrouwen want er komt er later wel weer één voorbij als ze dat doen.
Het is gewoon een feit dat er wolven zijn, daar kan je naar handelen of je doet het niet en gaat lopen miepen over hoe gevaarlijk het is en dat het niet zou moeten kunnen. Die keuze kan iedereen voor zichzelf maken. Geldt ook voor Waves, want de natuur maakt dus geen onderscheid, dat jij niks om kippen geeft zegt niet dat een ander dat niet doet.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:36

dees_daan schreef:
Het gaat er niet om dat mensen dingen wel of niet graag zien gebeuren, de wolven terug willen of niet, het niet erg vinden dat er dieren gebeten worden of wel, het gaat er om dat een deel van de mensen de natuur respecteert en dus ook de wolf en dat ze zich willen aanpassen als dat nodig is en dat een deel van de mensen dit niet kan of wil en eigen belang boven alles stelt en dus maar vind dat alles wat maar schade aan kan richten of een bedreiging kán gaan vormen dood moet.

Pittige beschuldiging die bovendien nergens op slaat. Het gaat JUIST om het belang van alle weidedieren (i.t.t. die paar wolven, want voor meer is geen plaats, dus vroeg of laat moet deze discussie sowieso gevoerd gaan worden). Plus biodiversiteit, veiligheid en behoud van vrijheid- in onze volgepropte dichtbevolkte omgeving van 50 inwoners per km²...

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:39

En voor al die paardenmensen die nu hun paarden buiten hebben lopen en ze 'straks' 's nachts op stal gaan zetten... doe je dan ook de bovendeur dicht ??
Hoe denk je dat een buitenpaard zich dan voelt ??

Maar de bovendeur open laten is geen optie, want die wolf lacht zich rot om 1,20 én een dier wat geen kant op kan...

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:43

dees_daan schreef:
Dat het duurder is dan een kippenhok klopt, maar paarden kosten sowieso al meer geld dan kippen. Het is heel simpel, het is de natuur, en de natuur heeft niks met geld of huisdiertjes.. <..>willen niet snappen dat het nou eenmaal zo is en dat wij daar juist helemaal niets over te vinden hebben. Die hele discussie is dus eigenlijk gewoon zinloos want we hebben er allemaal gewoon maar mee te dealen.
Gelukkig wordt er op Europees niveau aan de status van de wolf gewerkt ;) *D Daarnaast kan een land zich tot wolfvrije zone uitroepen. En tot slot "de natuur" bestaat niet - in Nederland. Alles hier is aangelegd en/of wordt "beheerd". Nou ja, behalve die wolven dan :Y) , en daar (wat zouden we willen) gaat deze discussie toch over (?)- lijkt me.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:48

Waves schreef:
beatje schreef:
Serieus joh,je hebt paniekaanvallen voor niks.Ga nu eerst eens na hoeveel mensen gedood worden door mensen..
En dan eens hoeveel mensen overlijden na een aanval van een wolf...

Alle mensen dan ook maar uitroeien?



Het is echt constructiever discussieren als je je niet steeds bedient van drogredenaties als ‘maar dat is nog veel erger DUS dit is geen probleem’.

Elk probleem heeft zijn eigen bestaansrecht. Omdat er meer kinderen doodgaan aan het verkeer dan aan verdrinking wil nog niet zeggen dat ik mijn kind dan maar bij de sloot laat spelen. Om maar wat te noemen.

Als je zo gaat redeneren dan kunnen we elk onderwerp wel dichtgooien, er is altijd wel ergens iets veelvoorkomenders of ergers.

Wolven kunnen als bedreigend ervaren worden door mensen en huisdieren en zijn nu al een reëel probleem voor mensen met vee. Dáár hebben we het hier over, niet over verkeer, mensenmoorden en weet ik wat je er bij haalt. Dus, wat zijn jouw oplossingen voor die ervaren problemen?

Ik zie jou ook weinig constructiefs bij brengen buiten met een geweer gaan lopen zwaaien.Nee dat is constructief.

Ik heb al gezegd ,zorg voor een goede omheining en helaas gaan ze hier dan s'nachts terug op stal.
Ik heb al eerder gepost dat ik mijn kippen ook beveiligd heb tegen de vos.
Net als mijn kinderen tegen ieder ander gevaar dat er heerst op deze aarde.Dus die wolf kan er ook nog bij.
En van paniekzaaierij is nog nooit iemand beter geworden...