Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMaxi

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:58

Kruip even onder m'n steen vandaan...

Allereerst echt mega eng! Ik zou doodsangsten uitstaan!! Maar is het zo handig om dit alles op een openbaar forum te zetten? Als meneer grote voeten dit ook leest weet hij toch precies wat hem te wachten staat en kan dus als hij dat zou willen van te voren bedenken hoe dat te gaan ontwijken?

Ik hoop dat de politie jullie goed gaat helpen en blijf ze informeren over iedere gekkigheid. En nog meer hoop ik voor jullie dat dit snel over is! Sterkte met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:04

Daar dacht ik dus ook aan zonet..

Maar toch hoop ik op een blooper van hem bij stroomdraad bij de greppel!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:05

Joaltijd schreef:

ik ook, let wel op, maak het hem niet zo erg dat als hij flink aan de stroom komt en het water nog aanraakt. (aan kan raken)
want vermoorden wil je hem niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:07

KingYasFenn schreef:
Joaltijd schreef:

ik ook, let wel op, maak het hem niet zo erg dat als hij flink aan de stroom komt en het water nog aanraakt. (aan kan raken)
want vermoorden wil je hem niet :P

Plassen met regen en greppels gaan ook niet samen met stroomdraad :')

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 00:53

Nee, vandaar wel dat ik van mn woning ook geen foto's plaats. Ben zelf op zich niet zo benauwd voor een meelezer oid om eerlijk te zijn, daar is t een beetje te globaal voor. Geen namen ed.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 07:47

Hopelijk weer een rustige nacht gehad.
Heb je niet nog ergens voetsporen gevonden na gistermiddag??

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:05

Late reactie maar Sylva daar doel ik dus op ja, de hond van de buren op het moment dat jij de buren belt. En dat hij dan daarna niet het hok uit komt. Je hebt de politie gebeld? Echt elke keer dat er iets gebeurd blijven bellen, want echt, er zit hier iets heel erg fout

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:31

MiniMaxi schreef:
Kruip even onder m'n steen vandaan...

Allereerst echt mega eng! Ik zou doodsangsten uitstaan!! Maar is het zo handig om dit alles op een openbaar forum te zetten? Als meneer grote voeten dit ook leest weet hij toch precies wat hem te wachten staat en kan dus als hij dat zou willen van te voren bedenken hoe dat te gaan ontwijken?

Ik hoop dat de politie jullie goed gaat helpen en blijf ze informeren over iedere gekkigheid. En nog meer hoop ik voor jullie dat dit snel over is! Sterkte met alles!

Of misschien denkt die nu: he he, als ze het zo moeilijk maken ga ik wel op een ander.
Niet leuk voor die ander, wel leuk voor TS.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:28

Hoe gaat het? Goede nacht gehad?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:29

Snollygoster schreef:
Waar je misschien ook beter op kan letten is of er de laatste tijd vreemde mensen/auto's in je straat komen. Je wordt heel vaak uitgeloerd zonder het te beseffen, als ze echt op je uit zijn plannen ze alles vooraf en wachten ze tot je het huis uit bent.

;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:37

Indd goed opletten wie er allemaal in de straat komen, en waar ze heen gaan en een tijdje de kentekens van verschillende auto's noteren. Die van de buren natuurlijk uitsluiten.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:50

Ja, gaat opzich goed :)
Vanacht evenmin wat raars, paarden worden al rustiger overdag in t land. Paar van die idiote wegschiet momentjes zie ik nog af en toe vanaf de deur, maar voor de rest is t minder als vorige week. De plek in de hoek komen ze iig niet meer, evenmin om te mesten.

Wel wat teleurgesteld in de politie. Die konden niet zo veel ermee, omdat er niks meegenomen was. Ze hebben alle nieuwe dingen bij de melding toegevoegd en misschien neemt iemand nog contact op om morgen langs te komen.
Ik had toch op zn minst verwacht dat ze de plastic zak hadden willen zien...

Verder probeer ik contact te leggen met de huisbaas, zonder succes tot nu toe.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:07

He bah, wat vervelend!! Maar is die zak niet bewijsmateriaal? Dat zie je in de tv serie ook altijd toch?
Hoop van harte dat het rustig blijft bij jullie!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:12

Is het niet mogelijk om de kanten van de greppel lekker modderig te houden zodat overspringen moeilijk/ niet mogelijk is?
Of belletjes/ blikjes aan een struikeldraad?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:15

Maar in de tv serie gebeurd wel meer als er in het echt niet gebeurd :), wel goed balen dat de politie dit niet geheel serieus neemt.
Het is toch echt huisvredebreuk, iemand mag niet ongewenst op jou terrein komen. Dus in feite zouden ze er wel iets aan moeten doen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 15:17

Nou, hij ligt hier nog in de buitengang naar de voordeur. Weet ook niet wat ik ermee moet. Ze gaven er aan de telefoon niks om, zal je zien als er eentje langskomt en ik heb t vieze ding weggegooid dat het hek van de dam is want dat was bla bla bla bla. >;)
Maarja, feitelijk is er natuurlijk ook niks weg, dat snap ik ook wel. Zou ook niet weten wat ze moeten doen als ze hier zijn, maar aan de aan de andere kant, we weten ook niet zo goed wat we er zelf mee moeten natuurlijk. Dus een beetje serieusheid is wel fijn. Heb ook geen zin om te wachten tot er echt een keer of wat uit mijn huis weg is, of dat er bij de stal wat mist.

