Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:43

Heb je al een idee waar in de Randstad de stal gaat komen? :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 16:48

MRIIIS schreef:

Momenteel niet, om de simpele reden dat we eerst een wat concreter plan willen vormen en vervolgens zullen orienteren op een geschikt pand.
We proberen uit te komen in nieuwerkerk aan den ijssel/capelle aan den ijssel/moordrecht (niet mijn voorkeur)/Rotterdam t.z.t.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:50

Rotterdam-Oost zou - en dan vooral Capelle en Nieuwerkerk - voor mij ideaal zijn haha. Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:53

Arabesk schreef:
Waarom toch altijd weer boxen? Daar zijn al 1001 stallen van.

Wat écht vernieuwend zou zijn is iets in de trant van http://www.paddockparadijs.nl er is veel vraag naar meer natuurlijke en of groepsstalling voor paarden

Misschien in de Randstad, maar vind de vraag nou niet erg hoog bij ons in het Noorden :P
De meeste mensen willen vaak toch liever paard 's nachts in een eigen box... Of alleen in de zomer dag en nacht op de wei en de rest van het jaar 's nachts op stal.
Ook wel een groep 24/7 buiten, maar dan mag het weer niets kosten O:)

Douraque

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:58

Indien je dit gaat realiseren in Capelle, Nieuwerkerk of Moordrecht heb je hier al iemand die hoogstwaarschijnlijk dan bij jou zou komen te staan. Op dit moment sta ik in Nieuwerkerk, maar in mijn ogen met te weinig buitenmogelijkheden. Ik denk dat jij wel weet waar ik sta als ik zeg dat ik op een luxe stal sta

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:06

Pinda_Dipje schreef:
In hoeverre is de aanwezigheid van trainingsmogelijkheden danwel stalamazone/trainingsmogelijkheden/instructeur voor jullie van belang?

Ben momenteel in gesprek met o.a. een oud Grand-Prix ruiter welke voor 5 eigen dieren nieuwe stalling zoekt, en mogelijkerwijs een samenwerkingsverband ziet zitten zodat ook privé-lessen, training in geval van afwezigheid mogelijk wordt.
Als ik naar mezelf kijk hem ik hier nimmer gebruik van gemaakt; Gaf juist voorkeur aan het inbrengen van mijn eigen instructeur/instructrice, en voor eventuele training van mijn paard zocht ik het veelal buiten stal. Maar wellicht denken eventuele toekomstige klanten hier anders over?

Ik wil vrije keuze van instructie. Dat je gewoon zelf iemand op eigen terrein mag vragen je les te geven.
Iemand kan nog zo goed zijn, als het niet klikt, dan heb je liever iemand anders...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:26

Pinda_Dipje schreef:
Nee, we zitten in concept en bedenkfase. Richtlijnen staan op papier, en er is nog een marktonderzoek gaande bij een professionele derde.
De plannen kunnen verschillende kanten op, maar hangen op dit moment af van de locatie die we vinden.
Hebben ook geen haast.

Ik denk dat je op dit moment meer hebt aan een goed businessplan. Dat is ook noodzakelijk als je het bij de bank over geld wilt gaan hebben. Ik vind je plannen niet geheel realistisch klinken. Grond is in de Randstad erg duur en de plannen die je hebt klinken behoorlijk arbeidsintensief. Tenzij je een grote sponsor achter de hand hebt denk ik niet dat je het gaat redden. Heb je bijvoorbeeld al nagedacht over de enorme kosten van fourage, hypotheek en personeel maandelijks? Het is niet voor niets dat stalling duur is, het kost ook veel geld!

Achter veel paardenbedrijven staat namelijk een ander bedrijf dat de financiële gaten dekt maandelijks. In veel gevallen is het ook niet voor niets dat zaken 'nou eenmaal gaan zoals ze gaan'. Dat is een enorme dooddoener en soms ook ontzettend frustrerend als pensionklant zijnde, helaas moet ook een stalhouder roeien met de riemen die hij heeft. In de paarden zijn die riemen zelden van hardhout. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:35

Pinda_Dipje schreef:
Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen:

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Recreatie wedstrijd ruiter.

