Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:03

DubbelDun schreef:
@Anth: Kunststofpalen vind je vaak goedkoop op MP

Vast geen 150 :D

Maar ik ga ff kijken. De 1e palen hier heb ik ook van MP. Dunne fruitboompaaltjes. :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:08

Caily schreef:
Haha meggiemeg. Voor zulke gevallen vind ik het erg vervelend dat je 144 niet anoniem kunt bellen. Je wilt graag wat doen, maar die mensen hoeven niet te weten dat de tip van jou komt...

Ik heb in de winter van 2015-2016 al gebeld met de dierenbescherming, toen stonden ze er nog veel erger bij, tot de knieën in de drek, amper bijvoer en alles stak werkelijk uit.
Kreeg toen te horen dat we niet allemaal zo kapitaalkrachtig waren om goed voor onze dieren te zorgen en tja het was winter hé, dat waren de woorden van diegene die er langs was geweest, hij gaf de dieren toen een 4 van de 5. Heb hem toen uitgenodigd om even bij mij langs te komen omdat ik er maar een klein stukje vanaf zit en tenslotte met dezelfde omstandigheden wat winter betreft, maar dat wilde hij niet.
Ik ben en blijf van mening dat als je een dier aanhaalt moet je er voor zorgen. Wil je dat niet (wat hier het geval is) of kun je het niet dan moet je er gewoon niet aan gaan beginnen. Deze mensen slaan alle adviezen in de wind, zijn van mening dat een paard in de winter die in de drek moet staan het wel kan redden op 2 kleine plakjes hooi. De hele buurt spreekt er al schande van, paarden zijn in die winter toen ook wel uitgebroken puur omdat ze geen eten meer hadden, wonder boven wonder niets gebeurt met die drukken weg waar ze over heen zijn gegaan 1½ km lang. Bedankje kon er niet van af, hele buurt heeft zich ingespannen dat er niets gebeurde toen, paarden zijn elders opgevangen en kregen eten. Stal alles hebben ze vies achter gelaten daar. Niemand wil eigenlijk nog wat met ze te maken hebben.

Het ergste van alles vind ik nog dat ik eigenlijk het tegenover gestelde heb bereikt met mijn aangifte toen. Ze zijn in hun denkwijze bevestigd door die man/agent die er is geweest, paarden staan er helemaal niet zo slecht bij en echt mager zijn ze niet....
Heb nog wel gezegd tegen die man toen hij mij belde om verslag te doen van zijn bevindingen, mocht namelijk altijd weer bellen als er wel wat aan de hand was: is goed zal wel bellen als de oudste dood in de wei ligt als we een strenge winter gaan krijgen, want dat overleeft hij niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:09

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
En heb de buik van Noortje gezien Dynamiek? Die zit vol grasbaby's :o

Wauw ja zag het! Haha een3 ling?

de mijne lopen ook op het land, en dan mogen ze mooi uitbuiken op de paddok en vanavond mag ie mooi lopen met zijn volle buik, is alleen maar goed bewegen :D

Minstens! Gelukkig is die de volgende morgen weer weg na een avond op de paddock met hooi en een nacht op stal.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:14

Ik wil ook best wel eens 114 bellen , hoe meer mensen klagen des te beter

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 13:16

Heel herkenbaar meggiemeg. Helaas waar ik eerst woonde in de buurt een soortgelijke situatie. Paard alleen, soms een week niet bijvoeren en vaak geen water, en hele zomer zelfde ijzers, hoeven waren en helemaal overheen gegroeid en aan het scheuren. Verweiden ze dat paard naar een wei elders in het dorp, aan de fiets, in draf, over het asfalt |o Ik heb gepoogd met die mensen in gesprek te gaan en hun mijn hulp aan te bieden, want vaag wist ik wel dat het hun prive ook niet fijn ging. Maar nee, ze redden het allemaal wel en dier kreeg zaterdag weer nieuwe baal hooi (zeiden ze op woensdag toen ik aangaf het dier op maandagochtend het hooi al op had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:18

Ik heb de koeien magnesium van de welkoop: 15 euro voor 25 kg. Gooi het over de muesli en beetje water en roeren maar.

MiniMe begint weer met happen en trillen, nu het zonnetje doorbreekt? Heb ze wel 2 avonden geleden in gesprayd met verdunde butox, dus vermoed nu toch echt dat ze te gevoelig is op haar huid. Dus bijrijdster komt vanmiddag al , helpen met wassen. En voor nu heeft ze even een fleece erop, kijken of dat werkt, uit de zon houden die vacht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:40

dynamiek schreef:
Ik wil ook best wel eens 114 bellen , hoe meer mensen klagen des te beter

Denk alleen voor nu dat het niet uit zal maken voor die daar. Ze staan nu in de wei, wellicht volgende week als ze weer in de drek staan met de regen die voorspeld wordt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:47

Arme MiniMe... Veel sterkte. Heeft ze nou last van haar vacht? Misschien scheren?

Wat een prachtige foto's komen er voorbij. Ik zou denk ik niet veel huiswerk meer doen met Modena in mijn buurt. We zouden de hele dag naar elkaar kijken wat we aan het doen zijn. :')

Welkom nieuwkomers!

Caily wat een prachtige OP echt gaaf gedaan, superleuk en origineel!

