pairadice schreef:Nikass: TS vraagt om meningen over een heel vervelend dilemma en ze komt op mij over als een uitermate verantwoordelijk iemand die denkt in het belang van het paard en haar verantwoordelijkheid wil nemen. Ze legt heel eerlijk drie opties op tafel en vraagt om advies om de juiste keuze te maken: aanhouden, weggeven of inslapen. Dit vooral in het belang van het paard. Jij hebt intussen een aantal maal aangegeven dat het haar verantwoordelijkheid is om voor het dier te zorgen. Iedereen, en ik weet zeker ook TS, respecteert jouw mening hierover en neemt deze serieus. Maar je punt is inmiddels wel gemaakt. In een discussie voer je telkens nieuwe argumenten aan, en dat mis ik een beetje bij jou. En het past zeker niet om TS te betichten dat ze haar verantwoordelijkheid niet neemt of iets dergelijks.
Bedenk wel: het is voor niemand een gemakkelijke keuze om je eigen paard in te laten slapen. En zeker niet als het om een paard gaat dat je zelf hebt gefokt, na 3 weken zijn moeder is verloren en dat je op hebt zien groeien tot een prachtig jong dier, helaas met een flinke bemerking.
Hoi Pairadice. dank je voor je opbouwende feedback. Ik zal er op letten dat ik niet in herhaling val bij een nieuw post. Overigens beticht ik ts absoluut niet van het niet nemen van haar verantwoordelijkheid, dat hebben een paar andere bokkers ervan gemaakt, maar zo is het niet. (ook heb ik geen paard met kind vergeleken, maar mensen gaan gemakkelijk met iets aan de haal zonder goed te lezen).
Hoewel ik dat zelf ook veronderstel, dat het nooit makkelijk is om een dier in te laten slapen, valt hier op bokt tot mijn verbazing die keuze soms wel heel erg makkelijk. En dan bedoel ik dus niet TS, ik heb het dan over andere topics en over sommige reacties hier in dit topic, waarvan ik dan denk "hoezo ben ik kort door de bocht? Mijn hemel..." Maar goed daar zal ik verder geen discussie aan wijden want daar heeft TS niets aan. Ik hoop voor TS dat ze er uit komt, maar ik hoop vooral dat het paard een liefdevol thuis krijgt, ofwel bij haar ofwel bij iemand anders. Het spijt me als dat verkeerd overkomt. Het is mijn mening dat dat paard daar recht op heeft.