Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:16

femiaans schreef:
kippiekipp schreef:
Ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen

TS moest schriftelijk de stalling opzeggen, hier
heeft ze een brief voor opgesteld en die man laten
tekenen als bewijs van opzeggen!

Dat ontneemt haar nog steeds niet de plicht van een maand opzegtermijn. Nog dom ook, nu heeft de PH zwart op wit staan dat de stal per 10-5 is opgezegd. Appeltje-eitje bij de rechtbank. Maand opzegtermijn is bijna half mei opzeggen, dus de hele maand juni ook nog betalen.

:D dit komt echt niet bij de rechtbank hoor, dat kost meer dan het oplevert. :j

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:18

Niet als de beste meneer een rechtsbijstand heeft hoor, heel makkelijk uit handen te geven ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:28

jesito schreef:
femiaans schreef:
Ik kan prima lezen, ook dat er in het contract een maand opzegtermijn staat. (waar je sowieso niet eens een contract voor nodig hebt) Idd niets vreemd aan, maar je hebt je er wel aan te houden. Contractbreuk kan je niet zomaar plegen omdat iets je niet zint.

Niet als het je effe niet zint, maar als mijn paard met een ketting op stal staat en amper te vreten krijgt, dan is het niet dat het effe niet zint.

Er zat helemaal geen ketting rondom de stal, daar dreigde hij alleen mee.

LoveBaileys schreef:
Mijn vriend wilde dit doen,ik persoonlijk niet, geef hem geen stuiver meer! maar toen ik mijn kast wilde inladen, gooide hij de zadelkamer dicht en kon ik er niet meer bij..deze staat daar nu dus nog..ben helemaal uit mn dak gegaan, het is immers MIJN kast..
Mijn vriend had het zo bedacht, : hij belt van de week naar de stalbaas, om te melden dat hij de kast op komt halen, gaat de beste man daar niet mee akkoord gaan we hem aangeven wegens het in bezit hebben van andermans goederen, en gaan we de kast verrekenen met de nog te ontvangen 175,- euro.

TS ik vind het jammer dat je nu alweer 'iets' achter de hand hebt. Ik vind jouw houding behoorlijk agressief overkomen in het hele gebeuren. Vanaf de eerste keer meteen maar dreigen en een grote mond opzetten. (politie, rechtszaak, KvK)
Sorry maar als stalhouder zijnde zou ik dan precies hetzelfde doen.

Behoorlijk dom ook dat je gister niet eerst je kast hebt opgehaald alvorens je paard op te halen, maar hé wie ben ik.

Verder ben ik het helemaal eens met Femiaans.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:30

femiaans schreef:
jesito schreef:
Dus iedereen waar jullie mot mee krijgen, krijgt een soort van zwijggeld.
Ook al betalen jullie hem wel, jullie zijn gewoon vervelend uit elkaar gegaan.
Dus geklets krijg je toch en dat contract had ik nooit gedaan.
Hij had het contract verbroken door zich niet aan de afspraken te houden dus heb jij het recht op te zeggen.
De lopende maand krijg je dan niet terug maar je hoeft niet nog een kalendermaand extra te betalen.

In mijn geval werken we ook met contracten en dat is voor allebei de partijen een zekerheid. En met duidelijk communiceren krijgen we geen mot. Jij zal toch ook voor je bedrijf de nodige maatregelen hebben genomen om alles netjes te regelen? Daarnaast vind je dat hij het contract niet na is gekomen, maar is dat ook zo? Weet je wat er in dat contract staat? Ik ook niet hoor, maar het lijkt me bijzonder stug dat er precies het aantal uren buitenlucht met max 2 paarden in de paddock beschreven staat. Ik denk eerder dat het een verhuurovereenkomst is met de stalprijs, betalen voor de eerste week van de maand en een opzegtermijn van een maand. Helaas is het nog steeds niet zo dt als je vind dat je oneerlijk wordt behandeld, je maar even onder een contract uit komt.

Bijs ommige stallen staat zoiets wel in een contract, maar effe buiten dat.
We weten idd allemaal niet wat er nou precies aan de hand is en wat er in dat contract staat.
Het verhaal heeft vast twee kanten.
Ik basseer het even op het verhaal wat ik hier lees.
Ik weet dat er een hoop koeienboeren om gaan naar paarden dat is hier in de buurt ook en dan zijn vaak niet de subtielste mensen.
Deze koeienboeren zien in paarden wel geld en dat kan misschien goed gaan, maar ze vergeten dat er aan zo'n paard ook een eigenaar kleeft en daar kunnen zij vaak niet mee op gaan.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:35

Laten wij nu toch ook koeienboer zijn! De paarden zijn erbij gekomen, maar uit liefde voor de paarden. Ik vind het zo plat door de bocht heen dat boeren altijd maar slecht voor hun dieren zijn.. En natuurlijk zijn er slechte adressen, maar dat heb je op paardenpensions ook. En de slechte adressen zie je toch ook als je een plekje zoekt? Helaas is de prijs bijna altijd toch het belangrijkste..

