Aansprakelijkheid spullen in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chessje

Re: Aansprakelijkheid spullen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:47

Goed verwoord LDRD. Ik had de betreffende wetsartikelen ook al nagelezen...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:53

bij ons is het het risico van in de groep zetten.. we bleven schuiven en doen terwijl ze bij elkaar aan het trekken waren/spelen. waren trouwens alleen de ruinen..

nu staan er een paar samen, sommige alleen of een lintje ertussen.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 10:44

Voor de nieuwsgierigen: Mijn verzekering is bereid om 1 deken éénmalig te vergoeden. Buiten mijn weten om was de andere deken ook gedeclareerd, maar deze was voor het eigen risico van de tegenpartij. Er is dus in dit geval sprake van een aansprakelijkheid van 50%, ook omdat het om speelgedrag ging van 2 paarden uit en niet om vals gedrag.

Deejay staat nu in een andere kudde, ook weer met een paard met deken, maar dit gaat helemaal goed. :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:49

Er was maar 1 deken gedeclareerd! er zat maar 1 factuur bij. Om het even recht te zetten :).

stond ook duidelijk in de brief van jou verzekering( aan mij gericht) dat ze de deken eenmaal vergoeden omdat ze weten dat paarden spelen en er dus een andere oplossing moet zijn ipv dekens blijven vergoeden. ( waar ze gelijk in hebben, en er ook gevonden is :)

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 10:58

Dan is er ergens iets mis gegaan denk ik, want dit is mij toch echt verteld.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:02

ach ja, het is opgelost en heb geen zin in nog meer discussies :)
heb ze netjes alle foto's door gestuurd , en getuigen daarop hebben hun hun oordeel gebaseerd :)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:07

Ik snap het "gemiep" om dekens nooit echt(sorry) Mijn pony staat ook bij andere paarden deze winter 2 dekens kapot van mijn pony dan koop ik een ander ga niet klagen bij de andere of wat dan ook ik heb de keuze gemaakt haar daar te stallen en dan kan dit gebeuren het gemiep van wil het vergoed hebben zal ik volgens mij nooit snappen sorry.. maar dit is mijn mening he.. dus niet aanvallend bedoeld.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:08

Eigenaars kiest er zelf voor om paard onder de dekens te willen, en in met meerdere paarden te staan, ook eigen risico dan als er een deken stukgaat, denk ik dan? Er is immers niemand die haar verplicht dr paard een deken om te doen, dat is diegene zn eigen keus en dus ook kiest ze daarbij voor het risico dat die deken kapot kan gaan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:14

Ja lastig.. Mijn pony stond ook bij een paard die haar eczeemdekens sloopte (dan pakte hij het elastiek van de Pagony-dekens, en pats! Dan ging mijn pony weer in draf de wei door :') ). Nu zijn dit geen hele dure dekens, maar voor een student wel :D Op een gegeven moment was ze toe aan de derde deken in een maand. Daarna is er een tijdje een draadje getrokken tussen de twee, en toen is ze bij een ander paard gezet.
Het is niet in me opgekomen om de eigenaar van dat andere paard verantwoordelijk te stellen voor het slopen van mijn dekens. Terwijl ik er meerdere keren bij heb gestaan terwijl hij er een gat in trok. Maar ik kies zelf voor die dekens, en ik kies er zelf ook voor om mijn pony bij een ander paard te zetten (met alle gevolgen van dien).

Ik lees dat je paardje nu niet meer bij het paard met de deken staat, dat lijkt me dan ook een goede oplossing. En sja eenmalig de verzekering inschakelen als de persoon in kwestie dat wil, gewoon maar doen toch? Kost jou niks, gebruik je je verzekering ook nog eens :')

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:18

Hij staat niet meer bij het paardje in kwestie inderdaad. Bij andere dekens ging het altijd goed. Het ging er mij vooral om dat mijn paard nu de stempel 'sloper' en 'pester' kreeg, en omdat ik bang was dat als ik eenmaal mijn verzekering aansprak straks iedereen met ooggetuigen, beeldmateriaal en bonnetjes aan komt rennen. Zoals iemand al eerder zei in dit topic: jammer, die claimcultuur.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:33

Ik had gewoon gezegt valt onder eigen risico,.. hmm ik werd deze maand dan wel rijk van de dekens dieik allemaal heb moeten vervangen en ze door andere liet betalen. Maar zo zit ik niet in elkaar, dan had die gene een weiland afmoeten huren/kopen en daar ALLEEN het paard neer moeten zetten, dit soort risicos zitten gewoon bij kuddes zetten. En dan miepen over je moet het via verzekering regelen,.. geen wonder dat die steeds meer omhoog gaan met al die dekens alleen al zijn ze klauwen met geld kwijt. Terwijl je ook kan denken een dure deken is me te duur, dan neem ik een goedkope dan maakt het weinig uit of daar een keer een gaatje in komt. Zo doe ik het ook. En mijn vorige heeft het een jaar uitgehouden,.. en nu heeft ze een nieuwe benieuwd hoelang die het uithoud. maar ik zorg wel dat ik een extr deken heb liggen hier voor het geval deze ook kapot gaat..
Dus TS ik zou de volgende x gewoon zeggen weitje alleen mss wat?
En elk paard is wel eens speels en zo om dan gelijk de naam sloper en pester te geven pff belachelijk maar goed wie ben ik

