Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:In de winter niet op de wei op kleigrond?
Natuurlijk kan dat wel, op enkele dagen per jaar na.
En ja dat weet ik zeker want ik heb op een stal gestaan met in de winter weidegang, op kleigrond.
Als de wei groot genoeg is en niet volgestampt met paarden op elke cm kan dat prima voor overdag (zeg van 9 tot 4).
De ingang was altijd even ruk maar verder in het land prima.
Tuurlijk ben ik blij dat ik nu zandgrond heb, wat een luxe in vergelijking met de kleigrond, maar om nou te brullen dat het absoluut niet kan op kleigrond is onzin.
Karin_deB schreef:In de winter niet op de wei op kleigrond?
Natuurlijk kan dat wel, op enkele dagen per jaar na.
En ja dat weet ik zeker want ik heb op een stal gestaan met in de winter weidegang, op kleigrond.
Als de wei groot genoeg is en niet volgestampt met paarden op elke cm kan dat prima voor overdag (zeg van 9 tot 4).
De ingang was altijd even ruk maar verder in het land prima.
Tuurlijk ben ik blij dat ik nu zandgrond heb, wat een luxe in vergelijking met de kleigrond, maar om nou te brullen dat het absoluut niet kan op kleigrond is onzin.
Popstra schreef:Hoezo uitmesten hoort dagelijks??
Meeste maneges en pension stallen doen dagelijks opstrooien en 1 X per week alles er uit dus zo gek is dat toch niet!?
Citaat:TS, ik weet niet of het mogelijk is qua indeling maar heb je al eens gedacht aan géén weidegang in de zomer maar jaarrond paddocks met hooi?
Ladygiroc schreef:Anoniem schreef:zonder weidegang lopen de kosten flink op.. Zeker als je ook geen eigen land heb om van te hooien. En ik vermoed dat het perceel van de TS eigenlijk wat aan de kleine kant is.. Kan me haast niet voorstellen dat ze 4 of meer ha heeft aangekocht...
Lege wei in de winter kost ook geld
Anoniem schreef:zonder weidegang lopen de kosten flink op.. Zeker als je ook geen eigen land heb om van te hooien. En ik vermoed dat het perceel van de TS eigenlijk wat aan de kleine kant is.. Kan me haast niet voorstellen dat ze 4 of meer ha heeft aangekocht...
SARINO schreef:Anoniem schreef:zonder weidegang lopen de kosten flink op.. Zeker als je ook geen eigen land heb om van te hooien. En ik vermoed dat het perceel van de TS eigenlijk wat aan de kleine kant is.. Kan me haast niet voorstellen dat ze 4 of meer ha heeft aangekocht...
Laten hooien door een loonbedrijf is vaak net zo duur als hooi aankopen.
Weiland onderhouden ,sloten bijhouden,juist bemesten ,diesel en je trekkertje als je die al zelf hebt ,afhekken etc etc en dan heb ik het nog niet over de hypotheek of lening op het weiland.