Nee echt, er wordt om alles wat paardenwelzijn is veel te veel heisa gemaakt. Gewoon doen, ze regelen het zelf wel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze zijn ook niet achterlijk

Hilli schreef:Na een bepaalde gebeurtenis word je altijd voorzichtiger, maar dat hoeft niet leidend te zijn voor anderen. Zo is mijn merrie twee keer flink gemept door ijzerloze paarden, maar dat zegt ook niks.
TS, hoe goed kennen de paarden elkaar? Bij paarden die elkaar al kennen, en er is eten (gras!!!), is ee eigenlijk nooit een punt. Succes!
Want volgens mij is bokt daarvoor bedoeld.
En daarmee bedoel ik ook zeker de mensen die het niet met me eens zijn, want daar gaat het niet om, het gaat om een zinvolle en inhoudelijke discussie waardoor je de kans krijgt om je mening over het onderwerp verder te vormen.
En de vele opmerkingen dat ik mijn paard beter in een glazen hokje kan stoppen (of vergelijkbare opmerkingen gemaakt door oa Chanel1985, Marjoleinft, Superlise, Maris76, Varekaj, Prisca) slaan werkelijk nergens op. Alsof er maar twee mogelijkheden zijn in een paardenleven: of je weiland delen met een paard met ijzers achter, of in een glazen kooitje gestopt worden.
Want ik heb de prioriteit gegeven aan het feit dat mijn paard op het land staat en niet in haar eentje op stal – wat ze absoluut niet trekt.
maar voor mij geen garantie dat dat na drie weken per definitie zo blijft – wacht maar tot mijn merrie hengstig wordt en zich compleet anders kan gaan gedragen
- dus ik hou mijn stalgenoot aan de afspraak dat de ijzers eraf gaan.
No stress, gewoon doen en dat komt wel goed.