Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:30

Urielle schreef:
Hier 3 paarden voor vast staand en dan regelmatig jonge paarden voor een of enkele maanden, 1 hond, 2 buitenkatten, 2 binnenkatten, 1 aquarium, kippen.
2 kinderen + 1 op komst.
Ben blij dat ik niet buitenshuis hoef te gaan werken!

nee zeg jij heb werk zat!
(_)? bakje koffie heb je verdiend

Urielle

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:35

Dank je :D
Maar genoeg mensen die het naast een baan/halftijdse baan doen, dus het kan wel, maar ben gewoon blij dat ik tijd heb voor geparfumeerd beddegoed en met de kindjes tennissen op het erf :+

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:47

geparfumeerd beddegoed?haha ow scheeld dat wassen? := ja t kan vast in combie met alles als je de weg gevonden heb hier is het echt de afstand die n berg tijd kost oke een kind mee een kind red zich zelf maar even aan zien hoe en wat,denk wel aan n soort van bijrijder of zo iets
er word gevoerd gemest buiten gezet ect dus ik moet niet elke dag maar denk als ie wel vlakbij zou staan ik wel elke dag even zou gaan das denk ik ook makkelijker met huis kids ect heb nu me huis bijna netjes net beneden gedaan gister boven alles en het nu zo zien te houden,paard kwam onverwachts en gaaf maar toen ging ik dus ineens weing anders meer doen(lees te veel op bokt en andere sites maar daar moet ik mee stoppen bereik er weing mee)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:55

Ik heb de stallen aan huis he, dat scheelt, voeren als de kinderen op bed liggen, rijden onder schooltijd/bedtijd/kinderen aan het speelgoed zetten. Alleen wordt het wel sneller een zootje, keertje buiten lopen en je kunt weer terug binnen dweilen; en heb je net alles gestofzuigd en dan valt er hooi en stro van je broek (zeker bij mijn vent, die klapt zijn broekspijpen om en dat zijn ideale stroopvangbakjes grrrrr)
Nee, scheelt niet wassen maar de kinderen vinden het fijn en ikzelf stiekem ook, beddegoed doe ik wekelijks in de was en van nunogdejongste hangt het er vanaf, die wil haar pamper nog wel eens uittrekken met alle gevolgen vandien, en snot smeren is ook leuk :r

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:56

Tja.. jaren lang paard, jonge 2ling (1 jaar tot nu 4,5 jr), huishouden EN Full-time baan alleen gedaan. Nu niet meer nu wil ik meer van de meiden genieten en honden. Paard heb ik bijna volledig uitbesteed.

Nu ging ik wel 2 dagen in de week niet naar stal omdat dat gewoon geen doen was. De rest nam ik de kids gewoon mee. Ik reed niet zoveel als vroeger meer.

Met een beetje vechtlust moet je alles kunnen. Ik denk ook in jou omgeving je wel een baan moet hebben anders is het niet te betalen. Tenzij je iedere avond in de modderen wil staan maar een beetje goede bak is wel belangrijk dus ook hogere kosten.

Kopen van een paard is nu makkelijk maar hou rekening mee dat als het niet gaat verkopen een heeeeel ander verhaal wordt.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:00

stal aan huis tja das mijn droom ook,hier blijf je ook aan de gang hoor door de honden zijn net haar ballen
heb geen vent en dus scheeld mij dat omgevouwen broeken *\o/* haha bedden goed hier 2x per week in was heb n hond die op bed slaapt wel op n kleedje maar hekel aan haren in me bed heb wel n puber die zich 2x per dag omkleed voor ze vrindin hahaha ach ja....zo hou je wertegend e tijd dat de stal schooner is dan mn huis loop ik achter vind ik n goeie uitleg 8-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:15

Ik moet eerlijk zeggen dat het qua tijd niet altijd meevalt en dan heb ik mijn paard ook nog thuis staan.

