Weiland.. één grote modderpoel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Weiland.. één grote modderpoel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:19

Ja, al kiezen ze vaak liever de bak of een hoekje van de wei haha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:20

@Tosadog: Ach, het moment dat er ganzen op je wei rondzwemmen kan je de humor er nog wel van inzien :')

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:21

nouja dan hebben ze in ieder geval de keuze...stomme knollen ;)
Jaaa hahaha, gisteravond waren er eenden aan het poedelen in de plassen, en een lol dat ze hadden!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:39

Ja hier ook een enorme blup jeetje mina. Helaas gisteren ook al van heel dichtbij gezien :o?

Volgend jaar idd maar de boel bestraten voor de stallen

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:42

vandaag was het gelukkig droog! De pony's even van de paddock op het gras gezet en blij dat ze waren! mijn welsh ging bijna op d'r plaat!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:01

Mijn landjes zijn ook zeiknat, ik heb ze de hele week al binnen, want ze lopen het toch maar stuk en dan staan ze straks tot hun knieen in de drek en dan gaat het straks alles opvriezen en dat is het helemaal vragen om ongelukken. Nu is het landje alleen zeiknat, als het straks opdroogt en dan opvriest is het niet zo erg. En met de kans op blessures etc. houd ik ze nu liever binnen.. Komen wel een uurtje los in de bak dat wel goed te doen is. Me paarden vinden het opzich niet zo heel erg dat ze wat meer binnen staan.

Hoop wel dat het zo snel mogelijk allemaal opdroogt!

jacqdenh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:14

PRINSESSEN GEDRAG heeft in dit geval niets met de blubber te maken maar meer met de instelling sommige pensioners.En natuurlijk mag iedereen het doen zoals hij of zij het wil,ik wil geen prinsessen op stal. Ook puur persoonlijk

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:16

Solleke_Noah schreef:
@Tosadog: Ach, het moment dat er ganzen op je wei rondzwemmen kan je de humor er nog wel van inzien :')

*lol, ik had in het begin hier 3 jaar achtereen een koppeltje eenden achter in de wei, daar lag een grote 'zonk' ( een kuil) en mijn tinker is net een overijverige duitser op zandvoort met kuilen verder uitdiepen, had hij prachtig geleerd van een paard ooit op de manege, werkte aanstekelijk... :+
De kuil werd dicht gegooid en ook geen eenden meer... wat we nu aan gaan trekken met 1/3de van de weide onder water, geen idee.

Even off topic: over beesten aantrekken, we hebben een slakkenplaag ????? allemaal van die naaktslakken met bruine strepen op de rug, vooral de zakken wortels zijn enorm favoriet buiten ???

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:21

Mijn paard staat in een kudde op een heel groot stuk land. Het begin (bak) en eerste stuk weiland is een en al blubber. Verder naar achter is het wel redelijk nat, maar ook nog veel 'droge' stukken.
In het eerste stuk lopen ze ook elke dag heen en weer naar de stal en daar staat ook geen gras meer. Heb het idee dat het dan ook veel sneller blubberbende wordt.

Ik ben blij dat ze verder kunnen, al hebben ze er zelf weinig last van volgens mij. Het is meer het idee..! :o

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:55

keona schreef:
unihorses schreef:
nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?

wat vind je zo rot aan de pensionstal en komt je paard er wel buiten.als ze niet buiten komt zou ik haar wel naar huis halen.zolang ze niet heel gek doet dan geneest het op de weide wel.ze is in beweging waardoor de doorbloeding beter word in het been en het dus ook beter geneest

ja, 24/7 staan ze hier buiten, aleen moet alles prescies zus en zo, krijgen we nare mailtjes, is er al 10x gezeurd dat wij te veel voeren, weten ze allemaal beter wat ik met m'n paarden moet doen , laten de honden op mijn paard met blesure !!!!! jagen en doodleuk zeggen nou, ze kunnen wel lopen want ik liet de honden |o :x er achteraan , krijgen een mailtje dat onze acties op het terein slechter werden en hier meer kosten aan verbonden zaten , zijn ze nogal snel geiiriteerd ( schreeuwen terwijl ik rij omdat er een lamp brand ) , krijgen wij overal de schuld van terwijl ik zeker weet dat ik het wel dicht/ uit/ aan heb gedaan en vinden ze mensen die bitloos rijden achterlijk en veel te soft voor hun paarden . zelf hebben ze 2 bitten in de mond van hun paarden en zijn ze van de slof trek ze in de krul , wat ze op die van m'n zus doodleuk toepassen

