Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

friendlyJarig

Re: Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:11

Maar tot er een werkende oplossing voor je uitbreker is gebeurt er niet zo veel. Ja keurig dat je helpt de omheining te repareren maar na veelvuldig slopen is dat ook niet meer logisch! Tot jij een degelijke omheining hebt die de shet binnenhoudt zou ik toch TIJDELIJK voor die ketting gaan op een afgezet stukje zodat de andere paarden er geen hinder aan ondervinden. Je shet red t dan echt wel. En kan TS de rest van de omheining repareren naar iets degelijks zonder dat dit werk voor niets is. Je zegt zelf een nieuwe omheining voor jouw stukje te regelen... Tot dat gedaan is, is dit toch een goede oplossing? Het is immers maar tijdelijk. En als TS vervolgens jou tijdig laat weten wanneer het huis verkocht is en jij je omheining mee kan nemen zijn beide partijen tevreden toch? TS moet dan alleen even zorgen dat het zwart op wit staan wellicht dat de houten omheining niet onder t bezit valt wat verkocht word.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:23

Ik help altijd met het maken van de omheining. Altijd. ;) tenzij hun het smiddags willen doen op een dag dat ik dus gewoon werk. ;)
En ja, ik vind het meer als logisch. en zo heb ik ALIJD gedacht. ;)

De kleine wei is nu gemaakt met hout, daar blijven mijn 2 paarden ook gewoon op staan voortaan.
Die gaan dus niet met de andere paarden mee de andere wei op. ;)

onder is straks draadje prikkeldraad, hout, draadje prikkeldraad, hout, prikkeldraad. Zo strak mogelijk.
De houten planken zitten op z'n afstand van de grond/ van elkaar. Dat hij niet eens de ruimte krijgt te ontsnappen. Zelfs als het prikkeldraad weg is. ;)

Beslist ts nu dat ze haar paarden erbij gooit, kan ik er helaas niks aan doen.
Alles is straks. Planken alles.
Geen ruimte voor ontsnapping.

Mocht dit niet werken, Wat ik niet kan geloven. Dan komt er heus een oplossing.
EN ts weet heel goed van me. Dat ik het beste wil. En die heeft me al een paar keer horen zeggen, dat ik ook tot verkoop over zal gaan. Al is het niet anders.

Al ben ik als iedere paardeneigenaar. Je wilt het liefst alle oplossing af gaan, voordat je op verkoop over gaat. ;)

EDIT:

Nu ts beslist fotos van voorheen te laten zien.
Zou ik morgen wel fotos aan jullie laten zien zoals het NU is , met hout. ;)
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 08-04-13 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:24

-
Laatst bijgewerkt door Giolli op 08-04-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:35

Waarom planken? Waarom geen lint met stroom? Als hij gaat duwen dan gaat ie door de planken heen en heeft hij straks de splinters overal..

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:39

als je goed kijkt, zie je dat gat onderin. 2e foto. Die er altijd gezeten heeft! Waarom hout? Dat kon ik nu het snelst krijgen. En nu ziet hij geen ruimte. En dit is tijdelijk. Ik kan ook niet heksen helaas.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:41

-

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:43

tja, het gaat niet om wat bokt vind!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:45

-

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:47

Bij het eerste gat had er al een draad 20 cm boven de grond moeten komen, met stroom.
Zonder stroom zal deze pony altijd uitbreken, wat je ook verzint, daar drukt hij zich door.

Investeer in een goede en duurder stroomapparaat zodat er inderdaad genoeg joule opstaat, dat geeft de sterkte van de klap weer.

Investeer in nieuwe draad uit 1 stuk, geen aan elkaar geknoopte rommel en goede isolatoren.
dat is allemaal weer los te schoeven en naar een nieuwe plek mee te nemen.

nu hangt het topic aan elkaar van elkaar de schuld geven, maar ondertussen niets investeren en alleen maar wat prul knoop werk.
dat werkt inderdaad bij een hele brave, maar bij veel niet.

