Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:@Tosadog: Ach, het moment dat er ganzen op je wei rondzwemmen kan je de humor er nog wel van inzien
keona schreef:unihorses schreef:nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?
wat vind je zo rot aan de pensionstal en komt je paard er wel buiten.als ze niet buiten komt zou ik haar wel naar huis halen.zolang ze niet heel gek doet dan geneest het op de weide wel.ze is in beweging waardoor de doorbloeding beter word in het been en het dus ook beter geneest
unihorses schreef:nu zit ik met een dilema, waar ze nu staan is het droog maar ik vind die pensionstal helemaal niks. in het land van ons is het blubber. en mijn paardje heeft een peesblesure dus al dat modder gesomp is niks voor haar. nou iwl ik voor het schuilhok wat bestraten , zodat ze hier droog staat en een stuk ophogen, maar toch gaat ze wel in de blub staan helaas, zit vast een paardenmagneet in ofzo . zal ik ze naar huis nemen of op die rotstal laten staan waar ze wel droge voeten hebben?
liekensancho schreef:@unihorse,
vreselijk, krijg er dejá vu van.. ook soortgelijks meegemaakt op pensionstal(len), ik heb ook heel even voor de keuze gestaan ze op een manege te zetten omdat mijn reuma opgevlamd is afgelopen 9 maanden en ik nu aan mijn 3de poging andere medicatie dit jaar zit.. mijn man een crisis heeft van het verzorgen van de paarden én grotendeels huishouden ná zijn werk en ook nog een zware studie... wat is wijsheid dan... maar het gezeur zoals jij het omschrijft en zelfs de ellende van te weinig voer krijgen ( nog geen 2 kg hooi per dag heb ik meegemaakt) én alle ellende erom heen... nee dat doet mij toch huiveren en heeft mij doen besluiten alsnog aan huis te laten staan. Ik weet niet of er écht stallen zijn waar alles pais en vree is. Daarbij heb ik nog nergens meegemaakt dat ze 's winters lekker buiten konden en mijn tinker als beer stond te zweten in de hermetisch afgesloten stallen 's nachts waar arabiertjes stonden met een dikke deken op en alles dicht moest..vreselijk.. Geval met honden ook aan de hand gehad, een mechelaar die zich vast greep in de staarten van mijn paarden en niet meer los liet, dat mijn paarden nooit hebben geschopt is een raadsel, wel werden ze zenuwachtig buiten als een hond al blaffend naar een hek kwam terwijl ze voorheen bomproof waren, buiten dierenmishandeling ( een geblesseerd paard uit angst laten lopen) ook een idee van, wat zijn dat voor mensen bij jou op die stal. Vind dat heel erg te lezen, jijzelf wil het beste voor je dieren en ik denk dat de zorg overlaten aan anderen sowieso al enorm moeilijk is.
Manon262 schreef:Goeie beslissing denk ik, zodat paarden en mens zicht weer happy(er) voelen !
Shirley schreef:Er is toch niemand die jou kan weerhouden om je dieren weg te halen, unihorses ?
Dat je die maand opzegtermijn moet betalen is wat anders, maar je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt