Sensitive Stable, ons project

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:15

Mensen, mensen... Sieb en ik zijn druk bezig de stal te bouwen, zaken voor te bereiden, mensen te bellen, spullen te bestellen etc... Het is ons project met onze wensen en onze mogelijkheden. Een stal bouwen is duur, heel duur. Je moet dus keuzes maken en sommige keuzes hebben we nog niet gemaakt.

We hebben dit topic gemaakt zodat je kan volgen hoe het gaat. Zodra we zaken af hebben, of antwoorden op vragen, dan zullen we het laten zien of antwoorden geven.

Door de enorme discussie die ontstaan is, is het voor ons echt onmogelijk om die nog bij te houden en ergens op te antwoorden. Die tijd besteden we liever aan het persoonlijk ontmoeten van oprecht geïnteresseerde mensen, gewoon bij ons op stal op het moment dat wij aan het klussen zijn.

Sieb en ik voelen ons in het geheel niet geroepen om onze keuzes te verdedigen in de discussie. Wij hebben het beste voor met de paarden, onder de omstandigheden en met de mogelijkheden die er zijn. Als we in een discussie vervallen op de toon waar dit nu op gaat, heeft iedereen eigenlijk al verloren.

Ik zal voor nu afsluiten met de zaken die we definitief hebben besloten:

* 2 winterverblijven van 30x230 meter = 6900m2. De paarden gaan naar het winterverblijf als het weiland te nat wordt op het zomerverblijf. In elk winterverblijf worden diverse verhardingen aangebracht dmv grind, steen of zand zodat de paarden droog kunnen staan.
* 2 mobiele schuilstallen, maten nog onbekend. Ze worden groot genoeg voor de paarden die er in moeten. We stellen de groepen samen met rust als uitgangspunt. De stallen gaan met de paarden mee naar het zomer- en winterverblijf.
* Zomerverblijf op de overige 6HA (plus waarschijnlijk 8HA die we kunnen bijlenen).
* Grasbeperking indien nodig door paarden evt op het winterverblijf te zetten
* Schuur van 16x9 meter, om je paard te poetsen, kleine kantine met wc, 3 of 4 ruime boxen zonder tralies. De boxen zijn er alleen voor tijdelijk verblijf bij bv. ziekte, blessure.
* Longeer/loswerkkraal in 2015 met zandbodem (nu gras).
* Paden worden waar nodig verhard.

Groet,
Michiel

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:56

Ik ben blij met de duidelijkheid Taxfree, dat bepaalde keuzes nog niet zijn gemaakt.
Hoewel ik natuurlijk nieuwsgierig ben naar wat de keuzes uiteindelijk zullen gaan worden, is dit tenminste een antwoord, ipv kom maar kijken, want dan kom ik kijken om te horen dat er nog geen keuzes zijn gemaakt... dan had ik me een ritje Landsmeer kunnen besparen :)

Voor mij nu nog steeds geen inhoudelijke duidelijkheid, maar dit komt dan hopelijk tzt in dit topic. De vragen/opmerkingen van KingYasFenn komen dan hopelijk ook aan bod :j want erg interessante bijdrage KYF!

De "enorme discussie" (nou valt wel mee dacht ik) is ontstaan bij gebrek aan duidelijkheid. Natuurlijk hebben jullie het erg druk, maar post dan even twee zinnen en een foto van de laatste ontwikkelingen, of open geen volgtopic als er niets te volgen is.

Niemand zegt hier dat je je keuzes moet verdedigen, wij vragen alleen wat de keuzes zijn. Vervolgens geef je nu aan dat die nog niet allemaal gemaakt zijn... hoe kom je er dan bij dat je je moet verdedigen? En wat er wel wordt gepost of op de site staat roept vragen op. Vragen is iets anders dan dat je je moet verdedigen. Oprechte vragen in de zin van "leg es uit...?"

Wordt vervolgd en gevolgd :+ (hoop ik)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:58

Klinkt super!