Je maximale budget:
+/-350(ligt aan de mogenlijkheden, service e.d)

In welke regio ben je woonachtig:

Utrecht -Oost (De Bilt)

doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?

Binnenbak wenselijk?

Is leuk moet niet.

Stapmolen wenselijk?

Ja graag

Solarium gewenst?

Mag, moet niet.

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?

Nee dat zou een no go zijn.

Wat is je idee over groepsstallen?

Geen ervaring mee maar mijn voorkeur heeft het niet.

Trailer stalling wenselijk?

Ja graag.

Eventuele toevoegingen?

Extra ideeen/mogenlijkheden.

Weidegang in de zomer, paddock in de winter.
Mogenlijkheid tot buitenrijden
Voldoende grote paardvriendelijke boxen
Zeer goede bodem van de rijbaan
Longeerbaan, eventueel overdekt.
Ruime opslag mogenlijkheden voor spullen
Slowfeeders voor het hooi/kuil

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:40

Pinda_Dipje schreef:
Lieve mensen willen jullie asjeblieft ook nog even vertellen waarom je precies bezwaar hebt als zomerweidegang op eigen terrein wordt vervangen door extra paddocks waardoor buitengang voor ALLE paarden en het GEHELE jaar door (winter + zomer) mogelijk word? Alle paddocks worden dus wel voorzien van hooiruiven. En is dat voor jullie een reden om per definitie al niet voor deze stal te kiezen of zouden jullie de zomermaanden gewoon elders overbruggen voor de weides?

.

Omdat veel paarden zandeters zijn. Ik wil mijn paard niet meer in de paddock.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:10

Pinda_Dipje schreef:
Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)

Graag jullie ideetjes.... :j
Houd er rekening mee dat dit pas de eerste opzet is. We willen vooral ontdekken waar de vraag momenteel ligt...

Dressuur en recreatie (buitenritten) af en toe een sprongetje voor de afwisseling is leuk.

Je maximale budget:
In het Noorden: maximaal €230 voor stal met binnenbak max. €190,- zonder, in de Randstad €300,- met binnenbak, 220,- zonder

Friesland (Zuid-Oost) vlak bij Drenthe en Groningen.

doe het samen (dus verdelen verzorging met rooster) of halfpension met zelf uitmesten, maar wel evt. buiten en/of binnenzetten.

Binnenbak wenselijk?
Zou fijn zijn, maar mag bijv. ook 15 bij 30 zijn, of alleen een stuk overkapping.
Minimaal een goede (gedraineerde) buitenbak met fijne stabiele bodem die netjes onderhouden wordt.

Stapmolen wenselijk?
mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk

Solarium gewenst?
mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk. liever met muntjes, dan hogere stalkosten.

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
ja en nee. Mijn paarden hoeven en kunnen niet 24/7 op de wei.
Ik zou graag de combinatie zien van zomer en winter goede ruime paddocks (kleine groepjes) met vooraan een deel verhard om daar te voeren en altijd droog te staan, en dan wanneer het land het toe laat daarnaast nog enkele uren weidegang. Dat mag ook op een graspaddock zijn, hoeft niet in een grote wei, maar mag natuurlijk wel. Wel het hele jaar door elke dag buiten, minimaal 4, liever 8 tot 12 uur per dag. Afhankelijk van het weer.

Prima al extra mogelijkheid, wel met permanente uitloop naar verharding en een deel zandpaddock. Met passende, niet te grote groep paarden qua karakter en voerbehoefte. (rustige stabiele groep, 2 tot 8 paarden afhankelijk van grootte stal en uitloop) Indien het land het toelaat graag ook enkele uren weidegang per dag ter afwisseling zo lang het land het toelaat.

Combinatie met individuele boxen, eventueel met eigen uitloop, maar dan wel ook enkele uren per dag groepsuitloop in een ruime paddock en de wei.

ja, eventueel tegen kleine meerprijs, of huur trailer(s) tegen redelijke vergoeding mogelijk.

Eventuele toevoegingen?

