[volg] ons eigen droomstekje opknappen en gezellig maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroBaex

Re: [volg] ons eigen droomstekje opknappen en gezellig maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:44

het is vast niet erg als ik ook volg :)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 02:02

Ik volg het ook even heeeeeeeel graag mee <3

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 19:24

Leuk als jullie ook volgen :)
Morgen breng ik mijn andere pony ook *\o/*
Ben erg benieuwd hoe ze samen zullen gaan.

Er is vandaag weer hard gewerkt. Niet door mij want ik ben aan het werk aan de andere kant van het land. Zal blij zijn als ik daar ook weer in de buurt woont :')
de meeste paarden zijn al verhuisd, mijn vriend en de katten, alle spullen. Ik zit helemaal in m'n uppie in een leeg huis met alleen een bed xD verder is er niets meer zelfs geen gordijnen. Ben er goed zat van momenteel :+

Afbeelding

Hooi halen. Wel iemand gevonden die grote balen brengt maar te weinig tijd gehad om daar te gaan kijken. Maar als het goed is hoeven we het dus maar 1 keertje op deze manier te halen.

Afbeelding

Uitleggen zodat het niet zo gaat schimmelen

Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:45

Ik ben jaloers. :P Hoe geweldig is het om zo'n leuke plek te hebben met je eigen paardjes? <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:44

Dat kan ik geloven dat je zelf ook graag richting je paardjes kan verhuizen!

Ziet er weer leuk uit! Op de draden en lint in de bak staat geen stroom? Want anders zou ik wel geleiders in de palen draaien i.p.v. het lint om de palen heel te draaien. Heel herkenbaar ... hier staan ze soms ook wel eens ergens waar ze niet horen te staan. Meestal als ik vergeet de stroom er terug op te zetten.
Voordeel is ook dat je nu de slechtste periode qua regen en blubber meemaakt. Dan weet je in ieder geval hoe je bepaalde dingen het beste aanpakt. Straks lekker zomer! Dan wordt het extra genieten op je eigen stekje!!

Leuk om dit soort projectjes te volgen! Ik ben net zelf ook mijn eigen projectje gestart. Wij gaan op zoek naar een grote E pony die aan huis komt te staan, letterlijk in onze achtertuin in een stalletje met uitloopje :D. Daar zal ik ook eens een topic aan wagen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:25

Leuk zo'n volg topic. Ben benieuwd hoe het straks gaat met de andere pony erbij.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:13

Nee we hebben geen stroom :) dus staat niks op de draden dus kon wel rond de palen, scheelde weer geld ;)

Leuk dat jullie allemaal volgen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:44

ik zou wel kijken voor een apparaat, als ze merken dat en geen stroom opstaat is er kans dat ze ertussendoor willen komen met alle gevolgen van dien

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:55

En een batterij apparaat is ideaal.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 01:26

Delphi leuk dat je ook met een projectje bezig bent :) laat maar weten als je een topic hebt gemaakt vind ik ook altijd leuk om te volgen !

Inderdaad fijn dat we het goede seizoen weer op gaan en de dagen langer worden. Mooie periode om te wennen aan alles zelf doen haha.

Verhuizing van de andere pony gisteren is goed gegaan. Ze was erg braaf onderweg, lekker hooi gegeten. Kennismaking ging ook goed. Ze zijn alleen nog erg onrustig met eten. Steeds van net naar net lopen en elkaar aan de kant duwen. Maar ze doen niet lelijk tegen elkaar gelukkig! :)

Bak was ook erg nat gisteren maar vandaag alweer volledig opgedroogd
Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 02:20

Toevallig gisteren een topic aangemaakt :D [VSW] [VOLG] Droom komt uit, grote pony met stal in de achtertuin!

Ah wat fijn dat je andere pony er nu ook is! En nu op termijn toch nog een pony die ergens in training staat? Spannend of je daar straks een goed coaching paard aan hebt! Ga je dan ook een opleiding volgen of heb je al een achtergrond in die richting? Ik heb er ook al eens aan gedacht en me wat ingelezen, echter zou ik echt wel cursussen/opleiding ervoor moeten gaan volgen. Wie weet ooit in de toekomst! Alleen moet dan blijken of één van de pony's hier ook voor geschikt is :D
Ga je deze pony straks ook zelf berijden?

