Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MRIIIS schreef:Heb je al een idee waar in de Randstad de stal gaat komen?
Arabesk schreef:Waarom toch altijd weer boxen? Daar zijn al 1001 stallen van.
Wat écht vernieuwend zou zijn is iets in de trant van http://www.paddockparadijs.nl er is veel vraag naar meer natuurlijke en of groepsstalling voor paarden
Pinda_Dipje schreef:In hoeverre is de aanwezigheid van trainingsmogelijkheden danwel stalamazone/trainingsmogelijkheden/instructeur voor jullie van belang?
Ben momenteel in gesprek met o.a. een oud Grand-Prix ruiter welke voor 5 eigen dieren nieuwe stalling zoekt, en mogelijkerwijs een samenwerkingsverband ziet zitten zodat ook privé-lessen, training in geval van afwezigheid mogelijk wordt.
Als ik naar mezelf kijk hem ik hier nimmer gebruik van gemaakt; Gaf juist voorkeur aan het inbrengen van mijn eigen instructeur/instructrice, en voor eventuele training van mijn paard zocht ik het veelal buiten stal. Maar wellicht denken eventuele toekomstige klanten hier anders over?
Pinda_Dipje schreef:Nee, we zitten in concept en bedenkfase. Richtlijnen staan op papier, en er is nog een marktonderzoek gaande bij een professionele derde.
De plannen kunnen verschillende kanten op, maar hangen op dit moment af van de locatie die we vinden.
Hebben ook geen haast.
Pinda_Dipje schreef:Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen:
Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Recreatie wedstrijd ruiter.
Je maximale budget:
+/-350(ligt aan de mogenlijkheden, service e.d)
In welke regio ben je woonachtig:
Utrecht -Oost (De Bilt)
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?
Binnenbak wenselijk?
Is leuk moet niet.
Stapmolen wenselijk?
Ja graag
Solarium gewenst?
Mag, moet niet.
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Nee dat zou een no go zijn.
Wat is je idee over groepsstallen?
Geen ervaring mee maar mijn voorkeur heeft het niet.
Trailer stalling wenselijk?
Ja graag.
Eventuele toevoegingen?
Extra ideeen/mogenlijkheden.
Weidegang in de zomer, paddock in de winter.
Mogenlijkheid tot buitenrijden
Voldoende grote paardvriendelijke boxen
Zeer goede bodem van de rijbaan
Longeerbaan, eventueel overdekt.
Ruime opslag mogenlijkheden voor spullen
Slowfeeders voor het hooi/kuil
Pinda_Dipje schreef:Lieve mensen willen jullie asjeblieft ook nog even vertellen waarom je precies bezwaar hebt als zomerweidegang op eigen terrein wordt vervangen door extra paddocks waardoor buitengang voor ALLE paarden en het GEHELE jaar door (winter + zomer) mogelijk word? Alle paddocks worden dus wel voorzien van hooiruiven. En is dat voor jullie een reden om per definitie al niet voor deze stal te kiezen of zouden jullie de zomermaanden gewoon elders overbruggen voor de weides?
.
Pinda_Dipje schreef:Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen
Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)
Graag jullie ideetjes....![]()
Houd er rekening mee dat dit pas de eerste opzet is. We willen vooral ontdekken waar de vraag momenteel ligt...
Vudress schreef:Ik denk dat je op dit moment meer hebt aan een goed businessplan. Dat is ook noodzakelijk als je het bij de bank over geld wilt gaan hebben. Ik vind je plannen niet geheel realistisch klinken. Grond is in de Randstad erg duur en de plannen die je hebt klinken behoorlijk arbeidsintensief. Tenzij je een grote sponsor achter de hand hebt denk ik niet dat je het gaat redden. Heb je bijvoorbeeld al nagedacht over de enorme kosten van fourage, hypotheek en personeel maandelijks? Het is niet voor niets dat stalling duur is, het kost ook veel geld!
Achter veel paardenbedrijven staat namelijk een ander bedrijf dat de financiële gaten dekt maandelijks. In veel gevallen is het ook niet voor niets dat zaken 'nou eenmaal gaan zoals ze gaan'. Dat is een enorme dooddoener en soms ook ontzettend frustrerend als pensionklant zijnde, helaas moet ook een stalhouder roeien met de riemen die hij heeft. In de paarden zijn die riemen zelden van hardhout.
Pinda_Dipje schreef:MRIIIS schreef:Heb je al een idee waar in de Randstad de stal gaat komen?
Momenteel niet, om de simpele reden dat we eerst een wat concreter plan willen vormen en vervolgens zullen orienteren op een geschikt pand.
We proberen uit te komen in nieuwerkerk aan den ijssel/capelle aan den ijssel/moordrecht (niet mijn voorkeur)/Rotterdam t.z.t.
Billie1 schreef:HALLELUJA !!!!
Als je daar uitkomt, ontvang ik graaaaag een pb!!
EDIT: als ik je berichten doorlees, leg je precies de vinger op wat ik zoek.
Flexibiliteit, iedereen is gelijk, elkaar helpen en dus een goeie sfeer. Je mag mijn knotten weer goed doen als ze scheef zitten hoor hahaha![]()
Ik hoop dat je uitkomt op een stal met niet te veel poespas (solariums/stapmolens etc.) maar dat is persoonlijk... zou namelijk betekenen dat het beter te betalen is en ik heb al die extra's niet nodig.
Ik blijf je volgen en hoop me snel aan te kunnen melden als de bouw van je stal begint
MRIIIS schreef:Nou je hebt iig al 3 potentiele klanten haha