paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 03:15

Ariebren schreef:
Hier staat alles elke dag een paar uurtjes in de sneeuw.
Zelfs de paarden met ijzers.

Voor ijsklompen hoef je niet bang te zijn.Het vriest nog steeds, dus de sneeuw smelt niet in de hoef tot ijsklompjes.

dat is niet waar, die van mij had voor 2 dikke ijsklompjes. ik had geen vaseline gebruikt dus dat ga ik morgen ff proberen.

kelly534

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 04:41

bij ons gaan ze allemaal lekker in de bak (buitenbak)
zo'n hele dag in een stal is ook niks!, helaas mogen ze van de stal eigenaar niet de wei op
jammer!!, verder doe ik en een vriendin die daar der verzorgfries heeft lekker veel sleeen,
lekker buiten door de wijk.

alle paarden op 2 na zijn vierkant beslagen, maar hebben op dit moment nog geen last van ijsklompen,,

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:29

Op de pensionstal waar ik sta komen de paarden elke dag buiten, ook in de sneeuw.
Mijn paard heeft ook ijzers, maar met zooltjes of sneeuwringen heeft zij geen last van ijsklompen en kan ze gewoon lekker naar buiten. De paddocks zijn niet super groot, dus echt heel erg gek kunnen ze daar niet in doen.

Maar verder doe ik niet veel met haar nu er sneeuw ligt, wij hebben geen binnenbak en alle bodems zijn nu bevroren.
Mijn paard snapt niet zo goed dat ze voorzichtig moet zijn met sneeuw en gaat het liefst rennen/bokken enzo in de sneeuw, dan zet ik haar toch maar weer binnen of in de paddock. Ik ben wel erg voorzichtig en wil niet dat ze haar benen breekt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:42

Mijn paard gaat gewoon naar buiten hoor!! Ik zet haar wat vroeger binnen (ipv 22 uur, rond 18 uur) omdat ze wat te koud aanvoelt onder de deken. Maar verder gaat ze gewoon naar buiten. Ook als het een ijsbaan is, ze past haar passen wel aan en in de paddock is zand (wel hard) + sneeuw, en dat gaat prima met blote voeten.
Maar ook de paarden met ijzers staan gewoon de hele dag in hun paddock hier, geen een blijft op stal. Ik heb altijd de paarden buiten gedaan. Ik liep voorgaande jaren niet met het rondom ijzer paard als het enorm ijzig was en heel glad, omdat het mijn paard niet was, maar met mijn eigen merries ging ik gewoon het erf over. Gewoon rustig langszaam lopen, en mijn dames zijn wel zo snugger om hun pas aan te passen en die lopen ook heel voorzichtig. Ik zou ze niet snel binnen laten staan, vinden ze niets. Enkel wat minder lang naar buiten.

En mijn shet staat gewoon nog 24/7 buiten. Met schuilhokje.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:47

Als je je paard niet naar buiten doet, waar staat hij dan? De hele dag in de stal van 3x3? Dat vind ik niet kunnen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:51

Bij ons ligt maar heel weinig sneeuw, de grond is wel hard en de wei niet mooi vlak, maar ik heb mijn paard en shet de hele middag lekker buiten, mijn paard mag ook graag gek doen in de bak en in de wei, maar nu de grond hard en ongelijk is doet ze dat niet en loopt voorzichtig.
Ook onze shet past haar gedrag aan aan de omstandigheden.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:54

hier staan ze helaas hele dagen binnen en kan ook niet rijden...

wei is nog te nat. Bak was modderig is nu gaan bevoren dus hele vieze diepe kuilen. en paardje lief wil nog wel is errug enthousiast zijn en heb geen zin in blessures etc.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:01

Die van mij staat gewoon de hele dag op de wei. Alle paarden gaan gewoon naar buiten bij ons op stal. Ijzers en geen ijzers. Van sneeuwklompen gaan ze niet dood. Als ze nu binnen blijven een paar dagen/weken (belachelijk trouwens, moet je voorstellen, dagen lang alleen maar op een stoel zitten en even een uur gedwongen lopen) en daarna naar buiten gaan, doen ze alleen maar gek en daar krijg je juist blessures van. Nee die van mij moet gewoon naar buiten:)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:04

die van mij blijft gewoon buien ( met ijzers )
sneeuw vind ze niet erg dan gaat ze vaak spelen met de schapen
heel leuk om te volgen :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:05

Aladinnetje schreef:
Ariebren schreef:
Hier staat alles elke dag een paar uurtjes in de sneeuw.
Zelfs de paarden met ijzers.

Voor ijsklompen hoef je niet bang te zijn.Het vriest nog steeds, dus de sneeuw smelt niet in de hoef tot ijsklompjes.

dat is niet waar, die van mij had voor 2 dikke ijsklompjes. ik had geen vaseline gebruikt dus dat ga ik morgen ff proberen.

vasaline is er vaak snel af ,
wat beter helpt zijn sokken , ( ja echt , gewoon sokken ) en zie om de hoeven doen :j

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:08

Ik had vaseline gebruikt vandaag en nu hadden ze allebei helemaal geen sneeuw onder de ijzers! En ze hebben er toch 6 uur mee gelopen! :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:14

Die van mij gaan gewoon naar buiten met sneeuw, ook die met ijzers, want die heeft sneeuwbeslag er onder.

