Citaat:Heb ook veel volpension dieren gezien waarvan de eigenaar verwacht wordt om ze zelf in de paddock te zetten en ze 23/24 binnen staan. Dus als die eigenaren niet komen is het helemaal triest voor de paarden en niet paardwaardig.
Dit artikel gaat meer over de time-management van de ruiter die in elk geval wel wil, helaas zijn er ook veel paarden met ongeinteresseerde eigenaren die het paard als hebbeding zien.
Maar daar horen pensioneigenaren (tegen betaling) toch in te grijpen, bij een pensionstalling staat paardenwelzijn toch voorop? Of is dat te kort door de bocht en ik snap een totaal andere discussie.....
Als eigenaar met paarden aan huis ben IK verantwoordelijk voor de paarden, dus zorgen dat ze voldoende buiten lopen (in mijn geval 24/7). Maar als je paarden op stal heb staan die niet buiten komen, is het dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar of stalhouder?
Net de laatste 2 pagina's doorgelezen, een eigenaar met paarden aan huis is heel wat anders dan een pensionstalling. Pensionstalling met 50+ paarden is heel anders managen dan 10 paarden, maar is dan een box van 3,5x3,5m voldoende voor het paardenwelzijn? Maar dan ben je ook fulltime pensionhouder neem ik aan?