Als ik die omheining van jullie zie, dan blijven van de 4 paarden die ik heb er maar 1 achter.
En dat terwijl ik maar 1 echte uitbreker heb.
Laatst bijgewerkt door little_king op 08-04-13 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:47

Bel elkaar gewoon ff, dit is zo moeilijk zo te bespreken en het laatste wat ik zou willen in zo´n situatie is mot ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:48

Ik denk dat jullie dit beter samen uit kunnen vechten..

Mij lijkt op 3 hoogtes lint met stroom er op het handigst (en dat heeft ook gewerkt zeg je zelf)
Verder moet je het zelf weten, het is voor de veiligheid van je pony, niet om wat iemand vind..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:50

little_king schreef:
Bij het eerste gat had er al een draad 20 cm boven de grond moeten komen, met stroom.
Zonder stroom zal deze pony altijd uitbreken, wat je ook verzint, daar drukt hij zich door.

Investeer in een goede en duurder stroomapparaat zodat er inderdaad genoeg joule opstaat, dat geeft de sterkte van de klap weer.

Investeer in nieuwe draad uit 1 stuk, geen aan elkaar geknoopte rommel en goede isolatoren.
dat is allemaal weer los te schoeven en naar een nieuwe plek mee te nemen.

nu hangt het topic aan elkaar van elkaar de schuld geven, maar ondertussen niets investeren en alleen maar wat prul knoop werk.
dat werkt inderdaad bij een hele brave, maar bij veel niet.

Als ik die omheining van jullie zie, dan blijven van de 4 paarden die ik heb er maar 1 achter.
En dat terwijl ik maar 1 echte uitbreker heb.

Dat is dan erg jammer... Maar mijn paarden blijven er állemaal achter!
Hoe bedoel je foto van onze omheining? Gaas van ong. 2 meter lijkt me toch genoeg of niet? :=
Als ik meer nodig heb om een shetlander tegen te houden, houd het voor mij echt op hoor. :=

Zoals ik al zei! Topic is absoluut niet bedoeld om dit te gaan uitvechten.
Zoals ik al zei wil ik graag nog steeds tips/adviezen ontvangen hoe IK het beste kan aanpakken en wat de eigenaresse het beste kan doen!
Uitvechten, doen we wel lekker ergens anders. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:51

Klein stuk afzetten met een hoge (!!!) stroom erover geen optie? Hier hadden we voor onze uitbreek-belg een hoger voltage erop gezet, geschikt voor koeien volgens mij.
Even 'afleren' en de stroom er weer van af halen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:52

xSlvna schreef:
Klein stuk afzetten met een hoge (!!!) stroom erover geen optie? Hier hadden we voor onze uitbreek-belg een hoger voltage erop gezet, geschikt voor koeien volgens mij.

Een heel goed idee. :j

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:53

We hadden "vroeger" vangrails (van de snelweg) rondom een klein stukje wei.
En een knappe pony die zich hieruit kan werken.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn vader er aan kwam. Misschien een zoektocht waard???

Of het een goude tip is weet ik echt niet. Maar voor ons werkte het perfect.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:54

Giolli schreef:
xSlvna schreef:

Een heel goed idee. :j

Als dit werkt, misschien een optie om de onderste (eventueel 2) linten te vervangen door een doorlopend stuk zodat je op de onderste (2) wél stroom kan zetten? Gezien de grotere toch niet uitbreken, en om 5 keer de omtrek van je 1,7 ha te vervangen... arme beurs.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:56

elkevdh schreef:
We hadden "vroeger" vangrails (van de snelweg) rondom een klein stukje wei.
En een knappe pony die zich hieruit kan werken.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe mijn vader er aan kwam. Misschien een zoektocht waard???

Of het een goude tip is weet ik echt niet. Maar voor ons werkte het perfect.