Dus nóg makkelijker, geen gedoe.. Gewoon als ze rond november weer beslagen worden even sneeuwbeslag vragen. Kost bijna geen drol en kan de hele winter mee. 5 euro per hoef.. Dus je koopt een pot vaseline en je staat de hele tijd te knoeien met benen op tillen met een paard dat er graag uit wil.. Of je koopt je dood in sokken want jah, puntjes e.d. van spijkers.. en ik weet niet, maar mijn paardenhoeven.. dan mag ik wel XXL sokken hebben hoor, past écht niet.

:+ Dus jah, buiten. Sneeuwbeslag er onder en gaan!
Laatst bijgewerkt door Elan_GV op 16-01-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:14

ik gebruk niets en ze heeft toch geen sneeuw onder de ijzers :D , dus dat zegd niets :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:19

Weerberichten volgen, dag voor de sneeuw even bak slepen en is het land hard, mogen ze daar van mij ook op.

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:21

die van mij kunnen ook weer naar buiten ander stuk land en de dijk hadden ze eindelijk schoon gemaakt.bij mij op staal staan al paarden 48 uur op stal. ook nog eens een binnen stal. die van mij hebben nog een buitenstal.

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:29

Broccoli schreef:
xdanieijer schreef:
en de paarden met rond om ijzers gaan bij ons niet naar buiten, hoog uit in de binnenbak :(

Nou het is beter dan de hele dag op stal.

inderdaad, kunnen ze in iedergeval de benen strekken :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:30

Zijn mensen die hebben gewoon standaard hun paard binnen staan en alleen met rijden naar buiten. Persoonlijk zou ik dat never nooit willen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:33

Elan_GV schreef:
Die van mij gaan gewoon naar buiten met sneeuw, ook die met ijzers, want die heeft sneeuwbeslag er onder.

Dus nóg makkelijker, geen gedoe.. Gewoon als ze rond november weer beslagen worden even sneeuwbeslag vragen. Kost bijna geen drol en kan de hele winter mee. 5 euro per hoef.. Dus je koopt een pot vaseline en je staat de hele tijd te knoeien met benen op tillen met een paard dat er graag uit wil.. Of je koopt je dood in sokken want jah, puntjes e.d. van spijkers.. en ik weet niet, maar mijn paardenhoeven.. dan mag ik wel XXL sokken hebben hoor, past écht niet.

:+ Dus jah, buiten. Sneeuwbeslag er onder en gaan!

Helaas is mijn smid 2 weken geleden geweest :+ En zo moeilijk is vaseline smeren niet. Paarden blijven gewoon normaal staan hoor...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:42

Tip voor volgend jaar dan.. heb je helemaal geen moeite meer.. Mijne weten toch wel een beetje wanneer ze naar buiten gaan en als ik dan ene in zou smeren en buiten zetten, want in de stal is het er zo weer uit door het stro, dan staat de tweede hier echt niet stil hoor..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:43

Elan_GV schreef:
Zijn mensen die hebben gewoon standaard hun paard binnen staan en alleen met rijden naar buiten. Persoonlijk zou ik dat never nooit willen.

ik ook niet :n
ik vind ook dat je het aan je paard verplicht bent om het dier zo vaak als kan uit de stal te halen :j dan pas je maar de stalling erop aan.
Wij staan op de vette klei; prima, stuk afgegraven, zand gestort en zware tegels gelegd zodat ze toch lekker buiten kunnen staan.

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:45

Geen geen problemen mee ze gaan mee naar de poets plaats voetjes vetten klaar

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:46

Ik heb ze normaal in de bak staan, nu het land ook hard is kunnen ze daar ook in. Staan de hele dag wat te peuzelen. Maar.. ik riep de honden en toen kwamen de dames er ook aan, wilden toch wel naar binnen!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:46

Die van mij kan ook niet naar buiten, hij heeft ijzers.
We hebben gelukkig wel een binnenbak dus hij krijgt wel beweging.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:49

Mijn paard gaat ook lekker overdag in de paddock, hij heeft geen ijzers. Lekker makkelijk en hij weet wat hard is en sneeuw en doet niet al te gek.

En wandelen kan altijd op de weg, die zijn sneeuwvrij.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:50

Maaike_Ma schreef:
hier staan ze helaas hele dagen binnen en kan ook niet rijden...

wei is nog te nat. Bak was modderig is nu gaan bevoren dus hele vieze diepe kuilen. en paardje lief wil nog wel is errug enthousiast zijn en heb geen zin in blessures etc.

Maar laat je ze dan een week op staan als het blijft vriezen? ben je an niet bang voor blessures van het op het hok staan?

Ik heb alles vlak gesleept van tevoren, paarden hebben of gen ijzers, of sneeuwbeslag met ideaal punten, en mogen nu ook op de wei, ook de bak s nog te rijden.

Het is wat werk, maar ik vind dagen opgesloten geen optie.