Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:22

Zo hee, een beetje minder kan ook wel? Sommige dingen werken nu eenmaal niet voor ieder paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:45

Zunzuncito schreef:
Urielle >;) ik had die opmerking van het houtskool niet goed gelezen "ruim van te voren testen", want ik weet niet welke malloot aangeeft dat dat een wondermiddel is, maar nu heb ik een bont paard.
En dat talkpoeder, se-ri-eus, moet dat wat doen? Hij gaat er heerlijk menthol achtig van ruiken maar dat is het dan ook wel weer.

Die ervaring met houtskool had ik dus ook :D Dat zwart heeft verdikkeme echt moeten slijten, ik baalde als een stekker!
Talkpoeder doet echt wel wat hoor, ik gebruik het zowel op de Appie als bij paarden met witte benen, ik geloof dat het het beste gaat op een licht vochtige vacht en dan riant talkpoeder erop. Niet uitborstelen.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:50

dit kwam ik tegen, misschien is het wat?
http://www.bokt.nl/markt/ad/152520/dé-vlekkenspons-2st-voor-witte-paarden
er staat 'speciaal voor witte paarden' ;)

edit: de link doet heel raar als je wilt stuur ik je wel een pb met de link erin ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:54

En als dat allemaal niet werkt en je paard heeft niet een al te gevoelige huid kan je eens dreft proberen. Gewoon afwas middel. Daar kreeg ik de pis vlekken uit de witte vacht van. Je hebt maar onwijs weinig nodig en paard word er spier wit van. Wel goed uitwassen uiteraard maar das bij alles zo haha.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:06

Ik weet niet of het al gezegd is:
BABYDOEKJES *\o/*
met lotion

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:08

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:12

wortelsussie schreef:
En als dat allemaal niet werkt en je paard heeft niet een al te gevoelige huid kan je eens dreft proberen. Gewoon afwas middel. Daar kreeg ik de pis vlekken uit de witte vacht van. Je hebt maar onwijs weinig nodig en paard word er spier wit van. Wel goed uitwassen uiteraard maar das bij alles zo haha.

Dat hielp bij mij dan weer totaal niet helaas (op schimmels denk ik wel, maar de Appie heeft een lastiger vacht dan een reguliere schimmel)

ArtWanderer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:12

Naar de nieuwkuis doen :') Hier in Italië verkopen ze shampoo speciaal voor witte paarden, daarmee was ik altijd de manen en staatjes van mijn haffies, en ik krijg ze nu echt mooi spierwit, vroeger bleven ze altijd ietswat geel...Zo'n shampoo moeten ze in Nederland toch ook hebben?? En zal zeker goedkoper zijn dan de zilvershampoo voor mensen die sommigen aangeraden hebben :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:14

Zilvershampoo voor mensen is niet zo duur hoor, dat valt wel mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:34

Van zilvershampoo krijg ik meestal een blauw paard. Ook hier alles geprobeert, het beste werkt toch eerst wassen met paardenshampoo en de hardnekkige plekken met betadineshampoo en heel goed uitspoelen om bruinige waas te voorkomen. En zelfs dan zijn de uiteindes van de sokken altijd nog een beetje gelig. Maar die worden toch weer smerig bij een paar meter lopen.

Alleen doe ik dit weinig, dan maar een viezig paard, hij hoeft niet vaak blinkend wit te zijn. af en toe laten rollen in schoon geel bakzand maakt ook al een beetje schoon.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:07

Ik zie dat mijn humor niet door iedereen wordt gedeeld :D :(:)
Volgende keer ook maar eens die sponsjes proberen, dat lijkt me ook nog wat, vooral om de gele waas weg te krijgen. Of gewoon wit schelpenzand in de bak, want nu is het; geel zand geeft geelschimmel....wit schelpenzand moet dan op zijn minst een wit paard geven, of wordt het dan een zeepaardje? <<)
Ik heb nooit beseft dat een schimmel en een appaloosa zo'n verschil in (witte) vacht kunnen hebben. Heeft dat misschien niet te maken dat de appaloosa een witte huid of juist zwarte huid heeft? Dat lijkt me ook nog wel wat verschil maken, de huid eronder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:34

De huid eronder is roze, maar het is net alsof er iets op de vacht zit waardoor shampoos enzo niet goed pakken op bepaalde plekken. Ik heb vandaag bijv. de benen in de zilvershampoo gezet en in laten trekken, de voorknie die het probleem is, daar trok de shampoo ook echt vanaf, het been was verder blauw van de shampoo, maar de voorknie dus alleen nat. Dus nu heeft hij witte voorbenen met een blauwige gloed maar gele voorknieen _O-
Het is ook het eerste paard wat ik ooit heb verzorgd/gereden/op stal heb gehad met krullen in de manen 8)7
De structuur lijkt dus anders.

