Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat ie 's nachts op stal staat, weet dat ie anders graag in de blub staat, maar voor zijn voetjes is het handiger (mok...) :p Maar veel naar buiten is wel een must..
Quellian schreef:Serendip90 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat ie 's nachts op stal staat, weet dat ie anders graag in de blub staat, maar voor zijn voetjes is het handiger (mok...) :p Maar veel naar buiten is wel een must..
Ik ook hoor... ik zit niet te wachten op verminderde weerstand (oa longontsteking of schimmel), mok en rotstraal... Ik wil mijn paarden droog hebben staan, doe ze er echt geen plezier mee om buiten te laten staan, wat voor weer dan ook.
Soms lees ik 'die van mijn staan heerlijk 24/7 buiten', dan denk ik: 'zo heerlijk zouden die van mij het niet vinden'
Caesar schreef:Edit: voor de 24/7 buiten stallers. Hebben jullie je paard met of zonder deken staan? Rijd je dan minder in de winter?
Maartje1990 schreef:@winia4ever: Mijn paarden kunnen altijd naar binnen als ze willen en de enige tijd dat ik ze dat zie doen is als er eten is of juist als het heel zonnig is. Als het regent en stormt staan ze eigenlijk altijd buiten! En nee, ik ga niet buiten staan met zo'n weer, maar je kunt paarden en mensen gewoon niet met elkaar vergelijken wat dat betreft!
Quellian schreef:Serendip90 schreef:Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat ie 's nachts op stal staat, weet dat ie anders graag in de blub staat, maar voor zijn voetjes is het handiger (mok...) :p Maar veel naar buiten is wel een must..
Ik ook hoor... ik zit niet te wachten op verminderde weerstand (oa longontsteking of schimmel), mok en rotstraal... Ik wil mijn paarden droog hebben staan, doe ze er echt geen plezier mee om buiten te laten staan, wat voor weer dan ook.
Soms lees ik 'die van mijn staan heerlijk 24/7 buiten', dan denk ik: 'zo heerlijk zouden die van mij het niet vinden'
Caesar schreef:Edit: voor de 24/7 buiten stallers. Hebben jullie je paard met of zonder deken staan? Rijd je dan minder in de winter?
winia4ever schreef:Maartje1990 schreef:@winia4ever: Mijn paarden kunnen altijd naar binnen als ze willen en de enige tijd dat ik ze dat zie doen is als er eten is of juist als het heel zonnig is. Als het regent en stormt staan ze eigenlijk altijd buiten! En nee, ik ga niet buiten staan met zo'n weer, maar je kunt paarden en mensen gewoon niet met elkaar vergelijken wat dat betreft!
Dat kan, dan heb jij waarschijnlijk paarden die gek zijn op regen, modder etc.
Maar als het bij ons regent staan ze allemaal aan het hek om naar binnen te gaan..
Maar dat verschilt natuurlijk per paard.
Nou de vergelijking is net zo makkelijk hoor, trek dikke kleren aan, regenpak, en ga lekker buiten staan..Of bezig zijn in de regen, niemand vind dat leuk.
Dat gaat niet om een vergelijking, het gaat er om of je het leuk vind in de regen of niet.
Maar dat is natuurlijk per paard verschillend, die van ons vinden het niet zo gezellig buiten als het regent behalve de veulens! Die vinden het geweldig in de modder hoe meer hoe beter...