En geen commentaar maar iets wat me opvalt en jullie misschien niet aan gedacht hebben.. (of wel :D )
Als je enkele paarden hebt die grasbeperking nodig hebben, dan zit je wel met je schuilmogelijkheden als je de schuilstallen mee verhuisd naar het zomerverblijf. Dan hebben de paarden die op het stuk van grasbeperking staan geen schuilstal meer..

Verder, jullie hebben prima in de gaten wat belangrijk is voor zowel paardenwelzijn als voor de paardenmensch als klant;)
Succes met alles!

Anoniem

Re: Sensitive Stable, ons project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:12

Net even telefonisch contact gehad omdat ik binnenkort naar Amsterdam verhuis ( vanuit het Oosten van het land )
Gewoon heldere informatie gekregen en uiteraard ga ik eerst even kijken en kennismaken .

Ik ken eerlijk gezegd amper pensionstallen die meer informatie geven dan wat zij hier doen.
Ben al even opzoek naar een stal en op de gemiddelde website kom je er niet achter hoeveel de paarden buiten staan en als ze buitenstaan of dat in de wei of paddock is.
Laat staan dat je informatie vindt op Bokt...

Op Bokt komt er al snel een hele discussie en vooral heel veel vragen. Als je serieus geïnteresseerd bent is een mailtje en of een belletje zo gedaan en dan heb je in twee minuten antwoord op alle vragen, is mijn ervaring :)

Ondertussen ben ik dan wel weer heel benieuwd wie van de mensen hier van plan is om daar zijn/haar paard/pony neer te gaan zetten.
Ik ben serieus geïnteresseerd ,ik verhuis per 1sept naar Amsterdam. Ik heb nu een prachtig plekje in Lettele en daar kan ze gerust nog een maand blijven staan.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:13

Nikass schreef:
Ik ben blij met de duidelijkheid Taxfree, dat bepaalde keuzes nog niet zijn gemaakt.
Hoewel ik natuurlijk nieuwsgierig ben naar wat de keuzes uiteindelijk zullen gaan worden, is dit tenminste een antwoord, ipv kom maar kijken, want dan kom ik kijken om te horen dat er nog geen keuzes zijn gemaakt... dan had ik me een ritje Landsmeer kunnen besparen :)

Voor mij nu nog steeds geen inhoudelijke duidelijkheid, maar dit komt dan hopelijk tzt in dit topic. De vragen/opmerkingen van KingYasFenn komen dan hopelijk ook aan bod :j want erg interessante bijdrage KYF!

De "enorme discussie" (nou valt wel mee dacht ik) is ontstaan bij gebrek aan duidelijkheid. Natuurlijk hebben jullie het erg druk, maar post dan even twee zinnen en een foto van de laatste ontwikkelingen, of open geen volgtopic als er niets te volgen is.

Niemand zegt hier dat je je keuzes moet verdedigen, wij vragen alleen wat de keuzes zijn. Vervolgens geef je nu aan dat die nog niet allemaal gemaakt zijn... hoe kom je er dan bij dat je je moet verdedigen? En wat er wel wordt gepost of op de site staat roept vragen op. Vragen is iets anders dan dat je je moet verdedigen. Oprechte vragen in de zin van "leg es uit...?"

Wordt vervolgd en gevolgd :+ (hoop ik)

Ik kan inderdaad met de volle 100% begrijpen dat jullie druk bezig zijn en mijn opmerkingen waren zeker niet bedoeld om iemand neer te halen.
en ik hoop dan ook dat er op mijn punten misschien nog gereageerd wordt.
ik ben dan misschien niet een klant die daadwerkelijk daar komt te staan maar heb mij wel echt zo opgesteld tegenover jullie site..
vervolgens ben ik het topic gaan lezen en zie ik dat dingen die jullie in dit topic willen uitstralen niet overeen komen met wat je aanbiedt op de site.
Ik ben dan misschien kritisch, maar ook je klant zal zo kritisch zijn.
En zoals je net plaatsen met wat voor faciliteiten jullie bieden ben ik al enorm blij, al blijven mijn vragen voor het grootste deel nog onbeantwoord...

