pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:53

Ik vind dat ik verhoudingsgewijs en rekening houdend met de regio niet veel betaal.

Regio: Den Haag, Stompwijk
Reistijd: 15 min auto of 20 min scooter
Prijs: 250 all-incl.

Faciliteiten:
- Binnenbox met uitzicht, 3.5 bij 3.8
- Uitmesten wordt dagelijks gedaan, behalve op zondag
- Wordt iedere dag (365 per jaar) buiten gezet en binnen gehaald
- april-oktober weide van 8 tot 17.00
- november-maart paddock van 11 tot 16.00
- Incl. ruwvoer en krachtvoer (voordroog, mag je zelf nog bijpakken dus kan onbeperkt, en basisbrok, mag je ook zoveel als je wilt)
- Prima buitenbak 20x40 met verlichting, 365 dagen per jaar te rijden, nooit nat
- longeerbak 20x20 met verlichting, soms nat maar nooit glad
- Uitrijmogelijkheden wel op rijafstand (20 min over de weg stappen)
- Ruime kasten voor je spullen, aparte zadelkamer en eigen dekenrek
- kleinschalige (15 paarden) en gezellige stal
- plek om het paard koud af te spuiten
- trailerstalling ook mogelijk (15 per maand)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:23

Mn paardje woont op "stand"... een mooi landgoed incl beekjes en een oprijlaan met oude bomen enzo <3 ze staat in een box van 3,00x4,80 voor €273; ik laat uitmesten kost extra €32; in de maand en dat bedrag betaal ik ook voor onze trailer die daar staat! Ze komen wel het hele jaar Door op de weide( paddock's hebben we niet ) ik voer haar op stal onbeperkt voordroeg of hooi, "krachtvoer" koop ik zelf. We hebben alleen een buitenbak om in te rijden en zomers hebben we een groot grasveld waar we ook kunnen rijden! Ik sta wel met 3 kilometer stappen op de veluwe :D ik zelf woon in Lelystad dus al met al is het best prijzig...maaja paardlief is er gelukkig

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:26

Regio: Noord-holland
Prijs: 360 all in

- binnenrijbak 20 x 40 Achterbergbodem
- Binnenrijbak 25 x 65 Achterbergbodem
- buitenrijbaan 20 x 40 pas vernieuwde bodem - welke precies weet ik niet
- buitenrijbaan 20 x 60
- overdekte stapmolen
- overdekte longeerkraal
- open longeerkraal
- 14 paddocks voor huur, waar je paard van 8.00 - 22.00 in kan/mag staan
- 7 paddocks voor vrij gebruik, waar je paard in kan staan zo lang als mogenlijk-in overleg met andere pensionklanten
- weide 1 grote weide voor gebruik van kudde(mag je zelf kiezen) meerdere landjes voor gebruik 1-2-3 paarden.
-dag en nacht toezicht
-meerdere goed gediplomeerde instructeurs aanwezig.
-2x per dag goede kwaliteit ruwvoer-mogelijkheid tot 3x pd.- bij 3x per dag ligt er bij mijn paard de hele dag ruwvoer wat hij ook de hele dag eet.
-3x per dag brok(sport/basis brok - eventueel keus voor muesli)
mogelijk geven van medicijnen.
-uitrijmogelijkheden zijn ook in de buurt- rondje van 3 kwartier ligt achter de stal
rondje van 2,5 uur of meer is verder weg.
- elke maand knhs wedstrijd.
- regelmatig deskundige over de vloer ( Dierenarts/tandarts/hoefsmid/zadelmaker/chyropractor)
-leuke activiteiten.

en waar ik blij mee ben is dat alles bespreekbaar is in het beland van je paard, mijn paard heeft veel sociaal contact, kan veel los, lange zomer periode op de wei.- dit jaar tot half oktober

mijn paard voelt zich er fijn, hij is rustig en zit lekker in zijn vel.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:51

Ik sta voor 285€ maar koop zelf met een groepje hooi zodat ze twee keer per dag hooi krijgen. Moet ook nog apart betalen voor het buitenzetten.

Binnen- en buitenbak
Paddocks
Weidegang in de zomer (winter mag ook maar dat vind ik met klei/leemgrond niet zo'n succes)
Nette stallen, twee keer per week uitgemest en verder dagelijks opgestrooid.

Bonbin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:37

400 incl alles buitenzet service wei trailer plek enz

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:18

Wat een prijzen kom ik tegen zeg %) dan ben ik echt blij dat ik in Friesland woon anders had er hier geen paard kunnen komen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:34

Ik sta op de Sallandse heuvelrug.

