WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:41

Ik heb nog onder de marktprijs betaald, ben ik wel blij om. Kan alleen maar stijgen in waarde en staat geregistreerd als landbouwgrond, de verkoper zei weidegrond. Maar landbouwgrond is normaal meer waard...

Kan dat ik op termijn ga polsen of we er ook op kunnen bouwen, er liggen huizen vlakbij een station, drukke weg 1km verder en mooi gewoon wegje naar de weide zelf, ligt vlak aan het straat, zou erg mooi zijn!

Had graag een stuk weide gebruikt als bak maar ik kom er nu achter dat ik dan ongeveer 1/3 van m'n stuk kwijt ben, en 1/2 van het stuk waar m'n hengst op moet.
Wordt dus best krap met gras, heb dan 2 delen. de stallen staan gelukkig net zo dat ik ze steeds kan blijven gebruiken, is dan enkel de draad anders bevestigen als ze op stuk A staan en wisselen als ze naar B gaan.
Kan m'n lesgever ook droog of in de schaduw zitten als het moet :D

nadeel is dan wel dat de paarden geen 24/7 op gras kunnen, maar hooguit 12u en de rest op de paddock/piste met hooi...

Ine23

Re: WIP: 1hectare weiland van rommelplek naar droomplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 03:42

Hier ook onder de martkprijs betaald, maar dan nog 5x meer kwijt dan in Oost-Vlaanderen heb ik begrepen uit een ander topic :+ .

Hier gras genoeg, denk zelfs te veel dit jaar misschien, maar dat zien we dan wel weer.
Morgen komt een uitgebreide post, mijn M&M's staan sinds vandaag weer thuis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:47

Heerlijk Ine :D Moet erg goed voelen neem ik aan, zo alles op je eigen stek?
Als je merkt dat je gras teveel hebt kan je nog steeds een deel laten afrijden om te hooien... Je laat ze nu op 0,5ha tot juni, je hooit het andere stuk en erna wisel je om. Dan heeft je bodem ook rust, nee?

Heb wel hooi genoeg nog, heb nog zo'n 5 ton liggen en kan via een kennis ook nog eens 5 ton overkopen. Bijvoeren zal hier dus wel steeds mogelijk zijn, en waarschijnlijk ook nodig.

Mijn stukje grond zat met aankoop, schrijven bij de notaris en dergelijke net boven de €25000 voor €62a met 3 schuilstallen, waterpomp, geboorde waterput en "omheining". Normaal gezien betaal je hier €25000/0,5 ha, zonder notariskosten voor een gewoon kaal stuk land.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:24

De langverwachte update is hier :D !!!

Nog zo'n 3 dagen en het moet helemaal af gaan zijn, het is echt een verschrikkelijk werk en in de 30 jaar dat deze mensen dit werk doen is dit de 2e ergste weide ooit qua werk := .

Alle draad staat, enkel de stroom moet nog worden aangesloten en de 2 grote ijzeren poorten moeten nog gehangen worden. Dit hadden ze vrijdag al geprobeerd, maar blijkbaar hadden ze te weinig beton gebruikt voor onze bodem, dus ging de paal helemaal mee hangen. Daarom hebben ze opnieuw beton gegoten en hopelijk over een week kunnen ze ze hangen. Er worden nog stroomverbindingen gemaakt en de draad moet nog worden aangespannen als alle stroomverbindingen inorde zijn.

Als de draad is aangespannen gaan alle uiteinden van de draad ook mooi worden afgewerkt, maar voorlopig doen jullie het dus hiermee. Voor het beeld is dit toch al erg goed :)

Dit is dus onze wei:
Afbeelding

En dan nu een kleine rondleiding adhv foto's:

We komen binnen via de blauwe poort helemaal rechts op het plan. Mijn vriend heet jullie welkom :D
Afbeelding

1. Zicht over de bak

Van links naar rechts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bomenrij tussen 1 en 2

Afbeelding

2. Zicht over winterland 1

Van links naar rechts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf 3 zicht over 2:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8912_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6386_n.jpg

