Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:38

Afbeelding

het rode gedeelte daar gaan wij wonen en daar komen mijn paarden ook te staan.
op het blauwe stuk woont mijn zus en daar staan de paarden nu.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:41

mariska1408 schreef:
haha dankje.. kan ik dat weer even vertellen aan paps haha
die loopt elke keer te schrapen met een schep om het er weer af te halen :P

had jij al foto's geplaatst ?? ben benieuwd haha

nee helaas ben ik cameraloos momenteel, en paardlief is net verhuisd van stal.. hihi

Jibbel

Leuke stekkies en prachtige locaties komen er hier voorbij zeg!

Ik heb nog niet veel foto's van onze stallen, omdat we het allemaal pas net hebben aangelegd. Maar voor een kleine indruk, een gedeelte van de paddock met op de achtergrond de kas waarin de stallen staan.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 9585_n.jpg

mommy

Wat gezellig al die stalletjes +:)+

@zonnetje fantastisch, kan/mag ik een keer komen rijden *\o/* klinkt als een ideale omgeving ( wil elke paarden eigenaar wel ) :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:45

Leuk joh , lijkt wel een kinderboerderij zo met die kippen er om heen , geinig is dat altijd wel, wat scharrelende beestjes :)

Die van mij houdt de boel altijd wel netjes schoon. Poepte in de stal ook meestal alles op 1 hoop, in de paddock alles netjes langs de kant zodat niemand er last van heeft (en zij zelf ook niet natuurlijk)....maar de Fjord die er bij is gekomen is echt een vies varken :n

Die schijt echt overal en blijkbaar bij voorkeur op zo vervelend mogelijke plekken waar je er zo veel mogelijk last van hebt en waarbij alles zo goor mogelijk wordt :n

Tegen de nieuwe houten deuren, tegen de wanden , in de drinkbak , in de voerbak , precies in op drempeltjes en half onder (schuif-) deuren , pal voor allerlei ingangen , voor de hooinetten , de plastic flappen tegen inwaaien zitten zelfs onder de stront :oo

Zooo zonde :n

__PSM__

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:46

Mijn paard gaat waarschijnlijk verhuizen van stal... Gaat lekker naar een stal van 5x3 waar hij iedere dag in de winter 8 uur ongeveer buiten komt, en waar hij zomer's 24/7 buiten kan lopen samen met een vriendin. Lijkt me heerlijk voor hem :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:08

Haha bedankt :P
hihi jaa de kippen om huis zijn heel gezellig, en met mooi weer lopen de honden ook altijd bij ze :P
helaas hebben de kippen het soms zwaar te verduren aangezien pony lief niet altijd aardig is haha
maar gaat nog altijd goed:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:46

Wow zonnetje1903, dat is mooi *jaloers*
Verder allemaal ook leuke stallen hoor :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:52

Wauw, wat komen er toch prachtige huisvestingen voorbij :)

Is er ook iemand met een paddock paradise?

@ Sjors: Gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:14

Wat een prachtige plekjes komen er voorbij zeg! Hoop zelf ooit mijn paarden aan huis te hebben of op een eigen stukje grond. Heerlijk om alles zelf in te delen en te bepalen!

@ pmarena, ik reed vd week nog langs je plekje..echt super hoor!!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:16

pmarena schreef:
Leuk joh , lijkt wel een kinderboerderij zo met die kippen er om heen , geinig is dat altijd wel, wat scharrelende beestjes :)

Die van mij houdt de boel altijd wel netjes schoon. Poepte in de stal ook meestal alles op 1 hoop, in de paddock alles netjes langs de kant zodat niemand er last van heeft (en zij zelf ook niet natuurlijk)....maar de Fjord die er bij is gekomen is echt een vies varken :n

Die schijt echt overal en blijkbaar bij voorkeur op zo vervelend mogelijke plekken waar je er zo veel mogelijk last van hebt en waarbij alles zo goor mogelijk wordt :n

Tegen de nieuwe houten deuren, tegen de wanden , in de drinkbak , in de voerbak , precies in op drempeltjes en half onder (schuif-) deuren , pal voor allerlei ingangen , voor de hooinetten , de plastic flappen tegen inwaaien zitten zelfs onder de stront :oo

Zooo zonde :n

Balen zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:46

Wij hebben hier een paddock paradise (in aanleg) :)

Ja echt super zonde, wat een smerig beest is dat zeg , bah :n

Ja ben je langs gekomen Jastie ? :)
Wat waren de ponies aan het doen...vreten zeker :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:47

Kun je uitleggen wat een paddock paradise inhoud? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:52

De meningen zijn er over verdeeld , maar in principe houdt het in dat je je paarden meer en vooral ook uitdagendere loopruimte biedt :)

Dus niet een suffe saaie vierkante paddock, maar een looppad rondom je wei waar je hier en der een "attractie" neerzet op de route , zoals bvb. een hooinet, een liksteen, een hindernisje waar overheen moeten , een waterpoel, een rolplek , een schuurpaal / borstel... , een heuveltje, een waterbakje om de hoeven soepel te houden in hartje (droge) zomer , verschillende ondergronden....dat soort dingen.