Pony heeft:
- Een box van 2,5 bij 2,5 (C-pony)
- Dagelijks buiten in paddock met vriendjes van 07.30 tot 18.00
- Onbeperkt hooi in slowfeeders
- Alleen buitenbak met verlichting
- Afsluitbare zadelkamer met wc, zitruimte en eigen keukentje
- voer inclusief (nou whoop, 1 handje muesli maar toch)
- Bos begint al op het perceel en we hoeven niet langs drukke wegen of wat dan ook (Als je het Pieterpad niet meerekent :D )
Ik betaal 100 per maand maar mest wel zelf uit.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:47

De eigenaresse heeft mijn bijrijdpaard op stal staan voor 200 euro p.m. We staan op een kleinschalige stal.
we hebben eigenlijk alle basisfacaliteiten maar dat is genoeg.
2 agterbergrijnbanen van 20x40
springmateriaal
verlichting
1 rijbaan word in de winter gesplitst naar 2 paddocks
1 paddock zonder drainage voor alle gravers
3 gras paddocks
4 pakken vlas p.m bij de prijs in
wat je verder nodig hebt zelf bijkopen
paarden krijgen op de paddocks hooi uit slowfeeders
ze staan swinters zomaar van 8 tot 4 buiten in de paddock
verder zijn er nog vier voerbeurten op stal (voor ze naar buiten gaan 1 en als ze naar binnengaan 3)
zomers 24/7 op het land vaak van midden april tot midden november
verder hebben we stroom, warm water, een aanrecht, wc
er is heel veel toezicht van de staleigenaars, je kan bij ons ook zonder code het terrein niet op

voor pol en floris (trekpaard en shet) word per maand samen 200 euro betaald maar moet het hooi zelf ingekocht worden. (trekpaard eet wel even wat meer) verder maken we gebruik van de zelfde faciliteiten als de rest alleen staan hun helemaal niet op stal, maar ook hun worden gevoerd, moeten veilig achter stroom blijven, moeten water hebben ect. ect.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:50

Ik woon in de Achterhoek en huur een stal bij een particulier voor €340,- daarvoor krijg ik volpension. Dus:
- mesten + nieuw zaagsel (geen vast aantal pakken per maand oid maar gewoon hoeveel nodig is)
- binnen/buiten zetten (hele jaar weidegang, van 10.00 uur tot wanneer het donker word)
- onbeperkt stapmolen gebruik (stal eigenaar zet m'n merrie elke ochtend een half uur in de molen voordat ze in de wei gaat + eventueel voor of na het rijden doe ik het zelf)
- brokken / musli + hooi
- binnenbak
- buitenbak
- trailer stalling
- en een grote zadelkamer die ik deel met mijn stalbaas, aangezien ik de enige ben die wat huurt hebben we geen kasten ofzo.

En als het een keer niet uitkomt om een deken te wisselen word dit ook gedaan, wel altijd in overleg natuurlijk :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:22

Ik betaal voor mijn stal €155,- per maand.

Dan heb:
20x60 buitenbak, met goede verlichting
Dagelijks hele dagen weidegang,
paard wordt binnen en buiten gezet,
In de zomer staat mijn paard 24/7 op de wei.
voeren doet staleigenaar, wel zelf zorgen voor je voer,
hooi zit in de stallinggeld inbegrepen, krijgen 2x per dag hoor, in de winter is dit 3x per dag.
Mesten moeten we wel zelf doen, je kan wel voor kiezen om vol pension te gaan.
Wel zelf je stro betalen, 55 euro per groot pak, ik doe 3 a 3,5 mee met zo'n pak, dus enkel 2 a 2,5 pak nodig.
Bos op 700 meter stapafstand
trailerstalling
longeerbak
watervoorziening,
en een warme kantine met koffie/ thee/ snoep/ koekjes.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 02:54

smurffie schreef:
Dan is het toch heel vreemd dat het bij jou niet lukt om ze onbeperkt te krijgen en heel veel andere wel? Jij toevallig allemaal vreetzakken?

Er zijn veel meer mensen die om deze reden niet (meer) onbeperkt ruwvoer voeren...
Hier ook 5 vd 7 te dik en daarom nu op rantsoen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 07:40

Bij mij lukte onbeperkt ook niet hoor. Bij de merrie kan het gewoon niet. Bij de ruin wel.
Maar die eet ook echt traag.
Maar zelfs met een slowfeeder ging het bij Bella veel te hard :')

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:09

Onbeperkt is m.i ook zeker niet nodig..Ik voer op t oog..Lijkt mij veel verstandiger..Ik heb een fjord op pension staan als ik die onbeperkt op kuil zou zetten zou ze eten tot ze er letterlijk bij neer zou vallen..
En laten we eerlijk zijn onbeperkt is onbetaalbaar..En nog verspilling ook..Als ik teveel voer zie ik dat terug in de stallen..Ze mesten erop en ik kan t zo op de mesthoop gooien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:34

Onbeperkt hoeft niet onbegrensd te zijn... Als je het in slowfeeders doet kan je bij veel paarden prima onbeperkt aanbieden zonder dat het onbegrensd is.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:29

Ik betaal 225,- all inclusive bij particulier, regio Zwolle.

