Hier de tekening
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Veulen84 schreef:Ik zou het persoonlijk helemaal anders doen. Dat stuk links van 95x10. Dat is een schitterende winterwei. Eventueel zou ik daar (deels) zand of grastegels aanbrengen. Je zou vlak langs het erf een track kunnen laten lopen naar de stal.
De bak links onderin en van daaruit een track rondom de wei terug naar de stal.
Zo dus:
[ [url=m/qDpYqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
GDG schreef:Veulen84 schreef:Ik zou het persoonlijk helemaal anders doen. Dat stuk links van 95x10. Dat is een schitterende winterwei. Eventueel zou ik daar (deels) zand of grastegels aanbrengen. Je zou vlak langs het erf een track kunnen laten lopen naar de stal.
De bak links onderin en van daaruit een track rondom de wei terug naar de stal.
Zo dus:
[ [url=m/qDpYqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie opzet Veulen! Zo had ik het ook een beetje in gedachten, alleen had ik zelf de moeite niet genomen van het verplaatsen van de bak.
De plek waar TS de bak naartoe wil verhuizen vind ik echt volstrekt onlogisch qua indeling van het perceel: het deelt de kleine weide op in allemaal kleinere en meer onwerkbare stukjes.
GDG schreef:TS: waarom wil je de bak gaan verplaatsen? Je zegt nu een zeer goed berijdbare bak te hebben, dat is best goud waard weet je dat? Als jij je bak gaat verplaatsen moet je nog maar weer afwachten of je weer zo'n goede bak weet te maken.
Veulen84 schreef:Het voordeel van een tweedelige wei is dat ze wel actief moeten lopen. 1 van de dingen die een paddock paradise tot ene paddock paradise maken. Ze moeten wandelen om van punt a naar punt b te komen.
Dees schreef:Puntje van praktische overweging:
Hoe toegankelijk zijn de hoeken van het terrein voor een grote trekker?
Je zult immers periodiek te sloten moeten laten leegtrekken en ook de bak heeft af en toe onderhoud nodig. Een vrachtwagen met 12 kuub zand moet er dan wel bij kunnen komen.
Dat zie ik op deze schets in het geheel niet terug.
Veulen84 schreef:En als je de padden breed genoeg maakt voor een trekker? Meter of 4/5 zou genoeg moeten zijn. Smaller is op een track toch al geen goed idee. Als ze mot krijgen op een paadje van een meter breed is dat niet zo heel prettig. De hoeken afronden is op elke track een goede keus, dus dat zou je behoorlijk wat ruimte schelen, dan zou het best te doen moeten zijn.
Maar goed je zou ook de bak kunnen laten waar die ligt. Verleg je de track voor de bak langs en laat je hem links onder doorlopen. Maar de behoefte om te migreren wordt wel een stuk kleiner als de wei 1 zo'n 'grote' lap blijft.
Nohra schreef:Ik heb vannacht vreselijk lopen denken en kwam met zo'n geweldig plan dat ik me bed uit ben gegaan! Heb een nieuwe tekening gemaakt en ben zoooo benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik mocht van de moderator mijn openingspost aanpassen omdat de topicvraag nu niet helemaal meer past met waar we het over hebben. Maar dat is nog niet gedaan. Als dat is gedaan zal ik de tekening erbij zetten. De vraag waar het topic nu over gaat, hoeveelheid paarden/pony's: geen idee nog. Mestprobleem heb ik in mijn nieuwe plan zo goed als opgelost. Kan de tekening wel vast hieronder zetten maar wil heel graag de openingspost veranderen.