Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_king schreef:Bij het eerste gat had er al een draad 20 cm boven de grond moeten komen, met stroom.
Zonder stroom zal deze pony altijd uitbreken, wat je ook verzint, daar drukt hij zich door.
Investeer in een goede en duurder stroomapparaat zodat er inderdaad genoeg joule opstaat, dat geeft de sterkte van de klap weer.
Investeer in nieuwe draad uit 1 stuk, geen aan elkaar geknoopte rommel en goede isolatoren.
dat is allemaal weer los te schoeven en naar een nieuwe plek mee te nemen.
nu hangt het topic aan elkaar van elkaar de schuld geven, maar ondertussen niets investeren en alleen maar wat prul knoop werk.
dat werkt inderdaad bij een hele brave, maar bij veel niet.
Als ik die omheining van jullie zie, dan blijven van de 4 paarden die ik heb er maar 1 achter.
En dat terwijl ik maar 1 echte uitbreker heb.
Giolli schreef:xSlvna schreef:Klein stuk afzetten met een hoge (!!!) stroom erover geen optie? Hier hadden we voor onze uitbreek-belg een hoger voltage erop gezet, geschikt voor koeien volgens mij.
Even 'afleren' en de stroom er weer van af halen.
Een heel goed idee.
elkevdh schreef:We hadden "vroeger" vangrails (van de snelweg) rondom een klein stukje wei.
En een knappe pony die zich hieruit kan werken.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn vader er aan kwam. Misschien een zoektocht waard???
Of het een goude tip is weet ik echt niet. Maar voor ons werkte het perfect.
Lynn_Nikita schreef:Ik heb alleen jouw berichten gelezen
Viel me op bij de foto`s dat er erg veel ruimte tussen de palen en de draad was. ik zou er meer paaltjes tussen zetten, 3 a 4 draden en flinke stroom erop. Lichtnet apparaat kun je vaak ook 2e handskopen. zorg overal voor goede geleiders, isolatoren, niet om een paal heen draaien of zo. ook bij je groene gaashekwerk stroomdraadje spannen tegen het schuren
weiland onderhouden en omheinen kost eenmaal geld, maar een dierenarts voor een paard wat met de benen vast zit in prikkeldraad
kost veel meer!!
edit ik zie net nog een paar foto`s, staan alle draden wel met elkaar in verbinding? heb je zelf al eens aan de stroom gevoeld?