Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:14

Nohra schreef:
renee16 schreef:
wow, ik vond paardrijden in Brabant al enorm duur maar de randstad is als ik het zo hoor echt niet te betalen met een modaal inkomen :O

Voor deze stal betaal je 325.- (In brabant dus !):

30 ruime boxen van 3×3 meter met luik en geïsoleerd dak dat zijn geen ruime boxen hoor...
2 royale was/poets plaatsen met warm/koud water
2 aparte poets/opzadel plaatsen
binnenmanege met geïsoleerd dak, 20 x 40 meter
binnenmanege met geïsoleerd dak , 15 x 30 meter
buitenbak met drainage en vaste sproei installatie , hout omheind , 20 x 60 meter
trainingsmolen voor 4 paarden met equipad bodem
royale hout omheinde longeercirkel met drainage in de bodem
weidegang, ca. 2 ha. weiland dat verdeeld is in 28 goed omheinde weilanden postzegeltjes dus...
Royale zadel kasten
paarden/pony’s gaan elke dag, 7 dagen per week, aan de hand naar buiten wat wordt hiermee bedoeld?
goede kwaliteit en vooral voldoende stro, kuilhooi, krachtvoer voor Uw paard
professionele en gediplomeerde begeleiding
grote verharde parkeerplaats
trailerstalling
gezellige en royale verwarmde kantine
bosrijke omgeving
privé lessen, ook op onze paarden

opzich wel een prachtige stal denk ik, en voor zo weinig geld vind je dat echt niet hier in de randstad :Y) maar heb toch mn vraagtekens bij hoeveel uren de paarden vrij zijn in een paddock of weide...

Kan ik je niet vertellen, niet onze stal :)

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:14

Annekeee schreef:
Citaat:
paarden/pony’s gaan elke dag, 7 dagen per week, aan de hand naar buiten wat wordt hiermee bedoeld?

Dat de paarden elke dag aan de hand buiten gezet worden. En niet 's ochtends stal open, en met zijn alle als een gek naar de wei rennen.

O ik snap het. En hoelang per dag staan ze dan buiten in de zomer en winter op deze stal?

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:15

Jannepauli schreef:
Geheel off-topic: ik heb even op je facebook pagina's gekeken.. wat een bizar mooie foto's maak jij! Wat had ik graag een paar mooie platen, door jou gemaakt, van mijn onlangs overleden pracht-paard gehad..
als ik toch zo zou kunnen fotograferen.. |(

Wat lief, dankjewel.

Had het graag voor je gedaan maar dat is nu te laat ;(

Sterkte met het verlies van je maatje! :(:)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:15

Nohra schreef:
Annekeee schreef:
Ik volg het topic, omdat ik het ergens interessant vind wat anderen er voor zouden willen betalen.
Geheel offtopic;
Maar ik word een beetje misselijk van de ego van TS.
Ik snap absoluut dat je trots en blij bent. Maar je toon waarop je typt, spreekt me niet aan.
En dat baat me een beetje zorgen..

Geloof best dat ik nu bokkers over mee krijg. Dat mag :)
Ik wil TS waarschuwen, welke indruk je -onbedoeld- achter laat bij in ieder geval mij!

Desalniettemin, wens ik je succes! :)

Het is echt lastig om enthausiast te zijn op bokt, je komt heel snel over als dat je een ego hebt. Heb ik dus nu zelf ondervonden met mijn topic over een stal te beginnen. Heel lastig en denk dat TS in real life vast wel meevalt haha :D

Even ontopic: Vind de reacties ook wel heel uiteen lopen met wat iemand ervoor over heeft qua stalgeld. Erg grappig om te zien.

Ben ik niet helemaal mee eens :)
Ik kan enkele voorbeelden op noemen.
zoals, dat haar buitenbaan een geweldige bodem heeft.
Ik zou dan bijvoorbeeld zeggen: "Een buitenbaan met achterbergbodem" (iedereen weet wel dat goede bodems zijn)
De manier hoe er over andere stallen uit de omgeving gesproken wordt.
Etc....

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:16

Citaat:

Dat de paarden elke dag aan de hand buiten gezet worden. En niet 's ochtends stal open, en met zijn alle als een gek naar de wei rennen.[/quote]

O ik snap het. En hoelang per dag staan ze dan buiten in de zomer en winter op deze stal?[/quote]

Er staat duidelijk in dit Topic dat je dat als eigenaar zelf mag beslissen. Maar wel s'nachts op stal.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:17

Annekeee schreef:
Ik volg het topic, omdat ik het ergens interessant vind wat anderen er voor zouden willen betalen.
Geheel offtopic;
Ik snap absoluut dat je trots en blij bent. Maar je toon waarop je typt, spreekt me niet aan.

