Help, manege verplaatst pony van buiten naar binnenstal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:31

BertBaley schreef:
Oke haha geen probleem hoor Alet! Geld speelt bij ons geen rol.. Gelukkig :))

Russel & Babootje, thanx for the compliments :* Ze zien er iets te goed uit _O- haha!

Hier een quote met wat foto's toevallig pas geplaatst.. Nee ik zie geen ongelukkige pony :))

BertBaley schreef:
Zijn wel heel veel foto's :o (en dit zijn alleen de leukste)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En met ze drietjes <3

[ Afbeelding ]

mijn pony kijkt ook zo als ik een papiertje heb _O- Hij komt overgens WEL hele dagen buiten en snachts op stal ;)

Alet74

Re: Help, manege verplaatst pony van buiten naar binnenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:43

Ah, ik zie opeens dat jullie de 20 nog niet gepasseerd zijn. Dan heb ik nog hoop, inzicht komt met de jaren, maar dan hoef ik me hier niet meer in oeverloze discussies te storten en als antwoord te krijgen dat de pony er gelukkig uitziet ('kijk, zijn oortjes staan naar voren!"). Succes dames, het komt vast wel goed met jullie!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:54

Alet74 schreef:
Ah, ik zie opeens dat jullie de 20 nog niet gepasseerd zijn. Dan heb ik nog hoop, inzicht komt met de jaren, maar dan hoef ik me hier niet meer in oeverloze discussies te storten en als antwoord te krijgen dat de pony er gelukkig uitziet ('kijk, zijn oortjes staan naar voren!"). Succes dames, het komt vast wel goed met jullie!

Ah dat maakt een hoop duidelijk inderdaad :j . Nou meiden, veel plezier met elkaar in dit topic dan, 'want ik kan het inderdaad niet hebben en blijf daarom weg' :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:32

Moderatoropmerking:
Omdat de discussie hier over huisvesting gaat verplaats ik dit topic van MD naar VSW. Om meer over hoesten te weten te komen is er trouwens een centraal topic. Graag in dit topic de discussie houden bij wat het beste is voor een hoestend paard. Zonder volkomen offtopic of een gezellige slowchat te houden.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:46

_Amigo schreef:
mijn pony kijkt ook zo als ik een papiertje heb _O- Hij komt overgens WEL hele dagen buiten en snachts op stal ;)

Kijk jij aub eerst eens naar jezelf ipv van op mij commentaar geven zeg _O- mijn god!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:48

ruitje schreef:
Oh, word dit een show mijn paard zodat mensen via een foto kunnen beoordelen of hij gelukkig is topic? Knappe mensen zeg, die dat kunnen... Ik ga dit topic ook verlaten, succes met je hoestende paard ;)

Wij wonen 10 min van elkaar af, laten wat foto's zien mochten we elkaar herkennen, come on!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:40

hoest je paard nog erg of niet meer?
want dat andere allemaal, waar ik me niet mee ga bemoeien, is heel erg off-topic. Ik heb in andere topics over een ander iets heel bokt tegen me gekeerd gekregen en dat is waarom dit mijn enige reactie is.

Ik vind Robbie btw echt een mooi paardje.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:18

BertBaley, is het nog gelukt met de verhuizing naar de box met luik?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:25

Nee ;(

Ik wou hem er vanavond inzetten staat er ineens een andere knol in!
Nou weer uit mijn pan gegaan natuurlijk! Zegt ze, ja maarja hij mag er pas weer in als de boxen worden uitgemest.. PARDON!!!? Dat is maandag!
Ik was er zo klaar mee! Volgende week wordt het geloof ik lekker weer? Dan mag hij mee naar huis f een week of 3 ligt aan het weer (en mijn vakantie).
Daarna stuur ik heel kinderachtig mijn stiefvader er maar heen.. Hij is kind daar aan huis komt daar al zijn hele leven.. Beetje heel erg jammer dit!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:30

Wat een idioten!!! Kun je niet gewoon dat paard omzetten? Dit is niet normaal meer dat ze dit zomaar doen. Dit riekt naar pesterij. Inderdaad lekker mee naar huis nemen... En inderdaad stiefpapa meenemen! Misschien morgen al en laat hem maar lekker brommen tegen die staleigenaar.

Volgende week zou het heel fijn weer worden.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:33

BertBaley schreef:
Nee ;(

Ik wou hem er vanavond inzetten staat er ineens een andere knol in!
Nou weer uit mijn pan gegaan natuurlijk! Zegt ze, ja maarja hij mag er pas weer in als de boxen worden uitgemest.. PARDON!!!? Dat is maandag!
Ik was er zo klaar mee! Volgende week wordt het geloof ik lekker weer? Dan mag hij mee naar huis f een week of 3 ligt aan het weer (en mijn vakantie).
Daarna stuur ik heel kinderachtig mijn stiefvader er maar heen.. Hij is kind daar aan huis komt daar al zijn hele leven.. Beetje heel erg jammer dit!

Misschien hebben ze Robbie er toch uitgehaald omdat de eigenaar van dat andere paard die box wilt. :roll:

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 23:33

Zou top zijn (van het weer)!
Hij heeft sowieso altijd lekker een maandje vakantie (of 2 :p ) in het jaar!