Ik denk dat je het de beste stal krijgt als je de luxe van goede bakbodems, droog kunnen rijden en paarden binnen kunnen wassen, kunt combineren elke dag het hele jaar door naar buiten, waarbij in de winter minimaal 4 tot 8 uur en in de zomer 8 tot 12 uur of zelf in- en uitlopen. En dan dus de keuze per paard tussen een ruime box met luik/raam, of groepshuisvesting in kleine groepjes met een ruime inloopstal en nette, schone en droge uitloop.

Daarnaast is de ligging erg belangrijk. Liefst vlakbij ruiterpaden in de natuur of een park waar men makkelijk en veilig kan komen ook met minder verkeersmakke paarden. Bij minder goede rijomgeving is een galopbaan of stap/wandelroute rond en over het perceel een plus!

Bij "doe het zelf" zou ik de voertijden en tijden voor buiten/binnenzetten standaardiseren en bijvoorbeeld mensen die meedraaien in het rooster om te helpen met voeren/buiten-binnen zetten en evt. uitmesten, korting geven op het stalgeld. Dus meer "doe het samen" (evt. per stalblok) dan helemaal "doe het zelf"

Halfpension is ook prima, wel er op letten dat iedereen zijn stal, stalgang en paddock! netjes houdt...
Het vaak en goed uitmesten van paddocks is zeer belangrijk voor het behoudt van een schone nette paddock!

All-inclusive is leuk tegen meerprijs bijv bij langdurige ziekte of vakantie/afwezigheid.

Belangrijk is het aantal bakken ten opzichte van het aantal rijpaarden. Bij 40 wedstrijdruiters, is 2 rijbakken wel zo prettig. Die trainen namelijk vaker in de bak dan recreatieve hobbyruiters.

Stapmolen is leuk, maar niet ten koste van een longeerbak/longeercirkel. Longeren in de rijbaan is vaak niet prettig als er mensen rijden en het is niet goed voor je bodem. Sommige paarden kunnen je toplaag flink omploegen en sommige eigenaren laten hun paarden ook nog steeds precies hetzelfde rondje lopen waardoor het helemaal erg wordt qua spoorvorming.

Als er geen of onvoldoende weidegang aangeboden kan worden, zou een graasveldje of graaslaantje waar je je paard aan de hand kunt laten grazen erg welkom zijn. (openbare bermen zijn vaak vervuild met afval, hondenpoep en uitlaatgassen en er kunnen giftige planten staan)

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:34

Soort ruiter/combinatie:
Wedstrijd/recreatief
Je maximale budget:
rond de 350
Capelle a/d IJssel (!)
vol-pension/half-pension
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Eventueel, hoeft niet.
Solarium gewenst?
Eventueel, hoeft niet.
Moet een mogelijkheid zijn voor de mensen die dit willen. Mijn voorkeur gaat uit naar gezamelijke paddocks/weides en snachts een eigen stal.
Ja, ik wil graag de mogelijkheid hebben (regelmatig) les te krijgen.
Eventuele toevoegingen?
Als deze stalling in de winter paddocks heeft, een binnenbak, trainer en in de zomer weidegang zou ik hier zeker willen staan!
Verder snap ik volledig dat weidegang in de winter niet mogelijk is hier in het westen, de weilanden kunnen het gewoonweg niet aan en je verpest je weide ermee als je deze het hele jaar gebruikt.
Trouwens, ik las dat jullie een manege konden overnemen, was dit toevallig de capelse manege?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 10:18

Vudress schreef:
Ik denk dat je op dit moment meer hebt aan een goed businessplan. Dat is ook noodzakelijk als je het bij de bank over geld wilt gaan hebben. Ik vind je plannen niet geheel realistisch klinken. Grond is in de Randstad erg duur en de plannen die je hebt klinken behoorlijk arbeidsintensief. Tenzij je een grote sponsor achter de hand hebt denk ik niet dat je het gaat redden. Heb je bijvoorbeeld al nagedacht over de enorme kosten van fourage, hypotheek en personeel maandelijks? Het is niet voor niets dat stalling duur is, het kost ook veel geld!