3. Zicht over winterland 2

Van links naar rechts:
Afbeelding

Afbeelding

4. Zicht over zomerland

Afbeelding

Tussen 4 en 5 staan onze watertonnen
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2323_n.jpg

Afbeelding

5. Zomerland

Gang van zomerland
Afbeelding

Lange stuk zomerland
Afbeelding

6. Zomerland

Hier staan mijn paarden nu, te genieten van al het lekkere gras :)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2321_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4493_n.jpg

Afbeelding

7. Ons eigen stuk dat nog helemaal moet worden inorde gebracht

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0149_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2564_n.jpg

Nog wat beeldjes bij zonnig weer

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0364_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2452_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3475_n.jpg

Zo, ik hoop dat dit al een leuk beeld geeft :) . Binnenkort dus een rondleidingsfilmpje!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:29

Leuk hoor! Tziet er al echt tof uit :))

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:34

wauw!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:27

ziet er goed uit. +:)+ ik ben ook erg benieuwd naar je filmpje.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:43

ziet er echt leuk uit! jaloers!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:43

wat een hoop werk is dat geweest! Ziet er wel super uit nu! :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:56

Jaja, Johan heeft dat goed gedaan ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:10

Ziet er echt heel netjes uit!!! Ga je voor je "eigen stuk" nog tegels leggen? Voor de stallen?

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:33

Wauw,
Ziet er mooi uit. +:)+

De laatste loodjes nog en dan genieten elke dag weer. :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:35

Zoo zeg, het wordt echt heel mooi!!!
Goed bezig!! :j

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:34

Erg mooi hoor.
Heb je koord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:03

Wow, is erg mooi geworden! Als je het op het plannetje ziet denk je "valt toch mee" tot je alles op foto ziet... Kan het goed geloven dat jullie daar zo'n tijd werk in hebben gestopt!

Ik heb met de mobiel afgelopen weekend ook wat foto's gemaakt van m'n stukje land. Volgend weekend ga ik op zaterdag al de gaten maken voor de 80 palen. Hebben we tijd over dan gaan we er al plaatsen, zoniet is dat allemaal voor zondag.

2 man mept die palen de grond in, de 3e gaat dan de isolatoren alvast boren. Ik HOOP dat het lukt om dat af te krijgen, het opspannen van het lint kan ik erna nog wel. Ik laat de oude omheining staan tot de nieuwe af is, die komt ietsje meer aan de binnenkant of net tegen de oude aan. Als de boel dan wat vertraging oploopt kan het geen kwaad en dan kan ik erna rustigjes aan de oude weghalen.

Dat is namelijk een allegaartje van palen en een fikse hoop prikkeldraad en ijzerdraad en dat laat ik liever niet slingeren als de nieuwe omheining nog niet af is... Je weet maar nooit met mijn houdini's dat ze erin verstrikt raken.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:08

Leuke reacties :D

Fijn om te horen hoe het bij jullie nu allemaal gaat, Varekaj. 80 palen moet nog wel gaan lukken hopelijk op 1 weekend. Wij hadden er 300 in een dikke week staan, maar dan wel in echt slechte grond. Ik duim voor jullie harde werk en dat het snel klaar gaat zijn! Slim om die prikkeldraad niet te laten slingeren, hier vind ik het ook riskant met mijn ontsnappers :P

Loulou, het filmpje komt er over een paar dagen zeker aan. Wil het helemaal af hebben op de wei voordat ik het ga filmen, dan heb je toch het beste totaalbeeld.

Haha, dat heeft hij zeker, s0173957. Hopelijk is zijn volgende project een iets vlotter project ;)

_Jessie, er komen nog tegels inderdaad. We gaan ze leggen net voor de ingang, op de plek waar nu al die rommel nog ligt. Voor de stallen komt de poetsplaats, daar ga ik nog even zien of ik rubberen matten ofzoiets voor vind, of het gewoon zo laat maar wel met 2 palen om de paarden goed te kunnen vastzetten.
We gaan proberen ergens goedkoop wat oude stoeptegels op de kop te tikken, aangezien het budget voor mooie tegels onbestaande is :') . Maar dat heeft ook zijn charmes, niet?

