Hebben er al mensen een goede hooioogst binnen in 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:42

Buienradar en weeronline geven ook steeds berichten af die totaaaaal niet met elkaar overeenkomen. En ze veranderen ook nog eens elk uur...
Ik kijk maar niet meer teveel, ik kijk wel naar buiten. :roll:

Het ligt er verder goed bij hier... hoop zo dat we kleine pakjes droog hooi voor onszelf binnen kunnen doen zaterdag of zondag.

Afbeelding
Net gemaaid

Afbeelding
Schudden

Afbeelding
Zo lag het er gisteren eind van de middag bij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:43

Roosyes schreef:
Renske_W schreef:
Hier regent het nu alweer even flink.:=
Hoop niet te veel mensen hier gemaaid hebben. (Noord Limburg)

Jawel, wij |(.Gelukkig hebben wij onze goede eerste 200 balen al binnen. Denk dat dit maar 20 balen zijn haha. Verkeerd gegokt.

:(:)

bruintje123

Re: Hebben er al mensen een goede hooioogst binnen in 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:47

Hier gelukkig vannacht precies langs de bui gegaan.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:59

Hier gelukkig tot nu toe geen regen gehad! Nu zelfs redelijk vaak dat de zon er even door komt.
Zou graag meer wind zien, want het is echt windstil hier.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:44

Maandagmiddag gemaaid, gisteren wat regen gehad, maar daar hadden we rekening mee gehouden. Er stond gisteren een hele forse wind, dus dat helpt ook. Vandaag echt super mooi weer, veel zon en stevige wind, je ziet het drogen :)

Verwachtingen de rest van de week worden ook steeds beter. Misschien kunnen we het over het weekend heen laten liggen en dan maandag in kleine baaltjes. Anders gaat het zaterdag in het plastic.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:36

Begin hier de hoop voor nu een beetje op te geven, waar ik tot nu toe geweest ben is of te druk met z'n eigen hooi, of ik ben net te laat (als ze nog hadden moeten maaien hadden ze het meegenomen maar hebben geen zin om alle machines om te koppelen).
Vanavond nog aan iemand vragen, en anders blijft het of staan tot ze de 2e snee gaan maaien, of ik ga er met de bloter overheen en laat het opnieuw op komen, en laat het dan met de 2e snee mee maaien.

Denk dat ik het maar gewoon laat staan, en dat ik dus nog even geduld moet hebben :P
Hebben ze wel een berg uitgebloeid gras en kruiden, maar het is beter dan niets.

Weet iig waar ik dan volgend jaar moet zijn als ik dan zelf nog geen maaimachine heb.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:39

FlyAway schreef:
Maandagmiddag gemaaid, gisteren wat regen gehad, maar daar hadden we rekening mee gehouden. Er stond gisteren een hele forse wind, dus dat helpt ook. Vandaag echt super mooi weer, veel zon en stevige wind, je ziet het drogen :)

Verwachtingen de rest van de week worden ook steeds beter. Misschien kunnen we het over het weekend heen laten liggen en dan maandag in kleine baaltjes. Anders gaat het zaterdag in het plastic.

Zo is het bij mij nu ook, alleen geen optie om in plastic te doen dus hoop heel erg dat het zo mooi blijft en het van het weekend geperst kan worden, fingers crossed!

Ik vind ook dat weer-apps, weerbericht en dergelijke echt niet met elkaar overeenkomen, de een zegt kans op regen vrijdag, zaterdag en zondag, de ander zegt droog tot zondag.. %)

Vervelend he Palousa_boy, afhankelijk zijn van anderen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:42

Ja afhankelijk zijn is niet zo erg mijn ding ;)
Vanavond nog bij iemand anders geweest en die ging er over nadenken. Z'n maaimachine was alleen stuk dus daar moest hij eerst op wachten. Ook is hij druk met de markten die in de zomer overal zijn (verkoopt biologische geitenkaas) dus wist niet zeker of hij tijd had.
Als hij z'n maaimachine terug heeft zou hij nog wat laten horen, dus ben benieuwd.

Hij twijfelde wel of er een 2e snee zou komen want het gaat de komende tijd wel weer erg droog zijn.

Hij verwachtte wel dat er ongeveer 20 balen van de wei af zouden komen en daar heb ik dus weer genoeg aan voor een heel jaar.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:52

xMathilde schreef:
FlyAway schreef:

Zo is het bij mij nu ook, alleen geen optie om in plastic te doen dus hoop heel erg dat het zo mooi blijft en het van het weekend geperst kan worden, fingers crossed!