Paard staat hele dag met vriendje in de paddock ('s nachts op stal, in de zomer 's nachts ook op de paddock). In de stal ligt zaagsel, er wordt iedere dag uitgemest en gevoerd. Hooi krijgen ze de hele dag door in hooibakken gevoerd (4-5x per dag), brokken/muesli wordt 2-3 keer daags gevoerd en merk/type/hoeveelheid is eigen keuze. Er is een koud waterslang en een ruime zadelkamer zonder eigen kasten (maar er staan maar 2 andere meisjes met hun pony op stal). Ik sta op een kleine kilometer van het bos. Het is 20 minuten fietsen van mijn huis.
Verder heb ik géén rijbak (tenzij ik lid wordt van de club en KNHS, dan heb ik wel 2 rijbakken tot mijn beschikking, maar daar moet ik dan grof geld extra voor betalen), en is er geen weiland. Dat zijn mijn twee grootste nadelen van deze stal, maar daarentegen wordt er wel super goed op mijn paard gelet, wordt hij enorm verwend en is in overleg heel veel mogelijk bij de eigenaresse van de stal. Hij staat iedere dag veel buiten en ik zit dus vlak aan het bos, dat blijkt in deze omgeving nogal lastig te zijn.
Er zijn echter slechts heel weinig ruiterpaden in mijn bos zijn en daardoor rij ik vaak hetzelfde rondje... Maar misschien heb ik de omgeving gewoon nog niet goed genoeg ontdekt. :Y)
Er is geen plaats op stal of omgeving voor mijn vrachtwagentje/trailer.
Al met al vind ik het dus best veel geld voor wat ik krijg, maar het was de beste optie in mijn omgeving (en ik heb echt wel zo'n 10 stallen bezichtigd). Ik blijf mijn ogen open houden voor iets anders, maar tot die tijd sta ik hier tevreden.

Voorheen stond ik in Groningen, op een uur fietsen (kwartier met de auto), en daar betaalde ik 150,- euro voor een doe-het-zelf-stal. Paard had daar veel weiland tot zijn beschikking en een ruime stal met vlas. Er was geen eigenaar en alles werd door stalgenoten onderling geregeld en onderhouden. Er was een kleine buitenbak. Buitenrijden ging daar lastig omdat het bos op minimaal 3 kwartier draven van stal af lag en mijn paard daar niet graag alleen langs het water wilde lopen. Daar had paard dus genoeg gras en beweging, maar kon ik nauwelijks rijden.

Oftewel, de perfecte oplossing nog niet echt gevonden.

nicolevdveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:00

Ik heb mijn 2 shetlanders swinters altijd thuis staan, ze hebben hier een stuk bestraat van zon 15 tot 20 m2 bij elkaar schat ik zo.. Zo kunnen ze altijd droog staan wat straks met het bevriezen van de natte grond veel beter voor hun beentjes is, ze staan achter het huis en uit het zicht waar ik opzich wel blij mee ben i.v.m. de beul die nog steeds rondloopt {:)-:(
mijn pony's staan 24/7 buiten onder deken omdat ik ze beide voor de wagen heb lopen en dit met een berenvacht niet bepaald functioneel vind.
Verder heb ik een kleine hooiopslag, ik rijdt zo'n 2 keer in de week naar de boerderij met mijn auto om een een baaltje hooi op te halen, ik heb namelijk niet veel opslag... Verder kost het mij dus ongeveer 40 tot max 50 euro per maand voor hooi en wat overige kosten die erbij komen.
Zomers staan mijn pony's bij de boerderij waar ik ook het hooi weghaal, ze staan altijd 24/7 buiten, dichtbij een bos met verschillende "menhindernissen" waar ik dan dus ook lekker door cross met mijn shettie :D
Dit was het wel zo'n beetje denk ik :) Vragen mogen altijd gesteld worden, en kritiek mag altijd gegeven worden, mits dit wel op een nette manier gebracht wordt.
Groetjes nicole, (_) Zeppie & Happy

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:00

Ik sta met mijn shet bij een boer.... maar dan ook echt op een boerderij, dus met je poten in de blubber en de koeienstront. Heerlijk vind ik het!! Er is ontzettend veel bespreekbaar. Zo mag ik nu onbeperkt hooi gaan voeren uit mn slowfeeder. Daar betaal ik een tientje voor in de maand extra (hij voert normaal gezien kuil 2x per dag). Ik sta er voor 50 euro met mn shet, en ook de paarden staan niet duur. Hij laat alleen bekenden of bekenden van bekenden toe heb ik begrepen, dus ik heb geluk dat ik er iemand kende. Ik moet er niet aan denken om op een sjieke stal te staan, laat mij maar lekker bij de boer. We hebben zelfs een bak!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:08

Mijn paard staat voor €275,- all in.
In provincie Friesland.

