Yvank_ schreef:Als dat zo was dan had ik nu geen hoefbevangen pony staan. In een half jaar enorm afgevallen, toch hoefbevangen geraakt en daarna zelfs moeten korten op het allerarmste hooi dat we konden vinden om vervolgens nogmaals hoefbevangen te raken, maar het gaat hier niet om mijn paardje. Wat ik wil zeggen is dat een paard normaal gesproken kan rondscharrelen en nog een beetje beweging krijgt. Met absolute stalrust zal de beweging dus ook minimaal zijn. Dan kan zelfs arm hooi in onbeperkte hoeveelheden te veel zijn. Het is gewoon enorm tricky en als er al beenproblemen zijn is het laatste wat je wilt dat het paard te vet wordt.
Precies, heel veel mensen hier in dit topic hebben daar totaal geen ervaring mee. Die lezen iets en nemen dat klakkeloos over en adviseren dat dan ook nog aan anderen.
Daarom waarschuw ik de TS ook zo om dit niet zomaar te doen. Het kan echt helemaal verkeerd gaan. Gelukkig is ze zo slim om dat ook niet te doen. Maar voor iedereen die maar adviseerd om onbeperkt te voeren, dit kan dus echt niet voor elk paard! Ook niet als het arm hoor is. Sommige paarden hebben een rare stofwisseling en raken om niks bevangen.[/quote]
Ik heb er zeker ervaring mee anders riep ik zoiets niet

Zoals ik net ook zei. Onbeperkt ruwvoer is iets anders dan onbeperkt volstoppen met hooi. Stro is ook ruwvoer , wilgentakken kunnen ze ook aan knagen. het is je complete voorbeleid die het doet

Waar lees jij dat wij onze paarden balen rijk hooi voeren? Nergens dus, het is weer een aanname van niks. Er zijn dus paarden die ook van arm hooi bevangen raken. Maar lezen lukt bijna niemand in dit topic volgens mij.