Dus ik blijf met geduld afwachten totdat jullie misschien een avondje tijd hebben om het allemaal eens te bekijken en erop te antwoorden :)
En uiteraard heb ik enorm zin in vervolg foto's!! :D
want tja, het blijft een volg topic :D

En zoals hierboven staat, "ik ken amper stallen die zoveel informatie geven als zij hier doen"
ik begrijp dat uiteraard...
maar op het moment dat jij zegt "ik doe het allemaal anders en beter voor het paard" moet je dit op je site ook onderbouwen etc.
want aan alleen gebakken lucht heb je uiteraard niets..en daar betaal je ook niet (extra) voor..
+ het vernoemen van je faciliteiten is toch wel handig op je site al helemaal als die van de prijs die je moet betalen afhankelijk is ;)
en ook hier wordt gezegd enkel stallen voor calamiteiten, echter oogt de site alsof ze niet alleen 24/7 stallen aanbieden maar ook gewoon binnen + buitenstalling (12/7)

Ik wil gewoon niemand neerhalen, maar wel wijzen op onduidelijkheden..
want nu is het misschien niet in de kwestie dat ik daar zal gaan staan, maar naar wat zij laten merken dat ze willen zijn ben ik wel opzoek en daar zoek ik al enorm lang naar.. :)
en hoe beter je jou image etc. overbrengt op je site met duidelijkheid hoe meer mensen je krijgt die precies jouw mening delen over het houden van paarden als dat jij hebt..
Dan heb je WIJ DOEN HET ANDERS, ipv de staleigenaar doet het net even wat anders...
en dan bereik je gewoon behalve een super stal voor alle paarden, een heerlijke plek voor iedereen :j

en ik zal overigens niemand vinden in de paardenwereld die niet kritisch is over waar hij zijn paard gaat neerzetten... en zolang je je open opstelt en niet mening kopieert, kan dat toch geen kwaad? Dat heb ik zeker gedaan en liep tegen die paar vragen op, maar die zal TS wel beantwoorden op zijn tijd :)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 04-08-14 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:19

MariekeB schreef:
Net even telefonisch contact gehad omdat ik binnenkort naar Amsterdam verhuis ( vanuit het Oosten van het land )
Gewoon heldere informatie gekregen en uiteraard ga ik eerst even kijken en kennismaken .

Ik ken eerlijk gezegd amper pensionstallen die meer informatie geven dan wat zij hier doen.
Ben al even opzoek naar een stal en op de gemiddelde website kom je er niet achter hoeveel de paarden buiten staan en als ze buitenstaan of dat in de wei of paddock is.

Op Bokt komt er al snel een hele discussie en vooral heel veel vragen. Als je serieus geïnteresseerd bent is een mailtje en of een belletje zo gedaan en dan heb je in twee minuten antwoord op alle vragen, is mijn ervaring :)

Ondertussen ben ik dan wel weer heel benieuwd wie van de mensen hier van plan is om daar zijn/haar paard/pony neer te gaan zetten.
Ik ben serieus geïnteresseerd ,ik verhuis per 1sept naar Amsterdam. Ik heb nu een prachtig plekje in Lettele en daar kan ze gerust nog een maand blijven staan.

Ik zou zeggen, deel je info met ons :D
Helaas hebben hier ook een aantal mensen geen antwoord gekregen op hun vragen na het sturen van een privé mail.
En dat je op sites van Amsterdamse pensionstallen niet leest hoe lang de paarden buiten komen komt omdat ze niet buiten komen |(

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:49

MariekeB schreef:

Ik ga misschien in 2015 met paard en al naar Amsterdam verhuizen, maar dat staat nog zeker niet vast.
Maar als het wel gaat gebeuren zou ik zeker een kijkje willen nemen bij deze stal! :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:17