Zodat ze echt lekker gaan lopen en op onderzoek uit gaan, en gaan "trekken" net als in de natuur :)

Al zet je maar je drinkbak aan de ene kant van de wei en je hooi helemaal aan de andere kant , dan moeten ze tenminste wat meer heen en weer lopen en het lopen van dergelijke routes is geestelijk gewoon enorm goed voor de paarden, ze vinden het echt leuk :)

Hier hebben we vanaf het pad ook meerdere ingangen naar meerdere weides , zodat ze altijd op het pad rond kunnen lopen en rennen en doen , altijd op de paddock en bij / in de stal kunnen....en als extra kunnen we dan ergens een wei open zetten , desnoods maar voor een paar uurtjes als de ponies te dik of de bodem te slecht wordt....want de wei is puur voor het lekker (een extraatje) gezien ze op het pad al alle ruimte hebben om lekker rond te banjeren :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:55

Dat klinkt wel heel goed pmarena :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:00

Ja inderdaad, klinkt goed! :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:03

Sjors schreef:
Kun je uitleggen wat een paddock paradise inhoud? :)

Ik kan het wel uitleggen m.b.v. de situatie van mijn verzorgpony. Ze heeft, samen met haar kuddevriendjes, een groot stuk tot haar beschikking. Een paddock paradise bootst de natuurlijke situatie van paarden na. In de natuur scharrelen paarden de hele dag door en dit bevordert het 'scharrelgedrag'.

Ze hebben 2 3 lappen weiden tot hun beschikking, die soms open zijn en soms dicht zijn (dat wordt afgewisseld). Om de weides zijn paadjes gemaakt, waar de pony's kunnen rondlopen. Ze hebben ook nog 2 'hooiplaatsen', een groot stuk zand, een stuk waar ze uit de wind kunnen staan (met schuttingen is dit gemaakt), een stenen stuk waar de slowfeeder staat en tenslotte nog een ruime inloopstal.

Echt een ontzettend fijne huisvesting voor paarden en pony's :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:15

Die van mij staat zo. Helaas niet buiten, maar wel een hele fijne accomodatie waar ik sta. :)
En het is het enigste paardje dat vrolijk kijkt. :+:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TessaVB op 15-03-12 19:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:16

Ik snap niet dat mensen een paard stallen op een stal waar ze 24/7 binnen staan. Daar kan ik echt niet bij, sorry.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:16

Wat komen er mooie plekjes voorbij zeg!
Wij hebben maar een half hectare grond,maar hebben het zo netjes mogelijk gemaakt.Paardjes staan lekker buiten.
Stal met minipaddock ervoor;
Afbeelding

Weide;
Afbeelding

Op stal;
Afbeelding

En we hebben een bak van 20 bij 40 met een sinds kort overkapping tegen de grote stal aan,zodat ze dan ook uit de wind/regen /zon kunnen gaan staan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:17

Helemaal nooit buiten Tessa? Ook niet in een paddok/bak?
Dan zou ik gelijk verhuizen naar een andere stal ;)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:17

Laura_x_ schreef:
Ik snap niet dat mensen een paard stallen op een stal waar ze 24/7 binnen staan. Daar kan ik echt niet bij, sorry.

Ja want vanaf alleen een foto kan je zien hoe vaak en waar en wanneer mijn paard buiten is. Sorry hoor. :') _O-
Het is een foto van een STAL. Ik heb geen foto's van zijn weiland en paddock. Arm dier, hij heeft het zo slecht. :')

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:23

Wanja schreef:
Dan hier ook mijn stal. Zelf ontworpen en gebouwd samen met mijn vader en daar ben ik heel erg trots op! :)

De rijbak met in de verte de stal
http://img833.imageshack.us/img833/9363/dsc0013au.jpg

Het paardengedeelte met 2 boxen en links de deur naar de zadelkamer (foto's zijn te zien in het zadelkamertopic :P ) en links vooraan (net niet op de foto) zit mijn wasplaats. Daar waar nu de voertonnen staan achterin willen we in de toekomst de stal gaan uitbreiden met 2 extra boxen :)
http://img809.imageshack.us/img809/5310/dsc0001cl.jpg

Doorloop van de stal. Links de voorraadschuur voor opslag van hooi, strokorrels en krachtvoer. Rechts het paardengedeelte. We hebben hier bewust voor gekozen zodat in de winter de deuren altijd vrij blijven van sneeuw. Bovendien was het verzekeringstechnisch beter om de opslag van het hooi apart van het paardengedeelte te hebben :)
http://img846.imageshack.us/img846/3480/dsc0007acg.jpg

De laatste even in linkjes, anders worden het er teveel ;)

Wasplaats:
http://img528.imageshack.us/img528/8619/dsc0002gy.jpg

De boxen van de paarden, lekker ruim (3,5 x 4)
http://img19.imageshack.us/img19/7181/dsc9997g.jpg

Fantastisch _/-\o_
Stenen/materiaal/kleur en die halve wanden, geweldig :))
Ik wil heel graag een keer naar zweden, mag ik dan bij jou langs komen voor inspiratie ;)

Nyckle schreef:
Ik heb wel een foto van de stallen bij mijn vader, die zien er zo uit:

http://img191.imageshack.us/img191/9140/009bae.jpg
Ruim 3 bij 4,5 meter is deze stal.

Eet hij dat bankje niet op _O-
Dat zou die van mij namelijk doen :+
Wel echt een prachtig plaatje hoor!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:31

Ik zal zelf ook even mee doen:
Afbeelding
Overzicht foto, paddock met links hooi/spullen en daar naast twee stallen.

Afbeelding
De stallen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:34

TessaVB schreef:
Laura_x_ schreef:

Ja want vanaf alleen een foto kan je zien hoe vaak en waar en wanneer mijn paard buiten is. Sorry hoor. :') _O-
Het is een foto van een STAL. Ik heb geen foto's van zijn weiland en paddock. Arm dier, hij heeft het zo slecht. :')

Uhmm tja je zegt het zelf :+
Die van mij staat zo. Helaas niet buiten, maar wel een hele fijne accomodatie waar ik sta.
Faal :+ :+