Stal gesloten met kerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:05

jeej ik zal dan wel dom wezen ik snap echt niet waarom mensen zulke problemen er mee hebben als ze 1 keer niet op stal mogen komen want bij ons is het vaak heel normaal hoor dat je zondags niet mag komen en nee ik ben geen gelovig persoon,
wij vinden dat juist lekker dat wij 1 dag geen paarden hebben en alles word voor je gedaan,
wij komen iedere dag al bij ons paard. en soms nog wel 2 keer per dag,
en dan die ene dag vrij heerlijk en vooral met kerst zouden wij ook fijn vinden deze dagen zijn voor ons vaak heel erg druk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:14

Ik zou er wel een probleem van maken :+ Maar ik wil eigenlijk gewoon dag en nacht naar mijn paard kunnen... (Nee, ik ben niet op rare tijden op stal ;) maar stel het is een superhete dag, dan wil ik ook gewoon om 7 uur 's ochtends op mijn paard kunnen zitten... en niet moeten wachten tot 9 uur of nog later tot de stal open is ;))

Een dag dicht is op zich geen ramp, maar dan moet wel alles doorgaan... Ik zou het trouwens helemaal niet pikken zit ik me nu te bedenken... Mijn paard is naast zijn gewone voer nog andere dingen gewend om te krijgen etc. Dus dat half uurtje dat ik dan even op stal ben, moet maar kunnen hoor... Wil je geen mensen op je erf, had je maar geen pensionstal moeten beginnen :+ (Even heel kort door de bocht... maar het is een keuze... En ik zou het echt vervelend vinden als ik niet even kon gaan.... Ook door mijn situatie, ik woon 100km van mijn paard vandaan.. .dus als het zo loopt dat eerste kerstdag bij mijn ouders is en dus bij mijn paard, dan weet ik 100% zeker dat ik ook nog naar mijn paard ga... vandaar dus ook dat ik het echt niet zou waarderen.

Maarja, ik knap ook af op stallen die op zondag (vroeger) dicht zijn... Gewoon omdat het je zo beperkt, en dat is een van de redenen dat ik een paard heb, dat ik kan gaan/staan wanneer ik wil/kan etc. (Vooral omdat het voor mij een eind reizen is, en ik niet een keer in een stomme file wil staan en dan uiteindelijk horen "Ja, sorry, we sluiten om 4 uur" :')

Tis niet dat ik asociaal ben of wat dan ook, maar voor mij zou een stal waar ze op zondag niet naar buiten gaan en je ze niet zelf mag buiten zetten, een enorme afknapper zijn... Dan liever 10 km verderop of 50 euro duurder hoor :') (Ligt er ook aan dat ik vooral in de weekenden kan, verzorgster heeft les op zaterdag, dus ik heb hem alleen op de "vrijdag" en eventueel de zondag (ben er meestal of vr-za of za-zo, dus die zondag is heilig ;))

Als alles doorgaat, minder problemen mee dus, maar gezien mijn situatie (en volgens mij is 2e kerstdag opgeëist door de schoonfamilie aan de "verkeerde kant" van het land...) Dus dan zou ik er echt niet vrolijk van worden...

Anoniem

Re: Stal gesloten met kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:19

Nou ik zou het persoonlijk wel erg vinden als ik op zondag niet op stal mocht komen. Ik werk fulltime en heb doordeweeks savonds niet altijd tijd genoeg om uitgebreid naar mijn paard te gaan, daarom ben ik er zondags vaak een hele ochtend of middag, zaterdags werk ik gewoon namelijk.
Als ze mij dat verboden hadden zou ik naar een andere stal gaan.
Gelukkig ben ik altijd welkom :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:21

Het zijn toch gewoon keuzes die je maakt? Als je dit weet en je stoort je er enorm aan, dan moet je toch niet voor deze stal kiezen? Ben je verder tevreden, heeft het paard het naar zijn zin en gaat alles goed, lijkt die ene dag of zelfs een paar dagen per jaar wel toch wel overkomelijk, hoor. Het lijkt me meer een principekwestie worden: ik betaal dus ik wil 24 uur per dag op jouw erf kunnen rondlopen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:24

ja oke ik snap dat het voor sommige niet fijn zal zijn.
maar wij allemaal vinden het ideaal.
maar daar in tegen mogen wij wel zelf bepalen hoelaat en hoe vroeg wij gaan rijden dat is bij ons geen probleem, de rest van de dagen.
maar ja heb jij een hele belangrijke wedstrijd en dat moet op zondag gereden worden dan doen ze niet moeilijk dat je je paard komt ophalen

wij hebben speciaal voor deze stal gekozen omdat het paarden welzijn hier op nummer 1 komt paarden komen altijd iedere dag buiten en worden netjes binnen en buiten gezet.
wij kunnen ook kiezen voor een stal waar je alle dagen mag komen dus ook de zondag maar ja daar komt je paard nooit buiten alleen in de mooie zomer maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:27