Achter veel paardenbedrijven staat namelijk een ander bedrijf dat de financiële gaten dekt maandelijks. In veel gevallen is het ook niet voor niets dat zaken 'nou eenmaal gaan zoals ze gaan'. Dat is een enorme dooddoener en soms ook ontzettend frustrerend als pensionklant zijnde, helaas moet ook een stalhouder roeien met de riemen die hij heeft. In de paarden zijn die riemen zelden van hardhout. ;)

Zoals reeds eerder vertelt is er sprake van een privé investeerder, en ik heb dus niets te maken met banken, hypotheken of wat dan ook. Hierdoor bevinden wij ons in de luxe positie rustig de tijd te kunnen nemen, eerst een passend pand te vinden en van daaruit plannen uit te werken, en uiteindelijk dus ook concurrerende prijzen te kunnen bewerkstelligen. Uiteraard zouden wij hier zelf juist extra van kunnen profiteren want dat kan mijn netto-winst met minimaal 30% vergroten gebaseerd op de huidige plannen. Wij hebben bewust voor een andere constructie gekozen die onze voorkeur heeft, wetende dat er in deze regio moeilijk aan betaalbare stalling te komen is. Investeerder ziet dat juist als de kracht achter het bestaande plan, dus over het realisme van onze plannen maak ik me absoluut geen zorgen. Bokt is echter geen open boek waar ik alles weer zal geven, en enkel bedoeld om naast het reeds gaande professionele onderzoek te ontdekken wat er echt onder de hippische mensen leeft. Vandaar ook juist express de enigzins kinderlijke opzet van dit topic, om het reageren zo laagdrempelig mogelijk te maken. Het voorziet en verrijkt ons in onze visies.
Uiteraard is rekening gehouden met de overige kosten. :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:45

Douraque schreef:
Indien je dit gaat realiseren in Capelle, Nieuwerkerk of Moordrecht heb je hier al iemand die hoogstwaarschijnlijk dan bij jou zou komen te staan.

Geldt ook voor mij!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:57

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijdruiter
Je maximale budget: 300-350
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol Pension
Binnenbak wenselijk? Ja!
Stapmolen wenselijk? Ja!
Solarium gewenst? Nee hoor, niet persé.
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja! Gras vind ik een veel fijner idee, paddocks is toch zwaar zand. En angst dat ze zand gaat eten. Dit zou voor mij een argument zijn om dan niet op deze toekomstige pensionstal te gaan staan.
Wat is je idee over groepsstallen? Ik hou het liever bij een eigen box. Groepstallen liever niet.
Trailer stalling wenselijk? Ja
Eventuele toevoegingen? Hindernismateriaal, wat een paar dagen per week gewoon op staat. zodat je het niet zelf op hoeft te bouwen elke keer. WC, kleedruimte, iets kantine-achtigs. Longeercirkel?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:04

Recreatief
Je maximale budget:
250
de kempen, brabant.
Vol pension
Binnenbak wenselijk?
ja
Stapmolen wenselijk?
Nee
Solarium gewenst?
Nee
Ja! Imo horen paarden gewoon lekker te kunnen grazen in de uren dat ze buitenstaan. Denk niet dat het in de randstad mogelijk is? Maar hier gaan ze in de zomer dag en nacht het land op. Wintermaanden snachts op stal en staan ze in kuddes op de paddock om het land weer de kans te geven om te groeien voor de zomer.
Prima idee
zou voor mij niet noodzakelijk zijn
Eventuele toevoegingen?
Zover ik weet zijn in de randstad de prijzen absurt hoog, denk dat je daarin goed kunt concurreren.
Misschien een idee om de paddocks langer te maken met voorin een gedeelte zand ( of houtsnippers )daar achter een stuk grasland waar je een hek oid tussenmaakt. In de winter op de paddock en zomers hebben ze toch gras? Kantine toilet uiteraard handig.
Toen ik op zoek ging naar een stal stonden de faciliteiten voor het paard voorop, daarna pas ruiterfaciliteiten. Imo zou ik me daar ook het meest op concentreren. Vooral veel buiten is imo voor paarden een must, en denk dat je daarin vooral in de randstad goed in kunt concurreren
Laatst bijgewerkt door Neroo op 05-04-12 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:04

