Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:28

Hier kunnen we dan toch ook niks mee TS.
Hoe de details ook maar in elkaar zitten, doet niks af aan het feit dat vriendinnen elkaar niet zo laten stikken. Moeder van Truusje gebruikt jou gewoon om onder haar eigen verantwoordelijkheid uit te komen, Durven of niet, HAAR dochter!!

Wat betreft de hoeven....ik zou er ook niet gemakkelijk van weg kunnen lopen maar zoals Essie73 zegt, er zijn ook veel goedkopere oplossingen. Als je maar effe zoekt.

Als je dit kopieert in de zoekbalk kom je bij een nuttige topic
Zeer ernstige rotstraal, gaat niet over! Tips?
Laatst bijgewerkt door PowerReiner op 31-08-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:31

PowerReiner schreef:
Hier kunnen we dan toch ook niks mee TS.
Hoe de details ook maar in elkaar zitten, doet niks af aan het feit dat vriendinnen elkaar niet zo laten stikken. Moeder van Truusje gebruikt jou gewoon om onder haar eigen verantwoordelijkheid uit te komen, Durven of niet, HAAR dochter!!

Wat betreft de hoeven....ik zou er ook niet gemakkelijk van weg kunnen lopen maar zoals Essie73 zegt, er zijn ook veel goedkopere oplossingen. Als je maar effe zoekt.

Het is heel erge rotstraal er zijn delen letterlijk weg gerot en het lijken wel sponjes zo zacht, denk niet dat tandpasta dan voldoet eerlijk gezegd?
Truus is mijn vriendin ook duidelijk niet, zou me zeer zeker heel erg moeten inhouden om mijn handjes thuis te houden. Moeders en ik zijn wel nog vriendinnetjes dit gaat hier niet tussen zitten, ik heb op kamers gewoond en zij heeft een maand lang voor mijn pony gezorgd toen, ze helpt ook mij regelmatig uit de brand. Dus dat zij nu geen centjes heeft voor het paardje van haar dochter kan prima..
Dure hormomenkuur etc. ja gespaard, centjes zijn nu ook op..
Ze heeft het veulen proberen voeren met het veulen lust geen bietenpulp.

PowerReiner

Re: Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:34

Tuurlijk begrijp ik wel dat het allemaal niet zwart wit is, dat snapt iedereen wel.
Ze kan jou gewoon niet met de kosten en de lasten laten zitten. Ze durft hem niet te verkopen, waarom niet? Om wat Truus er misschien van zegt? Zegt ze gewoon terug: had je hem maar moeten verzorgen en betalen punt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:35

Ik vind het in ieder geval heel erg typisch dat ik nu de schuld op me krijg geschoven dat moeders het dier niet wilt en/of durft verkopen, dat ik niks doe met de tips.. Dat doe ik wel maar ik krijg als reactie dat ze het niet wilt/durft/kan verkopen. Dat als er iemand om geld komt vragen ze mensen doorstuurt naar Jacqueline..
Ik doe dus wel degelijk alles met jullie tips, ik vertel alles aan moeders wat ze kan doen, dat ze hier niks mee doet is niet mijn schuld..

De tip van de brief heb ik mee genomen, ik ga stoppen met de verzorging omdat jullie zeggen dat er dan kans is dat er sneller actie word ondernomen voor het veulen.
Ik doe dus wel dingen met jullie tips, en het is dus niet mijn schuld dat het veulen niet word verkocht door haar moeder..

Verder kan het best zijn wat jullie allemaal over moeder zeggen maar ik ken haar ondertussen vijf jaar en ik ga geen vriendschap kapot laten gaan door dit terwijl zij altijd voor mij heeft klaar gestaan en altijd voor mijn paardje heeft willen zorgen en nog steeds doet.

semkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:39

Oke dit is echt NIET normaal...
ik heb tot en met pagina 3 gelezen, en deze even om te zien of iets veranderd was...

echt waar ik word hier laaiend van...
luister...
dit is wat je moet doen (nee het is niet leuk)
maar wil je nog iets krijgen dan zul je dit wel in zijn werk moeten stellen...

ik weet niet of je het al met de moeder van je vriendin er over hebt gehad hoe ze je gaat terug betalen, maar dit moet ze gaan doen, of ze moet je maar het veulen geven zodat jij deze zou kunnen verkopen.
als jij nu naar een rechter stapt moet ze ook betalen dus dat ze pot verdikkie dr verantwoordelijkheid neemt voor wat ze op deze wereld heeft gezet (haar dochter)...
kan zij het niet betalen dan regelt ze het maar met haar ex, want deze is ook nog steeds verantwoordelijk voor zijn dochter...
doen ze dit niet verdienen ze wat mijn betreft eigenlijk een knal voor hun kop...

