Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Ik ben blij met de duidelijkheid Taxfree, dat bepaalde keuzes nog niet zijn gemaakt.
Hoewel ik natuurlijk nieuwsgierig ben naar wat de keuzes uiteindelijk zullen gaan worden, is dit tenminste een antwoord, ipv kom maar kijken, want dan kom ik kijken om te horen dat er nog geen keuzes zijn gemaakt... dan had ik me een ritje Landsmeer kunnen besparen![]()
Voor mij nu nog steeds geen inhoudelijke duidelijkheid, maar dit komt dan hopelijk tzt in dit topic. De vragen/opmerkingen van KingYasFenn komen dan hopelijk ook aan bodwant erg interessante bijdrage KYF!
De "enorme discussie" (nou valt wel mee dacht ik) is ontstaan bij gebrek aan duidelijkheid. Natuurlijk hebben jullie het erg druk, maar post dan even twee zinnen en een foto van de laatste ontwikkelingen, of open geen volgtopic als er niets te volgen is.
Niemand zegt hier dat je je keuzes moet verdedigen, wij vragen alleen wat de keuzes zijn. Vervolgens geef je nu aan dat die nog niet allemaal gemaakt zijn... hoe kom je er dan bij dat je je moet verdedigen? En wat er wel wordt gepost of op de site staat roept vragen op. Vragen is iets anders dan dat je je moet verdedigen. Oprechte vragen in de zin van "leg es uit...?"
Wordt vervolgd en gevolgd(hoop ik)
MariekeB schreef:Net even telefonisch contact gehad omdat ik binnenkort naar Amsterdam verhuis ( vanuit het Oosten van het land )
Gewoon heldere informatie gekregen en uiteraard ga ik eerst even kijken en kennismaken .
Ik ken eerlijk gezegd amper pensionstallen die meer informatie geven dan wat zij hier doen.
Ben al even opzoek naar een stal en op de gemiddelde website kom je er niet achter hoeveel de paarden buiten staan en als ze buitenstaan of dat in de wei of paddock is.
Laat staan dat je informatie vindt op Bokt...
Op Bokt komt er al snel een hele discussie en vooral heel veel vragen. Als je serieus geïnteresseerd bent is een mailtje en of een belletje zo gedaan en dan heb je in twee minuten antwoord op alle vragen, is mijn ervaring![]()
Ondertussen ben ik dan wel weer heel benieuwd wie van de mensen hier van plan is om daar zijn/haar paard/pony neer te gaan zetten.
Ik ben serieus geïnteresseerd ,ik verhuis per 1sept naar Amsterdam. Ik heb nu een prachtig plekje in Lettele en daar kan ze gerust nog een maand blijven staan.
MariekeB schreef:Net even telefonisch contact gehad omdat ik binnenkort naar Amsterdam verhuis ( vanuit het Oosten van het land )
Gewoon heldere informatie gekregen en uiteraard ga ik eerst even kijken en kennismaken .
Ik ken eerlijk gezegd amper pensionstallen die meer informatie geven dan wat zij hier doen.
Ben al even opzoek naar een stal en op de gemiddelde website kom je er niet achter hoeveel de paarden buiten staan en als ze buitenstaan of dat in de wei of paddock is.
Laat staan dat je informatie vindt op Bokt...
Op Bokt komt er al snel een hele discussie en vooral heel veel vragen. Als je serieus geïnteresseerd bent is een mailtje en of een belletje zo gedaan en dan heb je in twee minuten antwoord op alle vragen, is mijn ervaring![]()
Ondertussen ben ik dan wel weer heel benieuwd wie van de mensen hier van plan is om daar zijn/haar paard/pony neer te gaan zetten.
Ik ben serieus geïnteresseerd ,ik verhuis per 1sept naar Amsterdam. Ik heb nu een prachtig plekje in Lettele en daar kan ze gerust nog een maand blijven staan.
Nikass schreef:Ik kan het je ten zeerste afraden om je paard naar deze regio te verhuizen. Paardonvriendelijker dan hier kan bijna niet
Taxfree schreef:Mensen, mensen... Sieb en ik zijn druk bezig de stal te bouwen, zaken voor te bereiden, mensen te bellen, spullen te bestellen etc... Het is ons project met onze wensen en onze mogelijkheden. Een stal bouwen is duur, heel duur. Je moet dus keuzes maken en sommige keuzes hebben we nog niet gemaakt.
We hebben dit topic gemaakt zodat je kan volgen hoe het gaat. Zodra we zaken af hebben, of antwoorden op vragen, dan zullen we het laten zien of antwoorden geven.
Door de enorme discussie die ontstaan is, is het voor ons echt onmogelijk om die nog bij te houden en ergens op te antwoorden. Die tijd besteden we liever aan het persoonlijk ontmoeten van oprecht geïnteresseerde mensen, gewoon bij ons op stal op het moment dat wij aan het klussen zijn.
Sieb en ik voelen ons in het geheel niet geroepen om onze keuzes te verdedigen in de discussie. Wij hebben het beste voor met de paarden, onder de omstandigheden en met de mogelijkheden die er zijn. Als we in een discussie vervallen op de toon waar dit nu op gaat, heeft iedereen eigenlijk al verloren.
Ik zal voor nu afsluiten met de zaken die we definitief hebben besloten:
* 2 winterverblijven van 30x230 meter = 6900m2. De paarden gaan naar het winterverblijf als het weiland te nat wordt op het zomerverblijf. In elk winterverblijf worden diverse verhardingen aangebracht dmv grind, steen of zand zodat de paarden droog kunnen staan.
* 2 mobiele schuilstallen, maten nog onbekend. Ze worden groot genoeg voor de paarden die er in moeten. We stellen de groepen samen met rust als uitgangspunt. De stallen gaan met de paarden mee naar het zomer- en winterverblijf.
* Zomerverblijf op de overige 6HA (plus waarschijnlijk 8HA die we kunnen bijlenen).
* Grasbeperking indien nodig door paarden evt op het winterverblijf te zetten
* Schuur van 16x9 meter, om je paard te poetsen, kleine kantine met wc, 3 of 4 ruime boxen zonder tralies. De boxen zijn er alleen voor tijdelijk verblijf bij bv. ziekte, blessure.
* Longeer/loswerkkraal in 2015 met zandbodem (nu gras).
* Paden worden waar nodig verhard.
Groet,
Michiel