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstijd/recreatief
Je maximale budget: 200
In welke regio ben je woonachtig: 0172
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? doe-het-zelf/half-pension
Binnenbak wenselijk? nee wel longeerbak
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja paarden moeten op gras kunnen staan zeker in de zomer
Wat is je idee over groepsstallen? mits genoeg ruimte vond ik het ok
Trailer stalling wenselijk? ja en wel binnen
Eventuele toevoegingen? minimaal in de winter 8 uur per dag buiten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:21

Neem je mee dat als je gaat voor ' doe het zelf' , je daar als stalhouder wel tegen moet kunnen :) . Mijn ouders( die overigens een stal hebben die in de Randstad ligt en volgens mij op dit moment het type stal is wat jij wil zijn, met een goede accomodatie, weidegang en paddocks ;)... Kopen :+ ? ) zijn hier vanaf gestapt omdat je met doe het zelf wel tegen een aantal problemen loopt als stalhouder zijnde.

Je moet er ook maar tegen kunnen als een deel in de stront staat zeg maar ;)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:23

Pinda_Dipje schreef:
MRIIIS schreef:

Momenteel niet, om de simpele reden dat we eerst een wat concreter plan willen vormen en vervolgens zullen orienteren op een geschikt pand.
We proberen uit te komen in nieuwerkerk aan den ijssel/capelle aan den ijssel/moordrecht (niet mijn voorkeur)/Rotterdam t.z.t.

HALLELUJA !!!!
Als je daar uitkomt, ontvang ik graaaaag een pb!!

EDIT: als ik je berichten doorlees, leg je precies de vinger op wat ik zoek.
Flexibiliteit, iedereen is gelijk, elkaar helpen en dus een goeie sfeer. Je mag mijn knotten weer goed doen als ze scheef zitten hoor hahaha ;)
Ik hoop dat je uitkomt op een stal met niet te veel poespas (solariums/stapmolens etc.) maar dat is persoonlijk... zou namelijk betekenen dat het beter te betalen is en ik heb al die extra's niet nodig.
Ik blijf je volgen en hoop me snel aan te kunnen melden als de bouw van je stal begint :j

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:36

Billie1 schreef:
HALLELUJA !!!!
Als je daar uitkomt, ontvang ik graaaaag een pb!!

EDIT: als ik je berichten doorlees, leg je precies de vinger op wat ik zoek.
Flexibiliteit, iedereen is gelijk, elkaar helpen en dus een goeie sfeer. Je mag mijn knotten weer goed doen als ze scheef zitten hoor hahaha ;)
Ik hoop dat je uitkomt op een stal met niet te veel poespas (solariums/stapmolens etc.) maar dat is persoonlijk... zou namelijk betekenen dat het beter te betalen is en ik heb al die extra's niet nodig.
Ik blijf je volgen en hoop me snel aan te kunnen melden als de bouw van je stal begint :j

Nou je hebt iig al 3 potentiele klanten haha :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 16:43

MRIIIS schreef:
Nou je hebt iig al 3 potentiele klanten haha :D

Haha ja leuk he?
Eerlijkheidshalve zitten we momenteel op 64 personen die concrete informatie wensen te ontvangen zodra het van de grond komt. We zijn vandaag begonnen met alle contactgegevens in een word-bestandje te zetten, erg leuk om zoveel positiviteit en enthousiasme te ontvangen!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:43

4! ;) (Dus als het mogelijk is, zou ik ook in dat bestandje opgenomen willen worden :o )

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:53

Ik ook graag! Ik stuur je even een pb :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:05

Ik wil dat ook wel!

luckyluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:31

Wat hebben jullie allemaal een groot budget ,laat de prijzen van de stallen maar eens omlaag gaan .
Vind het niet normaal als je 350 euro per mnd moet betalen voor je paard .De inkoop van grote hoeveelheden hooi en bix ed is voor een pensionhouder veel goedkoper dan voor een particulier. En de meeste eigenaren van de stallen denken ook maar dat ze alles mogen en kunnen zeggen tegen hun klanten.
Gelukkig sta ik niet bij een pensionstal ,maar als iedereen zoveel stalgeld als normaal gaat zien ,word het ook steeds duurder.Dus ik zou zeggen denk eerst eens na hoeveel budget je hebt ,en dan ook nog andere dingen kan doen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:26

Ja ik wil ook op het lijstje hoor :D