Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:37

Is al een heel end witter. De sokjes knippen zou ook niet misstaan denk ik :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 20:40

D_Desteny schreef:
Ik krijg echt jeuk handen als ik die staart zie! Heb je al zilvershampoo van swarzkopf geprobeerd? Werkt echt!!!

Het is al beter dan eerst, maar als je handjes zo erg jeuken.. ga je gang :o hebben vandaag zilvershampoo hekocht, welk merk weet ik zo 1 2 3 ff niet maar ben van plan hem vandaag of morgen uit te proberen. Dan zondag in de ochtend vroeg nog ff sopje er doorheen of zaterdag avond en dan 1 nacht met een bandage/zak om de staart slapen maar dat moet ik nog ff afwachten -O-

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:54

VivaByoux schreef:
D_Desteny schreef:
Ik krijg echt jeuk handen als ik die staart zie! Heb je al zilvershampoo van swarzkopf geprobeerd? Werkt echt!!!

Het is al beter dan eerst, maar als je handjes zo erg jeuken.. ga je gang :o hebben vandaag zilvershampoo hekocht, welk merk weet ik zo 1 2 3 ff niet maar ben van plan hem vandaag of morgen uit te proberen. Dan zondag in de ochtend vroeg nog ff sopje er doorheen of zaterdag avond en dan 1 nacht met een bandage/zak om de staart slapen maar dat moet ik nog ff afwachten -O-

Staart niet al te nat maken. zilvershampoo goed rossen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 20:58

En ik denk dat de staart ook een goed stuk korter mag dan is hij minder zwaar en hij word minder vies

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:01

VivaByoux schreef:
Ik met een kinderschaar over zn staart heen. Pak een pluk en ga van boven naar beneden en dan los van de pluk en opnieuw. Er kwam vies soort pluis spul vanaf. Maar de pluk haar werd er witter van en niet zo zeer dunner. Dus dat met alle gele plukken gedaan. Het is geen wereld wonder spierwit maar het werd vertoonbaar! Zijn stinkdier strepen er doorheen zijn weg en het oogt nog wat geler maar al veel beter.
Klinkt alsof er een laagje vuil op de haren vastgekoekt zit. Dat zou je er op een of andere manier af moeten schuren. Ik denk dan aan (zilver)shampoo met wit zand, desnoods zilverzand voor vogels of waspoeder en dan flink schrobben.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:07

Oh dat is wel al echt een verbetering TS!

Ik heb het wasmachine blokje uitgeprobeerd en mijn paard had opeens een witte staart! Hij was eerst gewoon donker bruin... Ik weet nog niet of ik het ook mooi vind :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:11

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:15

Haha het is er nog steeds niet uit, probeer anders eens ouderwetse gele zeep met een scheutje biotex met warm water. Goed insmeren, intrekken en flink uitspoelen (:

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:17

VivaByoux schreef:
D_Desteny schreef:

Breng maar langs! Goed schrobben met de zilvershampoo en dan 10 minuten in laten trekken. Ik doe vaak een voorwasje met Zwitsal babyshampoo.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:23

Over zijn sokjes wil ik niks horen. Heb al met moeite zijn hoofd laten scheren en daarbij zijn baard.. Kan er niet aan wennen dus zijn 'friese' sokjes blijven er ook even lekker aan :j

Het is een kruidvat zilvershampoo maar deze zal ook prima werken denk ik :j

Dat laagje aangekoekt vuil zou best wel kunnen, binnenkort weer verder schrapen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:08

Scheren hoeft niet gelijk, beetje bijknippen lukt ook niet?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:17

Ik maak een mix van groene zeep met scheutje anti klit er in. In warm water laten weken en soppen. dit 2 a 3xr herhalen.

r_aguilera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:47

zilver shampoo werkt erg goed! even in laten trekken, ongeveer 10 min. als het dan nog steeds geel is probeer je de shampoo de keer erna langer in te laten trekken totdat je tevreden bent met het resultaat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:57

Als je echt denkt dat het een laag aangekoekt vuil is zou je het misschien van die garagezeep kunnen gebruiken. Dat is zeep met een soort scrub. Dreumex heb ik het over. Dat is gewoon geschikt voor mensenhuid dus paardenstaart kan daar ook gewoon tegen.

Volgens mij verkopen ze ook een (merkloze) variant bij de action van dat spul.