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 11:47

Dit gebeurt me niet weer inderdaad :) De paarden waar hij nu bij staat hebben geen deken, behalve één maar daar stond hij eerder bij en dat gaat hartstikke goed. Wanneer ik weer bij anderen kom die hun paarden dekens, halsters, peesjes, zadels of jurken aantrekken dan ga ik eerst even vertellen dat wat er ook gebeurd, ik vind dat het eigen risico is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:03

Snap je redenatie JMKaay, alleen een ieder kan het toch zelf ook wel bedenken dat als je paard in een kudde komt te lopen dat er wel eens wat kan gebeuren? Dan hebben we het nog niet eens over de ernstige dingen zoals zware blessures.
Fijn dat het tussen jullie 2 is opgelost, anders wordt de sfeer op een stal er vaak ook niet beter op is mijn ervaring. Ben dan ook erg blij dat ik de paarden tegenwoordig aan huis heb staan!

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 12:18

Ik heb het ook over aansprakelijkheid spullen in de wei, niet over blessures :) Dat vind ik een ander verhaal. Jaa ach er is gelukkig meer dan genoeg gezelligheid! Dat laat ik niet overschaduwen door gemiep, zoals Froukjeloves het leuk noemt. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:29

Dat weet ik! Er kan zoveel gebeuren als er paarden in een groep lopen, of juist niet als de pensionhouder zijn paarden goed kent die bij hem gestald staan en goed de kuddes samen stelt en toezicht houd.
Het is inderdaad vaak niet meer dan gemiep. Gelukkig kan er goed overheen gestapt worden en is het opgelost.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:31

Sorry ik vind het geen gemiep! en ben ook geen MIEP! ten eerste kunnen we niet kiezen bij wie je paard in de wei komt. Ten tweede staat mijn paard altijd met deken op en nooit problemen mee gehad.
Ten derde als 2 paarden met zijn 2en in de wei staan en de een sloopt de ander zijn deken kan het een keer gebeuren indd.Ik heb dan ook zelf een andere deken aangeschaft. Als vervolgens binnen 2 dagen de nieuwe ook gesloopt wordt ben ik er mee klaar.
ik vind het niet meer dan normaal als het duidelijk is dat mijn paard iets sloopt ik het vergoed. daar is de WA verzekering voor. Zo heeft ook de verzekering besloten, was dit niet het geval geweest hadden ze niet uitgekeerd. De verzekering zegt op haar beurt ook weer zoek een oplossing we blijven dit niet doen. ( waar ze groot gelijk in hebben) als 2 paarden samen niet gaan moet je ze niet laten staan. Mijn paard staat nu bij 2 andere in de wei, spelen, stoeien en ravotten samen en niks aan de hand, Puur omdat deze paardjes even groot zijn en loslaten als mijn paard weg loopt of er genoeg van heeft. Het geen wat in het verleden niet gebeurden. en er dus vast gehouden werdt aan de deken waardoor deze scheurde.

ik dacht indd dat er overheen gestapt was maar aangezien dat ik hier dus een MIEP genoemt wordt is dat schijnbaar niet zo.

ach ja denk maar zo, de verzekering heeft besloten en dat zullen vast bekwamen mensen zijn

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:47

Sita ik noemde het gemiep TS niet, En vind dus ook niet dat je haar hier voor moet aankijken.mijn pony staat ook met 4 in de wei ook in een maand tijd meerdere dekens moeten kopen. Ik blijf erbij ik heb bepaald om op die stalling te gaan staan ik wist dat een regel was paarden bij elkaar in de wei, en dus weet ik ook wat de risicos zijn. En dan ga ik niet miepen over de dekens of wat dan ook. Ook dit hoort erbij.
Ik vind juist van netjes dat TS dit wel gedaan heeft.
Maar 1 jij hebt bepaald jou paard daar te stallen
2 je weet ook dat je dan met andere paarden te maken hebt.
3 Ik vind dat je nu behoorlijk overtrokken reageert, want ik gaf alleen me mening,.. en gelijk is jou probleem terug? Beetje apart:-) Ik vind echt niet dat jij TS kan aan rekenen dat ik het GEMIEP noemen zie ook nergens dat jij miep genoemt word eigenlijk alleen maar dat IK het GEMIEP vind.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:00