Hiervoor heb ik een grote boks 3x4? met buitenluik
binnenbak
buitenbak die altijd te rijden valt
stapmolen
overdekte longeercirkel
solarium
trilplaat (goed voor de doorbloeding, spieren, pezen)
spoelplaats met warm water
zadelkast
hij word gemest
6 keer per dag gevoerd
binnen en buiten gezet

Maar het allerbelangrijkste, hij komt ook in de winter een paar uren per dag buiten.
Hier in de buurt is het een van de weinige stallen waarbij de paarden er in de winter een paar uren uitkomen waar je ook nog faciliteiten hebt om te rijden.
En daarmee bedoel ik echt niet alle luxe die ik op deze stal heb (al is het zeker heel mooi meegenomen ;-) )
Het is hier in de buurt bij stallen in de winter bij wijze van of 24/7 naar buiten in de blubber of 24/7 op stal.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:31

Ik betaal 180,- voor een D pony.

Daarvoor worden ze gevoerd, uitgemest en binnen en buiten gezet. Je hebt een stal van 3x3,5, ze komen het hele jaar door minimaal 12 uur per dag buiten in groepen, er is een gedraineerde en verlichte rijbak, verlichte longeercirkel, wc en kantine, wasmogelijkheden. Ook heb je een ruime zadelkast. Landgoed om te rijden direct naast de stal. Brok tot 1 kilo per dag zit bij de prijs in, hooi zoveel als paard nodig heeft.
Echt een top plek voor paard en eigenaar! :)

Er is trouwens nog plek vrij <<)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:06

Daphne__ schreef:

Daarvoor worden ze gevoerd, uitgemest en binnen en buiten gezet. Je hebt een stal van 3x3,5, ze komen het hele jaar door minimaal 12 uur per dag buiten in groepen, er is een gedraineerde en verlichte rijbak, verlichte longeercirkel, wc en kantine, wasmogelijkheden. Ook heb je een ruime zadelkast. Landgoed om te rijden direct naast de stal. Brok tot 1 kilo per dag zit bij de prijs in, hooi zoveel als paard nodig heeft.

En voor niks!!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:33

ik betaal 260 (incl. trailerplaats) per maand in de omgeving rotterdam.
heb een 20x60 buitenbaan en paddock van 15x30.
veel weidegang waar ze in de zomer opgezet worden.
2x per dag brok en 3x hooi. Zelf uitmesten. voeren wordt gedaan.
heb een ruime en vooral lichte box van 3x3 en een luik waardoor hij de hele dag naar buiten kan kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:42

biscaya schreef:
Daphne__ schreef:

En voor niks!!

Waarom maak je je zo druk om wat een ander vraagt voor stal geld?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:01

Die van mij staat bij mijn vriend met zijn pony samen.
2 stallen en jaarrond weidegang dag en nacht.

Kost me ongeveer 30 euro per 4 maanden.(hoefsmid)
Verder niks

Bansheee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:08

Ik betaal regio Utrecht voor een ruime box met luikje, dagelijks weide of paddock, gebruik alle faciliteiten (solarium, wasplaats bak etc) voer, bodembedekker en binnenhal €390,-
veel als ik het meeste hier lees maar zowel ik als mijn paard voelen ons er super thuis!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:23

Yvank_ schreef:
biscaya schreef:
En voor niks!!

Waarom maak je je zo druk om wat een ander vraagt voor stal geld?

Nou idd 8)7 Ik zal m'n stalhouder zeggen dat de prijs omhoog moet, omdat iemand op bokt de huidige prijs te laag vind :j

Er staan 8 paarden all in, er zijn 2 stallen beschikbaar en ze gaan nog bijbouwen... De prijs is in 3 jaar tijd, 10 euro omhoog gegaan. Dus het lijkt me, dat de prijs prima te doen is voor ze, anders hadden ze wel verhoogd. Sowieso woon ik niet in een omgeving waar 300 euro per maand de algemene prijs van stallen is, zoals in sommige plaatsen niet vreemd is.