SANEX schreef:Mag ik vragen welke ervaring met veulens je hebt ?
Op welke manier ?
Gewoon zomaar een vraag hoor...
Lees bv heel veel manegepaarden en verzorgpaarden in je profiel die je hebt gereden en verzorgt... vandaar dat ik me afvraag waar jou ervaring met het opvoeden van veulens dan ligt.
Opvoeden van een veulen is iets anders dan met een veulen om gaan...
in mijn profiel staan indd alleen mijn verzorgpaarden.. die ik verzorgt heb.. de ervaring met veulens heb ik niet maar wel met jonge paarden ( 1½ t/m 3jr ) en bij mij op mijn oude stal stond een veulen.. en daar is een meisje van 7 heel de tijd mee bezig geweest waar door die nu dus zeer zeer zeer braaaf is.. aan de overkant staat een veulen met precies dezelfde vader.. en op de keuring afgelopen zomer ging haast ieder veulen de lucht in en dat veulen bleef vrijwel als enigste rustig doordat er zoveel mee gedaan was door dat kleine meisje.. dus ik denk niet egt dat je jaren ervaring er voor nodig heb... als je maar weet waar je mee bezig ben..en dat weet ik egt wel.. anders begin ik dr egt niet aan we hebben het over een dier dat leeft, gevoel heeft en niet zomaar aan de kant kunt schuiven. kunnen jullie misschien wel denken van ach ze is pas 15 weet niet waar ze over praat.. ( daar komt het telkens bijna wel weer op neer ) maar ik heb 10 jaar ervaring met paarden.. zowel jonge paarden als de wat oudere.. rijd M2 niveau heb al meerdere pony's ingereden als verder dan de basis geleerd.. ( wel met begeleiding.. maar weet nu wel wat ik meot doen.. )
)
snap t niet egt.. ghehe
...die komt pas met 2- 2,5 jaar....
dit veulen waarover ik eigenlijk het topic ben gestart gaat niet door... k heb eens alles op een rijtje gezet.. er zit geen papier bij.. nou dat is geen ramp.. zit geen paspoort bij.. is aan te vragen.. er zit geen entingsboekje bij.. nja ook dat is aan te vragen... maar die man DENKT dat ze 1m48 word.. maar dat weet hij niet zeker.. ze KAN dus groter worden maar ook kleiner blijven.. en dat risico wil ik niet dat ik dalijk een te klein paardje heb.. ik wil er van uit kunnen gaan dat het veulen ong 1m50 word... en dat kan ik bij dit beessie niet...