Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monnette1

Berichten: 245
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:24

Mijn paddock is ong 15 bij 20 meter, voor een haflinger en kwpn-er. Met daarin een stal van 6x3 meter met 2 boxen die altijd open staan. Een klein stukje voor de stal bestraat om te voeren, ong 6x3 m. Dit gaat prima, de paarden kunnen ook goed samen. s Zomers wel weidegang in de wei van de buren.

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:44

Bij ons op de manege staan de paarden er op zondag in voor zo ver ik weet en 's ochtends, de 4 kleinere zijn denk ik 4x4 de grote is denk ik 10 x20 en we hebben er nog 1 maar daar weet ik de maat niet van

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 18:25

Ik kan mijn nieuwsgierigheid toch niet echt bedwingen, zijn er nog meer mensen die willen reageren?

Hier word de paddock over een paar weken met 40 vierkante meter uitgebreid en de stal is verdubbeld in grootte.
Zandpaddock is uitgesteld gezien de leem op een paar dagen na echt super begaanbaar was.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 01:36

Afbeelding

Leefpaddock met de stal, rondom bestrating en helftzandpaddock is het geen 30-30 meter. Grote (ruim 6-ruim 7m2) inloopstal en kleine inloopstal die nu opgesplitst is in twee boxen. En dan nog een afdak. Gemaakt voor 6 paarden. Maar er hebben ook wel 8 pony's en paarden gestaan .
de rest van het zand zijn de looppaden en extra ruime hoeken met voerplekken, heuvel, niet . Het totale winterdeel waar ze 24/7 rond kunnen lopen en.

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:43

Paddock van 30x50 meter met 2 schuilstallen en verhard deel zodat ze altijd schoon kunnen eten en droog nunnen staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:02

_suus19_ schreef:
.
De grote kudde staat bij ons snachts op stal, sochtends de eerste paar uurtjes met hooi op de weide en de rest van de dag (tot donker) op de mega paddock. Hier krijgen ze geen hooi, maar er is altijd wel wat eetbaars te vinden. Waterbuffels eten momenteel vooral waterplanten. Geen verharding en geen schuilstal.
Paddock is 1,5 hectare. Staan 5 paarden op. Grootste deel bestaat uit zand en water, groeit wel her en der gras. Maar wij gebruiken hem als paddock omdat het jaarrond droog is en ze zo de weides niet kapot lopen in de winter. Zomer wordt het gebruikt om de gras inname te beperken.

[ [url=m/BRhNFE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2e99bw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vorig jaar had ik de 2 grote nog zo staan, en de 2 kleintjes op een paddock van 20x20 met schuilstal van 2x3 (jaarrond).

Inmiddels ben ik verhuisd naar de randstad en hebben de kleintjes het iets beter gekregen. De 2 grote hebben aardig in moeten leveren.

Ik heb nu een paddock (tevens rijbak dus soms is hij een uurtje dicht) van 15x30, verhard stuk van 25x5 en schuilstal van 7x7.
Staan ze momenteel met zn vieren 24/7. Alleen met veel regen of kou gaan de 2 kleintjes op stal.
In de zomer staan alleen de 2 kleintjes hier, de groten staan dan permanent op de weide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:02

ik denk dat jullie mijn gaan haten ofzo maar dat maakt me niet uit.
het is dit of in de blub.

mijn paarden staan nu in 12 x 6 en daar staan ze met ze 4e.
helemaal verhard.

overigs mogen ze straks in de winter de grote wei in. als het weer droog is. een wei van 2,5 ha.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:05

De uitloop voor de 2 mini shetjes is 14 bij 3. Zit een schuilstal bij van 3 bij 3 daar passen ze samen makkelijk in.

De paarden hebben een inloopstal van 14 bij 3 en een paddock van 30 bij 40.

De Shetten lopen nog elke dag ongeveer 4 uurtjes in de grote paddock.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:50

Ik zal mij ook eens in dit topic melden.
Heb net een huis gekocht met een mooi stukje grond er nog bij (ter grootte van een bak ongeveer).