jesito

Re: Staleigenaar houdt zich niet aan de afspraken en nu??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:44

Ik zeg niet dat ze per defenitie slecht zijn voor de dieren maar ze kunnen ook vaak niet met de mensen erom heen om gaan.
Ik heb heel veel gezien in al die jaren tussen de paarden ook qau stallen.
En heb er slechte ervaringen mee.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:55

Tja, ik zou zeggen, een ezel stoot....
Maar jammer dat je die ervaringen hebt. Ik weet voor mezelf dat het ook anders kan. Er is gelijk zo`n groot vooroordeel over boeren, en als er dan een topic gemaakt wordt over "een boer" slaat gelijk de wijzer in zijn tegendeel uit. Terwijl de waarheid wel eens heel anders kan zijn..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:58

Denk dat die pensionhouder enorm blij is dat de TS van zijn erf verdwenen is met haar paard :) en dat ie het erbij laat zitten. Dit soort volk kan je beter kwijt dan rijk zijn!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:20

femiaans schreef:
Tja, ik zou zeggen, een ezel stoot....
Maar jammer dat je die ervaringen hebt. Ik weet voor mezelf dat het ook anders kan. Er is gelijk zo`n groot vooroordeel over boeren, en als er dan een topic gemaakt wordt over "een boer" slaat gelijk de wijzer in zijn tegendeel uit. Terwijl de waarheid wel eens heel anders kan zijn..

Misschien moet je je niet zo aangesproken voelen, jij doet het toch blijkbaar prima.
Misschien is het niet juist van mij om het zo over een kam te scheren, maar hier in de buurt kan ik niet een goede opnoemen.
Deze ezel heeft zich idd een paar keer aan zo'n stal gestoten :D omdat je onder valse beloftes binnen wordt gehaald.
Maar goed daar ging het hier niet over, gelukkig bestaan een paar van deze stallen intussen niet meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:24

Jeetje war een klojo := gelukkig is je paard in elk geval weg daar! De rest komt dan nog wel... Hopelijk staat paardje inmiddels vrolijk te grazen :)

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:29

Wat een verhaal weer! gelukkig heb je je paard en staat die lekker op zn nieuwe stalletje, dat is het belangrijkste!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:16

Wat goed dat je paardje daar weg is.
Ik hoop dat je toch al wel een groot gedeelte van te voren al uit je kast had gehaald.
Was de persoon die je mee had genomen wel rustig gebleven of liepen de gemoederen alsnog finaal hoog op?

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:43

Goh, bekend verhaal zeg..
Ik heb vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt. Ik ga me daar liever niet verder over uitlaten nu (als je het verhaal wilt weten kan je een pb sturen).

Het kwam erop neer dat ik de 4e dag van de nieuwe maand mijn paard naar een nieuwe stal had gebracht, en dus ook een hele maand stalgeld + maand opzegtermijn moest betalen. De nieuwe maand stal geld had ik al van te voren betaald, maar omdat het vertrek van zijn kant ook alles behalve netjes was gelopen, en de reden dat ik daar weg ging ook was omdat hij zich aan geen van zijn afspraken had gehouden, was ik ook niet meer van plan die opzegtermijn te betalen.
En toen kreeg alles ineens een bizarre wending;
Ik was nog geen week weg, en kreeg opeens de helft van mijn stalgeld terug gestort! Waarschijnlijk was hij ook blij dat ik opgehoepeld was, en mijn ervaringen niet met de nieuwe klanten kon delen. :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:48

En toch ben ik reuzebenieuwd naar het verhaal van de stalhouder zelf...en ben ik er van overtuig dat net zoals bij negentig procent van alle dramaverhalen, de waarheid wel ergens in het midden lag. We horen nu alleen maar de kant van de TS.
Fijn dat je er weg bent en als je je er niet lekker voelt is dat ook het beste, maar de manier waarop verdient voor mij ook geen schoonheidsprijs. Sterker nog, moest ik een stalhouder zijn ik wilde je niet eens meer opvangen. Veel te bang dat ik ook iets in jou ogen verkeerd ga doen en dat je bij mij ook zo'n scène met dreigementen gaat opzetten. En ik hoop voor jou dat er niet veel stalhouders zijn uit jou streek die meelezen en die hetzelfde denken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:00

Kwanyin schreef:
En toch ben ik reuzebenieuwd naar het verhaal van de stalhouder zelf...en ben ik er van overtuig dat net zoals bij negentig procent van alle dramaverhalen, de waarheid wel ergens in het midden lag. We horen nu alleen maar de kant van de TS.
Fijn dat je er weg bent en als je je er niet lekker voelt is dat ook het beste, maar de manier waarop verdient voor mij ook geen schoonheidsprijs. Sterker nog, moest ik een stalhouder zijn ik wilde je niet eens meer opvangen. Veel te bang dat ik ook iets in jou ogen verkeerd ga doen en dat je bij mij ook zo'n scène met dreigementen gaat opzetten. En ik hoop voor jou dat er niet veel stalhouders zijn uit jou streek die meelezen en die hetzelfde denken.