ik snap dat zij niet schuldig zijn, maar wel verantwoordelijk..
en die verantwoordelijkheid moeten ze nemen...
hoe oud zijn ze pot verdikkie, dat ze volwassen worden!!
als ik jou was ging ik gewoon naar een advocaat want jij hebt recht op je geld...
ik vind dat de vader en de moeder van dit meisje echt heel fout bezig zijn...

dus mams/paps neem je verantwoordelijkheid!!!
zorg dat deze lieve meid dr geld terugkrijgt, en ook al die anderen waarbij die dochter van u in de schuld staat...
en daarna geven jullie de dochter maar op dr kop, of degene die jullie achten die hier verantwoordelijk voor is...

voor ts: stap naar een advocaat alsjeblieft, niet leuk en heel zielig misschien...
maar jij moet ook werken voor je geld, en hebt het ook hard nodig..
want denk maar niet dat hun jou iets zouden komen brengen van geld als je het nodig had...
kies voor jezelf...
jij moet voor jou belang op komen...
die moeder moet het zich maar uitzoeken met dr kind (sorry voor meelezende moeder maar het is echt zo)

Voor moeder spreek je ex aan, dan moet hij maar (mee)betalen voor de schulden van JULLIE dochter...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:44

Hmm.. Ik heb in ieder geval geen geld voor naar een rechter te gaan :')
Arme student haha..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:54

Contact opnemen met rechtswinkel, voor minima is er een regeling, dus de kosten zijn niet zo hoog moht het inderdaad een rechtszaak worden.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 14:57

tamary schreef:
Contact opnemen met rechtswinkel, voor minima is er een regeling, dus de kosten zijn niet zo hoog moht het inderdaad een rechtszaak worden.

Oke, ik ga even uitzoeken hoe en wat..

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:19

Je kan ook met de staleigenaar om de tafel gaan, het is zijn land/erf. Dus wettelijk gezien ook zijn verantwoording dat de dieren op zijn erf verzorgt worden. Klinkt hard.

Ben het er idd ook mee eens dat de moeder van Truus zeer zeker ook verantwoordelijk is. Het idee dat 1 van mijn kinderen een dier zou verwaarlozen en ik mijn ogen daar voor zo sluiten..... Nope, ik ben dan net zo verantwoordelijk als de kids zelf (misschien nog wel meer)

semkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:32

er zijn inderdaad regels dat je een advocaat krijgt (ook als je weinig geld hebt)
volgens mij heet dat iets van pro deo advocaat?
in ieder geval zorg dat je je centjes krijgt, kun je die mooi in je eigen paardje steken (of natuurlijk iets voor jezelf)..

misschien een stomme vraag maar wat vinden je ouders van de situatie??
als mij dit namelijk gebeurde, zou mijn vader al lang bij de moeder van Truus op de stoep hebben gestaan...
en zou mijn vader me ook steunen met dit alles..
misschien zijn jullie wel bij de rechtsbijstand?? (ik weet niet of je thuis woont of dit zelf hebt?)
in ieder geval die zouden je denk ik ook kunnen helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:39

Bokt gaat wel weer uit zijn naad hoor....
Een advokaat om een niet betaalde bh, een bedrag aan een ander en een zak voer en wat hooi baaltjes??

TS als je niet naar de ouders wil stapen om je geld te krijgen en en niet voor dat veulen wil zorgen dan doe je dat niet....het pensiongeld is het probleem van de pensionbaas....verder is het niet jouw pakkie aan.

Jij bepaalt zelf hoe ver je misbruik laat maken....voor de rest ruit bokt je lekker op door dit helemaal buiten proporties te trekken....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:42

Ik heb getemd op de in mijn ogen afschuwelijke uithalen naar de meelezende moeder van Truus. niemand hier weet (behalve TS) hoe het leven van deze moeder geweest is en welke zorgen zij al gehad heeft om dochter. Lekker makkelijk praten dus dat ze graatloos is en de handen er niet zo vanaf mag trekken. Weten jullie veel wat ze al doorstaan heeft? Kan me voorstellen dat er een punt komt als moeder dat je zegt: genoeg is genoeg, ik kan niets meer. En ja ik ben zelf ook moeder.