De bedoeling is dat ze 's nachts op stal komen. Overdag wil ik het tussenschot van de stallen open zetten, en de deuren naar buiten open. Ze hebben dan een verhard stuk van 6 bij 9 meter voor de stallen, dan kunnen ze een hoekje om wat 4 bij 4 meter is waarna ze bij de wei komen. Het voorste gedeelte van de wei wil ik deels bestraten (11 meter breed bij 5 of 6 meter diep verhard, en 8 meter breed bij 5 of 6 meter diep met zand). Hier kunnen ze altijd overdag lopen. Mocht het weer het toelaten mogen ze de wei op (die bij halve dag droog weer goed te doen is). De wei is 18 meter breed en 35 meter diep. Overdag zullen ze 2 voerplekken krijgen, drinken kunnen ze in de stal. Bedoeling is dat er 2 paarden komen te staan.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:57

Mijn paddock is 12 x 9 meter.
Hier staat alleen mijn paard met een shetlander.
Het hek staat open zodat ze zelf ook hun stal weer in kunnen.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:57

Bij ons is nu de schuilstal van 3 bij 1,5 naar 4 bij 2 gegaan qua afmetingen. Verder is de paddock nog altijd 8 bij 12 voor 2 mini-shetlanders. Dit zou voor 2 grote paarden qua ruimte ongeveer gelijk staan aan 20 bij 30 qua hoeveel ze erin kunnen bewegen. Een groot paard zou er op mijn stukje niet passen, maar deze twee gaan prima samen.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:02

Met vreselijk nat weer heb ik de paarden in mijn zware, maar droge paddock… In plaats van meer dan 1600 m2 zand moeten ze het dan doen met 11 x 23 m per 2 paarden.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:02

Als ik de stal er nog bij tel komt er nog een stukje van 6x3 bij (iets meer beide stallen zijn 3.20x.3.20). Hier kunnen zo overdag in. Met 's nachts dus tussenschot dicht en de staldeuren dicht.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:21

Op de pension waar ik sta staan de meeste paarden apart tenzij stalgenoten onder elkaar toestemming geven hun paarden samen te zetten. (dit wil ik nog bespreken met een stalgenoot voor haar en mijn paard samen te zetten)

- 25x15 m en enkele stukken zijn groter maar daar staan ze niet apart op maar max met 3
- nee maar bij harde regenval zijn er toch nog steeds droge stukken
- Staan apart (lees hierboven)
- 8-17 u (winter) 8-19u-20u (zomer)
- ja ze krijgen hooi maar er valt ook gras te eten
- nee (mijn paardje heeft wel het geluk te kunnen schuilen onder bomen)
- 's nachts op stal of bij echt noodweer ook, bij een hitte van 30+ gaan ze paar uurtjes de paddock op en dan op stal

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:25

Op onze pensionstal gaan ze voor het eerst paddocks voorzien deze winter. Normaal staan de paarden van oktober tot mei volledig op stal. Heel veel paarden staan dus de volle 22u (want rijden/verzorgen is nooit langer dan 2u) in hun hokje en worden zelden los gegooid. Hopelijk komt hier dus nu verandering in, de paddocks worden volgens mij erg klein. Als ik het zo even bereken misschien iets van een 4x20 ofzo? Daar moeten we dan met groepen van 6 op. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar we krijgen per 6 een paddock toegewezen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen hoor. Er mag geen hooi gegeven worden op de paddock... Dat zit me echt dwars. Maar ik ben al héél blij dat ze deze verandering maken. dat is een stap in de goede richting.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:31

Heleennn schreef:
Op onze pensionstal gaan ze voor het eerst paddocks voorzien deze winter. Normaal staan de paarden van oktober tot mei volledig op stal. Heel veel paarden staan dus de volle 22u (want rijden/verzorgen is nooit langer dan 2u) in hun hokje en worden zelden los gegooid. Hopelijk komt hier dus nu verandering in, de paddocks worden volgens mij erg klein. Als ik het zo even bereken misschien iets van een 4x20 ofzo? Daar moeten we dan met groepen van 6 op. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar we krijgen per 6 een paddock toegewezen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen hoor. Er mag geen hooi gegeven worden op de paddock... Dat zit me echt dwars. Maar ik ben al héél blij dat ze deze verandering maken. dat is een stap in de goede richting.

bij ons zijn er ook veranderingen.
Toen ik er stond met mijn vorige pony mochten ze beslist niet buiten bij regen (buitjes) ivm stuklopen van de paddocks.
Nu staan ze vaak gewoon buiten als het regent (buitjes).
Maar bij onophoudelijke regen (echt hele dag door regen) staan ze binnen op stal omdat ze niet kunnen schuilen.

