Ragdollcat schreef:Precies dat!
Ik lees dit met grote verbazing.
Ik zal wel half bokt over mij heen krijgen.
Eigenaren schuiven dus lekker de kosten en zorg af op de paardenkamp Soest.
Lekker makkelijk ben je van de kosten af en jezelf goed praten en op je schouders kloppen dat ze op een goeie plek zijn!
En kopen ze vrolijk weer meestal een nieuwe paard.
Daarom doneer ik dan ook niet aan dit soort dingen.
Ik snap dit echt niet hoor, ik vind het meer voor de politiepaarden, manegepaarden en gebruikspaarden van de geneeskundige proeven van dierenziekenhuis Utrecht.
Maar van de particulieren?
Schandalig, wel ervoor willen zorgen en betalen als je er wat aan hebt maar zodra ze oud zijn niet meer en willen ze ervanaf.
Troost je, ik lees dit met nog grotere verbazing

Toen mijn oudje er heen kom was ik heel bij omdat hij op de pensionstal in de winter een half uurtje per dag in een paddock kon en in de zomer zich niet meer prettig voelde in de kudde door een blessure.
Wees blij dat de Paardenkamp bestaat; het zal voor veel paarden ( en eigenaren) een verademing zijn dat hun dier daar rustig oud kan worden en voorzien wordt van de nodige zorg/ aangepast voer, etc. etc. En het zal veel paarden de gang naar het slachthuis besparen! Of nog erger; paarden die i.v.m. hun leeftijd "gratis" worden aangeboden als "weidemaatje".
De paarden staan er dus niet "gratis" , worden top verzorgd en je kan er altijd heen. Juist de mensen die nadenken over de oude dag van hun paard zullen hun paard erheen brengen; het is geen opvang waar je van de een op de andere dag je paard kan dumpen.
Maar inderdaad, ieder zijn mening, maar laat anderen dan ook in hun waarde en respecteer de beslissing om te zorgen dat hun oudjes echt een goede oude dag krijgen, tegen betaling. En lees je volgende keer in om te weten hoe iets echt werkt!