genoeg weide gang dus maar diverse irritaties

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:47

@unihorse,

vreselijk, krijg er dejá vu van.. ook soortgelijks meegemaakt op pensionstal(len), ik heb ook heel even voor de keuze gestaan ze op een manege te zetten omdat mijn reuma opgevlamd is afgelopen 9 maanden en ik nu aan mijn 3de poging andere medicatie dit jaar zit.. mijn man een crisis heeft van het verzorgen van de paarden én grotendeels huishouden ná zijn werk en ook nog een zware studie... wat is wijsheid dan... maar het gezeur zoals jij het omschrijft en zelfs de ellende van te weinig voer krijgen ( nog geen 2 kg hooi per dag heb ik meegemaakt) én alle ellende erom heen... nee dat doet mij toch huiveren en heeft mij doen besluiten alsnog aan huis te laten staan. Ik weet niet of er écht stallen zijn waar alles pais en vree is. Daarbij heb ik nog nergens meegemaakt dat ze 's winters lekker buiten konden en mijn tinker als beer stond te zweten in de hermetisch afgesloten stallen 's nachts waar arabiertjes stonden met een dikke deken op en alles dicht moest..vreselijk.. Geval met honden ook aan de hand gehad, een mechelaar die zich vast greep in de staarten van mijn paarden en niet meer los liet, dat mijn paarden nooit hebben geschopt is een raadsel, wel werden ze zenuwachtig buiten als een hond al blaffend naar een hek kwam terwijl ze voorheen bomproof waren, buiten dierenmishandeling ( een geblesseerd paard uit angst laten lopen) ook een idee van, wat zijn dat voor mensen bij jou op die stal. Vind dat heel erg te lezen, jijzelf wil het beste voor je dieren en ik denk dat de zorg overlaten aan anderen sowieso al enorm moeilijk is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:59

ik zeg naar huis halen en snel,daar zou ik en mijn paard niet willen staan.dan maar wat blubber.maar honden er extra achter aan laten is niet netjes en normaal zeker niet bij paard met blessuren.dus hup naar huis
unihorses schreef:
nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?

wat vind je zo rot aan de pensionstal en komt je paard er wel buiten.als ze niet buiten komt zou ik haar wel naar huis halen.zolang ze niet heel gek doet dan geneest het op de weide wel.ze is in beweging waardoor de doorbloeding beter word in het been en het dus ook beter geneest[/quote]

ja, 24/7 staan ze hier buiten, aleen moet alles prescies zus en zo, krijgen we nare mailtjes, is er al 10x gezeurd dat wij te veel voeren, weten ze allemaal beter wat ik met m'n paarden moet doen , laten de honden op mijn paard met blesure !!!!! jagen en doodleuk zeggen nou, ze kunnen wel lopen want ik liet de honden |o :x er achteraan , krijgen een mailtje dat onze acties op het terein slechter werden en hier meer kosten aan verbonden zaten , zijn ze nogal snel geiiriteerd ( schreeuwen terwijl ik rij omdat er een lamp brand ) , krijgen wij overal de schuld van terwijl ik zeker weet dat ik het wel dicht/ uit/ aan heb gedaan en vinden ze mensen die bitloos rijden achterlijk en veel te soft voor hun paarden . zelf hebben ze 2 bitten in de mond van hun paarden en zijn ze van de slof trek ze in de krul , wat ze op die van m'n zus doodleuk toepassen

genoeg weide gang dus maar diverse irritaties[/quote]

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:52

En ik werd vandaag wakker met regen -O- Land was gister zo mooi aan het opdrogen ;(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:00

liekensancho schreef:
@unihorse,

vreselijk, krijg er dejá vu van.. ook soortgelijks meegemaakt op pensionstal(len), ik heb ook heel even voor de keuze gestaan ze op een manege te zetten omdat mijn reuma opgevlamd is afgelopen 9 maanden en ik nu aan mijn 3de poging andere medicatie dit jaar zit.. mijn man een crisis heeft van het verzorgen van de paarden én grotendeels huishouden ná zijn werk en ook nog een zware studie... wat is wijsheid dan... maar het gezeur zoals jij het omschrijft en zelfs de ellende van te weinig voer krijgen ( nog geen 2 kg hooi per dag heb ik meegemaakt) én alle ellende erom heen... nee dat doet mij toch huiveren en heeft mij doen besluiten alsnog aan huis te laten staan. Ik weet niet of er écht stallen zijn waar alles pais en vree is. Daarbij heb ik nog nergens meegemaakt dat ze 's winters lekker buiten konden en mijn tinker als beer stond te zweten in de hermetisch afgesloten stallen 's nachts waar arabiertjes stonden met een dikke deken op en alles dicht moest..vreselijk.. Geval met honden ook aan de hand gehad, een mechelaar die zich vast greep in de staarten van mijn paarden en niet meer los liet, dat mijn paarden nooit hebben geschopt is een raadsel, wel werden ze zenuwachtig buiten als een hond al blaffend naar een hek kwam terwijl ze voorheen bomproof waren, buiten dierenmishandeling ( een geblesseerd paard uit angst laten lopen) ook een idee van, wat zijn dat voor mensen bij jou op die stal. Vind dat heel erg te lezen, jijzelf wil het beste voor je dieren en ik denk dat de zorg overlaten aan anderen sowieso al enorm moeilijk is.