TS sterkte ermee ik hoop dat je de stalhouder ingelicht hebt en dat die misschien ook nog manieren weet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:43

Balou_k schreef:
Dat begrijpt ze zeker!
Ze heeft alleen geen geld voor voer en hoeven en dergelijke.
Ze heeft het veulen te koop gezet voor haar dochter, maar durft het niet zomaar te verkopen.

Dat is niet jouw probleem.
Dat is het probleem van die ouders en Truus.

En jij blijft er maar jouw probleem van maken. Die ouders moeten het oplossen, en hoe ze dat doen moeten ze lekker zelf uitzoeken. Jij hoeft daar helemaal niets voor te regelen, ook niet met de stalhouder.
Pensionstalling is iets tussen de Truus/haar oudes en de staleigenaar, niets niet inlichten. Niet bemoeien.

Brief schrijven?
Ja naar Truus en de ouders wanneer jij de door jou gemaakte kosten voor hun paard terug kunt verwachten, met een opsomming erbij.

Jij zegt dat die moeder een vriendin is? Zo gaan vriendinnen niet met elkaar om.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:45

Zilfstar schreef:
Ik heb getemd op de in mijn ogen afschuwelijke uithalen naar de meelezende moeder van Truus. niemand hier weet (behalve TS) hoe het leven van deze moeder geweest is en welke zorgen zij al gehad heeft om dochter. Lekker makkelijk praten dus dat ze graatloos is en de handen er niet zo vanaf mag trekken. Weten jullie veel wat ze al doorstaan heeft? Kan me voorstellen dat er een punt komt als moeder dat je zegt: genoeg is genoeg, ik kan niets meer. En ja ik ben zelf ook moeder.

TS sterkte ermee ik hoop dat je de stalhouder ingelicht hebt en dat die misschien ook nog manieren weet.

Uithalen?
Zijn niets anders dan reacties aan de hand van hetgeen TS verteld.

En welke zorgen die ouders dan wel of niet hebben gehad met hun kind zijn absoluut niet relevant voor hetgeen TS hier schilderd.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:47

Ik snap echt niet waarom jij je zo in die familie worstelt.
Moeder moet jou betalen want ze is verantwoordelijk voor haar dochter. Als ze daarna het geld terugwilt gaat ze het maar bij haar dochter halen. Jij staat hier VOLLEDIG buiten.
Hetzelfde voor die vriendin die nog 110 euro moet hebben. Laat die vriendin het zelf oplossen.
Zoals ik het lees ben jij een heel verantwoordelijk persoon en wil je graag voor iedereen en alles goed doen. Petje af daarvoor maar je moet opletten dat je jezelf niet in een gat werkt.

Laat moeder het betalen en zelf uitvechten met haar dochter!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 15:56

Vriendin heeft aangifte gedaan :) die lost het zelf echt wel op hoor..

Verder heeft moeder al veel, heel veel doorstaan met Truus, ik mag het niet zeggen maar als het mijn kind was geweest had ik het naar een opvanghuis gebracht. Niks meer dan liegen, bedriegen, drugs gebruiken,onveilige seks hebben, dagen en nachten niet thuis komen, niet opnemen als moeder dan belt etc.

Ik heb inderdaad een brief naar Truus voor de kosten.

Stalhouder heb ik wel verteld over de situatie, en dat ik niet aansprakelikk wil worden gesteld voor het pensioengeld.
Meer niet.. zit op telefoon reageert niet fijn.

semkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:57

ja zeker heb ik ook te doen met moeder...
maar dat is hoe gemeen het ook klinkt haar probleem...
feit blijft dat moeder moet betalen, of ze het nu genoeg vind of niet met dr dochter..
dat moet ze zich zelf maar regelen..

@russel: als je even goed leest gaat het niet om een BH.
Hier gaat het om:
Ik heb dus twee zakken voer gekocht Subli opfokbrok en Pavo Podo Start, twee keer een wormenkuur, een paar baaltjes hooi, vitaminepasta, lijnzaad olie en de hoefsmid laten komen. Hier kwam uit dat ze beide rotstraal hebben en ik heb dus ook Happy Sol? (klinkt als) gekocht voor beide veulens.

Ik weet niet wat dit allemaal kost, want ik heb helaas nog geen eigen paard.
Echter ze heeft dr geld nodig...
en hoe zou jij het vinden als er zo een misbruik van je goedheid word gemaakt?

