Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een stukje wei opgeofferd en ik laat elk half jaar de boer waar we stro en hooi kopen, de mesthoop op dat stuk wei gooien. Jij zou daar je kruiwagens dan kunnen legen, beetje glad harken, door de regen zakt het ook een eind in. Zeker als je bijvoorbeeld vlas neemt, gaat het niet zo hard.
Op zoek naar een boer (met paarden) waar je het mag lossen?
Hier komt ook een "burger" met zijn aanhanger eens in de paar weken. Geloof dat die een tientje per keer lossen betaald.
wendely
Geplaatst: 19-08-16 17:55
palousa_boy schreef:
Dat hoeft niet Door alle afvoer mogelijkheden te verbieden, hoeven ze niet zo direct te zeggen dat z eigenlijk liever geen paarden op de dijk willen hebben
Snap ik maar het is niet normaal. Zou het zelfde zijn dat er geen poepluiers van baby's meer bij het afval mogen..
Hier mag je ook echt geen mest bij de stort brengen hoor.. vind dat niet raar en ook niet te vergelijken met poepluiers.. Er zijn wel opties.. ook voor TS.. maar zij ziet alleen problemen.. er is binnen een straal van zeg 50 kilometer echt wel een plek waar ze (tegen betaling) de mest heen kan brengen.. kwestie van opsparen en eens in de zoveel tijd op en neer rijden.. eventueel een deel in de compost bak en klaar is kees.. Het is zo moeilijk als dat je het zelf maakt.. In de zomer kan ze het op de aanhanger wat langer opsparen en in de winter moet ze mss de vuilniszakken via het huis naar de weg brengen en iets vaker rijden maar het is wel mogelijk..
En als TS dan zegt dat is me teveel werk.. te duur.. Etc maakt niet uit wat de reden is maar ik wil het niet zo dus ze gaan op pension is dat natuurlijk prima.. maar dat is niet omdat er echt niets mogelijk is.. waar een wil is, is een weg..
En klopt wel dat de gemeente het zo iets lastiger maakt maarja welcome to life.. dat is ook wanneer ze geen vergunning geven voor een schuilstal Etc.. en dan moet je ook creatief zijn
butengeweun
Geplaatst: 05-09-16 19:01
Heb je al een oplossing gevonden voor je probleem?
Wij hebben een boerderij en hier komen regelmatig particulier, maar ook loonwerkers, paardenmest brengen. Dat gaat op onze mesthoop en in het voor en najaar over het land. Wij zijn er erg blij mee, tegenwoordig mag er al zo weinig mest op het land en deze organische mest is heel goed voor de bodem. Wij vragen geen geld, maar wel alleen schone mest, dus geen tuinafval, strotouw e.d. Ik weet dat hier in de buurt meerdere boeren zijn die dit doen, dus ik kan mij niet voorstellen dat er bij TS in de buurt geen enkele boer/tuinder te vinden is waar ze de mest kan brengen, desnoods tegen betaling.