Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:28

Dit is ook wel te gek voor woorden, kom je naar het weiland mag je de troep mee nemen!!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:30

Hele topic even doorgelezen, wat een gedoe zeg. TS, ik geef je groot gelijk dat je je spullen nu wilt hebben. Zosja, het siert je inderdaad niet dat je TS zwart probeert te maken. Dat het weiland nog niet op tijd klaar was komt waarschijnlijk omdat jullie er eerder gebruik van maakten dan verwacht, waardoor TS geen tijd had om het klaar te maken. Ik denk dat je heel veel geluk hebt dat TS zo aardig is en aan de veiligheid van je paarden denkt.
Succes TS, ik hoop dat alles goedkomt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:32

Er is al die tijd gewoon nix gedaan aan mijn omheining om die eruit te halen.Het enige wat er gedaan is,er zijn enkele palen van mij aan de voorkant erit gehaald,meer niet.Alle andere palen staan er nog gewoon.
En dan het smoesje,de linkerkant is van de gemeente?vreemd,wist niet dat de gemeente ook isolatoren in de palen draait?

Zosja en L.kunnen óf alles overnemen voor de afgesproken prijs,óf ik haal op een dag alles eruit wat van mij is,en zorg er wel voor dat de paarden niet weg kunnen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:34

Het weiland een puinhoop, heeft inderdaad niks te maken met dat Goyha haar spullen nog niet terug heeft.
Je bent zelf akkoord gegaan met de staat van het weiland daar heeft niets of niemand veder dan ook belang bij.
Dat is de nieuwe huurders hun eigen keuze geweest en daarmee hoeft niet afgeschoven te worden op anderen. (wat een onzin)
Het is dat Ermelo voor mij niet haalbaar is zo, anders had ik graag Goyha meegeholpen om haar spullen te gaan halen (op een nette manier) gewoon afgesproken dag en tijd en of de nieuwe huurder er wel of niet bij zijn.
Ze heeft recht om haar eigen spullen terug te krijgen, snap het hele punt eigenlijks niet waarom dat nog steeds niet gebeurd is?

NienSCHaap

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:37

Ps. zorg je wel als je met meer mensen van bokt komt dat de Eigenaar van het land op de hoogte is van de dag dat je het op komt halen en dat je meer mensen meeneemt om de palen uit de grond te halen.
Omdat het in je eentje niet lukt en je op mogenlijke manieren geprobeerd hebt om op een overeens stemming te komen eigenlijks gewoon mislukt is.
Niet dat je daar trammeland (?) mee krijgt.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:38

dat het nog niet helemaal klaar en netjes opgeruimd was is logisch als je er meer dan een maand eerder dan afgesproken op staat....
daarnaast ga ik met medebokkers mee dat je eerst je weiland goed!! inspecteerd voordat je er een veulen opzet, die alles intressant vinden, en die dus als eerste aan het plastic zouden gaan eten....
onkruid groeit hard, maar niet meer in deze tijd dus dan had het al hoog gestaan toen jullie erop kwamen, maar ook dat maakt geen bal uit, waar gras staat staat ook onkruid, dat moet je nou eenmaal bijhouden.

in augustus hadden jullie al iets kunnen doen, gezien het dan 6 tot 8 weken vakantie is, ook bestaan er weekenden, neem niet aan dat er vrijdagavond tot maandagmorgen huiswerk wacht. snap dat je nog eewn leven hebt naast je huiswerk, maar wat is nou een uurtje even helpen met palen eruit halen zodat jouw paardjes veilig achter je eigen hekwerk staan...

enne waarom is er geen geld om de palen over te nemen maar wel geld voor vervangende? of waren die er nog, anders snap ik ook daar niks van...

en tjah een hoge opleiding volgen... mijn zusje heeft ook een hoge opleiding afgerond en zit nu achter de kassa bij de zeeman, heeft het naar haar zin maar natuurlijk niet echt naar niveau, sorry maar opleidingen zeggen tegenwoordig niet meer zoveel over de kwaliteit van de mensen die er afgeleverd worden.

ik moet morgen werken anders was ik ook komen helpen... heb gebroken dienst helaas dus heb alleen tussen de middag even vrij, maar het is net te ver, dat red ik niet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:42

Citaat:enne waarom is er geen geld om de palen over te nemen maar wel geld voor vervangende? of waren die er nog, anders snap ik ook daar niks van...