Ik kan het je ten zeerste afraden om je paard naar deze regio te verhuizen. Paardonvriendelijker dan hier kan bijna niet :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:24

Nou als ik het zo begrijp, de plannen die Taxfree en Siebjuh hebben, is dit dus wèl diervriendelijk. Dus als deze stal voldoende tot goed bevalt als ze er eens gaat kijken en de plannen gerealiseerd zijn zou ze best haar paard over kunnen brengen. Als ik een paard had en in die regio een stal zou zoeken zou naar aanleiding van de plannen dit best een goede optie kunnen zijn. Veel meer buiten dan daar kan haast niet. Maar...dat ben ik wel met je eens geloof ik...het valt of staat met de staat van de bodem.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:31

Ik hoop van harte dat het de eerste echt goede stal in de regio wordt :)
Dan nog heb je in Amsterdam veel te maken met luchtverontreiniging onder andere van Schiphol. Maar natuurlijk zou ik ook mijn paard willen meenemen. :) Ik denk alleen niet dat er na mijn huidige paard -waarvan ik hoop en verwacht dat ze nog heel lang meegaat <3 - een nieuw paard komr, niet zolang ik hier woon. Zeg nooit nooit natuurlijk -kleine slag om de arm :D -

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:37

Het paardenvirus heb je voor altijd.. Het kan een periode afzwakken maar slaat dan weer net zo hard toe :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:41

Daar ben ik juist bang voor := Het liefst wil ik nooit meer zonder paard. De vraag is of ik het hier houden van paarden verantwoord vind... het doet zoveel pijn als je je paard niet kan geven wat je r zo ontzettend gunt en wat ze gewoon nodig heeft. Daarbij de ergernis van staleigenaren die nauwelijks de kop van de kont van een paard kunnen onderscheiden :roll:
Mijn paard staat nu super gelukkig, maar de locatie is tijdelijk... waar moet ze straks weer naar toe? Alleen al de verhuizing die er weer inhakt... :(:)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:02

Nikass schreef:
Ik kan het je ten zeerste afraden om je paard naar deze regio te verhuizen. Paardonvriendelijker dan hier kan bijna niet :=

Dat heb ik al gemerkt met stallen zoeken ja...
Maar ik ga full-time werken én studeren in Amsterdam, en om nou elke ochtend om 5:30 in de trein te moeten zitten vind ik ook niet zo fijn. :(
Dus dit jaar de overweging gaan maken of paardjelief meegaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:48

Taxfree schreef:
Mensen, mensen... Sieb en ik zijn druk bezig de stal te bouwen, zaken voor te bereiden, mensen te bellen, spullen te bestellen etc... Het is ons project met onze wensen en onze mogelijkheden. Een stal bouwen is duur, heel duur. Je moet dus keuzes maken en sommige keuzes hebben we nog niet gemaakt.

We hebben dit topic gemaakt zodat je kan volgen hoe het gaat. Zodra we zaken af hebben, of antwoorden op vragen, dan zullen we het laten zien of antwoorden geven.

Door de enorme discussie die ontstaan is, is het voor ons echt onmogelijk om die nog bij te houden en ergens op te antwoorden. Die tijd besteden we liever aan het persoonlijk ontmoeten van oprecht geïnteresseerde mensen, gewoon bij ons op stal op het moment dat wij aan het klussen zijn.

Sieb en ik voelen ons in het geheel niet geroepen om onze keuzes te verdedigen in de discussie. Wij hebben het beste voor met de paarden, onder de omstandigheden en met de mogelijkheden die er zijn. Als we in een discussie vervallen op de toon waar dit nu op gaat, heeft iedereen eigenlijk al verloren.