Wat ik niet snap, is dat men er gelijk vanuit gaat dat de paarden niet verzorgd worden. Hier gaan we ook niet met kerst, maar de stallen worden gewoon gedaan, de paarden krijgen gewoon 5 voerbeurten en met mooi weer gaan ze ook gewoon naar buiten. Alleen wordt men vriendelijk verzocht die dag niet te komen. De verzorging van de paarden schiet daar heus niet bij in, alleen willen ze die dag voor het gezin en geen gerommel om het huis. Als het paard ziek is, gaan al deze regels niet op en ook loopt men zelf een extra rondje voor eventuele calamiteiten.
Als TS deze stal zo top vind, zullen de beste mensen de paarden met kerst heus niet laten verpieteren, jammer dat iedereen altijd gelijk van het vervelendste uit gaat.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:38

Ik mag, voor zover ik weet eigenlijk altijd komen. Ik zou het nooít volhouden waar je strikte openingstijden hebt. Ti's mijn paard, betaal genoeg, wil graag zelf kunnen bepalen wanneer ik kom. Dat je daar niet de deur van het woonhuis platloopt lijkt me logisch. Ik ga naar schuil, en werkte daarnaast ook veel dus ja ik heb wel eens om tien uur s avonds de weide nog uitgemest. Moet kunnen.
Als je daar 1 dagje per jaar niet mag komen, en de paarden worden wel goed verzorgd, mogen wel naar buiten etc zou ik er geen stalling voor laten staan. Dat ene dagje sla ik dan wel over. Zou het wel jammer vinden. Ik ga trouwens wel degelijk iedere dag naar m'n paard of ik zorg voor vervanging.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 30-10-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:42

Als je dagjes vrij wil moet je geen pensionstal beginnen. Sluit dan gewoon eerder of doe de boel maar een halve dag open ofzo met Kerst. Mijn keuze zou het niet zijn. Dus omdat de staleigenaar kerst wil voeren moet jouw paard(waar je wrs een klauw met geld voor betaald) maar een dag binnenblijven? Kom nou...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:48

Mindim schreef:
Wat ik niet snap, is dat men er gelijk vanuit gaat dat de paarden niet verzorgd worden. Hier gaan we ook niet met kerst, maar de stallen worden gewoon gedaan, de paarden krijgen gewoon 5 voerbeurten en met mooi weer gaan ze ook gewoon naar buiten. Alleen wordt men vriendelijk verzocht die dag niet te komen. De verzorging van de paarden schiet daar heus niet bij in, alleen willen ze die dag voor het gezin en geen gerommel om het huis. Als het paard ziek is, gaan al deze regels niet op en ook loopt men zelf een extra rondje voor eventuele calamiteiten.
Als TS deze stal zo top vind, zullen de beste mensen de paarden met kerst heus niet laten verpieteren, jammer dat iedereen altijd gelijk van het vervelendste uit gaat.

TS geeft aan dat ze dan niet naar buiten gaan en de stallen dan niet gedaan worden, dat zou ik ook niet zo tof vinden. Ik vind zeker als een paard maar een beperkt aantal uren per dag op een paddock gaat toch wel dat iedere dag buiten er een is eigenlijk.

Wat is trouwens het probleem met mensen op je erf, het is met kerst toch niet zo dat je lekker buiten gaat zitten ofzo en je dan last heb van die mensen en ik mag ook hopen dat die pensionklanten niet zo voor je raam staan:
Afbeelding
Hoe kan je dan last hebben van die mensen? Of zitten jullie allemaal vals te zingen op het paard ofzo??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:49

Waar ik stond liep je dus wel zo voor het raam langs en ja je kijkt automatisch toch even naar binnen en groet. Dus kan mij voorstellen dat je je dan bekeken voelt met je hele familie zo aan tafel :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-10-13 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:49

Ik zal met feestdagen en zondagen de stalhouder ook nooit zo maar eens gezellig lastig gaan vallen, alleen als er echt een probleem is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:50

vuurneon schreef:
Waar ik stond liep je dus wel zo voor het raam langs en ja je kijkt automatisch toch even naar binnen en groet.