Die vervangende palen zijn er maar een stuk of 10.Dus dat kost niet zo duur.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:43

succes ts, ik had graag geholpen maar ik zit bij de floriade.
zosja24@ als jij zo'n hoge opleiding doet zeggen ze daar dan niets van je schrijfwijze?
ik heb moeite met het te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:44

Yvonne if you need me i be there for you!
Dus laat me weten als je me nodig hebt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 17:46

Is goed Tamara,je hoort het van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:49

Aanhanger is ook zo geregeld via mij dat weetje!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:49

Mensen die Gohya kan pbe voor hulp

Hulplijst
1. Japielover
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:52

japielover schreef:
Mensen die Gohya kan pbe voor hulp

Hulplijst
1. Japielover
2. Macholoverr
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:59

Gohya, ik bedacht me net even iets tijdens ht koken. Als ik nu zie hoe Zosja reageert, en vanwege het feit dat jij geen contact meer wilt met mevrouw L., wil ik je even op het hart drukken dat je oplet op wát je weghaalt. Ik zie het namelijk maar zo gebeuren dat er weer heibel van gaat komen dat je iets weggehaald zou hebben dat niet van jou is. Als zij daar stennis om gaan schoppen, kan dit nog een lelijk staartje krijgen...
(Niet dat ik je ervoor aanzie dat je iets meeneemt dat niet van jou is hoor ;-)!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:03

Ik weet precies welke palen van hun zijn,die zien er n.l. een stuk lichter [nieuwer dus] uit dan mijn palen.En ik heb er geteerde palen bij staan.Het koord van mij ligt ergens onder het afval,hun koord zit er al omheen.
Mijn waterpomp en badkuip heb ik bewijzen van dat die van mij zijn.
Ik heb gelukkig nog alle bonnen van het nieuwe materiaal.

Zosja schrijft:toen wij er net een paar dagen stonden waren wij eerst druk bezig met het weiland leefbaar te maken maien bemesten en noem het op

Hier geeft ze toch zelf toe dat ze eerst het weiland willen opknappen en ondertussen gewoon mijn omheining blijven gebruiken? en dat is nu nog steeds zo.
Zoiets kan je niet maken vind ik.
Laatst bijgewerkt door gohya op 24-09-12 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:09

Heel goed, nu maar hopen dat ze daar niet om gaan zeuren...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:11

Of dat ze al je spul weggooien..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:14

Tiffany schreef:

Vast niet..
Als ze al geen tijd hebben om het er nu uit te halen voor haar dan vast ook niet om het weg te gooien..

sorry kon dit even niet laten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:29

wat een gedoe zeg!

Krijg idd ook het idee dat Zosja een kind van 14 is ipv van een volwassen iemand die bezig is met een hoge opleiding, is toch geen touw ( koord ;) ) aan vast te knopen...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:30

japielover schreef:
Tiffany schreef:

Vast niet..
Als ze al geen tijd hebben om het er nu uit te halen voor haar dan vast ook niet om het weg te gooien..

sorry kon dit even niet laten

Dat kan alleen gek genoeg wel altijd heel snel :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:56

De eigenaar heeft me terug gemailt en ook hij vind het niet netjes dat L haar afspraken niet na is gekomen en zomaar gebruik maakt van de omheining.Hij bood aan om de omheining aan haar te verhuren tot ze zelf palen heeft gekocht.Nou sorry,ten eerste had ze dit zelf kunnen aanbieden i.p.v. zomaar gebruik maken van de omheining.En ten 2de heb ik iemand die intresse heeft in de complete omheining! ook al is intresse nog niet verkocht natuurlijk.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:59

Goed dat je contact opgezocht hebt met de eigenaar, dan is die teminste ook wel op de hoogte.
Hoop dat je het zo snel mogenlijk allemaal eindelijk rond kunt krijgen om je spullen netjes op te kunnen halen :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:48

Netjes dat eigenaar van het land mee denkt. Ik zou zeker verhuur kosten rekenen voor de periode waarin het materiaal is gebruikt, en een uiterste datum plannen waarop je het terug wilt. Is het dan nog niet geregeld, dan de nieuwe huurster verplicht stellen jouw materiaal over te kopen.

Ik weet niet hoe de omgeving, of het weer bij jou is, maar probeer toch even door te bikkelen; dit kan je beter maar gehad hebben

