Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:48

Het is wel eens voorgekomen wanneer ik dacht alleen even aan de zijkant van het hek de paarden te bekijken en uiteindelijk toch in de wei belande.
Maar ik heb eigenlijk altijd goede schoenen aan.

Sneeuw88

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:54

Met mijn pony deed ik het vroeger wel, maar heb nu een jong paard wat nog af en toe nog lekker klungelig is met d'r eigen benen, dus dan durf ik nog maar niet aan slippers te wagen :P
Ben laatst wel even op blote voeten naar haar toe gelopen om beetje te kroelen, maar dat risico neem ik dan maar voor lief..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:59

Uuhm ja.. Schuldig. :+ Snel even ophalen van de weide of buiten zetten... Maar het voelt toch niet helemaal veilig dus is maar een aantal keer geweest.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:08

ja hoor, toen mijn paard aan huis stond, liep ik op slippers, of blote voeten in bikini gerust bij mijn paard in de wei hoor... ik heb het eens gehad dat ze op mijn tenen stond, maar moet zeggen dat het niet meer pijn deed dan met gewone schoenen aan...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:09

oeps.. betrapt..
van de week nog een paar keer met een vreemd heeel groot paard met hoefijzers.. even helpen uit de wei halen..
dom dom dom..
als mn kids het zouden zien.. weg goede voorbeeld haha..
maar t is inderdaad niet slim.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:18

Ja met warm weer doe ik dat ja, maar neem wel m'n jodphurs mee omdat ik de stal ook moet mesten. Ik weet wat er fout kan gaan, maar ik waag het erop :Y)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:32

Met slippers naar stal doe ik wel, maar ik heb dan wel een paar laarzen in de auto en trek die dan ook echt aan. Ik ga niet met slippers paarden binnenhalen, niet die van mezelf en niet die van een ander.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:15

Met Jims liep ik in de zomer altijd op slippers met hem kon ik alles doen en hij was altijd erg voorzichtig! Maar met Mooni doe ik toch echt mijn schoenen aan. Hij is nog een beetje lomp.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:27

ik moet helaas bekennen dat ik dat ook wel eens doe,terwijl er al 2x een paard op mijn kleine teentje heeft gestaan.komt misschien ook omdat ik de paarden thuis heb,maar dat is natuurlijk geen excuus.ik leer het denk ik ook niet af.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:39

ik draag ook wel eens slippers bij de paarden. Als ik in de tuin zit en zie dat ze water oid moeten hebben ga ik niet eerst naar binnen. Laatst nog zonder zadel gereden met mn blote voetjes en n korte broek, omdat ik dat ineens in mn hoofd had :p En daarna mn slippers weer aan. Maar als ik echt me paard pak en iets met m ga doen, echt rijden (dus niet zonder zadel hobbelen) oid dan heb ik altijd jodphurs, klompjes of rijlaarzen aan, is wel veiliger.

xshaqxtroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:43

mijn paard staat naast mn huis, als het onwijs lekker weer is dan moet ik ook toegeven dat ik soms met slippertjes even over het hek spring.. de wei mesten etc doe ik natuurlijk niet met slippers, maar wel even een kroel geven.. super gevaarlijk natuurlijk, maar met dit weer is de verleiding erg groot.

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:00

ik loop gewoon op mn slippers op stal, paddocks/stalletje van shet uitmesten, water/hooi geven enz doe ik ook op slippers. alleen als ik wat met mn pony ga doen trek ik mn klompen of jodhpurs aan.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:14

Ik heb vaak slippers of sandalen of ballerina's aan als ik naar de paarden ga.
Maar ik heb ook altijd sokken en sportschoenen op stal liggen, en mijn laarzen.
Ik voel me zelf helemaal niet op mijn gemak zonder gewone schoenen of laarzen, dus die trek ik altijd aan als ik iets met mijn paard ga doen.