helaas erachtergekomen dat er nog al wat rare mensen in de paardenwereld zitten....

hier wordt er van ons hooi en eten mee gegeten door andere paarden dus hoeveel ze krijgen weet ik niet.

maandag ochtend gaan we naar de mensen waar we het land van huren om te vragen of we mogen ophogen/bestraten

en hopelijk woensdag ze weer thuis !

en hier schijnt de zon !

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:15

Jeetje wat een nare ervaringen hier boven!

Hier schijnt de zon gelukkig ook! Het waait er flink bij dus duimen dat de weides op kunnen drogen voor een deel :j

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:23

Wow ik dacht dat mijn weiland erg onder water stond maar als ik die foto van net zag valt het nog wel mee.. Ik zal eens kijken of ik foto's heb van hoe het nu is :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:07

hier zijn bak, paddock en pad in elk geval lekker droog de laatste dagen en het ziet er voor de komende tijd ook niet zo verkeerd uit! Hopen dat de voorspellingen zo positief blijven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:40

hier komen ze naar huis !!!! dan wel wat meer blub, nog geen toesteming voor ophogen en bestraten maar goed

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:32

Goeie beslissing denk ik, zodat paarden en mens zicht weer happy(er) voelen !

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:51

Manon262 schreef:
Goeie beslissing denk ik, zodat paarden en mens zicht weer happy(er) voelen !

en nu begint het getouwtrek... ze mogen er morgen van hun niet weg want er is een opzegtermijn van 1 maand. dit is er niet, in contract staat 0.
ze staan nu in een stal voor het nieuwe jaar waar ik met mijn 1,57 het plafond aan kan raken.

wij willen ze uiterlijk zaterdag weg, maar dat mag dus neit
maar weg zullen ze.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:53

Hier ook hardstikke nat en modderig, bah!
Zelfs mijn pony heeft geen zin om die modder in te lopen als we van de bak komen of van de poetsplaats.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:09

Er is toch niemand die jou kan weerhouden om je dieren weg te halen, unihorses ?
Dat je die maand opzegtermijn moet betalen is wat anders, maar je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:28

Ehm...zijn jouw paarden gegijzeld dan?Lekker spullen pakken en wegwezen,zal lekker worden...

Sterkte ermee hoor :(:)

Hier stormt het al een dag of wat en het zeikt nu ook al weer een paar uur...nou ja hopen dat daardoor het vuurwerk meevalt.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:58

@unihorses : tja, dat getouwtrek ken ik ook hoor, dààrom blijf ik ook, al jaren, thuis staan, gelijk wat weer het is, liever wat blub dan, soms, al die miserie...
Veel sterkte !

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 02:06

Shirley schreef:
Er is toch niemand die jou kan weerhouden om je dieren weg te halen, unihorses ?
Dat je die maand opzegtermijn moet betalen is wat anders, maar je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt :j

ja, morgen vroeg maak ik het land in orde , het liefst morgenmiddag worden ze opgehaald. om het gezeik te stoppen hebben mijn ouders januari al betaald ( nergens voor nodig, opzegtermijn was 0 maanden ) en het is inladen en wegwezen. we hoeven ze ook niet te spreken, mee en wegwezen.

en dan al ons spul bijelkaar sprokkelen want in die 2 maand zijn AL mijn borstels kwijt, mijn longeerlijn, mijn longeerzweep en nog wat kleine dingen.

maar mijn ouders willen dus eerst het land helemaal op en top inorde maken en zaterdag naar huis, maar ik wil niet weten wat er daar dan gebeurt . Ze konden het niet waarderen dat we ze gewoon weer naar huis wouden grrr ( snap dat het kortdag is , maar daar hadden zij geen last van... zodra wij weer zekerheid hadden over ons land hebben we opgezegd , ookal was dit vanochtend. )
lekker naar de blubber toe