Ik heb dit wel eens vaker gezien, lijkt me ook effectief ja. Is dat spul duur of heb je geen idee?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:59

maar een paard weet precies wanneer de stroom erop of eraf staat. Als ik mijn draad uitzet is de dag erna alles slap en ze lopen overal. Schrikdraad moet je continue aan zetten paarden zijn slim.

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:01

Ik heb echt geen enkel idee.
Ik praat dan ook over "vroeger" en dit is echt al wat jaartjes geleden.
Momenteel zijn ze op meerdere plaatsen de snelwegen aan het verbreden en je zou zeggen dat hier weer vangrails "over" is.
Misschien wordt er in jullie buurt ook aan de weg gewerkt en zou je de aannemer kunnen bellen???
Ik ga er ook niet vanuit dat het super duur is. Ik denk kilo-prijs.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt of er andere mensen zijn die iets meer tips kunnen geven over vangrails. Werkte voor ons perfect.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:02

Zal wat foto;s plaatsen van de ravage van de grote wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(bij de buren)

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:03

Ik heb alleen jouw berichten gelezen
Viel me op bij de foto`s dat er erg veel ruimte tussen de palen en de draad was. ik zou er meer paaltjes tussen zetten zodat je het ook strak kan hangen, 3 a 4 draden en flinke stroom erop. Lichtnet apparaat kun je vaak ook 2e handskopen. zorg overal voor goede geleiders, isolatoren, niet om een paal heen draaien of zo. ook bij je groene gaashekwerk stroomdraadje spannen tegen het schuren, dit is logisch dat dit gebeurd
weiland onderhouden en omheinen kost eenmaal geld, maar een dierenarts voor een paard wat met de benen vast zit in prikkeldraad
kost veel meer!!

edit ik zie net nog een paar foto`s, staan alle draden wel met elkaar in verbinding? heb je zelf al eens aan de stroom gevoeld?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:05

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb alleen jouw berichten gelezen
Viel me op bij de foto`s dat er erg veel ruimte tussen de palen en de draad was. ik zou er meer paaltjes tussen zetten, 3 a 4 draden en flinke stroom erop. Lichtnet apparaat kun je vaak ook 2e handskopen. zorg overal voor goede geleiders, isolatoren, niet om een paal heen draaien of zo. ook bij je groene gaashekwerk stroomdraadje spannen tegen het schuren
weiland onderhouden en omheinen kost eenmaal geld, maar een dierenarts voor een paard wat met de benen vast zit in prikkeldraad
kost veel meer!!

edit ik zie net nog een paar foto`s, staan alle draden wel met elkaar in verbinding? heb je zelf al eens aan de stroom gevoeld?

De ruimte tussen de palen is omdat meneer wat palen heeft gebroken.

Mijn (aller aller aller liefste en goedhartige) vader heeft net een lichtnet apparaat geregeld. Petje af voor hem, dat hij dit allemaal nog doet. :)
Zoals je kon lezen in mijn berichten, staat er nu geen stroom op omdat alles kapot is en het niet meer geleid. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:08

ja, dan zo snel mogelijk paaltjes vervangen, kosten 3 a 4 euro per stuk, nieuwe isolatoren erin, alles goed controleren, niet tich stukken aan elkaar geknoopte draden, een goede grondpen en aansluiten die hap

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:11

Ja, drama is zo iets.
En het erge is dat je constant achter de feiten aan blijft lopen.
Draad is kapot dus de stroom geleid niet goed meer. Pony heeft het in de gaten en maakt ook op andere plaatsen de draad kapot.
Dus; 1 keer echt goed maken. Nergens contact maken, alles het liefste van 1 draad, goede materialen en hierna mega stroom erop.
(en dan aanzetten als je ziet dat ze er tegenaan zit. Je ziet dat de pony schrikt en dus weet je dat ze zeker een goed optetter heeeft gehad)
(en dus misschien ook vangrails)
Heel erg veel succes!