[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaaa

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:50

Gelukkig! Dan blijf ik volgen, volgens mij is het best in de buurt voor mij.

Mijn paard is echt een buiten paard en staat nu ook tot 18:00 iedere dag in de kudde buiten. Wondjes horen erbij, net als bagger en kapotte dekens, halsters en springschoenen :$ . 24/7 stal is geen optie, dan heb ik een heel ongelukkig en druk paard maar ik ben heel eerlijk en ik heb mijn paard wel om mee te sporten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:25

biancaaaa schreef:

Mijn paard is echt een buiten paard en staat nu ook tot 18:00 iedere dag in de kudde buiten. Wondjes horen erbij, net als bagger en kapotte dekens, halsters en springschoenen :$ . 24/7 stal is geen optie, dan heb ik een heel ongelukkig en druk paard maar ik ben heel eerlijk en ik heb mijn paard wel om mee te sporten.

whaha, ik zie jullie al met een handdoekje naar de sportschool gaan :P

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:53

EmptyWords schreef:
biancaaaa schreef:

whaha, ik zie jullie al met een handdoekje naar de sportschool gaan :P

8-) sowieso en matchende sportlegging, werken zal hij! ~~}>

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:55

Wauw wat gaaf!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:15

joyce B schreef:
HIT ACTIEF stallen zijn vanaf het begin nadrukkelijk geschikt voor sportpaarden vanwege de individuele voermogelijkheden. En ook daar worden lange loopwegen en scheiden interessante onderdelen in het ontwerp meegenomen. Paddock Paradise komt van Jaimey Jackson. Een hoesje op geniet van natuurlijk bekappen en anti ijzers en anti vers gras. Vrij extreem. Dan kun je ook vrij extreme (rechtlijnige) volgelingen treffen O:)

Pardon?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 23:30

Wat ontzettend gaaf en bewonderenswaardig dat jullie dit zo groots aanpakken! De paarden zullen vast erg blij zijn zometeen. En de baasjes ook; wel luxe maar toch heeft je paard zn vrijheid.
Ik vraag me echt af hoe je dit financiert, maar dat is jullie zaak :+

Blijven de andere helft boxen of zal de hit actief nog verder uitgebreid worden? Hoeveel paarden zullen er uiteindelijk komen te staan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:31

Staatsloterijtje? Nog niet zo lang eleden stond het hele spul nog te koop :+

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:27

Jannepauli schreef:

Als ik heel eerlijk ben zou ik dit soort speculatie graag buiten het topic houden want zo komt rare praat in de wereld terwijl dat hier volledig de plank mis slaat.
Met je leven lang hard werken kun je soms je dromen verwezenlijken.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:01

Jannepauli schreef:

Erg onbeleefd eerlijk gezegd.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:08

Ontzettend gaaf project!
Ook geschikt als pensioenplek? Of echt alleen voor paarden die gereden worden? Waar zitten jullie? Of heb ik daar misschien overheen gelezen?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:31

Willemina_L schreef:
Jannepauli schreef:

Erg onbeleefd eerlijk gezegd.

Nogal idd. Misschien jaloers?

Ik vind het een mooir project ts. Jullie zijn goed bezig!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:45

Het was maar een grapje hoor - en de stal heeft maandenlang te koop gestaan hoor. Ik kom er iedere dag voorbij. Dat ze andere wegen hebben ingeslagen is alleen maar leuk voor hen en succes is ze zeker gegund.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:34

Weer tijd voor een update!

De eerste betonplaat is gestort, op deze plaat zal het krachtvoer station geplaatst worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook zijn de drempels bij de inloopstal gestort, deze zijn gemaakt om de bodembedekking binnen te houden.
Voor de inloopstal zal over de gehele lengte een strook bestrating komen van 2 meter breed en de rest van het stuk zal worden voorzien van dezelfde halfverharding die ook voor het pad gebruikt is.
Afbeelding
Afbeelding

Een groot deel van het pad ligt er al en moet nu nog aangevuld worden met drainagezand.
Afbeelding
Afbeelding

Komende week gaan ze daar weer mee verder dus er zit schot in de zaak!

Verder gaan we de inloopschuur en nieuwe zadelkamers schoonspuiten en verven en wordt er hard gewerkt aan de bekisting voor de overige 3 betonplaten.
Op deze platen komt een hooistation en 2 selectiepoorten.
Daarnaast kunnen we zodra de loonwerker klaar is de omheining af gaan maken dus komende tijd nog genoeg te doen :wow:

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:48

Wow het wordt steeds mooier zeg! Leuk om het zo te volgen.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:49

Wat een werk al weer verzet ... +:)+ en wat wordt het mooi :j

En haakse bochten in het looppad, benieuwd hoe de paarden die gaan nemen :P

Groet Karin.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:50

Jullie zijn lekker bezig, mooi ook dat de klanten het allemaal zien zitten.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:02

missfalki schreef:

Groet Karin.

Het pad met halfverharding is vooral om ze de mogelijkheid te bieden altijd droge voeten te houden mocht de rest van het pad ,dat zon 8 meter breed is, onverhoopt toch een keer nat zijn. Wij zullen zelf het pad het meest gebruiken om met de kruiwagen over een stevig pad te kunnen lopen of als je je paard aan de andere kant van de track moet opvissen :Y)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:10

ajesca123 schreef:
missfalki schreef:

Groet Karin.

