Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caily schreef:Kan een sleep niet achter een grasmaaier? Hier de luxe van een trekker en een sleep en nog een geval waarmee ik zowel kuilbalen als watervaten kan vervoeren.
VogeltjeM schreef:Gaaf die trekker!
Als je maar 2000m gras hebt (paar uurtjes gras per dag in t seizoen) en verder een grote paddock/paddock paradise-achtig iets, de bak kan slepen met je paard, hooi in balen bestelt (ipv grote rollen) en de mesthoop laat ophalen, heb je toch geen trekker nodig? Of zie ik iets erg over het hoofd? Gras zou ik dan qua zaaien en evt bemesten wel uit kunnen besteden.
_PatriciaH schreef:Ziet er goed uit, welk merk trekker is dat?
Mijn man wil een trekker met voorlader maar of dat altijd zo handig is...
palousa_boy schreef:De voorkant weet ik nog niet helemaal wat ik daar mee wil en hoe ik dat handig ga maken.
DubbelDun schreef:palousa_boy schreef:De voorkant weet ik nog niet helemaal wat ik daar mee wil en hoe ik dat handig ga maken.
Ideetje ?? http://www.plaatjesdump.nl/upload/b9808 ... 8a07ba.jpg
Caily schreef:Ik ben benieuwd wat jullie hier allemaal doen aan weideonderhoud, en wanneer. Ik heb 3ha, nu 6 paarden, volgende maand worden dat er 9. Ik sleep eens in de zoveel tijd de mest uit en verweid regelmatig (momenteel lopen ze op het hele perceel) Heb nu nog steeds gras en redelijk wat mollen wat zou betekenen dat de grond goed vruchtbaar is? Ik heb voornamelijk koudbloeden dus weet niet zo goed of bemesten nodig is, en zoja, waarmee. En kalken?
VogeltjeM schreef:Oké, dus als ik het zo lees is het wel mogelijk zonder tractor, maar gewoon 100x fijner en handiger metwe gaan het meemaken..
Hebben jullie ook allemaal een eigen trailer trouwens? Ik wil graag een trailer beschikbaar hebben ivm noodgevallen. Mijn paarden zijn alleen enorm groot dus dan moet er een XL-trailer komen met een auto die 3500 kg mag trekken. Is nogal een dure grap (vooral die auto), dus net als met de tractor geldt zeker in het begin: als het niet hard nodig is, stellen we het nog even uit..