Ik wil TS waarschuwen, welke indruk je -onbedoeld- achter laat bij in ieder geval mij!

:? Ga er verder niet op in, je kan niet in ieders straatje praten, zeker niet op bokt maar een kleine tip voor jou dan, volg mijn topic dan ook niet meer! :D

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:19

Kelly1992 schreef:
Citaat:

Dat de paarden elke dag aan de hand buiten gezet worden. En niet 's ochtends stal open, en met zijn alle als een gek naar de wei rennen.

O ik snap het. En hoelang per dag staan ze dan buiten in de zomer en winter op deze stal?[/quote]

Er staat duidelijk in dit Topic dat je dat als eigenaar zelf mag beslissen. Maar wel s'nachts op stal.[/quote]

Ik haak even in! Deze quote uit de opsomming is niet de opsomming van mijn faciliteiten he! Er is een bokker die haar faciliteiten heeft opgesomd. Dus ook niet door de war halen met wat er hier in het topic vermeld wordt :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:22

By_Chantal schreef:
Annekeee schreef:
Geheel offtopic;

:? Ga er verder niet op in, je kan niet in ieders straatje praten, zeker niet op bokt maar een kleine tip voor jou dan, volg mijn topic dan ook niet meer! :D

Die toon bedoel ik.. maar je begrijpt mij niet. ;)
Prima, nogmaals succes met je stal.

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:24

O ik snap het. En hoelang per dag staan ze dan buiten in de zomer en winter op deze stal?
[/quote]

Er staat duidelijk in dit Topic dat je dat als eigenaar zelf mag beslissen. Maar wel s'nachts op stal.[/quote]

Ik haak even in! Deze quote uit de opsomming is niet de opsomming van mijn faciliteiten he! Er is een bokker die haar faciliteiten heeft opgesomd. Dus ook niet door de war halen met wat er hier in het topic vermeld wordt :D[/quote]

Ja dat had ik wel begrepen hoor :+

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:25

Nohra schreef:

Ik haak even in! Deze quote uit de opsomming is niet de opsomming van mijn faciliteiten he! Er is een bokker die haar faciliteiten heeft opgesomd. Dus ook niet door de war halen met wat er hier in het topic vermeld wordt :D[/quote]

Ja dat had ik wel begrepen hoor :+[/quote]

Kelly1992 volgens mij niet dus vandaar het berichtje :D

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:28

Kelly1992 schreef:
Citaat:

Ja maar snap de verwarring nu. Ik bedoelde Hoe lang ze dan buiten staan op de stal van degene van de reactie. Niet op de stak van TS.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:29

Whoops sorry dames!
Ja maar snap de verwarring nu. Ik bedoelde Hoe lang ze dan buiten staan op de stal van degene van de reactie. Niet op de stak van TS.[/quote]

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:45

Nohra schreef:

Ja maar snap de verwarring nu. Ik bedoelde Hoe lang ze dan buiten staan op de stal van degene van de reactie. Niet op de stak van TS.

Dit was idd mijn opsomming van een stal in Brabant, ter vergelijking hoe groot het verschil in prijs is.
Ik sta namelijk behoorlijk versteld van de prijzen die in de randstad gevraagd/betaald worden voor stalling, wat ik hier in het topic hoor.

Nohra: Op de vragen over de stal waar ik sta.
Klopt de boxen van 3x3 zijn niet heel ruim, zou ze ook liever iets groter zien, wel een voordeel dat ze ene open luik hebben en dus niet opgesloten zitten tussen 4 muren.

De weide's & paddocks zijn idd vrij klein.

Ze gaan aan de hand (per stuk) tussen 8 en 9 naar buiten en worden rond 3 uur weer binnen gehaald. Er wordt rekening gehouden met het weer, met veel regen gaan ze soms eerder naar binnen. in de winter hetzelfde maar dan op de paddocks, aan iedere weide grenst een paddock, waar ook ruwvoer gevoerd wordt.

Het aan de hand staat er bewust bij genoemd, klinkt misschien heel normaal. Maar er zijn hier ook genoeg stallen die ze naar en van de wei laten lopen/rennen of met 2/3 tegelijk meenemen naar de wei. Iets wat ik persoonlijk echt niet zou willen met een paard op ijzers.