Zolang je geen kinderen hebt is het geen probleem, je rijdt wanneer het je uitkomt.
Als er echter een kleine is dan kun je niet zomaar even weg en je moet op gezette tijden weer thuis zijn.
Je partner moet het accepteren dat jij weggaat naar je paard als hij net thuis is uit zijn werk en hij dan voor de kleine zorgt, dit levert bij sommigen problemen op omdat manlief het niet leuk vindt de halve avond alleen thuis te zijn.
Als de kleine slaapt en je hebt je paard thuis staan heb je tijd om te rijden, maar neem geen risico's want er moet je niets overkomen, want die kleine ligt wel in huis.
Als de kleine iets ouder wordt slaapt het niet meer 's middags en het is te gevaarlijk om hem/haar los wat naast de bak te laten lopen.
Hoera de kleine gaat naar de peuters of naar school, een zee van tijd lacht je toe, maar hou er wel rekening mee dat je hem/haar uit school moet halen, eten en weer naar school brengen en weer ophalen, de uurtjes dat ze op school zitten zijn zo om.
Dan komt de zwemles, daarna een sport waar je mee naartoe moet etc. etc.

Ik weet dat ik bovenstaande wat negatief heb neergezet maar het is wel de realiteit.
Ik heb 2 kinderen van 4 en 9, ik werk 2 dagen per week en we hebben een melkveebedrijf en ik heb tijd tekort, de dagen vliegen voorbij en regelmatig blijft het alleen bij de verzorging en schiet het rijden erbij in.

Maar nogmaals het scheelt een heel eind als je partner er helemaal achter staat en jou wil delen met je paard.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:42

Hier gaat het als volgt: paardje en pony staan bij mij thuis.

Winter:
6u30: paarden hooi geven, konijnen eten geven
7u vertrek naar het werk
17u-18u thuis
Samen met mijn man konijnen eten geven, kippen eten geven, eieren uithalen, katten eten geven. Als het nog licht is, nog even wat rijden. Stal uitmesten
18u-19u Dan begin ik aan het eten en gaat mijn man of samen nog even met de hond wandelen + eten en drinken geven.

Zomer
's morgens niks want paarden staan op de wei
17-18u: paardrijden of les geven op de pony tot een uur of 19
eten maken.
Als we gaan wandelen met de paarden gaat de hond mee, anders speelt mijn man er mee of gaat hij er mee wandelen
katten eten geven, konijnen eten geven, kippen eten geven
19u-20u douchen en eten

Of eerst eten en vanaf 19u nog een beetje paardrijden, hangt er van af.

Je ziet, in de winter doe ik niet zo veel met de paarden. Meestal ben ik dan moe van het werk + ik ben ook lang onderweg. taakjes zoals paddock uitmesten of eens rond de wei gaan ( ivm onkruid, kapotte draad) doen mijn man en ik ook meestal samen.
Momenteel ben ik ook zwanger. de maanden dat ik zal thuis zijn kan ik wel nog rijden, maar ik heb voorlopig nog geen flauw idee hoe ik het allemaal zal doen wanneer ik een kleine heb. Strijken en kuisen doe ik nu in het weekend, boodschappen doe ik over de middag tijdens de lunchpauze.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:49

Oh ja, wat ik eigenlijk wil zeggen:
Ik rijd mijn paarden echt niet elke dag, en zo zijn ze het ook gewoon. ik rijd soms een hele week niet, en soms heb ik ook geen zin om te rijden. het is een gemak dat ze thuis staan, maar ze staan wel op een weide met looppas (paddock paradise) dus ik ik zie ze regelmatig kilometers afleggen.
Ook mijn man is een dierenvriend en vindt het niet erg om de paarden eens hooi te geven. Alleen stallen uitmesten doet hij niet :-)

Belangrijk is dus om een partner te hebben die er ook achter staat !

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:10

Hier een schets van onze situatie :D

- twee kinderen, een bijna 2 jaar en de ander ruim 4 weken
- 2 paarden en 2 ponies
- 2 katten
- 3 honden
- 1 cavia
- 2 paarden op een ander adres, deze komen spoedig hier thuis te staan

Ik zit nog thuis, want heb nog verlof. Vriendlief werkt fulltime. 's Ochtends doet hij de boxen, dat is in 10 minuten klaar. Hij voert. In 20 minuten zijn de beesten klaar. Dan met zn allen ontbijten en dan ga ik gauw douchen, want met twee kleine kids alleen is dat heel lastig. De oudste gaat twee hele dagen per week naar opa en oma. Op die dagen ben ik alleen met de jongste en die slaapt nog zoveel dat ik met gemak een paard kan rijden. Op de dagen dat ik ze samen heb, dan rij ik 's avonds, mits ik dan de puf nog heb om te trainen ;)