Ik vind ook dat weer-apps, weerbericht en dergelijke echt niet met elkaar overeenkomen, de een zegt kans op regen vrijdag, zaterdag en zondag, de ander zegt droog tot zondag.. %)

Vervelend he Palousa_boy, afhankelijk zijn van anderen!
ja, heel frustrerend dat al die weer apps en sites elkaar tegenspreken :(
Maar goed, het ligt nu los, we kunnen niets anders doen san het goed schudden en hopen dat het goed gaat. Vandaag 2 keer geschud en het gaat echt wel hard gelukkig :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:51

FlyAway schreef:

Hier uiteenlopenede verwachtingenn.
Ik laat het er niet op aankomen; neem gewoon de meest pessimistische. Heb me daarom vanavond te pletter gewerkt en heb alle stro wat ik had liggen onder dak. Was net na tienen klaar.
Hoop toch dat het niet regent want de buren hebben nog veel buiten liggen.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:33

Hier ligt het nu 2 dagen af en droogt echt al mooi, gaat harder dan ik had durven hopen.

Komt dat omdat gras al zo lang was? Dat de bovenkant dan al afsterft? Want dat ging echt al gelig zien, terwijl het er nog op stond.
Vandaag pas echt mooi drogend weer gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 06:50

Ja hoe langer het gras hoe sneller droog.
Die stengels zijn al minder sappig van zichzelf.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:02

Ivm met de regen verwachting van morgen gaat het bij ons vandaag in groot balen. Snel dan we willen, maar beter dan regen er in.... gelukkig wel al heel mooi gedroogd.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 07:47

Ik zit nog steeds te wachten op de boer dat hij eens komt maaien voor de eerste snede hooi. Helaas werkt het weer niet al te best mee, het weiland die ik huur is en blijft erg nat en het gras staat al heel erg hoog. Of ik nu nog een goede eerste snede hooi kan krijgen dat is echt nog een vraag. Ik weet niet wanneer het gemaaid kan worden en hoe lang het hooi moet liggen om goed droog te worden.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:06

Ik hoorde zojuist op radio 538 dat ze voor het weekend echt hoge temperaturen afgeven (bbq-weer), dus wij gokken er op dat het zondag in kleine baaltjes droog hooi kan!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:16

Santos_05 schreef:
Ivm met de regen verwachting van morgen gaat het bij ons vandaag in groot balen. Snel dan we willen, maar beter dan regen er in.... gelukkig wel al heel mooi gedroogd.

hier ook net die beslissing gemaakt... erg jammer had het graag droger gehad. Maar goed dat was de gok die we namen toen we het gingen maaien. Het wordt bij ons wel echt vanavond laat pas in de pakken gedaan, dus deze dag mag het nog goed doordrogen.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:28

Cindyrella schreef:
Ik hoorde zojuist op radio 538 dat ze voor het weekend echt hoge temperaturen afgeven (bbq-weer), dus wij gokken er op dat het zondag in kleine baaltjes droog hooi kan!

Dit is waar ik ook op hoop.. of eventueel zaterdag als het goed droog is en de loonwerker tijd heeft om te persen.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:36

Buurman (tevens onze loonwerker) wilt toch maar vandaag grote pakken persen en voor de 2e snee gaan eind augustus ivm de buien die ze vandaag afgeven.

Persen op zondag gaat ziz niet, omdat ze dat hier in de buurt niet graag doen.
Elke weersite/app geeft iets anders op en ik weet het gewoon niet meer.

Moeilijk.... het is wel veel geld ook wat er op t spel staat. Want als we moeten afvoeren kost dat ook een boel en moeten we van voor af aan beginnen.

Dikke dubio.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:10

@Sprintje, hier ook graag droger, maar gelukkig was dit niet het grootste stuk. Daar konden we nog wachten, dus wordt in Augustus. Wel ook vanavond pas in baal en nog een paar keer schudden vandaag..... ;)

@Cindyrella, anno 2016 kunnen ze nog steeds het weer niet goed voorspellen.... misschien Jolien87 vragen om advies adv haar extra weerkennis :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:41

Wij (Sprintje en ik) hebben de eerste keer schudden er op zitten. Vanmiddag nog een keer en dan om 19:00 op rijen leggen. Na 21:00 komt de pers, dus kan het op de rij nog even doordrogen :-)
Het is echt mooi droog aan het worden, jammer dat we er niet nog een dagje bij kunnen krijgen, maar er staat voor morgen zoveel smerig weer voorspeld, dan maar vanavond in de pakken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:19

Bij ons wordt het tegen 17u in rijen gelegd en in de loop van de avond in pakken gestoken. Zal ook wel opgelucht zijn als het van het land is. Ben heel benieuwd hoeveel pakken er zullen vanaf komen! Is 1,33 had, de boer schat 20 grote pakken, ik zou er 25 nodig hebben om een jaar rond te komen, dus spannend!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:35

In welke regio zitten jullie dat jullie het hebben over rotweer??
Want zover ik hier zie bij ons morgen het weer nog oke tot zondag namiddag ??

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:40

Wij zitten op noordoost veluwe. Staat voor morgen bijna 3mm regen (85% zeker) in de voorspelling :-(

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:10

ZO Drenthe ook 4mm voorspeld.... Balen, want daarna idd weer beter.

Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:14

Je zou het toch naar binnen willen rijden en dan morgen weer op het land uitspreiden he. Ik heb dat echt al zo vaak gedacht.
Maar de duimen hier draaien, en ik hoop dat het droog blijft voor jullie allemaal.