Voor mij was het nu de beste keus, binnen budget, binnen bepaalde km's. Een stal die aan alle eisen voldoet is vrijwel niet te vinden. Op de binnenbak en locatie na, zou de stal van TS me wel heel goed in de oren klinken :D

Nohra

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:52

Ik zou daar zelf nooit over nagedacht hebben... dat ze dan rennen en hun ijzers kunnen verliezen. Maar die van mij heeft nooit op ijzers gestaan dus vandaar dat ik hier nooit naar heb gekeken op een stal. Tot nu toe is mijn paard ook altijd met de hand naar de paddock gebracht.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:54

Nohra schreef:
Ik zou daar zelf nooit over nagedacht hebben... dat ze dan rennen en hun ijzers kunnen verliezen. Maar die van mij heeft nooit op ijzers gestaan dus vandaar dat ik hier nooit naar heb gekeken op een stal. Tot nu toe is mijn paard ook altijd met de hand naar de paddock gebracht.

Ik bedoel ook niet dat ze de ijzers kwijt raken, maar als ze in een flink drafje de stal in rennen dat ze onderuit schuiven op ijzers is meer mijn angst, zeker in de winter met slecht weer. Ik heb er al 3 of 4 stallen voor laten schieten, terwijl ze verder wel prima faciliteiten hadden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:22

Goh, je leert veel van dit topic. Niet te enthousiast schrijven over een heel leuk project waar je dus anderen in mee laat delen maar niet te blij mee mag zijn. Niet zeggen dat ze het op andere stallen anders doen en jij dat niet wil want dan maak je andere stallen zwart.Niet schrijven dat er een wereldbodem in je bak ligt want dan ben je arrogant. Niet met een dosis humor omschrijven dat je een Pietje Precies bent, ik lees daaruit dat je iemand bent die dus ook precies zal zijn met mijn paard maar een ander denkt dan dat je een zeikerd bent die bij elk strootje die uit een paard zijn staart valt direct gaat flippen :D
Tip: hou het lekker voor jezelf, die 3 klanten krijg je echt wel hoor. Hier wordt je echt niet wijzer van!

Nohra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:26

Vala schreef:
Goh, je leert veel van dit topic. Niet te enthousiast schrijven over een heel leuk project waar je dus anderen in mee laat delen maar niet te blij mee mag zijn. Niet zeggen dat ze het op andere stallen anders doen en jij dat niet wil want dan maak je andere stallen zwart.Niet schrijven dat er een wereldbodem in je bak ligt want dan ben je arrogant. Niet met een dosis humor omschrijven dat je een Pietje Precies bent, ik lees daaruit dat je iemand bent die dus ook precies zal zijn met mijn paard maar een ander denkt dan dat je een zeikerd bent die bij elk strootje die uit een paard zijn staart valt direct gaat flippen :D
Tip: hou het lekker voor jezelf, die 3 klanten krijg je echt wel hoor. Hier wordt je echt niet wijzer van!

Haha amen! :')

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:02

Vala schreef:

Hahaha ja ik had na pagina 3 eigenlijk al spijt van mijn topic :') Enfin, gelukkig reageert 75% super enthousiast en dat zegt voor mij gelukkig genoeg :D

Een 'voor-tijdens en klaar' foto topic komt nog, dit zal pas volgend jaar zijn denk ik als alle puntjes op de i gezet zijn :D

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:11

ziet er erg mooi uit TS.

Ik begrijp heel goed dat je hier erg enthousiast van word. Lijkt mij een droom van vele paardjes aan huis.

Zelf kan ik weinig zeggen over de prijs. helaas. Mijn paarden staan in Brabant voor € 150,- per paard.

Stal ligt naast het bos (letterlijk 1 min. stappen).
3 ha weiland (voor 6 paarden). paardengras en sproeiers (geen automatische drinkbakken, wel tonnen die 2x per dag ververst worden). + bomen voor de schaduw.
alles is bespreekbaar, mijn paarden zijn snel te dik, dus die staan op strookbegrazing. 2 andere zijn 30+ die krijgen een hele wei etc.
super goede buitenbak, het hele jaar door te rijden, met verlichting, en sproeiers.
aparte longeerbak
stallen zijn niet zo groot, maar hier staan ze amper in. ( 3 bij 3).
in de zomer 24/7 buiten.
winter minimaal 8 uur buiten kan zelfs nog 24/7 mocht dit gewenst zijn (winterweide heeft een schuilstal + omringt met bomen).
onbeperkt hooi, echt hooi, geen kuil. keuze uit verschillende soorten (indien gewenst uit slowfeeders)
weiland wordt iedere dag gemest, stallen ook.
super sfeer, gratis koffie, thee, kleine kantine en natuurlijk kastjes voor de spullen.
Gratis trailerstalling.
alles ziet er keurig netjes uit, en wordt goed bijgehouden.

Ik heb hier wel super geluk mee gehad, en ik sta bij een bekende, dat scheelt wellicht ook.