En dit is verwaarlozing:
Vaak als ik in de middag kwam hadden ze nog geen water en/of hooi gehad terwijl zij er toen naast woonde.
De vriendin komt af en toe kijken maar doet eigenlijk niks met haar paard, de stalling heeft ze niet betaald en het veulen krijgt nog steeds voer van mij.. Ik ben ondertussen grofweg erg boos. Het enige wat zij heeft betaald is de aanschaf en natuurlijk de enting en chip. Ze kijkt er niet naar om en draagt totaal geen zorg.

semkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:58

Zou ik zo brutaal mogen wezen om te vragen wat de kosten zijn? :o
Dat heeft namelijk wel dr mee te maken of je een advocaat of de verzekering erop kunt zetten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:01

Zilfstar schreef:

Als je zelf moeder bent, dan weet je ook dat je verantwoordelijk bent voor de daden van je kind. Om dan je vriendin op te zadelen met de problemen van je dochter vind ik heel erg. En als het nu ging om een ding, wil ik me stil houden, maar het gaat hier om een levend wezen.
Als je dan niet je dochter kunt overhalen om voor het veulen te zorgen, moet je het zelf doen of het veulen verkopen, meer keuzes zijn er niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 16:04

Heb op mijn laptop een lijstje zal het straks door pben
Alleen het voer etc rond de 80 euro

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:07

Maar daar hoeft niet heel Bokt een mening over te geven en zo hard op tafel te gooien, terwijl zij de hele familie niet kennen. Dat er wordt gezegd dat de ouders er iets aan moeten doen, ok. Daar ben ik het zelfs mee eens. Maar roepen dat ze die moeder wel even een schop willen verkopen vind ik ronduit belachelijk en agressief. En daar ging mijn Tem om. De agressieve houding richting moeder...

semkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:21

luister ik zou het nooit doen...
en zo was het ook niet bedoeld...
maar ik doe een opleiding met recht...
deze opleiding doe ik mede omdat ik heel slecht tegen onrechtvaardigheid kan en ook omdat het me interesseert natuurlijk..
en ja ik word kwaad als ik dit lees...

moeder leest alles mee, dus ik vind dat zij dr conclusie allang getrokken had moeten hebben en het geld al betaald had moeten hebben, of op zn minst een regeling had moeten treffen...
of naar dr ex had moeten gaan voor hulp...
ze hebben samen een dochter..
daar zijn ze samen verantwoordelijk voor...
dus eigenlijk vind ik dat het al opgelost had moeten zijn...

en ik heb het idee dat het een beetje een kwestie van niet willen is, anders waren er wel betalingsregelingen gemaakt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:33

Zilfstar schreef:
Maar daar hoeft niet heel Bokt een mening over te geven en zo hard op tafel te gooien, terwijl zij de hele familie niet kennen. Dat er wordt gezegd dat de ouders er iets aan moeten doen, ok. Daar ben ik het zelfs mee eens. Maar roepen dat ze die moeder wel even een schop willen verkopen vind ik ronduit belachelijk en agressief. En daar ging mijn Tem om. De agressieve houding richting moeder...

Nou ja, het is ook wel een beetje agressief, daar heb je ook wel gelijk in. Maar om zo misbruik te maken van een goedwillende vriendin, en dan zo'n lakse houding en l*lige smoesjes, daar gaan me de haren recht van overeind staan, vandaar mijn reactie. Laten we het houden op een figuurlijke schop onder het edele achtereind, misschien helpt dat om haar wakker te schudden.

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:37

Balou_k schreef:
Ik heb inderdaad een brief naar Truus voor de kosten.

Stalhouder heb ik wel verteld over de situatie, en dat ik niet aansprakelijk wil worden gesteld voor het pensioengeld.
Meer niet.. zit op telefoon reageert niet fijn.

En dit hierboven is alles wat jij kunt en moet doen :)

Vind dat je alles in je macht hebt gedaan, nu is het aan hen om het op te lossen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:13

Die schop ondet de kont verdient ze ook.
Ze had ts al lang kunnen laten weten dat ze het op gaat lossen en ts alvast de kosten tot nu toe kunnen betalen.
Tijd genoeg voor gehad.
Maar dat doet moeder niet dus is ze niet verantwoordelijk en laks.
Ze zadelt een te lieve vriendin op met haar problemen.
Dan durf ik nog een keer te zeggen dat een schop onder de kont zelfs nog aardig is.