Kevje06, we hebben inderdaad koord. We hebben de voors en tegens afgewogen voor lint of koord en koord heeft het toch gewonnen. Het is 8mm dik, dikker dan het doorsnee koord dus, en snijd echt niet (of er moest iets heel geks gebeuren, maar dat risico blijft altijd bestaan als je met paarden werkt). Hij wordt 1 van de dagen nog goed aangespannen.

Maringe, het wordt inderdaad echt genieten. Heb er zoveel zin in om met het mooie weer wat vrienden uit te nodigen die de wei enkel kennen van hoe ze vroeger was. Gezellig iets drinken, BBQ'en,... Laat de zomer maar komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:11

Ik had gezegd tegen m'n vrienden "wie me komt helpen met plaatsen van de omehining, die trakteer ik in de zomer bij mooi weer in het weekend op een BBQ". Had alvast gezegd dat ze tentjes mochten meenemen, want er zal wel wat drank vloeien bij die mannen als ze komen eten.

Jammer genoeg heb ik maar 1 vriend, een vriendin en haar vriend die me zullen komen helpen....

Hoe hebben jullie de gaten gemaakt, was dat met een handboor, met een graafmachine of met zo'n automatosche grondboor? Hier zijn er plannen om er zo eentje voglene zaterdag te gaan huren, maar gaat dat echt zoveel sneller en makkelijker. Want die dingen zijn wel duur...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:17

Die hebben ze gemaakt met een machine waaraan ze een metalen grondboor hebben bevestigd. Kan het niet zo goed uitleggen, dus ik plaats even een foto :P
Afbeelding

Deze wordt de grond in geduwd en haalt alles dan weer naar boven. Met een handboor geraak je hier niet door de klei met dit weer. Zo'n automatische heb ik al wel goede dingen over gehoord!

Ik trakteer ook altijd op lekkers, vind ik wel zo eerlijk :j . Met meer dan 5 man ga je toch niet echt veel kunnen doen denk ik, dan loop je elkaar meestal voor de voeten. Hoop dat jullie goed kunnen doorwerken!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:10

Leuk!! Tip, gratis grindtegels en die op zn kop neer leggen ;) Hebben wij hier ook gedaan.
Is allemaal gratis af te halen en de onderkant is glad :D zijn vaak 40x60 tegels die wat steviger liggen dan stoeptegels, heel fijn!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:12

Grindtegels waren hier 0.15euro per stuk, maar dat is ook bijna gratis natuurlijk :P . Ik zoek even verder naar echte gratis tegels! Goed tip om grindtegels te zoeken ipv stoeptegels :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:17

ow echt? Hier op marktplaats echt te kust en te keur. Kon laatste zo nog 100m2 ophalen voor noppes ;) ja benzine kosten. Ze zijn wel echt heel fijn :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:24

Ooooh wat ziet het er super uit nu het af is :D
Voel het al kriebelen om hier ook eindelijk de boel is af te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:27

Ga eens kijken bij het containerpark? Kan je soms ook nog nuttige dingen vinden waar een ander niks aan heeft. Of bij sloopwerken of bouwwerken? Zij doen niks meer met een tegel met een kleine scheur in, voor jou is die nog best bruikbaar.

Het is een soortgelijke boor maar dan in handformaat Ine. Ik heb hier geen kleigrond maar toch redelijk zware grond en die zit nogal verzadigd met het regenweer van laatste tijd. Als ze deze week wat droger weer geven is het eigenlijk ideaal in het weekend om eraan te beginnen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:14

dat wordt netjes! echt genieten van je stuk land zo!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:20

Wauw wat een vooruitgang! Toen ik de eerste foto's zag had ik weinig hoop maar dit ziet er echt heel mooi en verzorgd uit! Knap gedaan :)