Nikass schreef:Gloa schreef:Krachtvoer zou ik ook in eigen beheer doen. Je wilt niet weten hoeveel ruimte het in beslag neemt als iedereen eigen tonnetjes neer gaat zetten en je voerbeurten nemen enorm veel tijd in beslag als je met allemaal losse emmertjes moet gaan lopen. Daarnaast heb je nog het risico dat eigenaren niet op tijd nieuw voer kopen of het verkeerd opslaan waardoor je een muizenplaag krijgt. Een individu die om medische redenen geen standaard voer mag hebben is altijd wel iets voor te regelen maar zou het niet doen voor een complete pensionstal.
Ook uitmesten door eigenaren; doe het niet! De meesten beginnen fanatiek maar vaak versloft het en sta jij het alsnog te doen omdat het beestje niet in een vuile stal kan staan. Of ze vergeten door te geven dat ze op vakantie gaan ed. Daarnaast wordt je mesthoop een puinhoop, blijft gereedschap rond slingeren en heb je er alleen maar een berg frustratie van. Als ze zelf de mestballen even eruit willen scheppen met een stable boy als ze er zijn dan prima maar helemaal laten uitmesten zou ik niet doen.
Aangezien je zelf gaat zorgen voor zadelkasten; ik vind het erg prettig als die diep genoeg zijn zodat er een westernzadel in past.
Ik snap het probleem van de stalhouder, maar mijn paard krijgt alleen het voer dat ik wens te geven en ik mest zelf uit, anders gebeurt het niet goed genoeg is mijn ervaring. Voor mij dus niet zo'n standaard stal.
Krachtvoer hoeft niet persee in beheer van de pensioeneigenaar te zijn hoor. Bij de pensioen waar ik reed zetten mensen de krachtvoer in porties klaar voor de stalhouder. Het enigste wat hij hoefde te doen is het bakje open maken en in de bak te gooien. Mensen hadden een ochtend en avondbakje (sommige meerdere en zetten dit voor de hele week klaar zodat ze flexibel waren met wanneer wel of niet te komen).
Ik denk dat het op deze manier perfect werkte! Mensen hun eigen krachtvoer, pensionhouder geen extra werk hier aan.