Ik kijk dan gewoon echt bewust niet hoor. En wat is er trouwens mis aan een groet? Is juist de kerstgedachte toch ;) :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:51

Vala schreef:
vuurneon schreef:
Waar ik stond liep je dus wel zo voor het raam langs en ja je kijkt automatisch toch even naar binnen en groet.

Ik kijk dan gewoon echt bewust niet hoor. En wat is er trouwens mis aan een groet? Is juist de kerstgedachte toch ;) :+

Ligt eraan hoe je groet }>

Nee, hij vond het echt niet prettig om zo bekeken te worden terwijl hij echt privé met zijn familie zat. Alle begrip voor; paarden stonden gewoon buiten overigens.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:57

Maar dat lijkt me dan ook gewoon 365 dagen per jaar vervelend, ik zou investeren in vitrage of de tafel eens verplaatsen. Wat is dan het voordeel van die ene dag vrij. Trouwens je kan met kerst toch altijd je raam vol sprayen met van die kitscherige sneeuw enzo ook meteen de inkijk weg :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:58

En gewoon denken aan al dat geld dat je vangt( en ja, ik weet dat er vaak ook hard voor gewerkt wordt maar ja dat doe ik ook op mijn werk).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:01

liedje89 schreef:
Maar dat lijkt me dan ook gewoon 365 dagen per jaar vervelend, ik zou investeren in vitrage of de tafel eens verplaatsen. Trouwens je kan met kerst toch altijd je raam vol sprayen met van die kitscherige sneeuw enzo ook meteen de inkijk weg :+

Maar ook het uitzicht :')

Ze hadden geen probleem met al die andere dagen (behalve zondagen en dus de feestdagen). Dat waren dagen voor het gezin en God en verder geen 'paardenmeisjes'. Gewoon echt rust op het erf :)
Stond daar wel erg goedkoop en paarden gewoon altijd buiten, dus prima :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:10

Bij ons op stal zijn ze op bepaalde feestdagen 'gesloten'. Pensionklanten mogen op 1e kerstdag en 1e paasdag tot 11.00u komen, op kerstavond en met nieuwjaar tot 15.00 daarna willen ze graag iedereen van het terrein hebben zodat zij ook eens gezellig naar/met familie iets kunnen doen (er is wel altijd iemand aanwezig op het terrein, wonen 2 families). Ik heb er zeker wel begrip voor.
Die mensen staan dag en nacht voor je klaar, zorgen 365 dagen per jaar voor je paard (ook in de vakantie, ook met kerst gewoon om 7.00 op zijn om de eerste voerronde te doen en om 23.00 laatste rondje voordat ze het licht uitdoen) en als je paard ziek is o.i.d. mag je natuurlijk gewoon naar je paard, al is het 3 uur 's nachts. Ik kan me er in ieder geval wel in vinden :j

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:18

Ik vind het maar gek..
Op mijn stal kan ik komen wanneer ik wil. Met kerst rijdt ik ook altijd..
En naturlijk hebben de stal eigenaren ok kerst maar zijn jullie staleigenaren de hele dag opstal dan??
Als ik met kerst kom rijden redt ik mij alleen toch met mijn paard daar hoeft een stal eigenaar biet bij te zijn.

Nu vind mijn stal dat je mag komen en rijden wanneer je wilt en gaat er eigenlijk al vanuit dat wij
feestdagen ook gewoon bij ons paard komen en lekker gaan rijden!
Daar ben ik wel blij om!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:31

ralphtdw schreef:
jeej ik zal dan wel dom wezen ik snap echt niet waarom mensen zulke problemen er mee hebben als ze 1 keer niet op stal mogen komen want bij ons is het vaak heel normaal hoor dat je zondags niet mag komen en nee ik ben geen gelovig persoon,
wij vinden dat juist lekker dat wij 1 dag geen paarden hebben en alles word voor je gedaan,
wij komen iedere dag al bij ons paard. en soms nog wel 2 keer per dag,
en dan die ene dag vrij heerlijk en vooral met kerst zouden wij ook fijn vinden deze dagen zijn voor ons vaak heel erg druk.

