Wie heeft ervaring met houtkorrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: Wie heeft ervaring met houtkorrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:32

Dus bijna om de 1,5 week een zak erbij. Dus zeg maar 3 zakken per maand. Dat klinkt niet verkeerd.
Het stinkt niet neem ik aan en het de ondergrond is droog.

Baal hier zo dat ik van leveranciers niets hoor. Mijn stallen zijn leeg genoeg om van het weekend te beginnen met korrels.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:39

Is dat een binnen- of buitenstal, diana?

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:59

@ Dinopino,
Ik zit in een "goede" testperiode, met dat lekkere vochtige weer dus vandaar de ene x 2 zk erin.
Het stinkt zeker niet en de ondergrond is droog.
Heb je een mail naar German Horse Pellets gestuurd?

@Gini,
Ik heb buitenstallen, de bovenste luiken staan dag/nacht open, ook met sneeuw/vorst/regen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXA7OIIV-D.jpg

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:26

Wauw, die bodem houdt zich echt goed.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:02

Ja die hebben al een mailtje en ook een adres gestuurd, maar die laat helaas niets meer van zich horen ;-(

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:10

Dankje Gini,
Ik ben dan ook een pietlut met uitmesten....

Dat is gek Dinopino, en bovenal balen omdat je het er bijna aan toe hebt om fris en fruitig te starten met een nieuwe bodem.

Misschien is er iets fout gegaan met het mailverkeer?
je kunt het nogmaals proberen met de vraag om een leesbevestiging....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:17

'ga ze maar een herinneringsmailtje sturen inderdaad.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:28

Ik kan er in komen dat leveranciers niet zo maar een markt willen betreden en eerst willen nakijken of alles in orde is.
Info die op een zak staat die in orde is met de Duitse wetgeving voldoet daarom nog niet voor een ander land.
Hiermee wil ik niet zeggen dat een of andere leverancier niet in orde is, maar dat hij de nodige tijd neemt om het na te kijken vind ik gans normaal.
Beter zo dan die fratsen met blanco zakken welke dan nadien geblokkeerd werden.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:41

Granu, wat bedoel je precies?

Leveranciers ..... markt betreden .... alles in orde is?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:22

Dinopino schreef:
Dus bijna om de 1,5 week een zak erbij. Dus zeg maar 3 zakken per maand. Dat klinkt niet verkeerd.
Het stinkt niet neem ik aan en het de ondergrond is droog.

Baal hier zo dat ik van leveranciers niets hoor. Mijn stallen zijn leeg genoeg om van het weekend te beginnen met korrels.

Als je alles meerekent dan is het verbruik wel hoger, nl. 13 zakken in 7 weken, dus grofweg 7 zakken per maand. Dan ga ik er wel vanuit dat de startlaag van 7 zakken niet eeuwig blijft liggen, maar er na 12 weken weer uit gaat. Doe je dit niet dan is het verbruik lager. Verder een interessant topic over houtkorrels! Ik blijf even meelezen, gebruik nu strokorrel.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:24

Agnes,
De bodem blijft hier liggen....
Iedere dag verwijder ik de hopen en zonodig de natte plek.
Voorheen deed ik het met de strokorrels idem en daarmee heb ik de stallen nooit helemaal leeg gehaald.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:08

diana1 schreef:
Granu, wat bedoel je precies?

Leveranciers ..... markt betreden .... alles in orde is?

Iedereen weet dat, als je goederen op de markt brengt, deze in een verpakking moet zitten die voldoet aan de lokale wetgeving.
Je moet dus o.a. vermelden wat er in zit, hoeveel, wie het maakt of invoert enz., en dit in de juiste talen.

Of je gaat er licht over, of als serieus bedrijf doe je dat ernstig.

Soms wordt een markt niet beleverd omdat de kost voor de verpakking te groot is t.o.v. het potentieel.
Wie Belgie wil beleveren moet dus de tekst aanpassen in NL en FR en Duits.
Als je dat afweegt tegen wat je denkt te verkopen is het vaak de moeite niet.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:39

Granu;

TIP; verdiep je eerst eens in wat GHP voor bedrijf is en wat en waar zij leveren.

Jammer dat je hier nu net zo probeert te Stoken (om maar in de houtterm te blijven) als in het Strokorreltopic :(

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:44

Granu ik snap niet waar je heen wil? Zeg je nu dat houtkorrels daarom in België niet te krijgen zijn? Of dat daarom zakken kaal zijn of dat België een te kleine markt is.?

German Horse pallets gebruiken ze in het DOKR in Warendorf. Dat is een heel groot complex waar ik ook een paar keer met mijn paard mocht zijn. Daar trainen en komen toch wel voor Duitsland bekende paarden en ruiters en die zullen dus super goed weten wat ze op de bodem gooien. En die paarden moeten er ook super schoon uitzien. Dus daarom denk ik dat je de German horse korrels zonder bezwaar kunt gebruiken.