Ik mag toch hopen dat de paarden er bij jou niet bij staan zoals bij TS haar oude stal? En dat jij bij problemen wel normaal met iemand om de tafel wil gaan zitten? (Want er is echt geen excuus voor om iemand helemaal verrot te gaan schelden, ook niet als de ander begint)
Goed, het zou kunnen dat TS haar verhalen awt aandikt. Maar ook in minder aangedikte versie vind ik het nog steeds niet kunnen wat deze meneer uitvoert.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:01

Ik vraag mij een beetje af, waarom je dit niet allemaal van te voren hebt uitgezocht? jij zegt dat er voor jouw al meerdere mensen zijn opgestapt ( dit heb ik ook gelezen in een ander topic van TS )
Maargoed, als ik mijn paard bij een bepaalde stalling wil gaan stallen, dan doe ik eerst uitgebreide research, want het is toch m'n paard wat daar komt te staan..
Waarom ga je achteraf dingen uitzoeken als ik vragen mag? het kwaad is nu al geschied.
Gewoon maken dat je daar wegkomt, en de rest laten rusten.. en hopen dat andere die daar hun paard willen stallen, wél van te voren hun huiswerk doen wat betreft die stalling.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:04

Kwanyin schreef:

Same here!
Denk dat die man blij is dat madame is vertrokken. Denk dat als ie verstandig is, hij haar kast gewoon buiten het hek op het rand van het erf zet zodat ze hem op kan halen en haar + vriend een erfverbod oplegd :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:05

Magrathea schreef:
Goed, het zou kunnen dat TS haar verhalen awt aandikt. Maar ook in minder aangedikte versie vind ik het nog steeds niet kunnen wat deze meneer uitvoert.

Precies, wie zegt dat alles exact zo verlopen is zoals de TS het allemaal beweert ;) . Mijn jarenlange ervaring hier op bokt leert dat zodra de tegenpartij opdaagt, de verhalen plots heel anders zijn.

En ik zeg niet dat het bij de TS daadwerkelijk zo is, wie weet staat er echt in het contract dat paarden niet per drie in de paddock mogen of dat er geen hengsten mogen worden vastgebonden of...
Maar een verstandig pensionhouder gaat niet alles klakkeloos zomaar geloven wat een potentiele klant op het internet schrijft. En die gaat wel kunnen denken "mij niet gezien, straks kom je hier ook boel maken, zoek maar een andere stal dit risico neem ik niet :evaw: " . Maw je gooit veel meer je eigen ruiten in door zulke zaken te dramatiseren op het internet dan gewoon de eer aan jezelf te houden en het op een nette manier op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:26

Hoe lang staat je paard al op deze stal eigenlijk?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:47

LoveBaileys schreef:
Ehm ken je Reeuwijk? Nee dus..ik snap hem heel goed..mensen ouwehoeren hier alleen maar..
Iedereen voelt zich beter als een ander en als er iets te roddelen valt..als hij alsnog besluit te betalen, hebben wij helemaal niets fout gedaan, hij wel dus kunnen ze ons nooit iets verwijten..
Nogmaals ik geef hem ook niks meer he, geen stuiver...dus laten we dat voorop stellen :)

Waar in reewijk stond je dan?

Graag per PB, dit wil ik graag weten omdat ik in de omgeving woon

ps. wij zijn een paar weken collega's geweest.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:52

waarom is lezen toch zo moeilijk?

mijn vriend gaat toch die maand juni nog betalen?
alleen gun ik hem persoonlijk geen stuiver en had ik het als ik mijn vriend was geweest,
niet gedaan.
ik krijg mijn kast niet terug, dus wie is er nu niet eerlijk bezig?

Ik gooi hier en slotje op want er zitten er een aantal tussen die hier volgens mij
een rel topic van willen maken en dat is nou net niet de bedoeling :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:52

Doe je best met je slotje zelf zetten. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:53

Niet banketstaaf bedoeld maar dat kan jij niet ;)

Grappig is dat er nu ineens wel twee kanten aan een verhaal mogen zitten... Zie het ook vaak anders...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:54

Skygirl schreef:
Doe je best met je slotje zelf zetten. :P

Inderdaad :) veel succes :)

En veel succes met je verdere stalcarrieres. Ga je nu bij elke stal dergelijke stennis schoppen?
Dan zal er uiteindelijk weinig plek meer overblijven waar je terrecht kan :)

Daarnaast veranderd je verhaal elke keer. Wel betalen, niet betalen, wel betalen, niet betalen :n

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:55

Magrathea schreef:
Niet banketstaaf bedoeld maar dat kan jij niet ;)

Grappig is dat er nu ineens wel twee kanten aan een verhaal mogen zitten... Zie het ook vaak anders...

Dat doet er nu toch niet toe?

Dat moet je aanhalen wanneer het niet zo is, want imo zitten er gewoon altijd 2 kanten aan het verhaal.

Communicatie daar maken we zoveel fouten mee, we begrijpen elkaar verkeerd, dat gebeurt eigenlijk altijd als er mensen in het spel zijn..