Ze staan dan in een droge zand paddock

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendely schreef:Het liefst heb ik haar 24/7 buiten, dat is ook mogelijk gezien ik zelf beheer heb over het land en stallen. Maar gezien de temperaturen hier al zeker rond de -10 liggen en het alleen nog maar kouder wordt vind ik dat ze 's nachts iig iets warmer en uit de wind moet kunnen staan. Toch staat ze nog van 08.00u tot zeker 19.00/20.00 buiten, mocht het erg sneeuwen gaan ze iets eerder naar binnen. En zodra het weer het toelaat 24/7.
Twiggy2008 schreef:Dorine92 schreef:In de zomer dag en nacht, nu eigenlijk te kortpaar uurtjes zandpaddock. Maarja van 8 tot 8 in de paddock gaat niet dan vervelen ze zich dood en gaan ze klieren. Logisch, zou ik ook doen
Laat staan hoe ze zich vervelen op stal. Daar staan ze nog alleen ook.....Onze paddock is geen 'postzegel'. We hebben twee brede paden, een ruim stuk, water op drie verschillende plekken, voer op een paar verschillende plekken, er hangt een liksteen (en soms liggen er ook nog likstenen ergens), fijn uitzicht op de bak, maar ook op de gehele omgeving, struiken er hier en daar om heen, zodat ze er takken uit kunnen slepen. En verder een groot verhard stuk en een schuilstal. Verveling zien wij niet bij de paarden. Ze zijn juist heel tevreden..... Dus... je kunt iets aan jullie paddock doen of laten doen..
Bowen schreef:wendely schreef:Het liefst heb ik haar 24/7 buiten, dat is ook mogelijk gezien ik zelf beheer heb over het land en stallen. Maar gezien de temperaturen hier al zeker rond de -10 liggen en het alleen nog maar kouder wordt vind ik dat ze 's nachts iig iets warmer en uit de wind moet kunnen staan. Toch staat ze nog van 08.00u tot zeker 19.00/20.00 buiten, mocht het erg sneeuwen gaan ze iets eerder naar binnen. En zodra het weer het toelaat 24/7.
Hoor echt best veel mensen zeggen het wordt zo koud al, maar nu het droog is en koud zijn mijn paarden juist erg blij. Dit is wat hun betreft het beste jaargetijde om lekker buiten te zijn.
De regen van de afgelopen tijd, dat vonden ze niet leuk, maar kou, van hun mag het het hele jaar koud zijn. Geen stomme warmte en insecten, heerlijk vinden ze het.
Hier nogsteeds 24/7 buiten, dit jaar is er een verhard pad bijgekomen waar een aantal van de voerbakken staan. Zo kunnen de paarden het ergste modderstukje overbruggen en met droge voeten eten. Daar ben ik wel erg blij mee, want ondanks dat er grote delen mooi droog blijven heb ik het liefste zoveel mogelijk redelijk droge grond en wat variatie in ondergrond is ook wel fijn.