In een grote dierenkliniek hier hadden ze reformtaler. Dat zijn nestjes van stro die hadden ze vooral voor koliekgevoelige paarden tot.... mijn paard met koliek op bezoek kwam. De DA haalde dus die bedekking bij mijn paard eruit en sindsdien gebruiken ze daar gewoon weer zaagsel.

Ha toevallig Diana geef ik je toevallig gelijk antwoordt ;-)

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:38

Dinopino schreef:
Granu ik snap niet waar je heen wil? Zeg je nu dat houtkorrels daarom in België niet te krijgen zijn? Of dat daarom zakken kaal zijn of dat België een te kleine markt is.?

Ik denk dat Granu een uitleg geeft waarom een bepaald product soms niet (gemakkelijk) te verkrijgen is.
Ik zie geen enkele commentaar op German Horse Pellets.

Ik heb ook aanvraag om bvb. in private label te leveren, of in een ander taalgebied.
Ik kan u garanderen dat een zak ontwerpen, gecombineerd met minimum hoeveelheden zakken die je moet bestellen, flinke investeringen zijn.

In Belgie zijn er houtpellets voor strooisel te vinden, er zijn enkele producenten, o.a.
http://www.horsecover.be
http://www.pellets-mandi.com

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:49

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:30

strovan schreef:
In Belgie zijn er houtpellets voor strooisel te vinden, er zijn enkele producenten, o.a.
http://www.horsecover.be

Deze is wel heel interessant. Hopelijk groeien ze nog en zijn er in de toekomst meer dealers. Ik ga deze in het oog houden.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:38

diana1 schreef:
Hierbij de link naar het bedrijf German Horse Pellets (voor o.a. Granu en Strovan)

Misschien geeft dit duidelijkheid over wie/wat ze zijn?

http://www.german-horse-pellets.de/

Dank voor info. Ik heb mijn direct kontakt bij hen want ik heb ze gecontacteerd voor een eventuele verdeling van hun producten in Belux, maar geen interesse van hun zijde.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:47

strovan schreef:
Dank voor info. Ik heb mijn direct kontakt bij hen want ik heb ze gecontacteerd voor een eventuele verdeling van hun producten in Belux, maar geen interesse van hun zijde.

-O-

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:29

strovan schreef:
Ik kan u garanderen dat een zak ontwerpen, gecombineerd met minimum hoeveelheden zakken die je moet bestellen, flinke investeringen zijn.

Ik kan u garanderen dat die investering absoluut niet zo hoog is als dat u ons wil doen laten geloven.
Ik werk zelf in deze branch, en voor een goed product zijn de investeringskosten zeer reeel en ook gemakkelijk weer terug te verdienen.
Indien u daadwerkelijk een goed kwalitatief product levert, zal deze investering enkel uw omzet vergroten met minimale kosten.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:49

@Granu,

Hier een reactie;

Als ik info wil over een product vraag ik dat bij degene waar ik iets koop.

Ik heb geen handeltje en ik ben ook niet gepikt? heb nl. geen kippen.

Laat die PB de volgende aub achterwege
....wees sportief en reageer gewoon hier in het topic

Dit topic heeft als titel:

Wie heeft ervaring met houtkorrels dus laten we het daarbij houden.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:47

Ik vind al die reacties van korrel producenten, leveranciers en dealers behoorlijk irritant worden. Met name het gedrag en het aansturen op hun product. Daarnaast zijn alle pb's, waar blijkbaar meer mensen last van hebben, erg vervelend. Als men interesse heeft in een product weet men je echt wel te vinden ipv via ea ongevraagt opgedrongen te krijgen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:31

Moderatoropmerking:
Hier even een waarschuwing plaatsen, ga elkaar niet onderling met PB's bestoken, maar blijf gewoon in het topic respectvol reageren. Je mag hierin meningen en ervaringen delen ook al zijn ze niet altijd even positief of negatief.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:37

Moderator kan bevestigen dat ik in November en December 2012 en Januari 2013 welgeteld 1 mail heb verstuurd via Bokt,
dus het "bestoken" zal niet van mij komen.
Maar als Diana begint over "stoken" dan geef ik daarover aan haar alleen persoonlijk mijn antwoord via een PB

En onderwerp gesloten nu voor mij

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:46

Nou nog steeds niets gehoord van german horse , maar onze lokale soort van Welkoop had juist een experiment gedaan met stukjes pellets. crushed of zo. Ik denk hetzelfde principe als bij stro. Ze waren er super enthousiast over en het nam meer op volgens hun dan de pellets. Dus die mag ik over twee weken uitproberen. Volgende week leveren ze voor paarden geschikte houtpellets en die ga ik dus ook proberen. Kan ik mooi vergelijken.

Zij hadden ook stropellets. Helaas kan ik hun huidige houtpellets niet gebruiken omdat daar ook hardhout is in verwerkt. Dus nog even geduld en dan kunnen we er hier ook mee beginnen.;=)