Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:36

butengeweun schreef:
Ik vindt het schitterend maar z'n berg werk om alles wit, schoon en fluffy te krijgen. Maar na heel wat flessen shampoo, fohnen, babypoeder ben ik dan trots op het resultaat

[ [url=m/yd7BEh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar vaak staat ze er zo bij ook ivm modder en dan niet schoon te houden is. Kan niet wachten op 20 graden dat ik haar weer eens flink onder handen kan nemen.

[ [url=m/0dAKF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owwww dit herken ik!!!!!

Ik heb ook een Tinker, een WITTE!!!! Zo lastig wit te houden, ik doe hem uit voorzorg in de winter een deken om zodat hij voor een groot deel schoon blijft. Maarja die sokken en staart........ die blijven niet wit in een wei met modder.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:38

drafbalk schreef:
Wauw s_en_z, hoe krijg je dat zo recht?
Mijn paard heeft ongeveer de eerste 20cm van haar manen weg door de deken. Weet iemand hoe je dat netjes kan wegwerken als je gaat invlechten? (Ik maak allemaal kleine staartjes voor de western)

Tip voor de paarden met een witte staart, gebruik een staartzak. Ik heb er een die je kan invlechten. Werkt ideaal bij mijn palomino. Staart blijft schoon en beschermd!

Ik knipte het op het oog recht want die merrie had een hoop slag in de manen.. aan de voorkant de eerste 10cm zitten naar voren. Het midden staat een beetje bol en 15 cm bij de schoft zakt alles naar achteren en in een extra slag.... Daarna borstel erdoorheen en weer bijpunten en nog een x en nog een x. Tot er geen haren meer onderuit kwamen.. haha.

Ik doe het al jaren niet meer op de "meten met de hand op de kam" manier want als ze op 1 stuk op de kam meer of minder haar of een stukje bredere kam hebben springt t omhoog waardoor t korter lijkt enzo. :P

Maar ik knip het al 18 jaar op dezelfde manier. Heb wel manentrekken en zon uitdunschaar enz geprobeerd maar uiteindelijk pakte ik toch altijd weer een normale schaar :=

Voor (hier kun je goed zien hoe raar het valt/groeit met slagen enz haha)

Afbeelding

Na

Afbeelding

Waar heb je last van dan... springende haartjes? Of het missen in t geheel? Want dat laatste is idd best lastig

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:16

Azmay schreef:
De haren van mijn paarden zijn heilig dus daar komt geen scheerapparaat, schaar of aansteker bij in de buurt, maar ik vind een schoon paard wel heerlijk. Ik moet ook nog echt leren te vlechten met die manen van 80+ cm van die van mij, geweldig!

Wat ik me wel af vraag he, ik zie hier allemaal prachtig opgeschoren benen maar al mijn paarden hebben daar zo'n enorme knobbel zitten in de vetlok. Wat doe je daar mee dan?

Die scheer ik er ook af!

Peelie

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:24

Ik ook. En als je de "nagel" bedoeld die er zit. Die kan je laten inkorten door de hoefsmid ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:17

Nagel kan je zelf er ook af peuteren net als de zwilwratten. Doe ik regelmatig. Heb gelukkig niet die nagel tussen haar vetlokken!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:34

Die punt draai ik er gewoon van af bij klanten :j

Hier alles weer strak in t pak sinds vanmiddag, was helemaal geïnspireerd! Ziet er strak uit s en z

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 02:06

Foei, dat ding heet de spoor!
Ik snij hem glad met een scherp mes.

Bij de voorbenen gaat het vetlokje optisch haaks. Achter scheer ik alles weg meestal. Ligt ook aan de beenstand.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 03:46

Ik houd er ook heel erg van, kan de hele dag wassen enzo :))

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Op de foto hierboven ziet haar staart er helaas gelig uit.. Weet niet waardoor dat komt. In het echt was ik juist zo trots omdat hij prachtig zilver was <3

Heb ondertussen ook best wel een leuke verzameling spulletjes voor het toiletteren... Misschien zien jullie me binnenkort nog wel in een programma voor verzamelaars :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:17

Pantykous schreef:
Die punt draai ik er gewoon van af bij klanten :j

Hier alles weer strak in t pak sinds vanmiddag, was helemaal geïnspireerd! Ziet er strak uit s en z

Bij mijn ruin kan ik het spoortje er echt niet zomaar af draaien. Dat doet hem echt pijn.

Zwilgwratten pulk ik er ook altijd af. Zo leuk om te doen :P

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:41

zo Daphne die is erg knap geworden! Is dit echt op dezelfde dag? Paard lijkt wel 2 jaar ouder geworden en mooi vol :D

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:51

Pantykous schreef:
Ik scheer regelmatig een cob die gebruikt wordt voor de jacht, dan gaat zelfs de voorpluk eraf :D Das eer van je werk hoor! Die heeft een staart waar je bang van wordt, zo dik.

