Cardy schreef:Toch kan ik mij niet voorstellen dat mensen genoegen kunnen nemen dat hun paard max. 3 a 4 uur buiten komen (of helemaal niet) in de winter.
Heb vroeger zelf op zo’n stal gestaan en daar konden ze 1uur per dag in de paddock, langer mocht en kon niet.
Nu al wat jaren staan mijn paarden gewoon veel buiten en heb door de jaren heen hele andere paarden gekregen. Veel rustiger, vriendelijker en geduldiger.
Heb afgelopen winter noodgedwongen mijn merrie 2 weken 24/7 binnen moeten laten staan (excl. Wandelen/rijden) vanwege ernstige mok. Paard stond echt met haar ziel onder haar armen. Ze accepteerde het wel, was rustig, maar ik zag een totaal ander paard.
Als ik op sommige stallen kom, dan krijg ik echt de kriebels. Zoveel paarden en ze staan allemaal binnen. Krijg echt zo’n gevangenis gevoel.
Daarbij vind ik het in mijn ogen egoïstisch om een paard weet ik veel hoeveel uren in een stal te zetten, alleen maar puur voor je eigen hobby. Paard mag dan wachten totdat ie er eens uit mag en spendeert het grootste gedeelte van zijn leven op stal..
Ik vind jouw manier van reageren erg onprettig.
Je beschuldigt de mensen die voor een bepaalde huisvesting kiezen als zijnde egoistisch.
Ik ben het dan ook niet met je eens. Mijn paard komt er lekker de hele ochtend en het begin van de middag uit, daarna krijgt hij kuil en brok op stal en om 17 uur ben ik er om te borstelen, knuffel, rijden en soms nogmaals los te gooien. Ik heb een erg vriendelijk, rustig en vrolijk paard.
Zoals ik eerder al eens aangaf is Annemarie van de Toorn een tijdje geleden bij ons op stal geweest en complimenteerde ons met het feit dat de paarden bij ons op stal er zo vredig en rustig bij stonden.