Sammie schreef:Sees schreef:Iedereen heeft hier zijn eigen ideeën overDe verdeling zal vast niet 50/50 zijn. Dat vraag ik me dus af wat zou voor de meerderheid erger zijn (uiteraard heb ik hier zo mijn eigen ideëen over
)
![]()
Het boeit imo toch ook weinig of die verdeling 50/50 is. Je moet het per paard bekijken. Dus vind jouw paard het niet erg, heb je de ruimte, wil je het by all means, go your gang. Maar ‘dwing’ een ander niet hetzelfde te doen als die van mening is dat het niet nodig is, z’n paard het niet fijn vindt of de ruimte er niet voor heeft.
(en dat is misschien het verschil met de eerder genoemde klok en klepel. Iemand die zijn paard binnen zet s winters of s avonds boeit het niet dat een ander dat niet doet of wil, maar van diegenen die hun paard alleen maar buiten willen proberen de meesten continue de ‘ander’ te overtuigen. Stop daar gewoon lekker mee. )
Ik zag Tinkers voorbij komen. Enig idee hoe vaak ik Tinkers in de modder zie staan. Gezellig 24/7 buiten, maar ze staan wel telkens met hun poten te trappen omdat ze koten vol mok hebben. Maar scheren wil de eigenaar niet, want dat is niet mooi. Wel 24/7 in de wei in de modder, want zo ‘hoort’ t.. Dat is welzijn!
Een paard is idd gebaat bij veel beweging en niet continue op stal, maar het argument dat is natuurlijk dus ik houd ze zo.. Waarom zitten wij dan wel gezellig met een bak choco en een trui aan voor de kachel of open haard? Paarden worden ook niet met een zadel en hoofdstel geboren, dus waarom rijden we er dan op? Ooit heeft de mens de keuze gemaakt om het paard te gebruiken en hier waren aanpassingen voor nodig. Hier zitten consequenties aan. Eén daarvan is dat een aantal paardenrassen of types niet geschikt zijn voor ons wintersweer. Onze grond trouwens ook niet altijd.

Laat iedereen het lekker voor zichzelf uitmaken, paard 24/7 buiten of 'slechts' een paar uur p/dag. Maar er zijn mensen waarvan hun paard 24/7 buiten loopt, die zo ongeveer veranderen in soort van Jehova.....en dan gaat bij mij de deur dicht