Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sammyoo schreef:Kijk maar even in mijn profiel...
De afgelopen acht jaar hebben vier pony's samen met ons op 2140 vierkante meter gewoond. Gaat prima, ze zijn niets tekort gekomen!
We hebben nu een stukje grond van de buren erbij kunnen kopen, dus volgend jaar hebben ze er een klein weitje bij, dat is toch wel fijn.
edit..... ik zie dat ik de foto's van ons plekkie uit mijn profiel heb gehaald.. Wij hebben dus een voerstation van Hit, die staat op een strook grond naast de bak. De bak wordt als paddock gebruikt, maar we rijden er ook.Tevens staat er op de smalle strook grond een grote schuilstal en een hayshelter met stro om te knabbelen. Tot slot een paar hele kleine stukjes gras voor af en toe in de zomer een snoeperdje.
Hobbyhorse schreef:Dus een mestplaat aanleggen is niet verplicht begrijp ik, een mestcontainer huren o.i.d is ook een oplossing, mooi.
Wat vinden jullie een ideale breedte voor een pad als je graag wil dat paarden bewegen? Ik lees veel verschillende dingen, de een zegt de paden moeten 5 meter breed zijn ander durven ze niet langs elkaar en soms lees ik ook dat mensen schrijven dat als je zo'n pad zo breed maakt de paarden niet bewegen.
pol013 schreef:Ter illustratie waarom ik zeg dat 20x40 erg klein is om te rennen. Hier staan ze op een stuk van minimaal 40x40 (in een groter perceel) en je ziet al dat het meer lijkt of ze op een voltetjes rennen.
[ Video ]
En nee, ik heb ze niet binnen gehaald om de grasmat te sparen.
_Nelleke_ schreef:Sammyoo schreef:Kijk maar even in mijn profiel...
De afgelopen acht jaar hebben vier pony's samen met ons op 2140 vierkante meter gewoond. Gaat prima, ze zijn niets tekort gekomen!
We hebben nu een stukje grond van de buren erbij kunnen kopen, dus volgend jaar hebben ze er een klein weitje bij, dat is toch wel fijn.
edit..... ik zie dat ik de foto's van ons plekkie uit mijn profiel heb gehaald.. Wij hebben dus een voerstation van Hit, die staat op een strook grond naast de bak. De bak wordt als paddock gebruikt, maar we rijden er ook.Tevens staat er op de smalle strook grond een grote schuilstal en een hayshelter met stro om te knabbelen. Tot slot een paar hele kleine stukjes gras voor af en toe in de zomer een snoeperdje.
@ Sammyoo, jouw plek is echt mijn droomplek. Ik heb jou plekje al jaren in mijn achterhoofd als ik naar huizen kijk. Het enige wat ik me afvraag: hoe sla je je mest en hooi op? Staat dit dan heel dicht op jullie woning en zo ja, in hoeverre heb je daar last van?
Popstra schreef:Paarden die hier voorbij komen, komen niks te kort. Helemaal als je je bedenkt er nog zat zijn die heel de dag in 4x4 stalletje binnen moeten staan!
Popstra schreef:Paarden die hier voorbij komen, komen niks te kort. Helemaal als je je bedenkt er nog zat zijn die heel de dag in 4x4 stalletje binnen moeten staan!
Wendy schreef:Natuurlijk komen ze wel iets te kort, maar als je het gaat vergelijken met de schandalige praktijken zoals je die helaas nog vaak ziet, dan hebben zij het beter ja.
Maar om nou te zeggen dat ze niks te kort komen...
Delphi schreef:Woon je er intussen al? Ben je er al een beetje aan uit wat je wilt gaan doen?
Jotoma schreef:@delphi: ziet er mooi uit! Ik zie dat je track grotendeels met zwart zand is, heb je veel last van het groeien van gras? En hoe is dat na een dag regen?
JudithO schreef:Ik woon er intussen al, ja. Ik ben druk bezig met het uitzetten van mijn idee, alleen ik ga daar hier nog niks van plaatsen omdat het bijna dagelijks nog wijzigt
Het plan is nu voornamelijk om een pad rondom te maken waar ze dan 24/7 toegang tot hebben. Dit pad loopt voor zeker de helft tussen bomen door (die buiten de omheining komen). Daarnaast komt er nog een stuk verhard. Hoe groot precies is nog even uitzoeken, maar ik wil in elk geval voor de schuilstal wat verhard hebben. In het midden hebben we dan een stuk gras. Maar momenteel is er maar 1 Shet die het gras op mag, dus gras is echt absoluut geen noodzaak hier. De pony's lopen er ook nog niet, dan moet eerst het hek er staan. Als ze er lopen zal ik wel eens zorgen voor beeldmateriaal.
Delphi, dat die van jou achter 2 draadjes blijven joh... Daar moet ik er toch echt minimaal 3 hebben en 100% zeker weten dat er stroom op staat. Je hebt wel echt een heel mooi plekje moet ik zeggen!