Met schimmels heb ik zelf nog nooit moeite gehad om ze netjes te krijgen en te houden gelukkig (muv mijn blunder met houtskool :Y) )

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:48

Zunzuncito schreef:
Urielle >;) ik had die opmerking van het houtskool niet goed gelezen "ruim van te voren testen", want ik weet niet welke malloot aangeeft dat dat een wondermiddel is, maar nu heb ik een bont paard.
En dat talkpoeder, se-ri-eus, moet dat wat doen? Hij gaat er heerlijk menthol achtig van ruiken maar dat is het dan ook wel weer. Gelukkig wordt alles overstelpt door babygeur, want ik heb zijn benen met babyshampoo gewassen en dat ging goed. En zijn staart ís weer wit door biotex, ook een appeltje eitje. Maar die houtskool en talkpoeder, ik zie daar het nut nog steeds niet van in.

Bij mijn bont paard krijg ik de mestvlekken er super goed uit met houtskool.
Als je het al heel vaak gebruikt heb krijg je wel een klein beetje een grijze schijn, maar die gaat er ook uit na het wassen. Maar de eerste keren ziet het echt mooi wit bij mij :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:50

Okee, maar je moet houtskool er dus echt uitwassen, niet eruit borstelen? Voor mij zou het handig zijn als ik geen water hoef te slepen, dat is er niet bij de wei. Houtskool was dus een prima idee, mits het binnen een paar uur eruit te borstelen zou zijn. Ik heb nu alleen zijn benen gewassen en dat was al een heleboel water wat er doorheen ging...ik wil niet weten wat ik aan water moet hebben als ik hem helemaal wil wassen.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 12:58

Huishoudpasta, te verkrijgen bij agrarische winkels in ieder geval bij de Wola Groningen.
Dit los je op in een emmer warm water en wassen maar!
Dit wordt door boeren gebruikt om de kalveren wit te krijgen die naar de keuring moeten!!
Helpt echt super!!

DaniiM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 13:21

Zunzuncito schreef:
Okee, maar je moet houtskool er dus echt uitwassen, niet eruit borstelen? Voor mij zou het handig zijn als ik geen water hoef te slepen, dat is er niet bij de wei. Houtskool was dus een prima idee, mits het binnen een paar uur eruit te borstelen zou zijn. Ik heb nu alleen zijn benen gewassen en dat was al een heleboel water wat er doorheen ging...ik wil niet weten wat ik aan water moet hebben als ik hem helemaal wil wassen.

Ik borstel het er normaal gewoon uit. Enkel na vaak te gebruiken was ik het er eens uit. Maar ze ziet niet zwart ofzo bij mij.
Ze krijgt heel lichtjes een grijze schijn, maar die valt vele minder op dan die mestvlekken :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:21

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:33

De foto's in je links zijn helaas niet zichtbaar. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:50

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:05

Ik vind haar echt al heel wit hoor! De onderkant die geel blijft heb ik ook, dat knip ik er altijd af, zijn staart groeit toch razendsnel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:13

Dat kan natuurlijk ook nog ja :)*

Nu nog iets verzinnen voor die gele vlek op d'r hals. Die heeft al zo veelbehandelingen gehad. Maar blijft stug zitten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:33

Was het een mestvlek? Die kunnen namelijk verschrikkelijk hardnekkig zijn. :(

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:35

Veulen84 schreef:
Dat kan natuurlijk ook nog ja :)*

Nu nog iets verzinnen voor die gele vlek op d'r hals. Die heeft al zo veelbehandelingen gehad. Maar blijft stug zitten.

Dan zal het gewoon een verkleuring van de vacht zijn, dat krijg je dus nooit schoon!
Ik ken een pony die gele knieën heeft, ik dacht dat ook eens te wassen maar bleek gewoon de vachtkleur op die plekken te zijn....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:47

Het is de plek waar ze altijd mee in de mest ligt. Normaal poets ik dat weg met water. Maar door de lange winter is het nu echt een licht gele vlek achter gebleven.

Ik heb het al gewassen met zilvershampoo, azijn, citroen/limoensap, ingepoedert met talkpoeder en tandpasta. Maar je blijft het zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:43

Kan zijn dat je het alleen wegkrijgt met scheren -O-