Het pad met halfverharding is vooral om ze de mogelijkheid te bieden altijd droge voeten te houden mocht de rest van het pad ,dat zon 8 meter breed is, onverhoopt toch een keer nat zijn. Wij zullen zelf het pad het meest gebruiken om met de kruiwagen over een stevig pad te kunnen lopen of als je je paard aan de andere kant van de track moet opvissen :Y)

Ben een beeld denker en zag het al voor me .... :j
(het ene stel binnendoor en andere paardjes juist ruim en uit de bocht .....)

Maar had inderdaad begrepen dat het pad was voor goed bereikbaar
en droge voeten voor paarden en mensen in natte tijden ;)

Groet Karin.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 04:27

Schitterend! Heel erg leuk om te volgen allemaal en zo ook weer wat op te steken, wie weet kan ik zelf ooit nog delen van jullie project implementeren.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 06:17

Wat een leuk project! Ziet er al heel gaaf uit. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:57

Ik volg ook nog. Wat een ontzettend gaaf project zeg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:03

Wow, ik vind dit echt een gaaf project om te volgen!! Hier heb ik aan huis een simpele paddock Paradise gemaakt voor onze 2 pony's. Wat een slim idee van die roosters! Niet te betalen inderdaad als je daar het gehele pad mee moet gaan leggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:54

riegje schreef:
joyce B schreef:
HIT ACTIEF stallen zijn vanaf het begin nadrukkelijk geschikt voor sportpaarden vanwege de individuele voermogelijkheden. En ook daar worden lange loopwegen en scheiden interessante onderdelen in het ontwerp meegenomen. Paddock Paradise komt van Jaimey Jackson. Een hoesje op geniet van natuurlijk bekappen en anti ijzers en anti vers gras. Vrij extreem. Dan kun je ook vrij extreme (rechtlijnige) volgelingen treffen O:)

Pardon?

Wat is je vraag?

"Hoesje op geniet" moet "goeroe op gebied" zijn.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:44

joyce B schreef:

Pardon?[/quote]

Wat is je vraag?

"Hoesje op geniet" moet "goeroe op gebied" zijn.[/quote]

geen vraag, Ik vind het wat kort door de bocht.
Beide principes( hit actief & paddock paradise) hebben heel veel te bieden m.b.t. welzijn van de paarden. ongeacht wat voor ras, hobby of sport etc.
Hoe meer aandacht er is voor beide, hoe beter. Vind het dan ook jammer dat je het wegzet als een stel extremen. komt op mij erg negatief over.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:06

Ik denk dat je dan de aanleiding tot mijn reactie gemist hebt. Namelijk de ervaring van meerdere mensen dat je per direct mag vertrekken als je je paard op ijzers zet (om medische redenen) dat zul je in Hit-actief stallen minder vaak tegenkomen omdat die meer sportgericht zijn (krachtvoer machines, voeren op maat) en daar vanwege de verharding al meer paarden zijn die voor op ijzers worden gezet omdat het hard afslijt en sommige paarden daar gevoelig op worden, en de actiefstallen die ik kan vaak bij een grotere pensionstal of manege bijgebouwd worden en men meer sportgericht bezig is.

De mensen die echt het voorbeeld van Jaimey Jackson navolgen, dus niet alleen het idee van een pad gebruiken maar de hele filosofie rond paarden houden, hebben heel veel meer uitgangspunten. Daar hoort bij natuurlijk bekappen volgens zijn methode, vers gras is voor paarden geen geschikt voer en moet compleet geweerd worden uit het menu. Krachtvoer in de zin van brokken kan ook niet. En dan hebben we het nog niet over dekens. Dat is een totaal andere visie op paarden houden dan de gemiddelde wedstrijdruiter. Dat vind ik niet negatief. Dat gaat om uitersten in omgaan met je paard. En tuurlijk zijn er sportruiters die hun paard natuurlijk bekappen, veel ruwvoer en amper krachtvoer geven en dekenloos en ongeschoren het winterseizoen door rijden. Maar die zijn echt een uitzondering. En als je een gemiddelde wedstrijdruiter bent die zijn paard wel 24/7 beweging gunt dan is het dus wel een goed geaprekje waard met de eigenaar van een paddock paradijs in hoeverre zaken als dekens, ijzers en weidegang mogelijk zijn. In vervelende verrassingen achteraf te voorkomen. En ken persoonlijk iemand die dus tegen dit probleem aan liep met paard met medische problemen en dierenarts/hoefsmid advies dat een de kant geschoven werd.

En zo'n voorbeeld kwam hier in dit topic bij een ander OP ook naar voren.

Jaimey Jackson en Jill Willis zijn nog strenger in hun overtuigingen dan de paard natuurlijk stroming. En dat heb ik zelf uit eerste hand kunnen volgen op hun facebook groep.

Ik beweer niet dat iedereen met een Paddock Paradijs zo is. Ben zelf ook niet zo. Maar het is wel verstandig goed te informeren.