Caily schreef:Haha meggiemeg. Voor zulke gevallen vind ik het erg vervelend dat je 144 niet anoniem kunt bellen. Je wilt graag wat doen, maar die mensen hoeven niet te weten dat de tip van jou komt...
Ik heb in de winter van 2015-2016 al gebeld met de dierenbescherming, toen stonden ze er nog veel erger bij, tot de knieën in de drek, amper bijvoer en alles stak werkelijk uit.
Kreeg toen te horen dat we niet allemaal zo kapitaalkrachtig waren om goed voor onze dieren te zorgen en tja het was winter hé, dat waren de woorden van diegene die er langs was geweest, hij gaf de dieren toen een 4 van de 5. Heb hem toen uitgenodigd om even bij mij langs te komen omdat ik er maar een klein stukje vanaf zit en tenslotte met dezelfde omstandigheden wat winter betreft, maar dat wilde hij niet.
Ik ben en blijf van mening dat als je een dier aanhaalt moet je er voor zorgen. Wil je dat niet (wat hier het geval is) of kun je het niet dan moet je er gewoon niet aan gaan beginnen. Deze mensen slaan alle adviezen in de wind, zijn van mening dat een paard in de winter die in de drek moet staan het wel kan redden op 2 kleine plakjes hooi. De hele buurt spreekt er al schande van, paarden zijn in die winter toen ook wel uitgebroken puur omdat ze geen eten meer hadden, wonder boven wonder niets gebeurt met die drukken weg waar ze over heen zijn gegaan 1½ km lang. Bedankje kon er niet van af, hele buurt heeft zich ingespannen dat er niets gebeurde toen, paarden zijn elders opgevangen en kregen eten. Stal alles hebben ze vies achter gelaten daar. Niemand wil eigenlijk nog wat met ze te maken hebben.
Het ergste van alles vind ik nog dat ik eigenlijk het tegenover gestelde heb bereikt met mijn aangifte toen. Ze zijn in hun denkwijze bevestigd door die man/agent die er is geweest, paarden staan er helemaal niet zo slecht bij en echt mager zijn ze niet....
Heb nog wel gezegd tegen die man toen hij mij belde om verslag te doen van zijn bevindingen, mocht namelijk altijd weer bellen als er wel wat aan de hand was: is goed zal wel bellen als de oudste dood in de wei ligt als we een strenge winter gaan krijgen, want dat overleeft hij niet.