Zij is het ook niet helemaal eens met de gang van zaken en heeft vandaag gezegd dat er maar 2 keer per week vers stro bij wordt gegooid. Ik wil dit wel nog even voor de zekerheid nagaan, maar als dit klopt is dat echt onacceptabel voor mij.
Vandaag gingen de paarden rond 16 uur op stal. Het verschilt dus een beetje hoelaat ze precies op stal gaan, maar meestal ergens tussen 15-16 uur.
Ik heb foto's op mijn telefoon gemaakt van de hoeveelheid hooi, maar ik heb geen idee hoe ik die hier op bokt krijg, dus ik heb even een plaatje gezocht van de hoeveelheid hooi die mijn paard dagelijks krijgt.
Ik heb dit net, maar ik krijg hem wel nog iets voller dan op deze foto:
http://www.horseallround.nl/stalweide/voeren/Fijnmazig-hooinet-kl/Heunetz-PROFESSIONAL
http://www.ej.nl/stal-meer/stal/hooinet-epplejeck-slowfeed_1819.html
Maar dit heeft hij dus echt binnen 2-3 uur op. Ik was er vandaag even om 16:30 uur en weer om 20:30 uur. En dan is echt alles op en het verse stro van gisteren was ook al een heel eind op.
Ik ben vandaag ook nog een keer bij die andere stalling wezen kijken en daar worden ze inderdaad iedere dag opgestrooid en krijgen ze onbeperkt hooi. Er is alleen op dit moment geen stal vrij, maar misschien komt er over een maand een stal vrij.
De faciliteiten zijn er dus wel iets minder luxe, maar het welzijn voor mijn paard staat voorop. Het enige wat ik echt een heel erg groot minpunt van de nieuwe stal vind, zijn de openingstijden. Ik werk vaak in het weekend en kan dan daarna niks meer met mijn paard doen omdat de stal dan dicht gaat. Mijn huidige stal sluit doordeweeks 1 uur later en in het weekend 2 uur later. Maargoed, daar moet ik dan maar iets op vinden.
Ik wil sowieso eerst nog kijken of ik er met de huidige staleigenaren uit kan komen. Want het zijn erg aardige mensen die het volgens mij allemaal echt wel goed bedoelen.
Maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat er echt veel zal veranderen. Ze doen dit al jaren en ik wil niks van ze eisen (de man regelt alles rondom de paarden en zijn vrouw regelt voornamelijk de financiën), maar ik wil ook niet van mijn ''eisen'' afstappen. En die zijn wat betreft de stal en voeren: dagelijks opstrooien (vers stro) en onbeperkt (of i.i.g. ruim voldoende) hooi.
Grr, ik baal echt van deze situatie

Ik denk dat ik een dezer dagen (zal waarschijnlijk dinsdag worden i.v.m. werken) een gesprek met de de staleigenaar aanga en mijn vriend dan meeneem. Ik moet de confrontatie gewoon aangaan en hopelijk verandert er dan iets. Ik krijg dan i.i.g. duidelijkheid over wat ik moet gaan doen.
Nogmaals dankjewel allemaal voor het meedenken!