Paarden aan huis met een full-time baan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Paarden aan huis met een full-time baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 11:38

Dat zou ook mijn insteek zijn. Als wij dit ooit allemaal gaan realiseren houden we er zeker rekening mee dat het voor ons zelf allemaal zo 'makkelijk' mogelijk is. En inderdaad één pensionklantje zat ik ook al aan te denken. Of een fijne bijrijder die een handje mee kan helpen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:45

@Nina88, mag ik vragen hoe het bij jou geregeld is met je pensionklant? Wat bied jij zeg maar aan en wat doet ze zelf? En wat reken jij daar dan voor per maand?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:52

Hier ook 1tje die paarden aan huis heeft en 35 uur in de week van huis af is, gaat heel goed je bent wel altijd bezig met ze aan huis hebben staan dan is het dit wel of dat wel wat weer onderhouden moet worden. Nu mijn grote rijpaard ingeslapen is en ik nu 3 kleine shetjes heb lopen scheelt het mij een hoop werk, deze shetjes heb ik nu in deze periode dag en nacht op de weide en mloet zeggen heb nog meer tijd voor mezelf gekregen, mijn rijpaard wilde ik snachts niet buiten hebben lopen ivm haar ziekte, dus moest echt een paar keer achter oren krabben van of ik de shetjes wel dag en nacht buiten wil hebben nu ik het gedaan heb vind ik het heerlijk (en ook voor de paardjes ;-). Ik rij elke dag nog een paard bij van een ander dat is 5 minuten van huis vandaan dat doe ik er ook nog bij.

danique115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:21

wij hebben vlas in de boxen. Dan heb je ook bijna geen verpilling (als je goed mest:P)
Als je een mestput/hoop ergens kwijt kunt kan je daar dan best een tijd mee doen. Vlas verteerd zich samen met de mest ook op de hoop dus dan klinkt het al lekker in. In de winter rijden wij het dan altijd uit over het weiland.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:56

Hallo!

Ook hier 2 fulltimers met de boel aan huis ( ik 29 uur, man 40 uur een zoontje van 16 maanden ) en dan ben ik ook nog aan de studie.

En dat wil prima. Huishouden doen we samen, vaak op zondag, zijn we er zo doorheen of op een andere avond in de week. Als je alles opgeruimd houd, dus niks laat slingeren, dan is het best netjes in huis.

's avonds en 's middags ligt mijn zoontje op bed en dan doe ik vaak de mesterij en de studie. Nu ze op de wei staan hoeft dat ook niet dagelijks. Dag en nacht buiten, gemak dient de mens en de beesten vinden het heerlijk. Als ik ze binnen zou zetten, kijken ze me verontwaardigd aan. ( snap het 's nachts binnenhalen zowiezo niet in het zomerseizoen )

Er gebeurd wel veel in de tussen momentjes, maar het is heel prima te doen. Het is ook maar net hoe moeilijk je je het zelf wil maken.

's winters met de emmers slepen, omgevallen kruiwagens... tja hoort erbij. Soms even vloeken en weer doorgaan.

Zitten alleen wel even te dubben met het mest. We hebben nu een container die geleegd wordt, maar eigenlijk vind ik het belachelijk duur. We bemesten nu sinds kort de wei met eigen mest en dat gaat prima, beter dan verwacht. Nu zoek ik alleen nog naar een handige manier om de mest te bewaren en later weer te verrijden over de weide.

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:02

Ik heb mijn paarden al 16 jaar aan huis en werk vrijwel fulltime. Is in de winter wel veel werk waardoor rijden soms wat minder is maar ik zou het niet willen missen. Heb wel een verlichte paardenbak aan huis dus kan 's avonds in het donker gewoon rijden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:05

Ik heb ook mijn paarden aan huis en werk full time. Nooit anders gehad trouwens. Op de dag is er altijd wel iemand maar die doen niets met de paarden. Ik vind het wel van belang dat er 'zicht' op is. Ik werk in de buurt dus als er wat is ben ik er zo.

Ja het is veel werk. En rijden in een beetje een 'ondergeschoven kindje', helemaal in de winter. Na een dag werken ben ik sowieso wel 2/3 uur bezig op stal en dan heb ik er nog niet opgezeten.. Dan ben je het op een gegeven moment wel zat. Maar mijn paarden zijn ook mijn huisdieren en ik zou niet anders willen. Ik geniet ontzettend van elk moment samen met hun.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:46

Mijn paardje staat op een pensionstalling. Ik ga 3-4 keer per week er naar toe (15 min. heen-15 min. terug met de auto).
Ik hoef eigenlijk geen "werk" te doen. Staleigenaar doet de dagelijkse zorg: binnen/buitenzetten, voeren, stallen, alles dus. Als ik er ben doe ik wel de stallen hoor, ook die van zijn eigen paarden (zijn er 6) en help met alles.
Aan de ene kant wel jammer dat ze niet bij huis staan, was wel makkelijk en gezellig geweest, aan de andere kant kost alles eromheen mij nu niet zoveel tijd als dat ze bij huis staat. Goedkoper zou het bij huis zeker niet zijn..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 07:50

Ik vind de vrijheid vooral weg fijn. Het zijn nu meer mijn dieren dan toen ze op pension stonden. Vind ik dan he

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 08:38

Ja dat idee heb ik ook. Als ze bij huis staan dan zijn het echt je huisdieren en op pension vind ik dat toch anders. Het voelt anders laat ik het zo zeggen.