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 13:50

In praktijk valt het reuze mee hoor, paarden hebben ook hun rust en tijd in de wei nodig. En dingen als water geven en hooi voeren is ook enkel met mooi weer leuker dan binnen zitten :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:35

Caily, deze is nogal apart haha. Volgens mij was er hier ook al iemand met een belg die overal bovenop stond? Moet zich overal mee bemoeien deze.

Actie vanaf 1.36 ofzo. Of hier: https://youtu.be/Y-Ohne_ZjoE?t=1m36s

Maar op den duur gaat het haar vast wel vervelen ja. :P

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:35

Belsje: rond door rond palen... Ik heb ze wel... Maar 14mm... Ik ben er erg tevreden over

Afbeelding

Ze zijn bij mij wel door een loonwerker in de grond gezet en op het beton gemonteerd.

Zo thuis..... Vakantie... Voor wie het nog niet wist.
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 22-04-16 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:38

Sjiek hoor. :j
En lekker, vakantie! Geniet ervan!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:41

Dank je....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:45

Gaaf paard Caily! Zie er wel een (klein) beetje van die van mij in terug :) Had inderdaad nog even gespiekt. Willie is een Brownroyd Dark Shadow x Skeyton Matthew met mama Upper Delves Victoria.

Wat een namen.. Is mijn KWPNer toch een stuk makkelijker haha.

Leuk zo'n paard Gypsy! :D Ik heb een light versie staan. Hij hielp mijn vader zelfs met boren waardoor ik scheve dazenvallen had.. Meneer taait meestal op een gegeven moment af als het te lang duurt en er geen eten is.

Ziet er mooi uit monmaster. Fijne vakantie!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:53

Leuk filmpje... die van mij staan ook overal bij de koppen te dicht bij. Niet handig als je palen in de grond moet slaan :D

@monmaster: fijne vakantie... helaas wordt het weer wat minder de komende week.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:14

Haha heerlijk. Ik kan er ook nooit boos om worden, leuk al die nieuwsgierige paarden!

Mijn vriend vond het minder, zeker toen ze met haar hoeven zijn radio ging onderzoeken. :=
Door erop te stampen. :P

Huiswerk klaar. Nu het huishouden. Leuk hoor zo'n dagje vrij van je werk. :roll: "vrij"

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 15:21

Lola is ook zo, hihi. Kyra wat minder, net hoe de pet staat. Maarja, als hun naar mij kijken, en ik naar hun is de lol er snel af want doen we beiden niks :D Ze kwamen zojuist heel nieuwsgierig van de wei voor hun brok, pech voor hun had ik alleen emmers water (onder het kopje LbE, Lola vond dat ook afwisselend genoeg om eens uit te drinken ipv uit de waterkuip), daarna twee kruiwagens hooi. Toen hadden de dames het wel bekeken en gingen weer terug de wei op. Maar daarna kwam ik wel met brok :') Roepen, fluiten, rammelen. Nee hoor. Je hoort mij al zuchten omdat ik ze nu op moet gaan halen en ik had ook nog eens geen touwen mee genomen. Maar de dames hadden schijnbaar afgesproken dat ze op het laatste moment in volle galop naar hun bakken zouden stormen. Verassing :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:49

Haha, dat fimpje! Die Belg met zijn neus overal op is van mij, ja.

Hond weer thuis, maar ze is nog wel heel zielig. Andere hond bewaakt haar goed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:23

Hier zijn ze ook wel nieuwsgierig, maar het trekpaard is het ergst.

Ik ben me al een keer dood geschrokken toen ze ineens achter me stond toen ik in de wei aan het snoeien was met de kettingzaag (dan hoor je niks ;) )
En ze heeft ook al eens bijna op de aanhanger gestaan om te kijken of daar niets te eten lag. Eerste voet stond er al op en 2e was onderweg.
Met water spelen vind ze ook leuk :D

(Op de achtergrond dus de aanhanger waar ze bijna op stond)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:30

Volgens mij moest ze even het stof in de neus doorspoelen :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:33

Haha Palousa geniaal! Heel z'n neus erin wat een lol heeft 'ie. :')

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:43

Spelen met water heb ik er hier ook 1 van. Wij hebben geen automatische waterbakken maar emmers, die vullen we met de tuinslang, maar hij heeft liever water uit de tuinslang ipv de emmer. Ga ook nooit met hem wandelen, hij is best imposant met zijn 1.74 en heeft flinke pootjes eronder :D Als hij dan ook nog heerlijk die pootjes van hem door de waterplassen haalt om heerlijk te spatteren, kun je direct naar huis je regenpak halen. Hij graaft echt hele gaten in de modderplassen met volle overgave. Hoe hoger het water opspat, hoe mooier hij het vind.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:48

Hier is het spelen met plassen water als het heeft geregend maar niet met de waterbak, die is zelfs eng als de waterslang er nog inhangt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 16:49

Haha, ik ben dus niet de enige met een snorkelend paard :D Spetteren en stampen is heerlijk, maar rollen is het einde!

Afbeelding

En als er geen water is nemen we gewoon de hooibak om in te klimmen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:51

Dit zijn mijn mannen op hun stukje, ben blij met mijn speelse shet die zijn grote vriend wat aktief houdt.
Afbeelding
Afbeelding

En mijne grote in zijn favo hoekje. Op die plek kan hij de voetbal volgen, of hij controleert er de buren.

Afbeelding

Ik heb echt de gewoonte om voor ik naar mijn werk vertrek, gans de bende even te aaien. Hier krijgen eerst de paarden en honden een kus en een knuf, daarna pas mijn vriend.