En hebben je andere pony's al wel eens kennis gemaakt met deze pony of is ie straks echt nieuw voor ze?

Lekker natte bak inderdaad! Hier was alles ook kletsnat. Zelfs het kleine paddockje van geelzand stond vol met plassen, terwijl deze altijd mooi droog blijft! Er is echt heel veel regen gevallen de laatste dagen. Gelukkig trekt het ook weer netjes weg. En ze kunnen naar binnen natuurlijk als ze dat willen.

Echt lekker zo hoor je plaatsje!!! Ik ben er ook blij mee straks. Wel geen binnenbak, poets- en wasplaats binnen met warm water en geen volpension die voor je uitmest, maar hoe lekker is het om alles in eigen hand te hebben!? En ook bij mij is het niet groot, maar als je alles een beetje slim indeelt heb je er echt een heel fijn stukje grond aan!!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:09

2x in 2 dagen. :(

Afbeelding
Opties:
- stroom op accu en steeds slepen met accu's
- houten hekwerk
-beo band
- schapengaas.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar schapengaas, dat zit ook achter de stallen aan de houten omheining vast, en dat zit stevig. Is denk is het makkelijkst/ snelst/ goedkoopst te regelen.

Morgen ben ik weer vrij, dus wordt weer een hele donderdag op stal bezig zijn gok ik :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:14

Ohhh en als ze eenmaal ontsnappen, dan gaan ze dat meestal steeds sneller doen. Is stroom via een oplaadbaar apparaat niks? En dan twee zodat je kunt afwisselen. Er zijn er die je maar 1X in de 2 weken op hoeft te laden.

Of zou beoband ze tegen houden? Volgens mij hangt daar ook een behoorlijk prijskaartje aan vast.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:24

Ik zou gaan voor stroom of hout. Beo gaat volgens mij doorhangen en dan kunnen ze er ook onderdoor. Schapengaas vind ik eng :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:31

Hier zijn het echte houtknagers, vaak gaat het dan niet heel lang mee. Hier heb ik een deel ook omheind met gaas met mazen van 10x10. Maar daarvoor zitten nog twee stroomdraden. Hier is het nog nooit fout gegaan. Nu zit het hier alleen aan de wegkant en langs de oprit, dus niet aanlokkelijk om doorheen te willen.

Ik zou denk ik zelf voor de oplaadbare accu gaan. Gaas is stiekem toch behoorlijk duur!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:38

Ik heb een accu met een zonnepaneel erop. Die laadt zichzelf dus op.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:40

Homiafortuna schreef:

Slim! Zal ook prijzig zijn in aanschaf denk ik?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:42

Tijdelijke oplossing : koltec paddestoel op batterij
zeker met de beperkte oppervlakte gaan die batterijen nog best lang mee en zijn betaalbaar (een 25 euro per batterij )
Batterijen sowieso te krijgen bij de craenenbroek en de apparaten ook regelmatig op marktplaats
Zijn ook handige apparaten om als back op te hebben liggen

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:45

JoyceLa schreef:
Homiafortuna schreef:

Slim! Zal ook prijzig zijn in aanschaf denk ik?

Zijn inderdaad niet zo heel goedkoop, maar het varieert nogal in prijs. Ik heb de mijne gekocht in de webshop van www.wolfederatie.nl

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:47

En mede door ijzerdraadje alle draden met ekaar verbinden dan hoef je niet met apperaat te slepen. Geen stroom is geen optie. Dit weten ze meteen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:49

Homiafortuna schreef:

ik ben bang dat dat voor de winter niet voldoende energie opwekt? Wat is jouw ervaring daarmee?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:50

Hier ook accu met paneel en dat gaat zomer en winter goed

(De paddestoel is back op, alleen nodig gehad toen de omvormer stuk was ; fabrieksfoutje )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:15

Gewoon een aparaar op batterij aanschaffen. Gaan nog best lang mee. Ik doe rond de 3 mnd met een batterij. Als ze weten dat er geen stroom opstaat blijven ze er doorheen gaan

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:01

Ik doe bijna een jaar met m'n batterij! Koop ze met korting bij agradi. De beste oplossing.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 00:19

Otti1977 schreef:
Ik doe bijna een jaar met m'n batterij! Koop ze met korting bij agradi. De beste oplossing.

Nu toevallig t/m morgen 35% korting bij agradi. Dan is het interessant voor je ts