ariatje schreef:Ja goed management van een pensionstal maakt een wereld van verschil. Maar mensen kunnen raar doen, hun dag niet hebben etc...
Had zelf ooit een " dingetje" met een mede pensionklantje die haar merrie zonnodig dwars op het gangpad moest gaan staan te poetsen waardoor ik er niet door kon. Haar reactie, ben het spuugzat steeds rekening met jouw hengst te moeten houden je wacht maar tot ik klaar ben.
Deze in én in betrouwbare dekhengst doet geen vlieg kwaad maar wil exact na 15 minuten aan de merrie te zijn blootgesteld, dekken. Ik weet dat, maar de dame in kwestie niet. En dus stond ik 15 minuten pal naast de merrie geduldig te wachten tot mevrouw haar snert humeur voorbij was. Toen volgde er een brul, stond er een hengst op twee benen, brak er een merrie van schrik los welke vervolgens gewoon óver haar eigenaar heen denderde...
Met de merrie 3 weilanden verderop, half over de koppige pensionklant heen gestapt met een inmiddels weer doodbrave hengst aan het halstertje. Het enige wat ik heb gevraagd was of ze ervan geleerd had?
Zolang mensen trots, en gelijk willen hebben boven veiligheid en logica stellen, gebeuren er rare dingen. De merrie twee pasjes opzij zetten en 30 seconden van haar tijd. Nu kostte het haar een fikse DA rekening wegens draadwonden...
Ik zal dit soort gedrag nooit begrijpen, maar zal het ook nooit zomaar accepteren...
Hahaaa ja zo kan het ook idd al geniet het niet mijn voorkeur.
Het mooie bij ons op stal is dat bij dergelijke dingen er vanuit het management geroepen word dat de gang een door"gang"is en geen standplaats voor paarden dus tja dan zijn ze snel uitgescheten