Nou omdat sommige mensen juist met feestdagen(en weekend) alle tijd hebben en lekker willen ontspannen met je paard. Ik heb dat wel met de kerst. Na alle drukte en "verplichtingen" even lekker relax naar het paard toe. Zelfde geldt voor de zondag.
Verder zie ik niet in waarom stalhouders "last" zou hebben van z'n klanten. Je trekt toch eigen plan het is toch niet dat je naar binnen gaat om een praatje te maken. Je gaat gewoon naar je paard daar heb je toch geen last van. Wat is het probleem dat familie komt die hebben toch ook geen last van je klanten.
Ze hoeven er toch niet bij te komen staan hoe jij met je paard bezig bent.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:42

Nou als mijn paard op stal zou staan, zou ik er geen moeite mee hebben zolang ze maar een paar uurtjes buiten zou komen en wat opgestrooit wordt. Uitmesten hoeft echt niet, schep de volgende dag dan wel wat meer, ga ik echt niet pietelullig om zitten doen.
Maar als het paard dan 24/7 binnen zou staan en geen schone bodembedekking krijg zou ik het wel kwalijk vinden. Krijgen ze uberhaupt wel te eten die dagen :+?

Vind het fijn dat ze 24/7 buiten staat, kan ik makkelijk een dagje overslaan, moet ik alleen de volgende dag wat meer poepscheppen.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:50

mijn oude stal was ook met de feestdagen 1 dag dicht, de paarden kregen natuurlijk wel eten en de stallen werden gewoon op-gestrooid.
ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als dit weer zou gebeuren, al vind ik het wel fijn dat mijn paarden elke dag naar buiten gaan.

op mijn nieuwe stal mag ik komen wanneer ik wil.

michelle___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:58

Hier hebben we alleen een vroegere sluitingstijd. :)
Daar kan ik wel mee leven.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:01

Wellicht wordt er de dag voor eerste kerstdag s avonds uitgemest en extra opgestrooid...
Dat maakt al een heel verschil...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:17

T voelt bijna vreemd om te zeggen maar:
Bij ons ben je gewoon welkom met de feestdagen als pensionklant.
De manege lessen gaan niet door, maar zolang je ons maar niet lastig valt met onzin ga je maar lekker je gang.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:25

Kitty1985 schreef:
Kitty1985 schreef:

Jij mag helemaal niet na 19.00 werken.. en niet meer dan 2 uur.

Daarbij kan ik ook niet geloven dat jij elke dag volledig verantwoordelijk bent voor het huishouden en koken en alle dieren.

En schijnbaar ben jij ook nog nooit goed ziek geweest, want dan ga jij echt niet naar je paard.

Als jou hoofd en holtes vol zitten, en je je hoofd niet eens naar beneden kan doen zonder te ontploffen en je hartstikke duizelig bent omdat alles vol zit en amper rechtop kan blijven staan.
Dan ga jij echt niet naar je pony en dat zouden goede ouders/verzorgers ook nooit toestaan.

Nee, geloof vrij weinig van jou verhaal.

Goede ouders/ verzorgers laten hun kinderen echt niet elke dag het hele huishouden doen, 2 uur per dag werken, voor hun laten koken en elke dag naar een pony :n erg ongeloofwaardig. zeker een 15 jarige in examentijd

Kitty1985: Wat een ondoordachte en kortzichtige reactie zeg, je weet helemaal niets van de persoonlijke situatie van Naomi_g1998. Er zijn genoeg kinderen die wél 2 uur per dag werken, huishouden moeten doen, etc. Bijvoorbeeld door een vervelende persoonlijke situatie, verlies van een ouder, een pedagogisch onmachtige ouder. Ik zeg zeker niet dat dit het geval is bij Naomi, maar misschien moet je toch eens 2 keer nadenken voor je zo een reactie plaatst...

Ontopic: ik zou zelf niet akkoord gaan met een dag gesloten. Als je dit echt niet wilt, zou ik naar een andere stal gaan. Het is mijn dier, ik betaal gewoon huur voor de stalling en ik wil altijd het recht hebben om naar mijn dier te gaan. Tja, sommige beroepen kennen nu eenmaal geen feestdagen vind ik!