Heleennn

Berichten: 6362
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:58

Stuklopen van de paddock? Hoe kan dat dan? Bij ons zouden gewoon de buitenbakken verdeeld worden in stukken paddock. Ik zie het nog niet echt voor me, spannend

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:05

Heleennn schreef:
Stuklopen van de paddock? Hoe kan dat dan? Bij ons zouden gewoon de buitenbakken verdeeld worden in stukken paddock. Ik zie het nog niet echt voor me, spannend

paddocks staat ook gewoon gras in. Als het voortdurend regent wordt de grond te nat en ploegen de paarden als het ware het gras om.

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:39

Ik heb 7 individuele zand paddocks naast en tegen over elkaar van 7 bij 15 dit is voor de wedstrijd paarden met ijzers. Ze hebben allen de beschikking over hooi en mechanische drinkbakken. Ze kunnen geen sprint trekken maar staan wel heel de dag buiten en niet geheel onbelangrijk, altijd droog omdat het goed gedraineerd is.
Bij mooi zonnig weer liggen ze allemaal languit te pitten in het zand :D

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:42

Ik weet het niet zeker, volgens mij is hij 25x25m.
Ze staan hier met zijn 3en op, hebben water en onbeperkt kuil in een grote bak tot hun beschikking.
De grond is heel hoog gemaakt dus dit is droog en hebben geen verharde stukken tot hun beschikking.
Ze staan overdag van 9.00/10.00 tot 19.00 buiten en in de nacht op stal.
Dit alleen zodra er veel regen is en koude tempraturen.
Zomers staan ze 24/7 in het weiland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:44

wilmatj schreef:
ik denk dat jullie mijn gaan haten ofzo maar dat maakt me niet uit.
het is dit of in de blub.

mijn paarden staan nu in 12 x 6 en daar staan ze met ze 4e.
helemaal verhard.

overigs mogen ze straks in de winter de grote wei in. als het weer droog is. een wei van 2,5 ha.

12x6? Hóe dan? Dat is gemiddeld 3x1,5 per paard?

Mawrr
Berichten: 315
Geregistreerd: 29-05-10
Woonplaats: Ex-Johannesburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:46

joyce B schreef:
[ [url=m/vBKzAv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leefpaddock met de stal, rondom bestrating en helftzandpaddock is het geen 30-30 meter. Grote (ruim 6-ruim 7m2) inloopstal en kleine inloopstal die nu opgesplitst is in twee boxen. En dan nog een afdak. Gemaakt voor 6 paarden. Maar er hebben ook wel 8 pony's en paarden gestaan .
de rest van het zand zijn de looppaden en extra ruime hoeken met voerplekken, heuvel, niet . Het totale winterdeel waar ze 24/7 rond kunnen lopen en.


Die van ons lijkt heel erg hierop, zelfde idee. Ze lopen rond de wei en hier gaan ze zo'n 6 uur per dag op. Voor de rest mogen ze in de paddock blijven. Geen idee hoe groot hij precies is maar het is een flink eind lopen als je je paard van achterin de paddock moet ophalen :')
Bij ons staat er een kudde van 15 paarden ongeveer in. Overal staan drinkbakken, en ook zo'n kleine plas. Verder hebben we een aantal overdekte rekken voor hooi en schuilplekken. De wei is altijd fijn droog maar de paddock zelf kan echt heel drassig zijn met veel regen.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:47

Anoniem schreef:
wilmatj schreef:
ik denk dat jullie mijn gaan haten ofzo maar dat maakt me niet uit.
het is dit of in de blub.

mijn paarden staan nu in 12 x 6 en daar staan ze met ze 4e.
helemaal verhard.

overigs mogen ze straks in de winter de grote wei in. als het weer droog is. een wei van 2,5 ha.

12x6? Hóe dan? Dat is gemiddeld 3x1,5 per paard?


Nee toch?
Is 3x6 per paard.

Hier is het de hele winter niet droog genoeg om de wei op te gaan vermoed ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:49

Azmay schreef:
[naam] schreef:
12x6? Hóe dan? Dat is gemiddeld 3x1,5 per paard?


Nee toch?
Is 3x6 per paard.

Hier is het de hele winter niet droog genoeg om de wei op te gaan vermoed ik.

Rekenen is moeilijk _O-. Sorry. Neemt niet weg dat ik 12x6 nog steeds erg klein vind.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:54

12x6m met vier paarden is gewoon belachelijk sorry. De paarden kunnen niet fatsoenlijk uit elkaars ruimte gaan als er een keertje een conflict ontstaat tussen hen.