Die gele staart zou mij ook frustreren...
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 30-12-15 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:57

VivaByoux schreef:

Dat werkt super. Onze twee schimmels hebben zondag voor het eerst sinds drie maanden weer een wedstrijdje gelopen en hun staarten moesten dus ook in het sop (al die tijd niets aan gedaan en dus behoorlijk zwart). Eerst in een emmer met lauw water geweekt, toen een minuut of vijf ingewreven met zilvershampoo van het kruidvat. Daarna even weer in een emmer met water uitgespoeld. Flink antiklit erin en weer in de emmer. Resultaat was weer dikke complimenten van de jury :-) dat ze zo mooi wit waren :-) *\o/*

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:07

Hier ook een witte verzorgpony, die volgens mij beter zwart/bruin geboren had kunnen worden. Sta ik vandaag te poetsen, en ja hoor, daarna gaat madame in de modder rollen. Heerlijk.
In de winter laat ik haar ook maar lekker, is geen beginnen aan. Ik hoef sowieso niet op wedstrijd, o.i.d.

In de zomer is haar lijf over het algemeen redelijk wit, maar manen en staart ook geel. Ik was het met zilvershampoo, werkt wel redelijk. Is in ieder geval een stuk witter dan voor het wassen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:24

VivaByoux schreef:
Over zijn sokjes wil ik niks horen. Heb al met moeite zijn hoofd laten scheren en daarbij zijn baard.. Kan er niet aan wennen dus zijn 'friese' sokjes blijven er ook even lekker aan :j

Dat laagje aangekoekt vuil zou best wel kunnen, binnenkort weer verder schrapen

Sokken zijn stoer. Tenminste, als je ze schoon hebt :) Je kan ze bijwerken met een handscheerder.

Die staart... Heb je al geprobeerd hem te scrubben met zeezout? Gebruiken ze ook voor mensen. Kan geen kwaad. Staart nat maken. Dan gewoon paar handen zout er in en wrijven, wrijven en nog is wrijven.
Daarna keertje wassen met shampoo. En als finishing touch een dikke laag talkpoeder. Worden ze witter van en de staart krijgt er ook meer fluf van. Het is maar een sneu staartje zo.
Zou hem trouwens wel afknippen op kogel hoogte. Langer is de kans groot dat ze er op gaan staan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:30

Ik vind het ook gek dat deze staart te zwaar is om omhoog te houden met poepen en plassen en als ze hem niet goed omhoog krijgt zou ik daar zeker naar laten kijken.

Mijn haf heeft een lage staartaanzet en een staart die zo dik is dat je er je duim en wijsvinger zelfs in de punten niet omheen krijgt. Hij krijgt de staart ook niet echt heel goed omhoog en staart is snel vies maar die staart heeft ook echt een pittig gewicht. Staartwortel is ook niet 'kaal' aan de achterzijde zoals bij normale paarden :+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:50

Amai ik ben blij dat mijn paard een zwarte staart heeft! Wat een werk zeg :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 00:56

Boux krijgt zijn staart zeker wel goed omhoog hoor, maar hij is soms gewoon lui en gaan in de kak liggen -O-
Ik dacht de staart ook gewoon iets uit te dunnen zodat ik er wat beter doorheen zou komen met kammen, veel haar is er uiteindelijk niet uit. En zijn dreadlocks zullen blijven terugkomen :')

Zijn staart is voldoende afgeknipt hoor.. Hou ik altijd netjes bij, op de foto oogt het anders. Halfnat haar is zwaarder en hangt daarom meer he.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:01

Kan je z'n staart niet gewoon verven? :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 04:54

Die van de kruidvat is de beste!!!! Staart idd niet te nat Veel shampoo gebruiken staart moet echt paars zijn En zeker half uur laten intrekken Doe ik bij mijn eigen blonde haar ook een half uur laten zitten! Werkt super Niet bang zijn dat de staart paars wordt Evt nog een keer herhalen door nog eens 15 min te laten intrekken Succes vandaag :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 05:25

xPabloBokt schreef:
Vloeibare groene zeep doet wonderen :j

Dit is ook mijn ervaring! Verder alleen paarden met een donkere staart nemen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:41

Dat is nog het beste advies Biscaya! :Y)

Hoe ziet die garagezeep van de action eruit?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:01

biscaya schreef:
xPabloBokt schreef:
Vloeibare groene zeep doet wonderen :j

Dit is ook mijn ervaring! Verder alleen paarden met een donkere staart nemen :D

Die tip ga ik onthouden _O-
Volgende keer dat een merrie er voor mij een veulen uit poept en die een witte staart heeft gaat ie terug de baarmoeder in. :')