Pas op met je perfectionisme, hiervoor stond ik ook bij iemand die erg netjes en perfectionistisch was. En ik voelde me daar echt te kort schieten. Het was een doe het zelf stal. Als ik nog bezig was met mesten, was zij continu achter me aan aan het lopen met de bezem. Ik durfde echt niets te laten liggen, want dan kreeg ik commentaar. Was ik aan het rijden, en mijn paard mestte, kon ik echt direct van mijn paard af springen om het op te ruimen. Dit zijn maar een paar kleine voorbeeldjes. Het was echt niet vol te houden voor mij, de ontspanning was totaal weg.

Ik weet zeker dat jij wel mensen voor je stal gaat vinden, het ziet er keurig uit.
Als ik zelf zo`n plekje had, hield ik het lekker voor mezelf. Evt. met een vriendin of bekende. Vreemde mensen zal ik niet graag op mijn erf willen. maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:18

Ik lees al even mee, en ik heb even gespiekt op fb, ziet er goed uit en lijkt me goed over nagedacht, drainage en waterbakken overal is super fijn!
Een een goede buitenbaan met verlichting ook.
Dat is eigenlijk alles wat ik nu mis...
Een binnenbak is in sommige gevallen fijn, maar voor mij niet noodzakelijk, zeker niet als er een echt goede buitenbaan is die ook goed bijgehouden wordt.

Ik woon zelf ook in het westen en weet wat de stallen hier kosten, en het is vaak of veel buiten of fijne voorzieningen voor jezelf.
Jij probeert hier een combinatie van te maken en dat is super fijn!

Ik vind het lastig om er een prijskaartje aan te hangen, ik zou zelf denken zo'n 300,- p/m met alle diensten erbij.
Wat ik persoonlijk zou missen is stalling voor trailer en menwagen (trailer kan buiten, menwagen eigenlijk niet), het is fijn om die beide dicht bij je paard te kunnen hebben.

En verder vind ik zelf een paddock van 4m. te smal.
Op de stal waar ik nu sta zijn paddocks 6m breed en zo'n 15 tot 20 m. lang, en ik merk dat niet alle paarden daar goed in durven of kunnen rollen, waardoor mensen hun paard weer in de rijbaan gaan laten rollen...
Ik heb dan zelf liever als ik mag kiezen een bredere paddock die minder lang is, zodat ze goed om kunnen rollen en ook een rondje kunnen rennen en niet rechtuit vaart maken en dan hard op de rem.

Ik blijf volgen, veel succes!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:42

Ben ik de enige die het op FB niet kan vinden? Ik was benieuwd, dus wou even een kijkje nemen. TS als ik op de link klik in jouw onderschrift dan kom ik op een pagina met foto's, maar geen foto's van een stal ofzo :o

Denk dat een prijs rond 300 euro wel realistisch zal zijn. Voor 350 zou ik een binnenbak erbij willen :P

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:50

Ik ben ook erg benieuwd naar foto's, kun je hier niet wat laten zients?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:33

Misschien lees ik er overheen, maar welk bedrag ga je nu rekenen ts? Ik kom helaas niet op de fb pagina. Zijn er bij jou in de buurt knhs startmogelijkheden?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:42

By_Chantal schreef:
Nee paarden gaan snachts sowieso op stal, mogen wel indien het weer het toe laat, tot max 22:00 uur naar buiten. Gaan op zijn vroegst, 07:30 na het ontbijt, naar buiten.

De boxen worden minimaal 3.5 x 3.5 en de paddocks zijn 4 x 12 ( indien er paarden samen kunnen/willen dan kunnen de paddocks vergroot worden naar 4 x 24

Is het snachts binnen een harde eis?? Ik voor mezelf heb mijn paarden graag hele dagen buiten..

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:20

Gooi de prijs hier nog niet openbaar neer, eerst alles maar eens af hebben :D

Wil een foto topic gaan maken van voor-tijdens en na maar misschien wel leuk om, ondanks dat het nog lang niet af is, alvast te beginnen met wat foto's. Ga even kijken of ik hier van het weekend tijd voor heb :D

Ja je hebt hier in dezelfde gemeente, ( Reeuwijk - Bodegraven ) KNHS wedstrijden: Hippisch Centrum Bodegraven, De Borefste Ruiters, De Bosgouwruiters ( Boskoop ) en Reigersburgh ( PRACHT accomodatie! Waddinxveen ) Bentwoud ( Boskoop ) Groenewoude ( Hazerswoude ) En binnenkort bij ons achter het plassengebied bij de Goudse Manege ook KNHS :D