Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) die echt heel kwaad was en mij wel even zal beuken (en geloof me dat komt zeer hard aan, die kan echt je knie verbrijzelen) op het moment had ik een spuitbus footrotspray in mijn handen omdat ik de andere ram aan het inspuiten was.
) runningkawa schreef:Ik zeg altijd heel kort
Paard lief = ik lief
Paard niet lief = ik niet lief.
werkt perfect.

Citaat:Tot het moment kwam dat we de penny's hebben opgeborgen
Citaat:Ik ben gewoon een heel gelukkig persoon die nog nooti getrapt of fijn gedrukt is door een paard
dierenvriend schreef:Ik ben ook wel eens bijna plat gedrukt door mijn pony, en weet je wat ik deed? gillen, met mijn armen zwaaien en een kneep geven in de flanken. ze schrok zich rot en heeft het vervolgens nooit meer gedaan.
En gillen deed 'r maar alleen harder trappen .... Ik heb 'r met een stel LOEIHARDE vuistslagen van me af gekregen ... Denk dat hier appelen met citroenen worden vergeleken. Een paardje die 's iets probeert tegen een DOMINANT KRENG is een totaal andere zaak! sonjabelgium"]
[quote="dierenvriend schreef:Ik ben ook wel eens bijna plat gedrukt door mijn pony, en weet je wat ik deed? gillen, met mijn armen zwaaien en een kneep geven in de flanken. ze schrok zich rot en heeft het vervolgens nooit meer gedaan.
En gillen deed 'r maar alleen harder trappen .... Ik heb 'r met een stel LOEIHARDE vuistslagen van me af gekregen ... Denk dat hier appelen met citroenen worden vergeleken. Een paardje die 's iets probeert tegen een DOMINANT KRENG is een totaal andere zaak!dierenvriend schreef:natuurlijk moet het paard je gehoorzamen, maar wat is er niet fantastischer dat hij dat doet omdat hij voor je wil werken, inplaats omdat hij anders op zijn kop krijgt?
) weleens dat een pony dwars is. Ik heb een schat van een pony, ik kan eronder gaan zitten als ik haar buik poets, er onder gaan liggen als ik haar hoeven wil krabben, en meer van dat leuks. Ze heeft eigenlijk nog nooit gebeten of getrapt. Pas liep ik een keer langs haar toen ze stond te eten, en toen haalde ze naar me uit. Nou heb ik haar dat ook een keer zien doen naar mijn andere pony (die destijds dominant was, en nu dood), en die heeft haar toen de halve wei rondgejaagd. Dat heb ik dus ook maar gedaan, en dat werkte super. gijsenkim schreef:Sonja........ reageer je ook wel eens positief naar het dier toe?
(ze nam mij als 'r baasje en 'r leider aan). Ze heeft een nieuw huisje nu en krijgt een behandeling tegen de hormonen waardoor hopelijk een groot gedeelte van 'r problemen zal van de baan geruimd zijn. Het nieuwe baasje stond de eerste morgen ook al met de handen in het haar met deze jonge "karakterpony" ...
), onze jonge tinkerhengst waarvan de hormoontjes aan het ontwaken zijn en onze shet waarmee het bij alle drie erg goed gaat
.