Veegman schreef:Ik zelf denk namelijk dat er weinig mensen zijn, ook nog in een straal van zoveel kilometer van jou pensionstal, die er hetzelfde over denken dan jij doet.
Alleen vanwege die ijzers? Nee dat denk ik niet. Er zijn genoeg mensen die dat juist fijn vinden
.
Tabaluga12 schreef:Zo gek vind ik dat niet dat zie ik hier op heel veel pensionstallen in de omgeving. Aparte weien ( bijv. 2 of 3 paarden samen) en paddocks. Sommige paarden doen het niet goed in een (grote) groep de ander wil zijn paard niet bij andere paarden met hoefijzers hebben staan of de kudde wisselt te vaak voor een stabiele groep.
Ik denk wel dat ts een bepaalde doelgroep aanspreekt met haar concept. Niets mis mee lijkt me. Precies wat je zegt slidingijzers of zoals eerder in het topic genoemd een wedstrijdpaard 4-kant ivm starten op gras bijv.
Tja dat zouden dan mijn stallen weer niet zijn
. Kleine weitjes met een paar paarden apart. En wat dan als twee van de drie gaan rijden
. Zo zie je maar weer, zoveel mensen zoveel wensen
.
beauty_xxx schreef:mijn vriend is gediplomeerd hoefsmid voor speciaal beslag en hij heeft al meerdere paarden gered met die ijzers! het moeten daarom ook geen speciale ijzers zijn maar een kleine aanpassing kan al imens helpen.
ijzers redden soms echt levens van paarden die anders levenslang mank staan die ze willen afmaken omdat er een fout is gebeurd in natuurlijk bekappen of verkeerd afslijten van hoeven dankzij blootvoets ...
ik zou NOOIT van mijn leven op zo'n stal willen staan het zijn nog steeds dieren wij kunnen ook slaan moeten ze dan ook onze knokkels afpakken om geen schade aan te richten ? bekijk het zo eens

Dit geloof ik persoonlijk niet zo. Wat een slechte smid heb je dan gehad joh? En daarbij, let je dan als eigenaar niet goed op? Hoe ver laat je het komen als je paard enkel en alleen door bekapping afgemaakt moet worden
?
Bekijk het eens zo, zou je liever een klap willen met blote hand of met een boksbeugel
?
smurffie schreef:Ik zou alleen de introductie periode wel wat onzinnig vinden. Dan moet een nieuw paard zonder ijzers om getrapt te worden door een van de huidige paarden met ijzers?
Dit vind ik overigens wel een hele goede...