De greppel is niet zo moeilijk om overheen te springen. Vind het woord greppel al heel wat, haha. Eerder een gootje, vind ik toepasselijk. We zijn van plan om dat hopelijk deze week rond te krijgen, een stuk ijzerdraad/ander soort iets zowel onder als omhoog van de greppel, liefst aangesloten op de hoofdschakelaar met stroom. Alleen moeten we dat wel slim beredeneren, want ik wil niet op mn geweten hebben dat de hazen, vossen en reeen hierachter er last van ondervinden. Die zitten hier heel veel namelijk en het wordt wel geboorteseizoen zometteen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:20

beetje vreemd ik heb politie aan de deur gehad omdat ik dacht dat er iemand had geprobeerd binnen te komen hier waren ze er binnen een uur en ik mocht niets veranderen.
succes met dit alles het is wel echt raar die tas

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:24

Btw ook al is er niks weg valt het nog steeds onder inbraak!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:26

Even een tip, niet te veel aan die tas zitten, want dan kun je hun vingerafdrukken wissen en die van jou er juist op plaatsen.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:14

dancertje schreef:
beetje vreemd ik heb politie aan de deur gehad omdat ik dacht dat er iemand had geprobeerd binnen te komen hier waren ze er binnen een uur en ik mocht niets veranderen.

Dit is bij ons ook gebeurd. Ook bij ons de 1e keer niks mee genomen, maar wel binnengeweest. Politie is langsgeweest en heeft wel ons verhaal opgenomen.
En je gelooft het of niet, maar een week of 3 later weer ingebroken en nu wel het een en ander weg.
Hierbij zijn geen braaksporen geweest, maar volgens ons hadden deze beste inbrekers een loper of iets dergelijks.

Dus ik zou de komende tijd alles maar goed in de gaten houden.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:19

nitouche schreef:
dancertje schreef:

Dit is bij ons ook gebeurd. Politie is langsgeweest, ook bij ons de 1e keer niks mee gnomen, maar wel ons verhaal opgenomen.
En je gelooft het of niet, maar een week of 3 later weer ingebroken en nu wel het een en ander weg.
Hierbij zijn geen braaksporen geweest, maar volgens ons hadden deze beste inbrekers een loper of iets dergelijks.

Dus ik zou de komende tijd alles maar goed in de gaten houden.

bij ons is nu echt alles inbraakveilig gemaakt dus dat scheelt.
en de buurt staat op scherp want die week was op andere plaatsen in de wijk wel echt ingebroken gelukkig loopt hier een zeer waakse kruising herder die niet terug deinst en denk dat dit ze afgeweerd heeft

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:06

Wat vervelend TS! Ik vind het raar dat het raam zomaar open is.. is er geen familie oid met een sleutel en/of hekel aan jullie? Een ex ofzo? Ik opper maar wat hoor :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:53

Wat raar zeg! Ow wat zou ik bang zijn haha

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:43

sylva schreef:
Wel steekt het me dat we in paniek de buren belden, waar we de paardenstallen mee delen. We stonden nota bene met een mes onze eigen woning te bekijken. Op het moment dat wij belden ging hun grote Sint Bernhard, die altijd buiten op het erf is, enorm tekeer en sprong continue in de lucht. De buurvrouw, welke op had genomen dacht dat haar man thuis was met de auto of dat er iemand bij de deur was, dus ze deed tijdens het belletje de achterdeur open en schreeuwde naar de hond dat ie stil moest zijn. De hond schoot haar echter direct naar binnen voorbij en rende naar zn nachtverblijf waar hij bleef zitten in zn bench en daar niet meer vandaan wou komen. Hoezo raar? :roll:

heb hem nu 2x gelezen en snap het niet helemaal, zou je dit kunnen uitleggen? :+

wat eng.... wel knap dat je idd koel blijft.. Ben echt benieuwd wat voor iemand het is en waarom hij dat doet. Ziet het al helemaal voor me.. brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:56

Ik ben nu wel heeel benieuwd naar de reden van m.. Wat een engerd!

Ik had de kriebels al toen ik in bed lag en je vertelde dat iemand met een zaklamp naar binnen scheen bij de buren..

Succes! Hoop dat ie snel gepakt word, en daarvoor enkele gemene schokken van't stroom gekregen heeft :))