Ik vind gemiep zelfs een understatement :) Dus ze mag me er best op aanvallen hoor. De mensen van de verzekering en de mensen die de wet hebben opgesteld zijn vast en zeker ontzettend bekwaam. Neemt niet weg dat het hier draait om een stukje fatsoenlijke communicatie, rekening houdend met de omstandigheden, en het behouden van de sfeer. Maar dat station zijn we al gepasseerd.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:04

Ik zeg ook niet dat mijn probleem terug is hoor :P maar TS geeft duidelijk aan dat ze het eens is met jou statement. Ik ben hier overheen gestapt, ik heb toen het voorval plaats vond alleen aan de TS gevraagd het aan haar verzekering voor te leggen. Voor dat dat gebeurd is ging er ook aardig wat discussie aan vooraf. Ik heb aangegeven: laat de verzekering het uitzoeken die zijn kundig en zullen beslissen. Zelfs aangeboden om mijn verzekering naar de factuur van de DA te laten kijken omdat haar paard wondjes had waardoor regenschurft was ontstaan. Het is bij ons op stal verplicht WA verzekerd te zijn met je paard.
onze paarden passen waarschijnlijk niet zo goed bij elkaar aangezien de deken nu wel heel blijft ( klopt af) en hij met meerdere in de wei staat nu.
Inderdaad dat er af en toe een deken kapot gaat is logisch maar geen 2 in 4 dagen. zeker als ze maar met zijn 2 staan.

zoals al vaker gezegt ik heb niks tegen TS of haar paard.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:07

ik zeg slotje met al het gemiep!! het is opgelost! verzekering heeft vergoed! er zijn maatregelen genomen om het in de toekomst te voorkomen!

als je nu door gaat zorgt het volgens mij alleen voor ergernissen! zij noemt me een miep mijn paard is een sloper dingen die niet zo bedoeld zijn maar vaak wel verkeerd over kunnen komen op internet

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:09

Nee nee, als ik de DA rekening had gedeclareerd, had jij de DA ook even laten komen. Je bent teruggekomen op die opmerking, dus nu moet je het niet verdraaien. En nogmaals, bij die eerste deken heb je niet eens gezegd dat het aan Deejay lag.

Maar het is opgelost inderdaad. Ik blijf bij mijn mening en ben blij met DJ's nieuwe kudde.

Het topic hoeft niet op slot, ik vind het een interessante discussie (lees: de algemene. Niet de Deejay versus Milan zaak op zich). Sita12 koos er zelf voor om weer te reageren. :) Een bepaalde titel van een bepaald bordspel komt in me op. Ook iets met ergeren, geloof ik.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:13

sita12 schreef:
Ik zeg ook niet dat mijn probleem terug is hoor :P maar TS geeft duidelijk aan dat ze het eens is met jou statement. Ik ben hier overheen gestapt, ik heb toen het voorval plaats vond alleen aan de TS gevraagd het aan haar verzekering voor te leggen. Voor dat dat gebeurd is ging er ook aardig wat discussie aan vooraf. Ik heb aangegeven: laat de verzekering het uitzoeken die zijn kundig en zullen beslissen. Zelfs aangeboden om mijn verzekering naar de factuur van de DA te laten kijken omdat haar paard wondjes had waardoor regenschurft was ontstaan. Het is bij ons op stal verplicht WA verzekerd te zijn met je paard.
onze paarden passen waarschijnlijk niet zo goed bij elkaar aangezien de deken nu wel heel blijft ( klopt af) en hij met meerdere in de wei staat nu.
Inderdaad dat er af en toe een deken kapot gaat is logisch maar geen 2 in 4 dagen. zeker als ze maar met zijn 2 staan.

zoals al vaker gezegt ik heb niks tegen TS of haar paard.

Nee ze ze is het eens met het gemiep, dat is wat anders.. Maar ik zou zeggen het is goed zo dit keer heeft verzekering wel betaald.
Al denk ik dat je het bij mij moeilijker gehad zou hebben, ts heeft het geregeld had ik niet gedaan.

Ik had gezegt risico van de zaak maar het is nu opgelost en Jij blij en Ts blij die staat in een andere wei nou ja het paard dan :+

Geen Gemiep meer over dekens:)

ps Ts me deken is ook kapot... jou paard is 200 km gaan rennen ervoor:P

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:19

nou dat zou mijn bolletje best doen hoor :P 200 km rennen ervoor zolang er een lekkere bak eten naast staat hahaha rent ie naar de andere kant van de wereld :P

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:22

hmmm dat weet ik bij wie ik moet zijn:);)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:22

Misschien slim plan om nu over het onderwerp te praten, ipv over het persoonlijke voorval wat hier eerst besproken werd?