Ik zal voor nu afsluiten met de zaken die we definitief hebben besloten:

* 2 winterverblijven van 30x230 meter = 6900m2. De paarden gaan naar het winterverblijf als het weiland te nat wordt op het zomerverblijf. In elk winterverblijf worden diverse verhardingen aangebracht dmv grind, steen of zand zodat de paarden droog kunnen staan.
* 2 mobiele schuilstallen, maten nog onbekend. Ze worden groot genoeg voor de paarden die er in moeten. We stellen de groepen samen met rust als uitgangspunt. De stallen gaan met de paarden mee naar het zomer- en winterverblijf.
* Zomerverblijf op de overige 6HA (plus waarschijnlijk 8HA die we kunnen bijlenen).
* Grasbeperking indien nodig door paarden evt op het winterverblijf te zetten
* Schuur van 16x9 meter, om je paard te poetsen, kleine kantine met wc, 3 of 4 ruime boxen zonder tralies. De boxen zijn er alleen voor tijdelijk verblijf bij bv. ziekte, blessure.
* Longeer/loswerkkraal in 2015 met zandbodem (nu gras).
* Paden worden waar nodig verhard.

Groet,
Michiel

Jullie zullen ongetwijfeld ook mensen gaan tegenkomen, al dan niet hier op bokt, die gaan zeuren waar dan het solarium, overdekte rijhal en de verwarmde zadelkamer komen :-)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 09:16

En dan nu een échte update:

Afbeelding
De stenen uit de oude schuur gaan we hergebruiken voor verhardingen in de paddocks. We hadden het idee om deze week daar nog tijd voor te hebben, maar toen we gisteren aankwamen troffen we dit aan:

Afbeelding
De sloop is gestart! Kom maar op met die nieuwe schuur!

En oh, wat ben je dan blij dat je 2 man kunt optrommelen om even een avond door te knallen en al die tegels uit de stal te halen.

Ik ga kijken of ik zo tijd kan vrijmaken om de website te updaten met een simpele FAQ van jullie vragen. Ik zal niet alle vragen daar beantwoorden, maar de vragen waarvan ik denk dat ze waarde hebben voor potentiële klanten.

Alvast, voordat er straks stress uitbreekt. Vanaf zondag zijn wij op vakantie ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:34

Waarom geen rijbaan er bij? Neem aan dat er ook mensen komen te staan die in een bak willen rijden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:40

kohtje schreef:
Waarom geen rijbaan er bij? Neem aan dat er ook mensen komen te staan die in een bak willen rijden.

Vroeg ik me ook al af :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:53

Oh is er helemaal geen rijbaan? Dan houdt het voor mij snel op. Ik woon in Amsterdam, en ben altijd geïnteresseerd in mogelijkheden om het leven van mijn paard beter te maken. Maar ik ken maar weinig mensen die hun paard ergens stallen zonder bak.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:55

Er komt wel een rijbaan, volgens mij zijn ze die in het opsommingslijstje vergeten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:04

Wat een geweldig initiatief! Super om te zien dat er 'out of the box' (mooie woordspeling in deze :D ) wordt gedacht. Ik denk echt dat dit de toekomst heeft. Extra leuk omdat het in een omgeving is waar het volgens mij moeilijk is om stalling te vinden waar je paard jaar rond 24/7n buiten kan staan.

Ik volg en ben ontzettend benieuwd naar hoe het worden gaat!

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:11

Volg

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:21

In de foto in de OP staat ook een rijbak aangegeven. Dit zal gok ik gewoon een buitenbak zijn.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 10:35

Yep, rijbaan is gewoon aanwezig :) Is michiel vergeten in het lijstje zo te zien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:22

Vandaag langs geweest, fijne kennismaking.
Wat een grote hoeveelheid land is er en een prima locatie.

Heb gezien waar alles komt, en wat er al gereed is.

Denk dat ik het er erg naar m'n zin ga hebben, maar belangrijker dat Hillie daar net zo fijn heeft als waar ze nu in het oosten van het land staat.

Sunlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:25

Ik lees mee hoor!! Wij zijn zelf ook jaren bezig geweest maar uiteindelijk heeft de gemeente zich toch teruggetrokken mbt de vergunning en het toewijzen van de grond. Maar vind het dus wel leuk om jouw project te volgen!