.

gaaf! Ik zit me regelmatig te verlekkeren online op die superstrakke cobs op shows in de UK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:04

Vriendin van me gaat vandaag als het goed is mijn kerel van een loeistrakke sportcoupe voorzien :D

Els_175

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:23

Ooh heerlijk topic! :o
Kan ik uren mee zoet zijn! Lekker wassen, toiletteren en vlechten!
Totdat paard lief weer de paddock/wei in gaat en weer heerlijk gepanneerd is. :Y)

Gelukkig zie dan nog steeds een perfect getoilleteerd paard met strakke manen, rechte staart, opgeschoren benen en strak koppie <3

elke30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:17

:wave: Ik vind poetsen, vlechten en wassen helemaal geweldig! :D

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:19

Met dat heerlijke weer dit weekend heb ik twee dagen heerlijk mijn best gedaan. Er zijn foto's van door vriendinnen Gemaakt. Zodra ik ze heb zet ik ze er op.
Wel Beetje jammer dat je tijdens het rijden door je vriendin onder de modder gespetterd wordt :P
Vandaag alles kort geknipt en flink gepoetst en daarna is ze lekker door de osteopaat behandeld. Mooi van binnen en een van buiten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:36

chantal1175 schreef:
Met dat heerlijke weer dit weekend heb ik twee dagen heerlijk mijn best gedaan. Er zijn foto's van door vriendinnen Gemaakt. Zodra ik ze heb zet ik ze er op.
Wel Beetje jammer dat je tijdens het rijden door je vriendin onder de modder gespetterd wordt :P
Vandaag alles kort geknipt en flink gepoetst en daarna is ze lekker door de osteopaat behandeld. Mooi van binnen en een van buiten.

ik heb dit weekend helemaal niks gedaan. Gister hele dag naar ONFK en vanochtend paard aangetroffen met koliek, dus dan maar even niet poetsen vandaag.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:27

Oei das niet zo fijn TerraHowrse :(:) Hopelijk loopt het goed af en is het niet te ernstig!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:55

Dat is altijd zo naar, hopelijk loopt het goed af Terra :(:)

Die is echt knap geworden Daphne, hele leuke pony!

Afbeelding

<3

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:56

zo! Dat zijn nette knotten Laurie!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:58

Mooie knotten!

Paard leek beter te gaan maar het wordt nu weer minder helaas. Vanavond DA er maar weer bij denk ik :(

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:59

Laurie schreef:
Dat is altijd zo naar, hopelijk loopt het goed af Terra :(:)

Die is echt knap geworden Daphne, hele leuke pony!

[ [url=m/WdrpPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Jaaaa zo mooi! <3

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:11

Varekaj; Voor het netjes aan 1 kant zitten, gebruik ik Easy Braid van Ultra. Manen insprayen, doorkammen, naar 1 kant doen en dan een hoody er overheen. Volgende ochtend perfecte manen om knotten in te maken :P

Heleennn; Oh nee hoor, niet precies van de dag daarvoor! Ik begin altijd een poosje voor de wedstrijd of keuring al. Pony was 4 jaar, had 3,5 jaar 24/7 op de wei gestaan zonder een borstel te zien.. Dus ben begonnen met scheren en hoeven doen na die foto. Daarna is ze weer de wei opgegaan, maar dan de nachten op stal. Een week voor de keuring heb ik haar benen, kaak, oren en neus geschoren met de tondeuse en ben ik begonnen met elke dag/om de dag staart wassen. De dag ervoor lijf, manen en hoeven wassen. En dan de ochtend van de keuring staart, benen en deel bles weer gewassen. Toen de knotten er in en dan op de keuring de puntjes op de I.. Glanssprayen, vet op neus en rond ogen, hoeven lakken etc.
Er zit dus niet veel tijd tussen de foto's, maar het is ook niet precies van de dag ervoor :)

In Juni gaan we weer met deze pony naar de keuring, dus dan weer aan de slag *\o/*

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:15

Waar ik blij ben dat de manen van mijn paard eindelijk weer iets groeien is mijn tante zo gek geweest om de meters lange manen van haar paard af te knippen! Haha je moet het maar durven :D
Afbeelding

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:21

wortelsussie schreef:
Waar ik blij ben dat de manen van mijn paard eindelijk weer iets groeien is mijn tante zo gek geweest om de meters lange manen van haar paard af te knippen! Haha je moet het maar durven :D
[ [url=m/iFScxF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Heeft het paard nog manen over? :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:28

Omg... Wat voor paard was het?