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:21

ik heb de nieuwe huurder gesproken..
zo gauw het niet zo stormd halen we alles eruit het restand maar gohya ik vind het raar dat paul dat tegen jou zegt want linda heeft hem voor jou mail gebelt en hij zegt het tegenovergestelde maar dan over jou dus dat klopt niet
maar hij zegt tegen ons de zijde waar de huizen ziten is gemeente dat zijn de palen met prikkeldraad zoals je weet ik ga morgen nog een keer kijken van wat er van jou nog tussen zit maar waar prikkeldraad aan verbonden zit is van de gemeente
ik ga morgen alles bekijken en foto's maken wat eruit moet zodat we niet eerst hoeven te kijken van hoe of wat
je weet de kant van de koeien?denk ik als je me begrijp
van voor tot de helft a 3/4 naar achteren is van ons daarachter niet maar die hebben we er niet uitgekregen dus hebben we er vanmiddag palen van ons tussen jou stapel gelegt dat jij geen palen mist
de afgebroken palen die jij noemt zijn geen palen die in de grond stonden(als omheining)
dat zijn de palen die op een hoop achter in de weide lagen.
die al kapot net als balken die restand zijn van de oude stal die er stond toen jullie er waren
ik ga niet eerst palen breken van jou zonder het te zegen ...
dat veroorzaakt alleen meer ellende. dus heb ik de palen die ik er niet uitkreeg ook er niet uitgehaald.
je isolatoren hebben we ook geprobeer die lange maar die zitten er zo vast ingedraaid en paar zitten in die van de gemeente (de palen waar prikkeldraad op zit)
en die zijn zo doorgedraad dat je ze of er niet uit krijgt of ombuigt...
maar ik snap 1 dingen niet..
je hoeft maar 1 dag de nieuwe huurder te spreken om alles op te ruimen
dan heb je nog zat dagen daarna je gaat er niet dood aan kort af gezegt..
kun je niet op een zondag gohya?
ik ga hopelijk woensdag verder want morgen zit ik tot half 5 op school en daarna moet ik me eigen paard doen en ik voel me daar niet bepaald prettig in het pikke donker ben ook nog eens nacht blind (ik stel mij niet aan is helaas is het zo) er zit daar totaal geen straat verlichting dus dat is geen doen. ook geen stroomvoorziening anders had dat een oplossing geweest.
gohya graag zou ik antwoord terug willen want het begint te ver uit de hand te lopen
en je zal helaas voor jezelf wel met de nieuwe huurder rond de tafel moeten zitten over hoe of wat tis 1 malig en dan is alles voorbij dan kunnen er afspraken gemaakt worden want jij kan op die dagen niet en wij op andere niet

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:39

zosja24 schreef:
ik heb de nieuwe huurder gesproken..
zo gauw het niet zo stormd halen we alles eruit het restand maar gohya ik vind het raar dat paul dat tegen jou zegt want linda heeft hem voor jou mail gebelt en hij zegt het tegenovergestelde maar dan over jou dus dat klopt niet
maar hij zegt tegen ons de zijde waar de huizen ziten is gemeente dat zijn de palen met prikkeldraad zoals je weet ik ga morgen nog een keer kijken van wat er van jou nog tussen zit maar waar prikkeldraad aan verbonden zit is van de gemeente
ik ga morgen alles bekijken en foto's maken wat eruit moet zodat we niet eerst hoeven te kijken van hoe of wat
je weet de kant van de koeien?denk ik als je me begrijp
van voor tot de helft a 3/4 naar achteren is van ons daarachter niet maar die hebben we er niet uitgekregen dus hebben we er vanmiddag palen van ons tussen jou stapel gelegt dat jij geen palen mist
de afgebroken palen die jij noemt zijn geen palen die in de grond stonden(als omheining)
dat zijn de palen die op een hoop achter in de weide lagen.
die al kapot net als balken die restand zijn van de oude stal die er stond toen jullie er waren
ik ga niet eerst palen breken van jou zonder het te zegen ...
dat veroorzaakt alleen meer ellende. dus heb ik de palen die ik er niet uitkreeg ook er niet uitgehaald.
je isolatoren hebben we ook geprobeer die lange maar die zitten er zo vast ingedraaid en paar zitten in die van de gemeente (de palen waar prikkeldraad op zit)
en die zijn zo doorgedraad dat je ze of er niet uit krijgt of ombuigt...
maar ik snap 1 dingen niet..
je hoeft maar 1 dag de nieuwe huurder te spreken om alles op te ruimen
dan heb je nog zat dagen daarna je gaat er niet dood aan kort af gezegt..
kun je niet op een zondag gohya?
ik ga hopelijk woensdag verder want morgen zit ik tot half 5 op school en daarna moet ik me eigen paard doen en ik voel me daar niet bepaald prettig in het pikke donker ben ook nog eens nacht blind (ik stel mij niet aan is helaas is het zo) er zit daar totaal geen straat verlichting dus dat is geen doen. ook geen stroomvoorziening anders had dat een oplossing geweest.
gohya graag zou ik antwoord terug willen want het begint te ver uit de hand te lopen
en je zal helaas voor jezelf wel met de nieuwe huurder rond de tafel moeten zitten over hoe of wat tis 1 malig en dan is alles voorbij dan kunnen er afspraken gemaakt worden want jij kan op die dagen niet en wij op andere niet

Ik denk dat de nieuwe huurster genoeg kansen heeft gehad en dat gohya het gewoon zat is. Haar goed recht. Ik had alles er al veel eerder uit getrokken en gebelt dat de huurster nu moet komen om een draadje t spannen .l