Straks wil ik graag parttime aan het werk, maximaal 24 uur per week.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:11

eerste wat ik vraag als ik ooit n leuke vent tegen kom wat vind je van kids honden en paard?
jeetje knap zeg wat sommige van jullie doen met kleine kids ect(als ik nu zwanger zou zijn of n baby zou hebben was ik er niet aan begonnen) enige wat ik nu eigenlijk met n beetje spoed zoek is iemand die veel van paarden houd en mij eens n keer wil helpen met mij iets uit leggen en evt n keer rijden als ik niet kan bv
veel mensen bieden wel hulp aan maar dan hoor je niks meer
vind niks negatiefs aan je verhaal fleur

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:12

Ik rij overigens ook niet iedere dag. Wat ik wel heb gedaan is mezelf opgegeven voor een wekelijkse les op de rijvereniging hier om de hoek. Heb altijd de beschikking over vervoer (auto + trailer) dus dat is wel heerlijk!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:16

Ik ben als mijn tweede kind wordt geboren bijna 23, heb een paard van 4 jaar die tot volgend bij een kennis is ivm niet mogen rijden, maar volgend jaar als ze terug is werk ik 3 dagen en ik studeer 24 uur per week en heb 2 kids. Druk? Ja, heb tijd te kort maar met goed plannen kom je een heel eind!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:22

Goed plannen is inderdaad een vereiste :)

Ik had collega's die zeiden dat ik op de dagen dat ik niet werkte vrij was. Die waren zelf geen moeder. Ik kon ze soms wel een tik verkopen := Als moeder ben je nooit vrij!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:23

Pletje123 schreef:
Goed plannen is inderdaad een vereiste :)

Ik had collega's die zeiden dat ik op de dagen dat ik niet werkte vrij was. Die waren zelf geen moeder. Ik kon ze soms wel een tik verkopen := Als moeder ben je nooit vrij!

Nou idd ! Moet zeggen dat ik dat ook dacht toen ik nog geen moeder was hoor :+ . Heerlijk dagje vrij dacht ik dan, nou echt niet en ik heb een heel makkelijk kind maar ben contineu bezig en als ik niet bezig ben dan ben ik aan het studeren !

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:13

Ik voel me meer vrij als ik aan het werk ben := Even tot rust komen :+

Ik had het gisteren met mijn vriend over 'als Joy er ooit niet meer is' en of ik dan voor een nieuwe zou gaan. Zegt hij: 'Als jij er geen een koopt, denk ik dat ik er binnen 2 maanden een voor je heb gekocht: ga niet met zo'n verveelde, sjagerijnige vrouw thuis zitten omdat ze geen paard meer heeft!' :')

priske29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:54

soms moeilijk combineren, moet het echt goed plannen soms

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:16

JoyRider schreef:
Ik voel me meer vrij als ik aan het werk ben := Even tot rust komen :+

Ik had het gisteren met mijn vriend over 'als Joy er ooit niet meer is' en of ik dan voor een nieuwe zou gaan. Zegt hij: 'Als jij er geen een koopt, denk ik dat ik er binnen 2 maanden een voor je heb gekocht: ga niet met zo'n verveelde, sjagerijnige vrouw thuis zitten omdat ze geen paard meer heeft!' :')

aha gewoon 2 maanden wachten dus :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:31

Ja idd, mijn vriend deed in het begin ook beetje neerbuigend dat ik moe was na dagen dat de kinderen thuis waren, tot ik hem een weekendje alles alleen heb laten doen, toen zei ie dat ie blij was dat ie 's maandags naar zijn werk kon, beetje bijkomen hahahaha.

En net als bij jou RoyRider, hier ook een vent die erg blij is als ik weer aan het rijden kan, daar leg je toch ongemerkt een hoop (ook negatieve) energie in, lekker alles uit je hoofd laten waaien, allemaal opgelost terwijl ik het niet-rijdend thuis uitkuur. Dan kan ik het gewoon niet kwijt :=