Idioot gedoe ja.. ;(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:05

Alet74 schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- Heb je nog niet in mijn profiel gekeken zeker!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:08

Maar maandag duurt niet zo lang meer, het is nou al donderdag ;)
En als je hem maandag naar huis haalt dan kun je hem beter daarna in die stal zetten want dan is hij een beetje gewend aan het weer

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:14

BertBaley schreef:
Zou top zijn (van het weer)!
Hij heeft sowieso altijd lekker een maandje vakantie (of 2 :p ) in het jaar!

Idioot gedoe ja.. ;(

Wij hebben nog wel n boxje vrij denk ik hoor :D :D :D :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 00:26

Ik zeg, ga naar Babootje!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:39

Daar komt de aap uit de mouw...
Nieuwe klant binnenhalen ;)

Als je bij Babootje wel een buitenstal of stal met buitenluik kunt krijgen en je verder op voorzieningen en verzorging en omgeving er op vooruit gaat... Dan zou ik deze gelegenheid misschien ook wel aangrijpen om te verhuizen :(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:39

maar hoest je paardje nu nog? soms is t de overgang van een binnenstal naar een buitenstal! door frisse lucht komt alles los en ja dat moet eruit! dmv hoesten! zou t lekker aankijken in buitenstal evt met niet te dikke deken op! en je paardje ondersteunen zodat alles eruit kan komen! misschien een drainage kuurtje?
een tijdje bij je thuis op de wei kan helemaal geen kwaad hoor!
mijn pony hoestte ook en ben verhuist naar andere ( open ) stal met veel frisse lucht en veel weidegang..nu heel af en toe eens een kuchje maar gaat super met hem!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:16

Wij hebben ook nog stallen vrij hoor Van! :))
Met een beetje geluk heb je ook een buitenluik, of die stallen van de vakantiegangers.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:26

Ooh, dus hij moest naar binnen voor een nieuwe klant? Beetje jammer..

Pff, ik ga voortaan ook maar uitkijken met wat op Bokt te plaatsen.. Voordat je het weet heb je heel Bokt over je heen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:51

joyce B schreef:
Daar komt de aap uit de mouw...
Nieuwe klant binnenhalen ;)

Als je bij Babootje wel een buitenstal of stal met buitenluik kunt krijgen en je verder op voorzieningen en verzorging en omgeving er op vooruit gaat... Dan zou ik deze gelegenheid misschien ook wel aangrijpen om te verhuizen :(

De meeste stallen bij ons zijn buitenstallen. Mijn keuze om daar weer te staan heeft vooral te maken met de stalling en het voerbeleid. Veel stallen geven maar 2 x per dag krachtvoer en dan vaak ook nog het hooi tegelijk met het krachtvoer. Dat is voor mijn pony dus erg slecht.Die moet zoveel mogelijk kleine(re) porties op een dag eten. Bij ons op stal krijgt hij 3 krachtvoerbeurten en 2 hooibeurten waarvan 1 hooibeurt om ca 20.00 s avonds. Ook kun je kiezen tussen sportbrok of onderhoudsbrok. Die van mij krijgt eigen voer en dat is dus (gelukkig) ook te regelen
Extra hooi of grasmix kun je krijgen tegen bijbetaling voor de eerste krachtvoerbeurt (een oplossing voor paarden die anders erg veel stro eten).
Deze inschikkelijkheid van stal kom je bij ons in de buurt ook niet veel tegen. Tegen insulineresistentie wordt nog een beetje raar aangekeken en andere wensen als "lastig" ervaren.

Maar Joyce, wil ook wel bij jou staan hoor :D :D :D Alleen nog werk zien te vinden en huis verkopen (gaat de komende jaren nooit lukken)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:42

hahahahaha, ja, nu een beetje ver h`e ;)
Ach, nergens is het perfect, ook hier thuis niet, maar je doet je best het zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen voor je paard...

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:54

Alet74 schreef:

Nou Babootje dat is nog eens een compliment :D
Lekker naar huis halen Van en dan gewoon je stiefpa sturen dat Robbie na de vakantie zijn eigen box weer terug krijgt :j

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 23:49

Nou ik heb hem lekker naar huis gehaald :D !
Hij heeft altijd 1 of 2 maandjes vakantie in het jaar en met dit lekkere weer heb ik hem nu lekker naar huis gehaald!

Mijn stiefvader gaat het zeggen als hij er van de week weer is.. Dat als ik terug kom hij in de buitenbox moet!

Zo jammer.. Ik bedoel ik weet het ben een jonge meid maar heb wel een aardige eigen mening (soms iets te veel :') ) en dan als nog moet ik mijn stiefvader sturen.. Maargoed als het daarmee wel lukt.. Vooruit dan maar :P !

Hij staat nu iig zoals alle PAARDENMENSEN (dus geen mensen MET paarden zoals ik genoemd werd, bedankt trouwens top +:)+ !) zouden willen!

Heel de dag buiten.. En 's nachts in stal met paddock ;) !

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:16

TEN EERSTE HET IS JOU PONY
dus jij bepaalt

en ten 2de je hebt het zelf niet gehoord dus terug zetten je betaalt er voor en jij bepaalt waar je wilt staan :j
sucses