Enkel als ik hem even op de paddock wil zetten, dan trek ik gewoonlijk geen andere schoenen aan. Maar dan ben ik ook niet 100% op mijn gemak... ;)

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:14

ik loop ook bijna altijd op stal als het super warm is op slippers & is nog nooit fout gegaan ''ff afkloppen..'' :P Maar ik kijk ook altijd wel uit met me pony's waar ze lopen of waar ze heen willen.. :)

Ik heb gelukkig ook geen levensgevaarlijke paarden die nog weleens klungelig willen zijn of die beetje wiebelige benen hebben...
Het is voor iedereen ze eigen keuze wat je aantrekt naar je paard maar dan ook je eigen verantwoordelijkheid als er wat gebeurt..

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:26

Yep, Slippers. en in onze grote zandbak/ buitenbak laat ik de paarden ooit even eten of lekker rollen voordat ze de wei weer opgaan en dan loop ik op blote voeten. Krijg ik een beetje strand gevoel van.. hihi... Maar ik ben we wel bewust van eventuele gevaren hoor. Maar ik ben gewoon stront eigenwijs.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:32

Nee dat durf ik echt niet := ik heb altijd schoenen in m'n kast staan dus dan trek ik die aan voor ik ook maar bij een paard in de buurt kom. Dus ook als het alleen maar even snel binnen/buiten zetten is ja :j

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:24

Ik draag nooit slippers bij de paarden, soms even mijn gympen ofzo als ik even snel wat moet doen, maar meestal heb ik gewoon mijn rijlaarzen of jodphurs aan.

Ik zou echt als de dood zijn dat er een paard op m'n voet belandt :')

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:30

Ik had slippers aan. Geen paard op men voeten gehad. Wel vuurrood van het verbranden met de blaren erop...
Is ook pijnlijk :(

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:34

Hoe warm het ook is, als ik met paarden bezig ben heb ik gewoon goede dichte schoenen aan. Zodra ik met de paarden klaar ben, gaan de schoenen de zadelkast weer in en trek ik mijn slippers aan maar eerder echt niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:35

Ik heb nooit slippers aan, maar ik reageer ook heftig op het gras dat tegen mijn huid aankomt, dus braaf lange broek aan en dichte schoenen :)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:42

Nee, ik heb altijd dichte schoenen aan op stal. Mijn pony is enorm braaf en heeft in 5 jaar tijd pas 1 keer op mijn voet gestaan, maar ik moet er niet aan denken dat ik op dat moment slippers aan zou hebben gehad :=
En hier en daar moet je soms even paard van een ander vasthouden die soms lekker kunnen draaien, dat risico neem ik liever niet!

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:44

Nee ook ik doe het nooit. Als ik perongelijk slippers vergeet om te wisselen, heb ik altijd mijn stalschoenen nog in mijn kastje staan. Is ook wel slim met zo'n leuk jong beest op ijzers

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:46

Ik doe het ook wel eens een enkele keer als het zo uitkomt, heb als tiener ook wel eens flink op mijn kop gekregen van de hoefsmid om die reden :+ Voor die tijd niet eens bij stilgestaan dat het niet zo veilig was.. aan de andere kant vraag ik me af of een laagje stof of leer nou zo veel zal uitmaken als er een paard flink op gaat staan.
Nu heb ik kaplaarzen op stal staan en als ik iets met de paarden moet doen trek ik die aan, met mijn eigen paard wil ik nog wel eens iets makkelijker zijn en met slippers de stal in stappen.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:51

Tja hier ook paarden aan huis, af en toe nog wel kroelen of voeren op slippers maar niet meer bij paard in box/wei of ermee lopen. Is 1 keer goed mis gegaan, superbraaf paard met Burggraaf hoeven (lees maat trekpaard) aan de hand. Hond van mijn stiefbroer kwam ineens om de hoek met als gevolg schrikreactie. Teennagel bleef tussen het ijzer en de hoef achter en de grote teen was gebroken. Die nagel is nooit meer goed teruggekomen. Dus qua pijn met erop staan zal het verschil niet groot zijn maar dit soort gekke dingen kunnen dus gebeuren....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:56

susannevdv schreef:
Teennagel bleef tussen het ijzer en de hoef achter en de grote teen was gebroken. Die nagel is nooit meer goed teruggekomen. Dus qua pijn met erop staan zal het verschil niet groot zijn maar dit soort gekke dingen kunnen dus gebeuren....

au... dat had ik niet bedacht nee, gatsie..